Өлең, жыр, ақындар

Аралас сандарды қосу. Аралас сандарды азайту

Тақырыбы: 57-САБАҚ     Аралас сандарды қосу. Аралас сандарды азайту
Күні,айы:    Мұғалімнің аты-жөні:  
    Сабаққа қатысқан оқушылар саны:    Сабаққа қатыспаған оқушылар саны:
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты    5.1.2.19
натурал саннан жай бөлшекті азайтуды орындау;
5.1.2.20    
аралас сандарды қосу және азайтуды орындау 
Сабақ мақсаты    Барлық оқушылар:
оқушылардың аралас сандарды қосу, азайтуды түсіндіру, тақырып бойынша есептер шығару арқылы білімдерін нығайту
    Оқушылардың басым бөлігі:
Өзімен қатарлас баладан немесе жасы үлкен адамнан қажетті заттың бірін
сұрап ала алады.
    Кейбір оқушылар:
-    Сабаққа қызығушылығы артып, өз ойын жүйелі түрде жеткізеді. Оқушылар сыни тұрғыдан ойлауға
.
                                                                      Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңдері    Жоспарланған жұмыс    Ресурстар
Сабақтың басы(2-5 минут)    (МК).
Әр топқа өткен сабақ бойынша картоцкалар таратады 
«Ыстық орындық» сұрақ – жауап сайысы 
оқушылар карточкадағы сұрақтарға толық жауап жазып, дәлелдеп шығады 
Әр топтан кезекпен карточка алмаған оқушылар ортаға қойылған орындыққа отырып, қарсы топ сұрақтарына жауап береді. 1) Үлес дегеніміз не? Бөлшек дегеніміз не? 
2) Бөлшектер неше топқа бөлінеді? Мысал келтір 
3) Жай бөлшектерді қалай қосып азайтамыз? 
    
Сабақтың ортасы (6-40 минут)    (МК,Ұ) 
есептің 2 мен 3 шығарылады. Теңдеуге әр топтан бір оқушы шығады, теңдеуді бірінші және дұрыс шешкен оқушының тобы жеңеді. Жеңген топтың белгісі ойын аланындағы сайыстың ұяшығына қойылады.
№759 Теңдеуді шешіңдер:
                                                           Жасырылған санды тап
Өрнектегі жұлдызшаның орнына тиісті санды жазыңдар. Жеңген топтың белгісі ойын аланындағы сайыстың ұяшығына қойылады.
         
                                                                  Қызықты есеп
Екі топқа бір ортақ есеп беріледі. Әр топтан бір оқушы тақтаға шығып есепті шығарады, бірінші және дұрыс шығаратын оқушының тобы сайыста жеңеді. Жеңген топтың белгісі ойын аланындағы сайыстың ұяшығына қойылады.
№910. Туристтер межелеген жерге дейінгі қашықтықтың жартысын тас жолмен, 1/3 - ін орман ішімен, қалғанын қара жолмен жүрді. Туристтер жолдың қандай бөлігін қара жолмен жүрді?
                                                                  Құпия хат
Фигуралармен жазылған өрнекті аудару керек. Топтардың белгілері қойылған тапсырмаларды орындайды. Бірінші және дұрыс аударған оқушының тобы жеңіске жетеді. Жеңген топтың белгісі ойын аланындағы сайыстың ұяшығына қойылады.


    
Оқулық
Аудидиск:
1.3.1; 1.3.2; 1.3.3;
Жұмыс дәптері
Сабақтың соңы( 41-45мин)    (Қ)
Сабақты бекіту
1. Бөлімдері бірдей бөлшектерді қосқанда, олардың ................... қосып , .................. етіп, ал ............ етіп, сол ......................... өзін қалдырамыз.
2. Бөлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу үшін, оларды .................................. ......................келтіріп, ..................................................................... бөлшектерді қосу керек.
3. Бөлімдері бірдей аралас сандарды қосу үшін ........... бөлігін ............. бүтін бөлігіне, ал ............... бөлігін, ................ бөлігіне қосып, қосындысын .................................. түрінде жазамыз.
4. Бөлімдері бірдей бөлшектерді азайтқанда, азайғыштың ........................... азайтқыштың ................. азайтып, ............. етіп жазып, сол .................... өзін қалдыру керек.
5. Егер бөлімдері бірдей аралас сандарды азайтқанда азайғыш аралас санның ............... бөлігі, азайтқыш аралас санның ............. бөлігінен кіші болса, онда азайғыш аралас санды бөлшек бөлігі .......................... бөлшек болатын аралас санға айналдырып аралас сандарды азайтамыз.

Сабақты қортындылау мақсатында мұғалім оқушылармен кері байланыс орнатады.Оқушылар сабақ барысында нені білгенін, қалай жұмыс істегенін ,не қызықты әрі жеңіл болғанын, не киындық туғызғаны туралы ой-пікірлерін білдіреді     
                                                                Қосымша ақпарат
Қорытындылау    Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз.Өз сабағыңыз бойынша сол жақ бағандағы сұрақтарға жауап беріңіз.
1.Сабақ барысында өзгертулер енгіздіңіз бе?
2.Жүргізген жұмыс түрлері қаншалықты тиімді болды?
    
Қорытынды бағалау
Ең жақсы өткен екі нәрсе?
1.
2.
Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді?
1.
2.


Тақырыбы: 
58-САБАҚ     Есептер шығару
Күні,айы:    Мұғалімнің аты-жөні:  
    Сабаққа қатысқан оқушылар саны:    Сабаққа қатыспаған оқушылар саны:
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты    5.1.2.19
натурал саннан жай бөлшекті азайтуды орындау;
5.1.2.20    
аралас сандарды қосу және азайтуды орындау 
Сабақ мақсаты    Барлық оқушылар:
Ойлау, есте сақтау қабілеттерін арттыру, сөздік қорларын молайту, қызығушылығын, белсенділігін дамыту, сауатты жазуға баулу. :.
    Оқушылардың басым бөлігі:
Қандай?сұрағына түс атауларын қолданып  сұраққа дұрыс жауап бере алады.Қандайда бір заттың түсін атай алады.
    Кейбір оқушылар:
Аралас сандарды қосу мен азайтуға есептер шығарту 
                                                                      Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңдері    Жоспарланған жұмыс    Ресурстар
Сабақтың басы(2-5 минут)    (МК) 
.Оқушыларды түгелдеу
2.Оқу құралын тексеру
3.Үй тапсырмасын тексеру
Орындарын тауып,сабаққа
дайындалады
Бірнеше сұрақтар  қою  арқылы  аралас  сандарды  азайту  мен қосу  жолдарын  талдайды
Оқушылар   топпен  жүмыс  жасап, сұрақтарға  жауап  іздейді. Аралас  сандарды  азайту  жолдарын  қарастырады.
Өтілген тақырып бойынша қайталау сұрақтарын қою:
А) Жай бөлшектерді бір біріне қалай қосамыз?
Б)Бұрыс бөлшек дегеніміз не?
В)Дұрыс бөлшек дегеніміз не?
Г)Бұрыс бөлшекті аралас санға қалай айналдырамыз?
Қайталау сұрақтары:
 + = = + =
 + = + = + =
    
Сабақтың ортасы (6-40 минут)    (МК,Ұ)
. Деңгейлік тапсырмаларды орындау. (Өзіндік жұмыс)
А- деңгейі:
1)  ;       2) ;    3) 
В-деңгейі:
1)       2)      3) 
С-деңгейі:
1)        2)Салыстыр:   және  
3)18+3          4) .

 
.


    
Оқулық
Аудидиск:
1.4.1; 1.4.4; 
Жұмыс дәптері
Сабақтың соңы( 41-45мин)    (Қ) 
2/5+1/2 17/27;         15/19-6/19 1/30;          5/9+2/27 1 1/12;         1/5-1/6 9/10;          1/2+7/12 11/36;
3/4-4/9 9/19
1.Бір –бірімен жарысқан
Төрт аю, бір арыстан
Екі қой мен бір түлкі
Бәрі нешеу кім білді (8)
2. Жоқ өзінде баста, қас та, мойын да.
Ұзындығы жазулы тұр бойында (Сызғыш)
3. Төрт қойдың неше аяғы бар (16 аяғы бар)
4. Күн –күн сайын жыртылдық
Өміріміз бір жылдық (Күнтізбе)
    
                                                                Қосымша ақпарат
Қорытындылау    Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз.Өз сабағыңыз бойынша сол жақ бағандағы сұрақтарға жауап беріңіз.
1.Сабақ барысында өзгертулер енгіздіңіз бе?
2.Жүргізген жұмыс түрлері қаншалықты тиімді болды?
    
Қорытынды бағалау
Ең жақсы өткен екі нәрсе?
1.
2.
Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді?
1.
2.


