Өлең, жыр, ақындар

Жұбан Молдағалиев «Ар-ұят туралы»

Шығыс Қазақстан облысы
Катонқарағай ауданы
Катонқарағай ауыл
«Сейтқамза Ластаев атындағы орта мектебі» КММ
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Абенова Сауле Ергабыловна 

Сыныбы: 5

Пәні: әдебиет                                                  Күні:  

Тақырыбы:

Жұбан Молдағалиев «Ар-ұят туралы»

Жалпы мақсаты

Ақын жайлы білетін мәліметтерді тыңдай отырып жаңа мағлұматтар алуына жағдай жасау, «Ар–ұят туралы» өлеңінің тақырыбы мен идеясын ашу. оқушыларды адамгершілікке, ізгілікке баулу. Өз бетінше талдау жұмыстарына машықтанып, түйінді ой, өзіндік пікір қалыптастыруына жағдай  жасау.

Сілтеме

Оқулық, сабақ жоспары, интернет көзі, 3-деңгей нұсқаулығы т.б.

Оқу нәтижесі

Ар-ұят туралы білімдерін кеңейтеді, Өлең талдау арқылы оқушылардың ойлау қабілеті, ауызекі сөйлеу тілі дамиды. Бір-бірін тыңдап, әрі еркін сөйлеп үйренеді. Өз ойын, аз сөзбен түйіндеуге, пікір айтуға дағдыланады, шығармашылық қабілеттері мен білімдерін кеңейтеді. Бірін-бірі бағалайды Өлеңді  мазмұнын түсіну арқылы сыни көзбен қарау дағдысы қалыптасады, ойлау дағдылары жетіледі.

Негізгі идеялар

Шығарманың көтерген проблемасын айқындап, ұят туралы білімдері кеңейеді.

7 модульдің қолданылуы

АКТ”, “Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер”, “Оқыту үшін  бағалау және оқуды  бағалау”, “Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету”,  “Оқытуды басқару және көшбасшылық”.

Оқыту әдістері

Теңге алу» «Көрініс» «СКТ» кесте, бағалау парақтары

Дереккөздері

Флипчарт, маркерлер, портреттер, тақта, стикерлер, суреттер,т.б.

Тапсырмалар

Топтық, жұптық, дараланған

Қолданылатын әдіс-тәсілдер

«Теңге алу» «Көрініс» «СКТ», «Тұжырым» кестесімен жұмыс, «Сандықтан санаға»   

Қолданылатын ресурстар

Флипчарт, маркерлер, портреттер, тақта, стикерлер, ноутбук

 

Ұйымдастыру кезеңі

 

Тренинг

Сәлемдесемін. Сыныптағы оқушылардың келген-келмегендерін түгелдеймін. Барлық оқушыны ортаға шығарып жартылай шеңбер құрғызамын. Ж.Молдағалиевтің «Мен қазақпын» өлеңі бойынша шаттыққа бөленеміз. Оқушы: Мен қазақпын... Мұғалім : ... мың өліп мың тірілген- деп ары қарай өлең шумақтарын оқушы санына қарай жатқа айтып, жалғастырады.  Жартылай шеңбер жасап мен қазақ деген сөзді мақтанышпен айтып тұрады. Шашу-шашу шашылсын,Күннің нұры ашылсын!  Шашу-шашу шашайық, Топта жұмыс жасайық! Топқа бөлдіремін. (ар, намыс, ождан) Кәмиттер арқылы ар,намыс,ождан топқа бөлінеді.

Сабақ кезеңдері

Тапсырма

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушылардың іс-әрекеті

Оқу үшін бағалау және оқытуды бағалу.

 Қызығушылықтарын  ояту

Диалог арқылы  сұрақ- жауап сәтін өткізу.

Жағдаяттық сұрақтар беру.

 

- Ұят, ождан, ар деген сөздерді қалай түсінуге, елестетуге болады?

- Өз бастарыңнан қатты ұялған кездерің болды ма,қандай сезім бойларыңды билейді?

- Ұялу, ұяла білу жақсы қасиет пе, жаман қасиет пе?               

Әр оқушы жеке-жеке жауап береді.

Өз ойларын ашық айтады.

Мадақтау, мақтау.

 Мағынаны тану

 Слайдтық презентация, видеоролик көрсету.

 

 

«Теңге алу» әдісі

 

 

Кітаппен жұмыс.

(жұптық, топтық жұмыстар)

Ж.Молдағалиевтің өмірі мен шығармашылығынан қысқаша малғұмат беру, видеоролик көрсету. Оқушыларға ұққандары бойынша 6 сұрақ дорбаға ілінеді.

Тізбектей мәнерлетіп оқыту.

Топ басшылары келіп өлең бойынша тапсырмалар алады.

1-топ.СКТ

2-топ. Әдеби теориялық ұғымдарды тауып, модель түрінде қорғайды.

3-топ көрініс дайындайды.

 Мұқият тыңдайды,слайдты көреді.Әр топтан оқушылар шығып сұраққа жауап беріп, тақтадағы теңгені алады.

Топтар өзара бір-бірлерін бағдаршам бойынша бағалайды.

 

Мәнерлеп оқып шығады.

Тапсырмалар бойынша топта жұмыс жасап, бір-бірлеріне өлең мазмұнын түсіндіреді  өзара тапсырмаларды бөлісіп алады.

Дескрипторлар арқылы топ бір-бірлерін бағалайды және топ ішінде бағаланады.

Бағдаршам бойынша, бас бармақ әдісі бойынша бағалау

 

 

 

Дескриптор арқылы топтар өзара бір-бірлерін бағалайды.

Топ ішінде әр оқушы жеке бағаланады.

 

 Сергіту сәті 

Е.Құдайбергеновтың орынадуындағы «Мен қазақ» әні орындалады.

 

Қимыл әрекеттер жасайды

 

Қол шапалақтау

Ой толғаныс

Шығармашылық жұмыс

Кестемен жұмыс

«Сұрақты ұста» әдісі бойынша жұмыс

Оқушыларға дараланған тапсырмалар беріледі.

Сұрақ: Қазіргі кезде арсыздық, ұятсыздық адамдар арасында жиі көріністауып жүрген жоқ па? Ол неден туындайды деп ойлайсыңдар?

Әр оқушы өз қалаулары бойынша тапсырманы өз топтарында жеке-жеке орындайды. Оқушылардың мақсаты мұғалімді тыңдау, өз ойлары мен пікірлерін айту. Тапсырмалар арқылы бар білімдерін  топпен талқылап  орындайды. бір-біріне түсіндіреді, тақырыпты  жинақтайды

 Өзін-өзі бағалау (2 мин)

Бағдаршам, бағалау парақшалары

 

 «Сандықтан санаға»

 ҰЯТ дегеніміз:-зор парыз,үлкен қасиет,ата-ана тәрбиесі-ар,намыс-адал достық-тынымсыз еңбек-тіліңе тағзым,өнерлі,білімді болу.жан,тән сұлулығы-еліміздің өткені мен бүгіні,ертеңі

Оқушылар сандық ішінен дайын қима қағаздарды алып санаға жапсырады.сабақ бойынша алған білімдерін қорытындылайды.

 

Бағалау

 

Бағалау парақшасы мен бағалау шкаласын тарату

Өзін өзі топпен бағалайды

Бағалау парақшасына топ басшысы қорытынды бығыларын қояды.

Үй тапсырмасы

5 шумақ өлең жаттап келу. 177-бет сұрақтар мен тапсыралар.

Тапсырмалар жүйесін түсіндіреді

Күнделіктеріне жазады.

 

Рефлексия

 Сандық –ұқтым. Диірмен – әлі де оқуым керек. От - Мен ұятсыздық жасаған істерімді  күл қылдым.

Оқушыларға стикер толтыруды ұсыну

Ұсынылған стикерді толтыру

Қол шапалақтау

Тапсырмалар :

Жұмыс түрі

Критерийлер

Дескрипторлар

 Ұпай

max 3  балл

 Талпынды

Жетті

Көрініс

 

Өлең бойынша      мазмұны

Көріністе өлең  мазмұны ашылмаған. 

 

 

 

Өлең  мазмұны ашылған, бірақ толықтыруды қажет етеді.

 

 

 

 Көріністе өлең мазмұны толық ашылған. 

 

 

 

Ұпайды бағаға айналдыру. 8-9 ұпай – «5»         5-7 ұпай – «4»         3-4 ұпай – «3»              0-2 ұпай – «2» 

Жұмыс түрі

Критерийлер

Дескрипторлар

 Ұпай

Max 3  балл

 Талпынды

Жетті

Өлеңге әдеби теориялық талдау

 теориялық талдауы

 Тілдің көркемдегіш құралдарын таба алмайды

 

 

 

  Тілдің көркемдегіш құралдарын таба алады, бірақ толықтыруды қажет етеді. 

 

 

 

 Тілдің көркемдегіш құралдарын толық таба алады 

 

 

 

Ұпайды бағаға айналдыру. 8-9 ұпай – «5»           5-7 ұпай – «4»          3-4 ұпай – «3»            0-2 ұпай – «2» 

Жұмыс түрі

Критерийлер

Дескрипторлар

 Ұпай

Max 3  балл

 Талпынды

Жетті

Өлеңді сатылай кешенді талдау     

Өлеңді сатылай

 кешенді талдауы     

  Өлеңге сатылай кешенді талдау жасай алмайды.

 

 

 

  Өлеңге сатылай кешенді талдау жасай  алады , бірақ толықтыруды қажет етеді. 

 

 

 

   Өлеңге  толық  сатылай кешенді талдау жасай   алады

 

 

 

Ұпайды бағаға айналдыру. 8-9 ұпай – «5»            5-7 ұпай – «4»    3-4 ұпай – «3»  0-2 ұпай – «2» 

Оқушының аты-жөні:

Критерийлер

Дескрипторлар

 Ұпай

Max3- 9 балл

 Талпынды

Жетті

Өлеңді сатылай кешенді талдау     

   СКТ  жүйелі орындайды.

 

 

 

   Тақырып пен идеяны аша алады.

 

 

 

    Тақырыпты түсінеді 

 

 

 

 

Ұпайды бағаға айналдыру.  8-9 ұпай – «5»       5-7 ұпай – «4»    3-4 ұпай – «3»       0-2 ұпай – «2» 

Оқушының аты-жөні:

Критерийлер

Дескрипторлар

 Ұпай

Max3- 9 балл

 Талпынды

Жетті

       Көрініс

Рөлде әртістік шеберлікті дұрыс ойнай алады.

 

 

 

 

 Өзін еркін ұстап, ойын ашық жеткізеді.   

 

 

 

    Тақырыпты түсінеді 

 

 

 

Ұпайды бағаға айналдыру.  8-9 ұпай – «5»     5-7 ұпай – «4»    3-4 ұпай – «3»      0-2 ұпай – «2» 

Оқушының аты-жөні:

Критерийлер

Дескрипторлар

 Ұпай

Max 3- 9 балл

 Талпынды

Жетті

Өлеңге әдеби теориялық талдау

Мәнерлеп оқи алады

 

 

 

 

  Тілдің көркемдегіш құралдарын таба алады

 

 

 

    Тақырыпты түсінеді 

 

 

 

Ұпайды бағаға айналдыру.  8-9 ұпай – «5»      5-7 ұпай – «4»    3-4 ұпай – «3»   0-2 ұпай – «2» 

 

Бағалау парағы

 

Оқушының аты-жөні

Жағдаяттық сұрақтарға жауап беруі

«Теңге  алу»

Өлең бойынша сұрақтарға жауап

Топтағы тапсырмалар (СКТ, көрініс, әдеби теориялық талдау)

«Сұрақ ұста!», кестемен жұмыс, шығармашылық жұмыс

Белсенділік

Қорытынды баға

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тұжырым кестесі

Жұбан Молдағалиев айтады

Бақытжан Раисова айтады

Халық айтады

Мен айтамын

Ұятпен адамдық өлшенді,
Ұятпен надандық өлшенді.
Ұятпен адалдық өлшенді,
Ұятпен арамдық өлшенді.

Жаныңды жүдетеді дос та келіп,
Жібекті жүн етеді қас та келіп.
Қарманып қайран намыс оянады,
Арыңды шыбыртқымен осса келіп.

Өлімнен – ұят күшті.

 


Пікірлер (3)

гүлайым

тамаша

гүлайым

маған ұнады

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз