Өлең, жыр, ақындар

Білім еліне саяхат

Бұланды ауданы әкімдігінің білім бөлімі жанындағы

«Солнышко» бөбекжай-балабақшасы МКҚК

Өткізген: Мухамадиева Асель Кадербаевна қазақ тілі мұғалімі

 

Өткізілетін күні:  02.03.2016ж.

Білім беру салалары: «Қатынас», «Таным», «Әлеуметтік орта», «Денсаулық»,  «Шығармашылық».

Бөлімдері: Қазақ тілі.

Тақырыбы: «Білім еліне саяхат».

Мақсаты: Отбасы мүшелері, үй және жабайы аңдар жайлы білімдерін корыту. Қазақ халқының ұлттық киімдері мен бұйымдары жайлы балалардың білімдерін кеңейту. Музыкалық аспаптары жайлы білімдерін бекіту. Мақал-мәтелдер, тақпақтар, жаңа сөздер арқылы тілдерін жаттықтыру, үш тілде сөздік қорларын байыту. Ата-бабамыздан қалған қазақ халқының мұрасын құрметтеуге үйрету.

Көрнекіліктер: компьютер (слайд), ұлттық киімдегі қуыршақтар, үнтаспа, қағаз қуыршақ пен қуыршақтың ұлттық киімдері, ұлттық бұйымдар суреті, қалта, сандық, домбыра, ою- өрнектер үлгісі ватман, желім.

Сөздік жұмысы: сәукеле, қамзол, қосетек көйлек, шапан, шалбар, тақия, сырға, сақина, білезік, шашбау, домбыра, қобыз, сыбызғы, асатаяқ; ою-өрнектер: қошқармүйіз, құсқанат, қызғалдақ, тарақ.

Билингвалдық компонент: ұлттық киім-национальная одежда, ұлттық  бұйым-национальное украшение, ұлттық аспаптар- национальные инструменты,ою-өрнек-орнамент, салт-дәстүр-традиции и обряды; ағылшын тілінде: Good morning !-Қайырлы таң!-Добрый день! Отбасы-семья-family, әке-папа- father, ана- мама- mother, ата- дедушка-grandfather, әже-бабушка- grandmother, киімдер- одежда -clouther.

 

Іс-әрекет кезеңдері

Мұғалімнің іс-әрекеті

Балалардың іс-әрекеті

Мотивациялық-қозғаушылық

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұйымдастыру-

іздестіру

 

Ұйымдастыру кезеңі: «Сәлеметсіңдер ме, балалар!»


Шаттық шеңбері:

 

 

 

 

 

Амандасу шеңбері-

(қонақтармен ағылшын тілінде амандасу)

 

 


«Алақай»- көңілді сәті

 

 

 

 

-Балалар, қазір қай жыл мезгілі?

-Қандай қыс айларын білесіңдер?

 

 -Бүгінгі ұйымдастырылған оқу-іс әрекетіміз ерекше өтеді. Өйткені біздің балабақшамызға қонақтар келіп отыр.

 

 

   (Қонаққа әже келіп, хат береді)

Әже:

-Сәлеметсіз бе, балалар!

Менің сендерге дайындаған тапсырмаларым бар. Оларға дұрыс жауап берсендер мен сендерге риза боламын.

 

(Әр тапсырма ұлттық ою-өрнекпен өрнектелген)

1-тапсырма:

Отан туралы мақал-мәтелдер мен тақпақтарды жатқа айтыңдар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-тапсырма: (слайд)

Үш тілде отбасы мүшелерін атаңдар.

 

 

 

 

 

 

3-тапсырма: (слайд)

Үй және жабайы жануарларды  атаңдар.

 

Жұмбақ жасыру:

Кішкентай ғана бойы бар,

Айналдырып киген тоны бар.

 

-Мынау қандай үй жануары?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті: «Аю»

 

 

 

 

 

 

«Little frog»- қозғалыс ойыны.

 

 

 

 

 

 

 

Саусақтар ойыны:

          «Әжемнің екі қазы бар»

 

 

 

 

 

 

 

4- тапсырма:

Жемістер мен көкөністерді атап, санандар.

«Себетке салу»- д/ойыны

 

 

 

Музыкалық сергіту сәті.

 

 

 

«Ұлттық мұражайға саяхат»

Әже: балалар, ұлттық мұражайға қош келдіңіздер. Қандай ұлттық аспаптарды көріп тұрсыңдар?

 

 

 

-Дұрыс, балалар. Қыз бала мен ер баламыз қандай ұлттық киімдерді киген?

Әже: Жарайсындар, балалар.

 

5-тапсырма: (қуыршақ) (слайд)

Қазақ халқының ұлттық киімдері мен бұйымдарын атаңдар.

 

 

 

 

 

 

 

 

«Білезік» - сергіту сәті:

Он қолымда білезік,

Сол қолымда білезік.

Сәнді көйлек киелік,

Бәріміз бірге билейік.

 

«Артық аспапты тап»- д/ойыны

 

 

 

«Қуыршақты киіндіру»- д/ойыны

 

Әже: Тапсырмаларымды орыңдағандарыңыз үшін ризамын.

Тапсырмаларым  жасырылған ою-өрнектерін қолданып, көрпешені әшекелеп көрейік.

 

«Көрпешені өрнектеу» жұптық жұмысы.

 

-Сәлеметсіз бе!

 

Армысың, асыл күн,

Армысың, асыл жер! Армысыз құрметті қонақтар!

  • Сәлеметсіз бе!
  • Good morning !

 

Good morning, good morning !

Good morning to you.

Good morning, good morning !

I am glad to see you.

 

Алақай, алақай!

Қуанды балақай!

Күз ауады, қар жауады.

Құс кетті, қыс келді.

 

Қыс мезгілі- Winter

Желтоқсан, қаңтар, ақпан.

 

 

 

 

 

 

 

-Сәлеметсіз бе!

 

 

 

 

 

 

 

 

Отан-Родина- Motherland

 

Отан-отттан да ыстық.

 

Отанды сүю- отбасынан басталады.

 

Лейла:

Отан деген - атамекен

Отан-туған ел.

Отан-ана, Отан-өлкем

Қазақстан  туған жер.

 

Лера:

Туған жерді сүю парыз,

Сүю үшін білу парыз.

Адалдықты сүю парыз,

Қасиетін ұғу парыз.

 

Отбасы мүшелерін үш тілде атайды:

Ата-grandfather-дедушка

Әже- grandmother-  бабушка

Әке- father- папа

Ана- mother- мама

 

 

 

 

 

 

 

 

-Қой.

 

(Слайд)

Мынау қой.

Мынау сиыр.

Мынау жылқы.

Мынау мысық.

 

Мынау аю- вear.

Мынау қоян- rabbit.

Мынау қасқыр-wolf.

Мынау түлкі-fox.


Жүргізуші аюдың тақиясын киеді.

Ормандағы аюдың

Құлпынайы көп екен

Теріп, теріп аламыз

Қалтамызға саламыз.

 

Жүргізуші бақаның тақиясын киеді.

Little frog, little frog

Hop, hop, hop! - секіреді

Little frog, little frog

Stop, stop, stop!- тоқтап, жүргізушіні таңдайды

 

 

Әжемнің екі қазы бар

Мойындары иілген, иілген.

Қабақтары түйілген,түйілген.

Оны қалай жазамыз?

Жем береміз, су құямыз.

Енді мойыны жазылар, жазылар.

Әжемнің екі қазы бар.

 

Бірінші себетке жемістерді, екінші себетке көкөністерді салып, санайды.

 

Музыкалық  сергіту сәттін қимылдарын қайталайды.

 

 

 

 

 

Балалар:

асатаяқ,

домбыра

қобыз

 

 

 

 

-шапан, тақия, көйлек, қамзол, сәукеле.

 

 

 

 

Мынау шапан.

Мынау тақия.

Мынау көйлек.

Мынау қамзол.

Мынау сәукеле.

Мынау білезік.

Мынау сақина.

Мынау сырға.

Мынау шашбау.

 

Балалар сергіту сәтін орындаған кезде қолдарына білезік тағады.

 

 

Музыкалық аспаптардың арасынан ұлттық аспапты дандап, атайды.

 

Қағаздан қиылған қуыршақтарға ұлттық киімдерді кигізіп, атайды.

 

 

 

 

Көрпешені ою-өрнекпен өрнектеп, өз жұмыстарымен таныстырады. Қызғалдақ, қошқармүйіз, тарақ сияқты ою-өрнектерді атайды.

Рефлексивті-түзетушілік:

 

-Балалар, бүгінгі ашық ұйымдастырылған іс-әрекетімізде не жайлы әңгімелестік?

 

 

Қуыршақтарымыздың киімдеріне қарап тағы бір рет қайталап шығайық.

     Бүгінгі ұйымдастырылға іс-әрекетісмізде отбасы мүшелерін, үй жануарлары мен жабайы аңдарды қайталадық, отан туралы  тақпақ пен мақал-мәтелдерді жатқа айттық, ұлттық музыкалық аспаптары мен ұлттық киімдерді, бұйымдар мен ою-өрнектер түрлерін қайталадық.  қайталадық. Ата-бабамыздан қалған  ұлттық киімдеріміз бен салт-дәстүрімізді әрдайым құрметтеп жүрейік. Бүгінгі іс-әрекетімізге қатысқан біздің қонақтарымыз сендердің жауаптарыңыз бен тәртіптеріне  риза болды.

  

(Құрастыраған суретті сөздікті тарату).

     

- Осымен ұйымдастырылған іс-әрекетіміз аяқталды.

  Сау болыңдар, балалар!              

 

-Отбасы мүшелері, жануарлар, ұлттық киімдер, ұлттық бұйымдар, ұлттық аспаптар, ұлттық өрнектер жайлы.

 

Балалардың жауабы.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Сау болыңыз!

- Good bay!

 

Қорытынды нәтиже:

Нені білу керек: қазақ халқының ұлттық киімдері мен бұйымдарын, музыкалық аспаптарын, салт-дәстүрлері мен ою-өрнектер түрін  білу керек; отбасы мүшелерін  үш тілде атау керек., үй жануарларын жабайы аңдардан ажырату керек.

Қандай түсініктерді игерді: ата-бабамыздан қалған ұлттық киімдеріміз бен бұйымдарымызды, салт-дәстүрлерімізді сақтап,  құрметтеу  керек екенін.

Меңгерген дағдылары мен іскерліктері: амандасу шеңбері, мақал-мәтелдер мен тақпақтар арқылы тілдерін жаттықтырды, айтыс арқылы есте сақтау қабілеттерін дамытты, жаңа сөздермен үш тілде сөздік қорларын байытты, дидактикалық ойындарға белсенді қатысты, жапсыру жұмысын орындады, мұражайға барды.


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз

Пікірлер