Сақтар туралы тарихи мәліметтер

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 5.2 В.Сақтар

Мектеп: №167 жбб мектеп

Күні: 14.12. 2017ж    Мұғалімнің аты-жөні: Байсымакова Манат Сабитовна

Сынып: 5                                                                                        Қатысқандар:

Сабақтың тақырыбы:

Сақтар туралы тарихи мәліметтер

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаты (оқу бағдарламасына сәйкес)

5.3.1.1. картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету.

5.3.1.2.ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылу алғышарттарын білу.

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Картада тайпалық одақтардың орналасуын, құрылу алғышарттарын білу.

Оқушылардың басым бөлігі:

Тайпалық одақтардың орналасуын картадан көрсете алады.

Ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылу алғышарттарын салыстырып сипаттай білу

Кейбір оқушы:

Сақтар туралы тарихи деректердің ерекшеліктерін салыстыра отырып ажырата алады, өз ойын сыни тұрғыда айта алу.

Бағалау критерийі

Оқушыны:

 - Сақтар туралы тарихи деректерге түсіндірме бере алады

 - Картада тайпалық одақтардың орналасуын ажырата алады;

 - Құрылу алғышарттарының ерекшеліктерін біле алады;

 - Өз қорытынды ойларын сыни тұрғыда дәлелдей алады

Тілдік мақсаттар:

Кілтті сөздер: тайпалық одақтар, тиграхауда, парадарайа, хаумаварга

Талқылауға арналған тармақтар:

Тақырып бойынша берілген мәтінді оқиды және топпен талқылайды (тыңдалым, оқылым, айтылым)

Жазылым бойынша ұсыныстар:

Тайпалық одақтардың орналасуын картадан белгілеу

Құндылықтарға баулу:

Шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау, елжандылық

Пәнаралық байланыс:

Дүниежүзі тарихы, география пәндерімен байланыс.

Алдыңғы білім:

Көшпелілердің қандай салт-дәстүрлері бүгінгі күнге дейін сақталды.

5.2.1.2.ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау

Сабақ барысы:

Сабақтың жоспарланған кезеңдері:

Сабақта жоспарланған жаттығу түрлері

Ресустар

Сабақтың басы:

5 мин

Оқушылармен амандасып, олардың назарларын сабаққа аудару.

Себетпен асқабақ әкелу. Оқушылардан себеттен асқабақ алу арқылы 3 топқа бөлемін:

Үй тапсырмасын: «Кім жылдам»әдісі арқылы жүргізу.(Өткен тақырыптар бойынша сұрақтар беру)

1. Көшпелі мал шаруашылығының пайда болу себебі неде?

2. Көшпелі мал шаруашылығы қашан қалыптасты?

3. Көшпелі өмір салтының отырықшы тіршіліктен айырмашылығы қандай?

4. Көшпелі мал шаруашылығының түрлерін атаңдар?

5. Ерте кезде Қазақстан аумағында өмір сүрген тұрғындар қалай аталды?

Мұғалімнің кіріспе сөзі:
Бірегей халықпыз бір қара тамыр,
Сақтардан басталады ата дәуір.
Қаны мен жанын берген туған жерге,
Бар қазақ бір-біріне туыс бауыр.
Ары қарай мұғалім сабақ барысында оқушылардың не істеу керектігін айтады, бағыт-бағдар береді және бағалау критерийлерімен таныстырады.

Ақпараттық беттер, қосымша тапсырмаларды орындау үшін

 

Сабақтың ортасы:

30 мин

«Ой талқы» әдісі арқылы мәтінмен таныса отырып әр топ ойларын постерге түсіреді.

1. Сақтар қайда мекендеген? (карта мен жұмыс)

2. Сақтар туралы дерек көздері.

3. Сақтар туралы қандай ахеменидтік сына жазбаларында жазылған?

Оқушылар деректерді атап орын-орнына қояды.
Иран жазбаларында «жүйрік атты турлар» дейді
Ежелгі грек деректерінде «азиялық скифтер» д.а.
Парсы деректерінде «құдіретті еркектер» 
Дәптермен жұмыс:
Оқушылар сақтарды басқаша қалай атағанын және қай жерде мекендегенін айтып береді.
Шошақ бөрік киіп жүретін сақтар (тиграхауда) ----------Сырдарияның орта ағысы, Тянь-Шань, Жетісу.
Теңіздің арғы жағындағы сақтар (Парадарайа) ------------Қара теңіздің солтүстігі, Арал теңізінің маңы, Сырдария мен Амударияның төменгі ағысы.
Хаома сусынын дайындайтын сақтар (Хаумаварга)------------Мургаб аңғары.
Карта мен жұмыс: Сақтардың мекендеген жерлерін көрсету
Сақ тайпаларының қоныстануы

Шошақ бөрікті сақтар (тиграхауда)

- Жетісуда, Тянь–Шань тауларында, Сырдария өзенінің орта ағысында тұрды.

- Тиграхауда сақтары осы күнгі Ташкент қаласы аумағында, Солтүстік Қырғызстан Оңтүстік Қазақстан және Жетісу жерінде өмір сүрген.

Сақ-парадарайа тайпалары

- Қара теңіздің солтүстігі, Арал теңізінің бойы мен Сырдарияның төменгі ағысын мекен еткен (теңіздің арғы жағындағы сақтар деген)

Сақ – хаумаварга

- Мұндай атау оларға хаома сусынына байланысты берілген.

- Мұрғаб аңғарында өмір сүрді (Түркіменстан)

Оқушылар постерлерін қорғайды.

Кері байланыс: «Сәйкестендіру»  кестесі:

Тарихшылар

Айтқан сөздері

Герадот

Парсы сарайында тұрып, сақтардың тәрбиелігін және жаяу жарыста мәреге бірінші болып жеткенін жазған.

Ксенофонт

«Сақтар туралы дұшпанға –қатал досқа-адал»

Ктесеий

«Киімі мен өмір сүру дағдысы скифтерге ұқсас»

Страбон

Садақпен, қылыш пен және қола балталар мен қаруланған, сауыт киген»

 

 Электронды оқулық, Слайд

Карта қою

 

 

 

 

 

 

Сабақтың соңы:

10 мин

Бағалау «Бас бармақ»

Рефлекция «Мен бүгінгі сабақта»

Маған ұнады   ......................................

Мен білдім     .......................................

Мен қиналдым ........................................

Менің көңіл күйім............................

 

Саралау:

 

Бағалау: Сіз оқушылардың берілген  материалды меңгеру немесе игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Сыныпта денсаулық пен қауіпсіздік техникасы ережелерін сақтау

Барлығы:

«Ой талқы» әдісі арқылы

Сақтардың орналасқан жерін біледі, картадан көрсете алады.

Басым бөлігі:Сақтар туралы дерек көздерін салыстырып сипаттап айта алады

Кейбір оқушылар:

«Деректер сақтар өмірі туралы бізге қандай ақпарат береді?» деген сұраққа сыни тұрғыдан ойлау арқылы  өз ойын білдіреді

 

Топ басшысы: өз тобын бағалау

Сынып оқушыларын «Бас бармақ» арқылы бағалау.

Сыныпта санитарлық-гигиеналық ережелерді сақтау;

АК(интерактивті тақта) жұмысын пайдалану ережесі;

Оқушылардың өзара қарым-қатынасын мұғалімнің үнемі өз бақылауында ұстауы.

Сабақ бойынша рефлексия:

Жаңа тақырыпты оқып-түсінуде уақыттың жетіспеуі мен топ басшысының өз топтарын бағалауы



Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз

nationalgeographic.kz
Сертификат алу. Сертификат, алғыс хат пен диплом алу жөнінде мәлімет
ҰБТ(онлайн тест)