Өлең, жыр, ақындар

Дүние жүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары

Сабақ: Дүние жүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары

Мектеп: №76 Л.Шахатов атындағы орта мектебі

Күні:  26.10.2017

Мұғалімнің аты-жөні: Кусайнова А.У

Сынып: 7 в

Қатысқандар саны: 25

Қатыспағандар саны:

Сабақ негізіделген оқу мақсаты (мақсаттары)

7.4.1.1.Дүние жүзі халықтарының этнолингвистикалық жіктелуін түсіндіреді.

Барлық оқушылар: Дүние жүзі халықтарының тілдік әулеттерін біледі. Топтарының құрамдас бөліктерін ажыратады.

Басым бөлігі: Тақырыпты жақсы меңгереді, тапсырмаларды, сызбалар жасап, кесте құрып орындай алады, түсіндіреді.

Кейбір оқушылар: Ақпарат бойынша халықтарының тілдік әулеттерінің таралу заңдылықтарын анықтап, өз бетінше жұмыс істеп, теориялық білімдерін пайдаланып картамен жұмыс істеп, жүйелі білімдерін қортындылайды. Ой түйінін табады.

Бағалау критерийі

  • Дүние жүзі халықтарының тілдік әулеттерін біледі.
  • халықтарының этнолингвистикалық жіктелуін түсіндіреді.
  • Тақырып боынша тапсырмаларды, сызбалар жасап, кесте құрып орындай алады, түсіндіреді.
  • Халықтарының тілдік әулеттерінің таралу заңдылықтарын анықтап, өз бетінше жұмыс істеп, теориялық білімдерін пайдаланып картамен жұмыс істеп, жүйелі білімдерін қортындылайды.

Тілдік мақсат

Оқушылар Оқылым: Дүние жүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары туралы мәтінмен танысады.   

  • Жазылым: Дүние жүзі халықтарының тілдік әулеттері мен топтарын нақтылап жаза алады.
  • Айтылым: Тілдік әулеттері мен топтарын жіктеп, сызбалар жасап, кесте құрып құрылысын айта алады.
  • Тындалым: Бір-бірінің пікірін тындайды.

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:      

нәсіл, этнос, лингвистика, демография,халықтың тығыздығы, демографиялық саясат, демографиялық жарылыс.

Диалогтер мен жазу үшін қолданылатын тіркестер:

  • Халқы коп елдерді картадан көрсету.
  • Этнолингвистика ұғымын түсіндіру.
  • Cызбалар жасап, кесте құрып орындай алады, түсіндіреді.
  • Халықтарының тілдік әулеттерінің таралу заңдылықтарын анықтау.

Құндылықтарды дарыту

2.Қоғамымыздағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім. Қазақстандық қоғамдағы этносаралық келісім Ата заңда және басқа да Заңдарда берік бекітілген.

6. Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы.

Халқымыздың  қоғамдық келісімі мен жалпы ұлттық бірлік, барлық азаматтардың  этникалық,  діни,  нәсілдік өзгешеліктеріне  қарамастан тең құқықтығы-әркімнің және барлығының табысы мен лайықты өмірін білдіретін фактор. ҚР әр азаматының  патриоттық борышы-Қазақстан халықтарының достық пен келісім дәстірін сақтап, ұлғайтып, ұрпақтан  ұрпаққа беру.

Пәнаралық байланыс

Тарих. Биология.

Алдыңғы білім

Нәсіл, нәсілдердің түрлері, демография,халықтың саны мен тығыздығы, демографиялық саясат, демографиялық жарылыс.

Сабақ кезеңдері

Жоспарланған іс әрекеттер

Дереккөздер, ресурстар

Сабақтың басы

 

​     Сәлемдесу
     Түгендеу

1. Нәсілдердің ерекшеліктері бойынша елдерді топқа бөлінеді. 3 мин

2. «Ой қозғау» әдісі. 4 мин

1. Әр ұлттың ең негізгі ерекшелігі неде?

2. Дүние жүзінде көп тараған қандай тілдерді білесіңдер?

3. Елімізде қанша ұлт өкілдері бар?

4.Біздің қаламызда қандай ұлт өкілдері туралы және қандай тілде сөйлейді?

Смайлик арқылы ынталандыру.

3. Нәсілдер жөнінде бейнебаян көрсету. 3 мин

Қима қағаздар

суреттер

 

интерак. тақта

Ортасы

 

1 тапсырма. Топтық жұмыс.

Мәтінмен жұмыс: «Ойлан, жұптас, бөліс» 10мин

Тапсырма бойынша оқушыларға материал бөліпберіліп, топпен талдайды, постер қорғайды (7мин):

  • Тіл әулеттерін топтастырып жазады.
  • Тіл топтарын жіктейді.

Бағалау критерийі

р/с

Дескрипторлар

балл

Дүниежүзі халықтарының тілдік әулеттері

1

 Талапқа сай болуы

 1-3

2

Мазмұнының қамтылуы

1-3

3

Тіл әулеттерін топтастырып біледі.

1-3

 

4

Тіл топтарын жіктей алады.

1-3

 

 

 

12 балл

2 тапсырма.  «Тізбектей оқыту» стр 5 мин

Сабақтағы негізгі ұғымдар арқылы жұптық жұмыс беремін.

  1. Этнос деген не? Саны(3-4 мың) ірі этностар туралы
  2. Лингвистика деген не? 
  3. Диалект деген не?  
  4. Ұлт деген не?
  5. Халықтардың ұлттық құрамын ата   
  6. Дүние жүзінің тіл топтарын ажырату         
  7. Оқшау тілдерді ажырату.
  8. Кең тараған тілдер туралы.

Әрбір сұрақтың жауабын «Жарайсын» мадақтаймын.

3 тапсырма.  «Сәйкестендіру» 3 мин 

Тіл әулеттері                              Тіл топтары 

Үнді-европа                                Түркілер

Семит-хамит                               Кельт

Қытай-тибет                                Неварлар

Австронезия                                Гректер

Тіл семьяларын ажырата білу

 

Дж халқы

https://www.youtube.com/watch?v=VGjBpUobsCc

/3 минуттық көрсетілім/

 

Слайд

6-7 сынып Атлас

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=k5jCt4uxtEo

альтерна тив ретінде

/2 минуттық көрсетілім/

Флипчарт, маркер

Соңы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кері байланыс

 

3 тапсырма.  «Сематикалық карта» толтыру  5мин

Жеке жұмыс      

 

Алтай

Үнді-европа

Семит-хамит

Қытай-тибет

Австро-
незия

Америкалықтар

 

 

 

 

 

Славян

 

 

 

 

 

Бразилиялық

 

 

 

 

 

Албан

 

 

 

 

 

Эвенктер

 

 

 

 

 

Бирмалықтар

 

 

 

 

 

Хуэй

 

 

 

 

 

Филиппиндіктер

 

 

 

 

 

Гректер

 

 

 

 

 

Әрбір сұрақтың жауабы 1 балл

4 тапсырма.  «Проблемамен бөліс»  6 мин

Берілген ақпарат бойынша картамен таралу заңдылықтарын талдап, жүйелі білімдерін қортындылайды. Ой түйінін табады.

Еліміздегі этностарына баға бер? Этностардың таралуына баға беріңдер?

«Табыс сатысы»       

Слайд

 

 

Стикер


Пікірлер (5)

лаззат омарова

жұмыс жақсы жасалған, керемет

Бибигуль

рахмет

индира

рахмет

индира

керемет

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз