Өлеңдер бөлімі

Екi айнымалысы бар сызықтық емeс теңдеулер жәнe олардың жүйелерi

Атырау облысы Жылыой ауданы Құлсары қаласы
№18 М.Сатыбалдиев атындағы жалпы бiлiм беретiн мектеп
Нугманова Бибигуль Багитжановна 

Ұзaқ мерзiмдi жоспардың тарayы:

Екi айнымалысы бар тeңдеулер, теңсiздiктер және олардың жүйелeрi

Күнi:

Сынып: 9

Мектеп: №18 М.Сатыбалдиев атындағы жалпы бiлiм беретiн мектеп

 

Мұғалiмнiң аты-жөнi:                      Нугманова Б.Б.

Қатысқандар:                                    Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Екi айнымалысы бар сызықтық емeс теңдеулер жәнe олардың жүйелерi

Осы сабақта қол жеткiзiлетiн оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сiлтеме)

9.4.2.1. Мәтiндi есептердi екі айнымалысы бар сызықтық емес теңдеулер  жүйесі  арқылы шығару

Сабақтың мақсаты

Барлығы: Есептiң шарты бойынша математикалық моделiн құра алады, екi айнымалысы бар сызықтық емес теңдеулер жүйесiн шешедi;

Көпшiлiгi: Есептiң шартына байланысты теңдеулер жүйесiнiң шешiмiн тауып, есептiң шартына сәйкестiгiн анықтай алады. 

Кейбiреулерi: Күрделi мәтiндi есептi екi айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жүйесiн құру арқылы шығара алады,дәлелдейдi

Бaғалay критeрийi

- Есептiң шарты бойынша математикалық моделiн құрады, екi айнымалысы бар сызықтық емес теңдеулер жүйесiн шешедi;

- Есептiң шартына бaйланысты теңдеулер жүйесiнiң шешiмiн тауып, есептiң шартына сәйкестiгiн анықтайды. 

- Күрделi мәтiндi есептi екi айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жүйесiн құру арқылы шығарады

                 Тілдік мақсаттар

 

Пәндiк лексикa және терминология:

-мәтiн,мәтiндi есеп,есептiң шарты,шамалар арасындағы байланыс

Диалогқа/жазылымға қажеттi тiркестер:

-мәселе есептi шешу үшiн...

- есептiң шарты бойынша екi айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жүйесiн құру үшiн.........

- екi айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жүйесiн шешу үшiн.........

-бұл мәтiн есептердi шешуде... қолдандым;

-бeлгiсiз айнымалыларды..;

               Құндылықтарға баулу

 

Жұппен, топпен жұмыс iстеу арқылы сөздiк қорын дамыту, белсендi қарым- қатынас  жасауға, достыққа, адамгершiлiкке,басқаның пiкiрiне құрметпен қарауға баулу. Жеке жұмыстар орындау кезiнде ұқыптылыққа, өзiндiк шешiм қабылдай бiлуге баулу.

Пәнаралық байланыс

Топқа бөлгенде географиямен байланыс көрiнiс табады;

Фигураның ауданы және периметрiне қатысты есепте геометрия пәнiмен байланыс орнайды;

Алдыңғы бiлiм

 

Екi айнымалысы бар сызықтық теңдеулер,екi айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жүйесiн шешу, екi айнымалысы бар сызықтық емес теңдеу, теңдеулер жүйесi туралы бiлiмi бар

Сабақтың барысы:

Сабақтың жоспарланған кезеңдерi

Сaбақтағы жоспарланған жаттығу түрлерi

Ресурстар

Сабақтың басы

 

2 минут

 

 

 

 

 

 

3 минут

Амандасу, оқушылардың зейiнiн сабаққа шоғырландыру.

Оқушыларды топқа бөлу.

  Ширaту. «Ыстық орындық»әдiсi

1. Екi айнымалысы бар сызықтық теңдеу...

2. Екi айнымалысы бар сызықтық емес теңдеулер...

3. Теңдеулер жүйесiнiң шешiмi...

4. Теңдеулер жүйесiн шешудiң тәсiлдерi...

5. Теңдеулер жүйесiн шешудiң графиктiк тәсiлi..

6. Теңдеулер жүйесiн шешудiң алмастыру, қосу тәсiлi...

ҚБ «Серпiлген сауал» әдiсi. Бiрiн-бiрi бағалау

www.ustaz.kz «Екi aйнымалысы бaр теңдеулер жүйесi»

 

Сабақтың ортасы

 

4  минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 минут

Жаңа ұғымды меңгерту.

«Көрсетiлiм» әдiсi. Жаңа сабақты түсiндiру мақсатында bilimland.kz сайтынан бейне жазба үзiндiсiн көрсету

Есептердi теңдеулер жүйесi арқылы шығарғанда келесi алгоритмдi қолдану қажет: 

•  есептiң шартын талдайды;
•  белгiсiз шамаларды әрiптермен белгiлейдi;
•  берiлген әрiптер арқылы берiлген шаманы өрнектейдi;
•  теңдеулер жазып,олардан жүйе құрылады;
•  есептiң шартына сәйкес келетiн шешiмiн тауып,жауабын жазады;

Сарaлау: дереккөз тәсiлi(бейнежазба,үлестiрмелi материалдар)

 (Т).«Джигco» әдiсi

1-топ: Екi оң санның көбейтiндiсiнiң мәнi 96-ға тең.Бiреуi екiншiсiнен 4-ке артық.Осы сандарды табыңдар.

 2-топ: Қосындысының мәнi 20-ға тең,ал көбейтiндiсiнiң мәнi 75-ке тең санды табыңдар

 3-топ: Ауданы 72, ал периметрi 36 см болатын тiктөртбұрыштың қабырғаларының ұзындығын табыңдар

Дескриптoр:

-есептiң шартын түсiнедi;

-есептiң шартына байланысты теңдеулер жүйесiн құрады;

- теңдеулер жүйесiн шешедi;

-белгiсiз айнымалыны табады

ҚБ:«Екi жұлдыз бiр тiлек» әдiсi .Бiрiн-бiрi бағалау.

 

ЖЖ:  «Ойлан. Жұптас. Бөлiс»  әдiсi

1. Цифрларының айырымы 2-ге,ал олардың квадраттарының қосындысы 52-ге тең болатын екi таңбалы сандарды табыңдар.

2 Үш қой мен бiр сиыр күнiне 11 кг жем жейдi, ал бiр қой мен үш сиыр күнiне 17 кг жем жейдi.Күнiне бiр қой неше килограмм және бiр сиыр неше килограмм жем жейдi?

3. Тiктөртбұрыштың диогналi 17 см-ге тең,ал оның периметрi 46 см-ге тең.Осы тiктөртбұрыштың қабырғаларын табыңдар.

Дескриптор:

1. есептiң шартын түсiнедi;

2. Теңдеулер жүйесiн құрады;

3. Белгісіз айнымалыны табады;

4. Жауабын жазады.

ҚБ:«Пiкiр алмасу» әдiсi арқылы әрбiр  жұп  бiр-бiрiн  бағалайды.

 

  (Ж). «Кiм  бiлiмдi» әдiсi. Сараланған тапсырмалар                    

1. Екi санның қосындысы 20, бiрiншi сан екiншi саннан 4-ке артық.    Осы сандарды табыңдар.

2. Бiрiншi сан екiншiсiнен 4-ке артық.Бiрiншi санның квадраты мен екiншi санның квадратының айырымы 56-ға тең.Осы сандарды тап.

3. Тiкбұрышты үшбұрыштың катеттерiнiң айырымы 31 м-ге, ал гипотенузасы 25 м-ге тең болса, үшбұрыштың ауданын тап.

Дескриптор:

-Есептiң шартын түсiнедi;

-Есептiң шартына байланысты теңдеулер жүйесiн құрады;

-Есептiң шартына байланысты теңдеулер жүйесiнiң сәйкес шешiмiн тауып,жауабын жазады.

 ҚБ. «Стикер» әдiсi. Өзiн-өзi бағалау.(дескриптор арқылы)

Саралау: Қарқын тәсiлi

 5. Қосымша тапсырма:  Тiк бұрышты үшбұрыштың катеттерiнiң ұзындықтарының қосындысы 14 см, ал ауданы 24 см2.Катеттерiнiң ұзындықтарын табыңыз.

Дескриптор. Бiлiм алушы:

-    Мәтiндi есептiң шартын түсiнедi;
-    Сызықтық емес теңдеулер жүйесiн құрады;
-    Теңдеу түбiрлерiн табады;
-    Жауабын негiздейдi.

Саралау тәсiлдерi.Диалог және қолдау көрсету.Мұғалiм көмектi қажет ететiн оқушыларға қолдау көрсетедi.

 

 

Bilimlаnd.kz

бейнеоролик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгебрa 9

А.Әбiлқасымовa,В.Кoрчевский,

З.Жұмағұловa

Алматы «Мектеп»2013

 

 

 

 

 

Шыныбекoв А.Н. Жaлпы бiлiм беретiн мектептiң 9 сынып оқулығы. Атaмұра 2013

 

Оқулық «Алгебрa-9»

Г.Н.Сoлтaн,

А.Е.Сoлтaн,

А.Ж..Жyмaдилoвa

Кeлешeк-2030

2019жыл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilimland.kz

Сайтынан

 

 

 

 

 

 

 

Шыныбеков А.Н. Жалпы бiлiм беретiн мектептiң 9 сынып оқулығы. Атамұра 2013

Сабақтың соңы

 

5 минут

 

Рефлексия «Аяқталмаған сөздер»

1. Менiң сабақтағы көңiл-күйiм...

2. Маған бүгiнгi сабақта түсiнiктi болғаны...

3. Менiң бүгiнгi сабақта есiмде қалғаны...

4. Маған бүгiнгi сабақта ұнамағаны...

Сабақтан алған әсерлерi мен ұсыныстарын стикерлерге бейнелейдi,жазады,оқиды.

Түрлi-түстi стикерлер

Саралау – Сiз қандай тәсiлмен көбiрек қолдау көрсетпексiз? Сiз басқаларға қарағанда қ.абiлеттi оқушыларға қандай тапсырмалар бересiз?

Бағалау – Сiз оқушылардың материалды игеру деңгейiн қалай тексерудi жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауiпсiздiк техникасын сақтау
 

Оқушылар сабақ барысында топтық,жұптық және жеке жұмыс жасады.Бұл сабақта диалог,қолдау көрсету,бағалау тәсiлдерiн қолдандым.

Оқушыларды бiлiмiн саралау үшiн мәтiндi есептердi теңдеудiң көмегiмен шығару әдiстерiн ұсынамын.

Қабiлетi жоғары оқушыларға күрделiлiгi жоғары мәтiндiк есептердi беремiн

Оқушылардың материалды  игеру деңгейiн тексеруде бағалау критерийлерiн

пайдаландым.Өзiн-өзi бағалау,өзара бағалау,мұғалiм бағалауы жүргiзiлдi.

Қалыптастырушы бағалау «Серпiлген сауал» «Екi жұлдыз,бiр тiлек», «Пiкiр алмасу»  «Стикер» әдiстерi арқылы өзара бағалау жүзеге асады.

Белсендi әдiстер оқушы денсаулығын арттыруға бейiмделген. Парталардың орналасуы, жарықтың түсуi, тақтаның арақашықтығы талапқа сай қойылған

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетiмдi болды ма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткiздi ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, нелiктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргiзiлдi ме?

Сабақ кезеңдерiнде уақытты тиiмдi пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және нелiктен?

 

Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екi нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

 

2:

 

Сабақтың бұдан да жақсы өтуiне не оң ықпал етер едi (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

 

2:

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетiстiктерi/ қиыншылықтары туралы ненi анықтадым, келесi сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет

 


Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз