Өлең, жыр, ақындар

Қарға тәжірибе жасау

Маңғыстау облысы
Қарақия ауданы
Құрық ауылы
МКҚК «Құлыншақ» балабақшасы
Тәрбиеші: Әкімова Самал Бөлекбайқызы                         

 

Мақсаты: Жыл мезгілдері туралы әңгімелеу, қыс мезгілі жайлы білімін қалыптастыру, сөздік қорын молайту. Қыс мезгілі туралы тақпақтар, жұмбақтар, мақал–мәтелдер арқылы балалардың тілдерін дамыту, тәжірбие арқылы, қардың, мұздың қасиеттерімен таныстыру. Қауыпсіздік  ережелерін айта отырып, ұқыпты таза жұмыс жасай білуге тәрбиелеу.    

Іс-әрекеттер кезеңдері

Тәрбиешінің әрекеті

Балалар әрекеті

Мотивациялық- қозғаушылық

Шаттық  шеңбер

Табиғаттым  тамаша
Көз  тоймайды қараса
Табиғатты  аялап
Жүрейікші  жараса
Сәлем  маған, Жер ана!  
Сәлем  маған, Нұрлы күн! 

Сәлеметсіздер ме  балалар! Сәлеметсіздер  ме  қонақтар!          

- Балалар өткен оқу  іс–әрекетімізде не туралы таныстық? 

-Үй жануарларына нелер жатады?

- Олар немен қоректенеді?              

- Балалар мен сендерге жыл мезгілі туралы  әңгіме оқып берем.         

Ерте, ерте, ертеде  Жыл ақсақалдың төрт баласы  болыпты, үлкен ұлынның аты Қыс тентек, суық болып өсіпті. Одан кішісі Көктемгүл деген қызы сұлулығымен елдің аузында жүріпті. Екінші қызы  Жаздыгүлдің даңқы жайдары, салмақты  мінезімен шығыпты. Кенжесі Күз сылбыр, ерке болып  өскендіктен көңілшек көзінің жасы бырт-бырт тамшылап шыға келеді. Жыл ақсақал төртеуінеде өте жақсы көреді. Балалары да оны қатты құрметтеп, сыйлапты. Жыл ақсақалы балалары өскен кезде шақырып ұлдарым мен қыздарым, ақылдарын толысты, енді мен сендерге төрт  мезгілді бөліп беремін. Келешекте бір-біріне сүйеу болып, тату болатындарына сенемін,-дейді.  Содан бері Жыл ақсақалдың төрт баласы бір-біріне сүйеу болып тату өмір сүреді екен.                       

– Әңгіме ұнады ма?                            

- Жыл ақсақалдың үлкен ұлының аты кім екен?

- Қазір қай мезгіл?

Музыка ойнап тұрады. Есікті біреу қағады;

Қыс ханшайымы кіреді                        

- Сәлеметсіңдер ме, балалар!             

- Мені таныдыңдар ма? Мен Қыс ханшайымымын. – Қыс ханшайымы, төрлетіңіз, бізге қонақ  болыңыз.

Мен сендердің  дауыстарыңды естіп, мен туралы не айтатындарыңды  білуге келдім. Мен сендерге  бір жұмбақ жасырайын, шешуін тауып көріңдерші.

Жұмбақ жасыру;  

Аяз  қысып, өрнек  сызып,
Терезені торлайды.
Қарға  омбығып, бет  домбығып,
Сырғып жастар ойнайды.
Кейде ұлып, кейде ысқырып,
Ұйтқып боран соғады.
Айтындаршы бөбектерім
Бұл қай кезде болады?

  

   - Үй жануарлары        

   - Қой, түйе, жылқы т.б шөп, жем т.б

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   - Ия ұнады

   - Қыс

   - Қыс мезгілі

 

 

 

 

 

 

 

 

    - Қыс

Ұйымдастыру ізденушілік

Ғылым орталығы

 - Балалар ғылым орталығында қош келдіңдер.
 – Қазір  жылдың қай мезгілі дедік?
 -Қыс мезгілінің ерекшеліктерін атайықшы?

 - Иа  қар жаңбыр жауады.
 - Осы қар жаңбыр судан пайда болады екен.
 - Судың 3 қасиеті болады 1 - су, 2 - мұз, 3 - бу.
 - Балалар суды қайнатсақ бу шығады, ал суды қатырсақ мұзға айналады.
 - Бу көзге көріне ма?
 - Балалар судың түсі болама?
 - Судың түсі қандай? Мөлдір  
 - Қардың түсі  қандай?
 - Ендеше  осы қарға тәжірибе жасап көрейік.
  Тәжірибе жүргізу:                          
 - Қарды ұстап көру, ол туралы әңгіме жүргізу.
 - Қар неге ұқсайды?
 - Қарға ыстық су құяйықшы қар неге айналады?
 - Иа яғни қар еріп кетеді.
 - Енді балалар мен суды алып мұздатқышқа салып қатырдым су неге айналды?
 - Иа әр түрлі  пішінді мұзға айналады. Осы пішіндерді өздерің ұнатқан түстеріңе бояңдар.
 - Бұл тәжірибеден балалар, біз түрлі бояу шығардық.                      
Қауыпсіздік ережесі:
 1. Мұздан сақ болу керек. Мұзды лақтырсақ қатты тиеді.
 2. Мұзды ауызға салып жеуге немесе соруға болмайды. Ол кір әрі суық. 
 3. Мұзды жермен ақырын жүру керек. 

Сергіту сәті:
Қар жауғанда топ бала
Соқты келіп аққала
Мұрыны сәбіз үп-үшкір
Көзі көмір қап-қара
Сәлем жолда атаға    

Өнер орталығы:
Педагог  “Қыс мезгілі” туралы әңгіме жүргізеді. Балалардан толық жауап алуды, сөйлем құрап сөйлетуді, дыбыстарды анық  айтуларын қадағалау. Дұрыс айтпаса педагог өзі айтып, балаға қайталатады. Педагог балаларға осы аққаланың суретін әдемі етіп  жапсыруды ұсынады.
- Ол үшін бізге ақ немесе көгілдір Аққала үш бөліктен тұратынын, бірінен-бірі үлкен дөңгелек пішінді жұмыр қарлардан болатынын  көрсетеді. Аққаланың пішіні жақсы көріну үшін басына шелек, мұрына сәбізде бола алатынын ескертеді.

 

 

- Қыс

- Қар жаңбыр жауады

 

 

 

 

 

 

Рефлективті корр.ш

- Балалар, бүгінгі  оқу іс-әрекетімізде нелерді  үйрендік? Балалар біз  ғылым  орталығында  нені  зерттедік?

- Өнер орталығында не жасадыңдар? Балаларды  мадақтау. Оқу іс – әрекеттін  аяқтау.

- Балалардың  жауаптары

Күтілетін нәтеже:

Бала білу керек: Қыс мезгілі туралы білулері керек

Бала меңгеру керек: Қауыпсіздік ережелерін меңгеру керек

Бала жасай білу керек: Қарға, мұзға тәжірбие жасай білуі керек.


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз