Өлең, жыр, ақындар

ХХІ ғасырдағы білімалушыларды оқытудың негізгі мәселелері

ХХІ ғасырдағы білімалушылар білім берудегі инновациялық (жаңа) шешімдерді қажет ететін қиындықтарға тап болады. Студенттер тез өзгеретін әлемге дайындауды мақсат етіп отырғандықтан, осы кезде тиімді білім алуға кедергі келтіретін негізгі мәселелерді анықтау және шешу- басты мақсат болып табылады. Білімалушыларды оқытуда төмендегі негізгі мәселелерді атап өтуге болады.

Бірінші мәселе технологиялық даму мәселесі:

Технологияның кең таралуы бір жағынан эффективті болса, екінші жағынан залалын тигізуі әбден мүмкін. Ол оқу үшін жақсы мүмкіндіктерін ашса да, оқушылардың назарын басқа жаққа аударуға, болмаса араласуға кедергі келтіруі мүмкін мәселелерді тудырады. Технологияны білім беруде қолдану мен олардың жағымсыз салдарын азайту арасындағы тепе-теңдікке қол жеткізу маңызды мәселе болып қалады.

Екінші мәселе өзгеретін жұмыс аймақтарына бейімделу:

ХХІ ғасырдағы еңбек нарығы динамикалық және болжау мүмкін емес, бұл өз кезегінде адамдардан әртүрлі дағдыларға ие болуды талап етеді. Дегенмен, дәстүрлі білім беру жүйелері бұл өзгермелі талаптарды орындауға қиынға соқтыртады. Академиялық оқу жоспарлары мен қазіргі мамандықтарға қажетті нақты дағдылар арасындағы алшақтықты жою өзекті мәселе болып табылады.

Үшінші мәселе психикалық денсаулық және әл-ауқат:

Студенттерге оқуда ерекшеленуді талап ететін қысымның артуы қоғамның күтуімен бірге стресс пен психикалық денсаулық проблемаларының өсуіне ықпал етеді. Білім беру жүйесі психикалық денсаулыққа және оқуға оң көзқарасқа ықпал ететін ортаны құра отырып, оқушылардың әл-ауқатына жақсы рөл ойнауы қажет.

Төртінші мәселе білім алу барысындағы теңсіздік:

Жетістіктерге қарамастан, білім алу мүмкіндіктері бүкіл әлемде әртүрлі.

Әлеуметтік-экономикалық факторлар, географиялық орналасу және ресурстардағы теңсіздік сапалы білім беру жолында айтарлықтай кедергілер тудырады. Бұл теңсіздікті жою неғұрлым «инклюзивті» және әділ білім беру ортасын құру үшін өте маңызды.

Бесінші мәселе механикалық есте сақтау және сыни ойлау:

Дәстүрлі білім беру модельдері көбінесе сыни ойлау дағдыларына емес, механикалық есте сақтауға баса назар аударады. ХХІ ғасырда, ақпарат оңай қол жетімді болған кезде, аналитикалық ойлауды, проблемаларды шешу қабілетін және шығармашылықты дамыту басымдыққа ие болуы керек. Оқушыларға бағытталған оқыту тәсілдеріне көшу осы маңызды дағдыларды дамыту үшін өте маңызды болып саналады.

Алтыншы мәселе жаһандану және мәдени құзыреттілік (компетенция):

Жаһандану мәдени құзыреттілікті өмірлік маңызды дағдыға айналдыру арқылы қоғамдарды өзара байланыстырды. Алайда, көптеген білім беру жүйелерінде әртүрлі көзқарастарды есепке алуға және мәдениетаралық түсіністікке ықпал етуге кешенді көзқарас жоқ болып тұр. Оқушылардың жаһандық және сыни ойлауды дамытуын қамтамасыз ету барған сайын өзара байланысты әлемде шарлау үшін маңызды.

Жетінші мәселе қоршаған орта жайлы білім:

Экологиялық проблемалар шиеленіскен сайын жан-жақты экологиялық білім беруді біріктіру шұғыл қажеттілікке айналады. Студенттерге тұрақтылықты, климаттың өзгеруін және қоршаған ортаға ұқыпты қарауды түсінуге үйрету оларды жердің болашағына жауапты үлес қосуға дайындау үшін өте маңызды.

ХХІ ғасырда студенттерді оқыту – көп қырлы тәсілді қажет ететін күрделі міндет. Технологиялық тәуелділікті жою, жұмыстың өзгеретін ландшафтына бейімделу, психикалық денсаулыққа басымдық беру, теңсіздікпен күресу, сыни ойлауды дамыту, мәдени құзыреттілікті арттыру және қоршаған орта жайлы білім беруді біріктіру арқылы біз оқушыларға заманауи дәуірдің міндеттерін сәтті шешу үшін қажетті дағдылар мен білім беретін білім беру жүйесін құруға ұмтыла аламыз. Үздіксіз инновациялар мен біртұтас дамуға деген адалдықтың арқасында ғана біз осы қиындықтарды жеңе аламыз және келесі ұрпақ үшін жарқын болашақ құра аламыз.

Аппакова М.Н. Денгельбаева Н.Б.


Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз