Өлең, жыр, ақындар

5 сынып Жаратылыстану (ҰМЖ)

СКО Ақжар ауданы Май орта мектебінің
география пәні мұғалімі Кокашева Айгерим Хаирбулатовна
 

5 сынып Жаратылыстану (аптасына 1 сағат, барлығы 34сағат)

1 тоқсан 9 сағат

 

Реті

Сағат саны

Күні

Бөлім

Тақырыбы

Мақсаты

 

Күтілетін нәтижелер

 

Әдістер

Ресурстар

1

1

 

Кіріспе

 

 

 

 

 

Жаратылыстану  - табиғат туралы ғылымның жиынтығы.

Жаратылыстану ғылымы туралы түсіну, білу.

Жаратылыстану  - ғылымы туралы түсінеді, біледі.

топтық жұмыс, сұрақ-жауап, миға шабуылыстық орындық

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман,  атлас

2

1

 

Табиғатты оқып үйрену

Табиғатты танып білудің жаратылыстану ғылыми әдістерін білу: бақылау, тәжірибе жасау, өлшеу. Сезіну мүшелері мен өлшегіш аспаптарды тәжірибе жасау барысында қолдану.

Табиғатты танып білудің жаратылыстану ғылыми әдістерін біледі, ажырата алады.

ой толғаныс, миға шабуыл,зертеушілік әңгіме, жұптық жұмыс

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, атлас

3

1

 

Жаратылыстанушы ғалымдар

Жаратылыстанушы ғалымдармен: əл-Фараби, əл-Бируни, Леонардо да Винчи, Николай Коперник, Джордано Бруно, Герард Меркатор, Галилео Галилей, Исаак Ньютон, Карл Линней, Михаил Васильевич Ломоносов, Чарльз Дарвин, Шоқан Уəлиханов, Қаныш Сəтпаев  танысу, білу

Жаратылыстанушы ғалымдармен  біледі, ажырата алады.

он сұрақ, соңғы бес минут, баяндау, қар үйіндісі, ой толғаныс

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

4

1

 

Төбеміздегі аспан

Жұлдыздар жүйесі

«ғарыш», «жұлдыз», «ғаламшар», «жұлдызды құйрық», «астероид», «серік», «астрономия», «галактика» ұғымдарын білу, негізгі жұлдыздар жүйесін білу

«ғарыш», «жұлдыз», «ғаламшар», «жұлдызды құйрық», «астероид», «серік», «астрономия», «галактика» жаңа ұғымдарды біледі

ыстық орындық, демонстрациялау, бағдаршам, миға шабуыл, он сұрақ

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

5

1

 

Күн жәнеКүн жүйесі

Ғарыш, Күн жүйесі, Күн туралы негізгі ғылыми жаратылыс анықтамаларын білу, жер тобындағы ғаламшарларды атай алу.

Ғарыш, Күн жүйесі, Күн туралы негізгі ғылыми жаратылыс анықтамаларын біледі, жер тобындағы ғаламшарларды атай алады.

бихевиористикалық тәсіл, пікірталас, блиц кездесу, басбармақ

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

6

1

 

Ғарышты зерттеу және ғарыш экологиясы

Қазақстанның, қазақстандық ғалымдар мен ғарышкерлердің ғарышты зерттеуге қосқан үлесі жайлы білу

Қазақстанның, қазақстандық ғалымдар мен ғарышкерлердің ғарышты зерттеуге қосқан үлесі жайлыбіледі

зерттеу, миға шабуыл, сұхбаттасу, ақылдың алты қалпағы

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

7

1

 

 

Жер біздің ғаламшарымыз

Жердің пішіні, өлшемі  және қозғалысы

Жердің Күнге қарағандағы орнын, пішіні мен өлшемдерін, негізгі Жер туралы «глобус», «Жер білігі», «географиялық полюс», «экватор» ғылыми жаратылыс ұғымдарын түсіну.

Кескін картаға экваторды, полюстерді түсіре алу.

Жердің Күнге қарағандағы орнын, пішіні мен өлшемдерін, негізгі Жер туралы «глобус», «Жер білігі», «географиялық полюс», «экватор» ғылыми жаратылыс ұғымдарын біледі.

Кескін картаға экваторды, полюстерді түсіре алады.

баяндау, әлеуметтік жағдаяттық тәсіл, құрдастық оқыту, сұрақ-жауап, серпілген сауал, топтық жұмыс, зертеушілік әңгіме, ыстықорындық

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас, карта

8

1

 

 

Ай-Жердіңсерігі.

Айдың Жер серігі ретіндегі ерекшеліктерін білу, Айдың фазаларын ажырата алу

Айдың Жер серігі ретіндегі ерекшеліктерін біледі, Айдың фазаларын ажырата алады.

ақылға шабуыл, ой толғаныс, бағдаршам, топтардың өзара бағалау, рефлексия, қар үйіндісі

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

9

1

 

 

Жердің глобуста және картада бейнеленуі

Жердің карта, глобус, пландағы бейнелерінің айырмашылықтарын білу

Жердің карта, глобус, пландағы бейнелерінің айырмашылықтарын біледі

миға шабуыл, кумуллятивтік әңгіме, ыстық орындық, сұхбаттасу, жұптық жұмыс, демонстрациялау

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман,  атлас, карта

 

2тоқсан 7сағат

 

Реті

Сағат саны

Күні

Бөлім

Тақырыбы

Мақсаты

 

Күтілетін нәтижелер

 

Әдістер

Ресурстар

1

1

 

 

Жердіңқұрылысы  және  құрамы

Жердің ішкі құрылысын, «литосфера», «мантия», «жер сілкіну»ұғымдарын білу

 

Жердің ішкі құрылысын, «литосфера», «мантия», «жер сілкіну» ұғымдарын біледі

 

бихевиористикалық тәсіл, топтық жұмыс, карусель, ыстық орындық, ой толғаныс, ақылға шабуыл

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

2

1

 

Тау жыныстары  және пайдалы қазбалар

Тау жыныстарының және минералдың негізгі физикалық  сипатын анықтай алу, тау жыныстарының пайда болуын білу. Магмалық, шөгінді, метаморфты тау жыныстарын ажырата алу.

Тау жыныстары мен минералдардың негізгі физикалық қасиеттерін анықтай алады.

 

 сұрақ-жауап, серпілген сауал, дербес оқыту, пікірталас, басбармақ, миға шабуыл

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

3

1

 

Материктер мен аралдар

Жер бетінің негізгі пішіндерін жəне олардың дамуын (құрлық жəне су қабатын, олардың құрамдас бөліктерін) аралдар мен архипелагтарды білу

Кескін картаға ірі аралдар мен архипелагтарды түсіру, карта бойынша олардың орналасуын анықтай алады.

демонстрациялау, қар үйіндісі, сұхбаттасу, өзінөзі бағалау, ақылға шабуыл

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас, карта

4

1

 

Гидросфера – Жердің су қабығы. 

«Гидросфера» ұғымын және оның бөліктерін түсіну. Гидросфераның заттық құрамын  және  Жер бетіндегі су айналымын білу.

«Гидросфера» ұғымын және оның бөліктерін түсінеді. Гидросфераның заттық құрамын және  Жер бетіндегі су айналымын біледі.

демонстрациялау, жұптық жұмыс, бағдаршам, ой толғаныс, мозайка

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас, карта

5

1

 

Мұхиттар, теңіздер және ішкі сулар

Гидросфераның негізгі компоненттерін білу. Мұхит гидросфераның басты бөлігі, мұхиттарды салыстыру.

Кескін картаға мұхиттарды, теңіздерді, көлдерді, өзендерді белгілей  және олардың орналасуын анықтай алады

қызығушылықтыояту, миға шабуыл, көрнекілік, ыстық орындықсұрақ жауап

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас,карта

6

1

 

Судың маңызы және оны қорғау

Судың тіршілік үшін маңызын, судың қасиеттерін, суды қорғау шараларын білу. Тұщы судың құндылығын түсіну.

Судың тіршілік үшін маңызын, судың қасиеттерін, суды қорғау шараларын біледі. Тұщы судың құндылығын түсінеді.

баяндау, ТВ шоу, ой толғаныс, басбармақ, демнстрациялау

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

7

1

 

Атмосфера – Жердіңауақабығы

Атмосфераның тіршілік үшін маңызын және  ауаның құрамын білу

Атмосфераның тіршілік үшін маңызын және ауаның құрамын біледі

іздену, қар үйіндісі, ақылға шабуыл, ыстық орындық, зерттеушілік әңгіме

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

 

3 тоқсан 10 сағат

 

Реті

Сағат саны

Күні

Бөлім

Тақырыбы

Мақсаты

 

Күтілетін нәтижелер

 

Әдістер

Ресурстар

1

1

 

 

 

 

 

 

Атмосфералық құбылыстар және оның тірі ағзаларға әсері

Атмосфералық құбылыстардың тірі ағзаларға тигізетін әсеріне мысал келтіре алу, әр түрлі климаттық жағдайларда ауа райының адамның денсаулығына тигізетін әсеріне баға бере алу

Атмосфералық құбылыстардың тірі ағзаларға тигізетін әсеріне мысал келтіре алады, әр түрлі климаттық жағдайларда ауа райының адамның денсаулығына тигізетін әсеріне баға бере алады

баяндау, ой толғаныс, бағдаршам, еркін талқылау, дебат

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, атлас

2

1

 

Табиғаттағы денелер мен заттар

Физикалық денелер  және өлшемдер

Зат пен денелерді ажырата алу, өлшемдерді білу.

Зат пен денелерді ажырата алады, өлшемдерді біледі.

зерттеушілік әңгіме, демонстрациялау, ыстық орындық, дербес оқыту

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

3

1

 

Таза заттар және қоспалар

Таза және қоспа заттардың айырмашылықтарын білу.

Таза және қоспа заттардың айырмашылықтарын біледі, салыстыра алады

қар үйіндісі, миға шабуыл, басбармақ, сұрақ жауап,демонстрациялау, әңгімелесу

Оқулық, карточкалар, иіс май, сия су, газдалған су

4

1

 

Физикалық және химиялық құбылыстар

Физикалық және химиялық құбылыстарды білу және ажырата  алу, мысал келтіру.

Физикалық және химиялық құбылыстарды білу және ажырата  алу, мысал келтіре алады.

жұптық оқыту, он сұрақ, зерттеушілік әңгіме, ыстық орындық, ой толғаныс

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер

5-6

2

 

Табиғи құбылыстардың  көптүрлілігі

жарық бөліп шығару құбылысы

Жылу құбылысы

Айналамыздағы  дыбыстық құбылыстар

Электрлік және магниттік құбылыстар

Әр түрлі физикалық құбылыстарына мысал келтіру (механикалық, жылу, жарық), және олардың күнделікті тұрмыста пайдалануына мысал келтіре білу.

Физикалық  құбылыстарына мысал келтіреді. (механикалық, жылу,жарық) олардың күнделікті тұрмыста пайдалануына мысал келтіреді.

қызығушылықты ояту, ойлау бутерброды, зерттеушілік әңгіме, радиоға қоңырау шалу, диспут

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер

7

1

 

Механикалық қозғалыс. Табиғаттағы күш және тепе-теңдік

Механикалық қозғалыс, тепе-теңдік не екенін білу, мысалдаркелтіру.

Механикалық қозғалыс, тепе-теңдік ұғымдарын біледі. Мысал келтіреді.

демонстрациялау, ыстық орындық, миға шабуыл, қызығушылықты ояту

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер

8

1

 

№ 1 сарамандық жұмыс

«Физикалық шамаларды анықтауға арналған құралдармен жұмыс істеу»

Физикалық шамаларды анықтауға арналған құралдармен жұмыс істеу

Физикалық шамаларды анықтауға арналған құралдармен жұмыс істейді

Блум таксономиясы

сарамандық жұмыс дәптері, атлас, карта

9

1

 

Биосфера – тіршілік ортасы

Ғаламшардағы тіршілік

Тірі ағзалардың жіктелуін білу, тірі ағзалардың өлі ағзаларданайырмашылықтарын білу. Тірі ағзалардың табиғаттағы маңызы түсіну. Биосфераның шекараларын  ажырата алу.

Тірі ағзалардың жіктелуін біледі, тірі ағзалардың өлі ағзалардан айырмашылықтарын біледі. Тірі ағзалардың табиғаттағы маңызы түсінеді. Биосфераның шекараларын ажырата алады.

зерттеушілік әңгіме, ТВ шоу, ой толғаныс, ақылға шабуыл

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер

10

1

 

Өсімдіктердің  көптүрлілігі және олардың маңызы. Бөлме өсімдіктері

Дәрілік өсімдіктер мен мәдени өсімдіктер

Өсімдіктердің биологиялық көптүрлілігін білу. Бөлме өсімдіктерін күту ережелерін білу. Адам денсаулығы үшін дәрілік өсімдіктердің маңызын түсіну

Өсімдіктердің биологиялық көптүрлілігін біледі. Бөлме өсімдіктерін күту ережелерін біледі.Адам денсаулығы үшін дәрілік өсімдіктердің маңызын түсінеді.

дербес оқыту, ыстық орындық, он сұрақ, миға шабуыл, радиоға қоңырау шалу

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

 

 

4 тоқсан 8 сағат

 

Реті

Сағат саны

Күні

Бөлім

Тақырыбы

Мақсаты

 

Күтілетін нәтижелер

 

Әдістер

Ресурстар

1

1

 

 

Жануарлардың  көптүрлілігі және олардың  маңызы жануарлар арасындағы қарым-қатынас

Жануарлардың негізгі топтарын ажырата алу, тірі ағзалардың адам өмірі мен табиғаттағы маңызын бағалау

Жануарлардың негізгі топтарын ажарыта алады. Тірі  ағзалардың адам өмірі мен табиғаттағы маңызын бағалайды.

карусель, блиц кездесу, ой толғаныс, ақылға шабуыл, бағдаршам

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

2

1

 

 

Саңырауқұлақтар мен микроорганизмдер

Саңырауқұлақтардың табиғаттағы маңызы туралы білу, саңырауқұлақтарды жинау және пайдалану туралы білу.

Саңырауқұлақтардың табиғаттағы маңызы туралы біледі. Саңырауқұлақтарды   жинау және пайдалану туралы біледі.

бихевиористикалық тәсіл, он сұрақ, жұптық оқыту, бас бармақ, қар үйіндісі, миға шабуыл

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, аудиожазба

3

1

 

№ 2 сарамандық жұмыс

«Өсімдіктерді өсіру технологиясымен танысу»

өсімдіктерді өсіру технологиясымен танысу

өсімдіктерді өсіру технологиясымен танысады

Блум таксономиясы

сарамандық жұмыс дәптері, атлас, карта

4

1

 

Табиғат және адам

Адам және қоршаған орта

Табиғаттың адам үшін маңызын бағалау. Адам табиғаттың бөлшегі екенін білу. 

Табиғаттың адам үшін маңызын бағалайды. Адам табиғаттың бөлшегі екенін біледі. 

әлеуметтік жағдаяттық тәсіл, ыстық орындық, ақылдың алты қалпағы, мозайка

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

5

1

 

Табиғат байлығы және оны тиімді пайдалану Адамның табиғи ортаға әсері

Табиғат байлықтарының адам өмірі мен шаруашылығындағы маңызы туралы білу. Табиғат ресурстары мен олардың жіктелуі туралы білу. Адам табиғаттың бөлшегі екенін білу, мысал келтіре алу.

Табиғат байлықтарының адам өмірі мен шаруашылығындағы маңызы туралы біледі. Табиғат ресурстары мен олардың жіктелуі туралы біледі. Адам табиғаттың бөлшегі екенін біледі, мысал келтіре алады.

қар үйіндісі, пікірталас, баяндау, ой толғаныс, соңғы бес минут демонстрациялау, ыстық орындық, баяндау, ой толғаныс

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер,

6-7

2

 

Қорғалатын  табиғи аумақтар

Қазақстанның табиғи қорықтары

Қызыл кітап

Табиғатта  жүріп-тұрудың ережелері

«Қызыл Кітаптың» ұйымдастыру мақсатын білу, еңгізілген жануарлар мен өсімдіктердің түрлерін  ажырата алу.

«Қызыл Кітаптың» ұйымдастыру мақсатын біледі, еңгізілген жануарлар мен өсімдіктердің түрлерін ажырата алады.

қызығушылықты ояту, миға шабуыл, ТВ шоу, бағдаршам, демонстрациялау, ой толғаныс 

Оқулық, карточкалар, бағалау парақтары, стикерлер, ватман, фотосуреттер, атлас

8

1

 

 

шағын  зерттеу жоба:

«Дәрілік өсімдіктердің халық медицинасына маңызы»

дәрілік өсімдіктерді ажырата алу, олардың қасиеттерін білу

 

 

дәрілік өсімдіктерді ажырата алады, олардың қасиеттерін біледі

 

 

ғылыми жоба

энциклопедия, газет журналдар, биология  пәнінен оқулықтары

 


Пікірлер (4)

нұрдуман

жақсы

Гулнара

өте жақсы

Хайратов м ұрат

Бірақ

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз