Туындыны табу ережелері

  Сабақ: №1     

  Пәні: Алгебра

  Мектеп:«Бейнеу аудандық әкімдігінің Ж.Қалдығараев атындағы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі

  Күні: 27.04.2016

  Мұғалімі: Қарайдарова Фариза

  Сынып:10-сынып

  Қатысқандар саны:16

  Қатыспағандар саны: 4

  Сабақтың тақырыбы:  

Туындыны табу ережелері

Сабақ негізделген оқу мақсаты

  7 модулді ықпалдастыру. Туындыны табудың ережелері мен  дәрежелі функцияның туындысын табу формуласымен танысып есеп  шығаруда қолдануды үйрену.

  Пайдаланған модулъдер

  1. Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер.

  2. Сын тұрғысынан үйрену

  3. Оқу үшін бағалау, оқуды бағалау.

  4. Оқушыларды жас ерекшелігіне сәйкес оқыту және оқу.

  Сабақ мақсаттары

  Барлық оқушылар: Туындының формуласын пайдаланып есеп шығара білу.

 

  Оқушылардың басым бөлігі: Формуланы қорытып шығара білу

 

  Кейбір оқушылар: а-деңгейіндегі есептерді шығара білу.

Тілдік мақсат

  Оқушылар: Формуламен есеп шығара алады.                                       

  Негізгі сөздер тіркестер: Туынды, үдеу, жылдамдық, жанаманың теңдеуі, бұрыштық коэффициент.

  Сыныптағы диалог жазылым үшін үшін пайдалы тілдік бірліктер: Формулаларды, есептің шығару жолдарын ауызша баяндау

  Талқылауға арналған тармақтар: физикалық мағынасы, геометриялық мағынасы.

  Сіз неліктен екенін айта аласыз ба?

  Туындыны табу ережелері

  Дәрежелік функцияның туындысы

  Тұрақты санның туындысы

  Жазылым бойынша  ұсыныстар:

  Формулаларды, есептің шығару жолдарын түсініп шығару

 

 

  Алдынғы тақырып: Туындының анықтамасы. Тақырып бойынша  қосымша сұрақтар қойылады

Жоспарланған уақыт

45-минут

  Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз)

  Бағалау

Ресурстар

Басталуы

15 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ортасы

(20-минут)

  Сандар арқылы топқа бөлу. 1-топ Үшбұрыш

                                                  2-топ Төртбұрыш

                                                  3- топ Дөңгелекек

  Топ басшысын тағайындап,бағалау парақшасын үлестіру. Топ ережесімен таныстыру.

  Шаттық шеңберін құру арқылы ,ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.

 Тренинг: «Менің есімім»

  Тренингтің мақсаты: Әр оқушы өз есімдеріне сын есім жалғау арқылы сөз тіркесін құрау. Бұл сөз тіркестері оқушыларға жылы көңіл–күй сыйлап, жағымды әсер қалдырады.

  1тапсырма: үй тапсырмасын қосымша сұрақтар арқылы сұрау

  5-минут

  2 тапсырма Жаңа сабақ: Туындыны табу ережелері. (10-минут)

  Анықтама:    айырымдық  қатынастың аргумент өсімшесі  нөлге ұмтылғандағы шегі бар болса, онда ол шекті

 у=f( х) функциясының х нүктесіндегі туындысы деп атайды.

  Табу ережелері:

  Функцияны табу ережелерімен таныстыру.

  1-ереже: (u+v)’=u’+v’

  2-ереже: (uv)’=u’v+uv’

               (Cf(x))’=C f’(x)

  3-ереже:

 4-ереже: (u+v)’=u’+v’

 Дәрежелік функцияның туындсының формуласы:

 y=xn  функциясы берілсе, мұндағы , онда бұл дәрежелік функцияның туындысы мына формуламен есептелінеді:

 (xn)’=nxn-1

  Функциялардың туындыларын табуға мысал есептерді  шығарып түсіндіру.

 1-мысал: g(x)=5x2+9x-4

    g ’(x)=(5x2+9x-4)’= (5x2)’+ (9x)’-(4)’=5 (x2)’+ 9(x)’-0=5.2x2-1 +9·1=10x+9;

 2-мысал:у=x2/x2+1

               У=(x2)1*(х2+1)-х2*(х2+1)1/(х2+1)2=2х*(х2+1)-х2*2х/(х2+1)2=2x3+2x-2x3/(x2+1)2=2x/(x2+1)2

 

 Түсіну Қалам столдың ортасында әдісі  

 

 №175. Функцияның туындысын табыңдар :(10-минут)

    а) f(x)=x2-3x+1

    f ’(x)=(x2-3x+1)’= (x2)’- (3x)’+(1)’=2x2-1-3·1+0=2x-3 ;

 Стикер арқылы бағалау

 Топтық жұмыс жүргізу. Бөлінген топтарда топ көшбасшысының басқаруы арқылы топпен жұмыс жүргізу.

  №176. y=f(x) функциясының туындысын табыңдар.(5-минут)

  (ТОПТЫҚ ЖҰМЫС)

 а) f(x)=2x2+3x

    f ’(x)=(2x2+3x)’= (2x2)’+ (3x)’=2(x2)’+3 (x)’=2·2x2-1+3·1=4x+3 ;

 ә)  f(x)=х63+1

 б) f(x)=2х7+5√х

 в) f(x)=-2х3+3х-7

 есебін топтаса отырып орындату. Геометриялық фигуралармен бағалау, (үшбұрыш, төртбұрыш, жұлдызша)

  Басқа топтар өз ойларын айтады.

          Қарлы жұмбақ әдісі  (5-минут)

 №181 f(х) функциясының берілген нүктедегі туындысының мәнін есепте.

 а) f(x)=3х-4 x3       х=5

 б) f(x)= x7 -3 x+3 x3 -23    х=-1

 в) f(x)=(1+2х)(2х-1)       х=-1

 г) ) f(x)= x2 (х-5)           х=-1

 №182 (запасқа)

  а) f(x)=3x2/x+1        б) f(x)=x2/ 2x-1

  в) f(x)=2x+1/x2

 

 

 

 

 

 

Таныстырылым әдісі.

 

 

 

Алгебра-10

Оқулығы.

Авторы:

Әбілқасымова, Шойынбеков.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қалам столдың ортасында әдісі. Топтағы оқушылар қаламда рын ортаға қояды, мұғалім біреуін таңдап тапсыр маны орындайды.

 

«Кубизм» тәсілі бойынша кубиктағы жапсырылған есептерді кубикті лақтыру арқылы таңдайды

«Қарлы жұмбақ» әдісі. Әр топқа қағазға оралған қар пішіндес дөңгелектердің ішінен тапсырмалар беріледі.

 

 

                                   

 

 

 

 

 

 

АКТ

 

            

Аяқталуы

10-минут

  Рефлексия  (Оқушылардың сабақ бойы алғанбілімін өз сөздерімен баяндап бере алатын, жаңа білімдерін көрсете алатын кезең) 5-минут

  Әр топ бірін бірі, топ басшысы жинақтайды.

  Логикалық есептер; 5-минут

  Мақсаты: Ойлау қаблетін дамытып,пәнге қызығушылығын арттыру.

  Екі адам шахматты 2 сағат ойнады Бір адам неше сағат ойнады?

  Ұзындығы 10 метр жіпті әр бөлігі 2метр болу  үшін неше рет қию керек? Алмұрт алмадан ауыр, ал алма шабдалдан ауыр. Қайсысы ауыр алма ма шабдалы ма?

         

 

 

Интер  белсен ді тақта

Слайд, түрлі түсті маркерлер,

Бейне жазба

 

 

 Кері байланыс   

Білемін

Білгім келеді

Үйрендім

 

 

 

  Үйге тапсырма: 183 есеп ББҮ тәсілі бойынша

 

Саралау-сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау-оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс құндылықтардағы байланыс

Тапсырманы жеңіл есептен бастап, бірте-бірте күрделендіру арқылы қиын есептерді шығарудың жолдарын көрсетіп соның ішіндегі ең тиімдісін таңдап алуды оқушының өзіне қалдырамын.

Оқушылар бірін-бірі асырыра бағалағанда түсіндірме жұмыстарын жүргізіп, шынайылыққа таза бағасын қоюға үйретемін.

 

Рефлексия.

Сабақ оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал

Қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?

Төменгі ұяшыққа  сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.Сол ұяшықтағы сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.

Бүгін оқушылар функцияның туындысын табу ережелерімен танысып,оның формулаларын пайдаланып есеп шығаруды үйренді.Сабаққаоқушылар белсенді қатысты.СТО технологиясының әдіс –тәсілдері сабақты жаңа қырынан көрсетті.Әсіресе « Қалам столдың ортасында» әдісі оқушылардың қызығушылығын арттырды. Мен берілген уақыт мезетінде өз жоспарымдағы есептерді шығарып үлгермедім. Себебі:

 1. Бұрын оқушылар топқа  бөлініп сабақ өтпегендіктен, топқа бөлінуге біршама уақыт кетті.

 2. Сабақ басталып жатырғанда жарық сөніп қалып жоспарланған бейнебаянды көрсетуге мүмкіндік болмай қалды. Сондықтан басқа тренинг өткізуге тура келді.

 3. Оқушылар бірін бірі бағалау кезінде артық бағалауға жолберілді. Қорытынды бағаны мұғалімнің өзі қоятындығы оқушыларға түсіндірілді.

Қорытынды бағамдау

  Қандай екі нәрсе табысты болды(оқытуды да,оқуды да ескеріңіз)?

  1. Бұл сабақта ББҮ әдісі табысты болды. Бұл әдісте оқушылар өз ойын ашық айтты.

  2. Топ баасшысы арқылы оқушыларды бағалау, оқушыны сыни тұрғыдан ойлауға дағдыландырып, бүкіл сынып бағаланды.

  Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)

  1. СТО технологиясының «Қарлы жұмбақ» әдісі

  2. «Кубизм»әдісі

  3. Формативті бағалау.

Сабақтың барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі 

Сабағымды жетілдіруге  көмектесетін білдім.


Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


nationalgeographic.kz
Сертификат алу. Сертификат, алғыс хат пен диплом алу жөнінде мәлімет
ҰБТ(онлайн тест)