Тақырыбы: 59 САБАҚ     Жай бөлшектерді көбейту.
Күні,айы:    Мұғалімнің аты-жөні:  
    Сабаққа қатысқан оқушылар саны:    Сабаққа қатыспаған оқушылар саны:
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты    5.1.2.21
жай бөлшектерді, аралас сандарды көбейтуді орындау
Сабақ мақсаты    Барлық оқушылар:
Жай бөлшектерді көбейту ережесін есептеулерде              қолдана білуге  үйрету;

    Оқушылардың басым бөлігі:
Оқушылар тақырыпты   біледі, түснеді және шығармашылық қабілеттерін дамыту арқылы  сөздік қорларын дамытуға  пайдаланады 

    Кейбір оқушылар:
Басқа да түстер қатарын атай алады,оларды өмірлік жағдайатта еркін қолдана алады.
                                                                      Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңдері    Жоспарланған жұмыс    Ресурстар
Сабақтың басы(2-5 минут)    (МК). Сабаққа қатысты құрал-жабдықтарын дайындап, зейіндерін  сабаққа аударады. Оқушылар 4 топқа бөлініп, топ мүшелері міндеттерімен таныстырылады
Үй тапсырмасы бақылаушылар арқылы тексеріледі және түсіндіру жұмыстары жүргізіледі. Тапсырманы орындау барысында тақырып бойынша қандай ережелерді пайдаланғанын түсіндіреді.
Ойын. Тақтада жазылып тұрған бөлшек дұрыс бөлшек болса, оқушылар барлығы отырады. Егер бұрыс бөлшек болса, барлығы тұрады. Аралас бөлшек айтылса, оқушылар қолдарын жоғарыға қарай көтереді. 
 
дұрыс, бұрыс, бұрыс, аралас, дұрыс, аралас, дұрыс, бұрыс, аралас.

Ойыннан соң оқушыларға өткен сабақтан сұрақтар қою:
1)    Оқушылар сендер өткен сабақтарда жай бөлшектерге қандай амалдарды қолдануды үйрендіндер?(қосу және азайту)
2)    Тағы қандай амалдарды білесіндер?(көбейту, бөлу) 
    
Сабақтың ортасы (6-40 минут)    (МК,Ұ) Бүгінгі өтетін сабағымыздың тақырыбы  әңгімесі мен тапсырмалар орындау, 
Бөлшекті бөлшекке көбейту үшін, олардың алымдарын көбейтіп, алым етіп, бөлімдерін көбейтіп, бөлім етіп жазу керек.                         Ережені әріптермен жазсақ:         *   =  ,
мұндағы а, с – натурал сандар немесе нөл саны,   b, d – натурал сандар.                                                                     ( Топтың әрбір мүшесі мысалдар көрсетеді)
 
Бөлшекті натурал санға көбейту үшін, бөлшектің алымын натурал санға көбейтіп, нәтижесін алым етіп, бөлімінің өзін қалдыру керек.
Ережені әріптермен жазсақ:       * n =
мұндағы n – натурал сан.                                       ( Топтың әрбір мүшесі мысалдар көрсетеді)

1 -2 топа                 3-4 топ
              
1. Теңдік тура болатыдай жұлдызшаның орнына тиісті санды қойыңдар:
А)  
  1. Теңдік тура болатыдай жұлдызшаның орнына тиісті санды қойыңдар:
 ә)  

2. Есептеңдер :
А) 

2. Есептеңдер:
ә)

3.Есептеңдер :

А)  

3.Есептеңдер:

ә)  
4
4.Есептеңдер :
А)  

4.Есептеңдер:
ә)  
5.Тіктөртбұрыштың  ұзындығы   см, ал  ені 2 см , ауданын тап.    5. Тіктөртбұрыштың  ұзындығы   см , ал  ені 4 см , ауданын тап.


    
Оқулық
Аудидиск:
1.4.1; 1.4.4; 
№1Жұмыс дәптері
Сабақтың соңы( 41-45мин)    (Қ) Амалдарды орындау.
1)    
2)     
3)     
4)     
Көбейтудің үлестірімділік қасиетін пайдаланып, есептеңдер.
1)     
2)     
3)     
4)     
Қорытынды. 
А) Сұрақтар:
1. Бүгін қандай тақырып өттік? Жай бөлшектерді көбейту
2. Жай бөлшектерді көбейтудің неше түрімен таныс болдық? 3 түрімен Бөлшекті бөлшекке көбейту.Бөлшекті натурал санға көбейту    
                                                                Қосымша ақпарат
Қорытындылау    Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз.Өз сабағыңыз бойынша сол жақ бағандағы сұрақтарға жауап беріңіз.
1.Сабақ барысында өзгертулер енгіздіңіз бе?
2.Жүргізген жұмыс түрлері қаншалықты тиімді болды?
    
Қорытынды бағалау
Ең жақсы өткен екі нәрсе?
1.
2.
Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді?
1.
2.


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз