Өлең, жыр, ақындар

Статистикалық мәліметтерді кескіндеу

Сабақ  жоспары /қысқа мерзімді жоспарлау/.

   Мектеп:

   Сабақ: № 89

   Күні: 19.04.16ж

   СЫНЫП: 9 «А»

 

   «Ш.Тоқжігітов атындағы орта мектебі» КММ

   Мұғалімнің есімі: Тұрысбек Мөлдір

   Тақырыбы: Статистикалық мәліметтерді кескіндеу

   Қатысқандар саны: 16

   Қатыспағандар саны:-

 

Сабақ негізделген оқу мақсаты /мақсаттары/

   Нүктелік, сызықтық және бағанды диаграммалар салу үшін қажетті білімдерін кеңейтіп, гистограмма дегеніміз не екенін біліп, оны салуды және кесте құруды үйрету.

 

Сабақ мақсаттары

   Барлық оқушылар:

 

   Кестені, бағанды, нүктелік және бағанды диаграмманы, гистограмманы біледі.

 

   Оқушылардың басым бөлігі:

 

 Бағанды диаграмма мен нүктелік диаграмманы ажырата білуі керек

 

   Кейбір оқушылар:

 

   Статистикалық мәліметтерді кескіндей біледі

 

Тілдік мақсат

Оқушылар істей алады:

Кесте, диаграмма, гистограмма құра алады

 

Негізгі  сөздер  мен тіркестер:

 

Кесте, бағанды диаграмма, нүктелі диаграмма, гистограмма

 

Сыныптағы  диалог/жазылым  үшін  пайдалы  тілдік  бірліктер.

 

Талқылауға  арналған  тармақтар:

 

Кесте              Диаграмма            Гистограмма

 

Сіз  неліктен  екенін ....айта  аласыз ба ?

 

Диаграмма мен гистограмманың айырмашылығы

 

Жазылым  бойынша  ұсыныстар :

 

№468,470,471

 

Алдыңғы оқу

Ықтималдық түрлері, ықтималдықты табу тәсілдері

 

Жоспар

 

Жоспарланған  уақыт

Жоспарланған жаттығулар/төменде жоспарланған  жаттығулармен қатар ескерпелерді жазыңыз/

Ресурстар

 

Басталуы

1. Оқушыларды түгендеу Сәлеметсіңдер ме? Бүгін кім кезекші?Сабақта кім жок?

2. Үй жұмысын тексеру Үйге қандай тапсырма берілді? №463 оқушылардан жауабын сұраймын

3. Қайталау сұрақтары.

1. Ықтималдықтар теориясы  деп кездейсоқ жағдайлардың пайда болу заңдылығын зерттейтін математиканың бөлігін айтамыз.

 иә                                          жоқ  

2. Ықтималдықтың екі түрі бар.Олар: классикалық ықтималдық, геометриялық ықтималдық.                                                        иә                                          жоқ

Жауабы: Жоқ, себебі: Ықтималықтың 3 түрі бар.Олар статистикалық ықтималдық, классикалық ықтималдық, геометриялық ықтималдыұ

3. Жиілік деп қандай да бір сынақ нәтижесінің теңмүмкіндікті болуын айтамыз.

 иә                                          жоқ

жауабы: Жоқ, себебі Жиілік деп белгілі бір сынақта болып жатқан оқиғаның санын айтамыз. Ал қандай да бір сынақ нәтижесінің теңмүмкіндікті болуын элементар оқиға деп атаймыз.

4.А оқиғасының иқтималдығы осы оқиғаның болуына себепші нәтижелер саны мен барлық теңмүмкіндік нәтижелер санының қатынасына тең болады. Мұндай ықтималдықты А оқиғасының калассикалық ықтималдығы деп аталады.

 иә                                         жоқ

4.Оқушылар берілген тапсымалар бойынша сөйлеу. 1-оқушы. Кесте

2-оқушы Диаграмма

3-оқушы Гистограмма

5. Жаңа тақырыпты түсіндіру

Ал балалар өткен сабақты қайталадық.Ендігі өтетініміз: күнделікті өмірде адам кейбір мәліметтерді алу және өңдеу қажеттілімен кездеседі. Мысалы, физика, химия, биология сабақтарында сарамандық және тәжірибелік жұмыстарды орындау кезінде олардың қорытындысын өңдей біліп, ал география, тарих сабақтарында кестемен жұмыс және графиктік түрде берілген мәліметтерді қабылдай білуі қажет. Мұндай біліктілік әр адамға керек, себебі, әр түрлі формада берілген статистикалық материалдарды-газетте, журналда, теледидарда және т.б. мәліметтердің қайнар көзінде үнемі кездестіріп отырамыз. Өмірде оқиғаларды сараптап, өз шешіміңді қабылдай білу үшін әр адамға ықтималдық интуиция қажет. Зерттеулердің қорытындысын өңдегенннен кейін, оны кесте түрінде көрнекі етіп көрсеткен дұрыс. Ал статистика дегеніміз не? Статистика деген мәліметтерді жинау және талдау ғылымы.

  Мәліметтерді кескіндеудің түрлері:

  1. Кесте түрінде.
  2. Диаграмма түрінде.

Гистограмма түрінде.

1-мысал. Ертіс, Есіл, Жайық және Сырдария өзендерінің ұзындықтарын жүздіктерге дейін дөңгелектеп алғанда: Ертіс өзенінің ұзындығы 4200 км, Есіл өзенінің ұзындығы 2500 км, Жайық өзенінің ұзындығы 2400 км, Сырдария өзенінің ұзындығы 2200 км. Осы өзендердің ұзындықтарын көрсететін диаграмма сызайық.

Ол үшін бірлік кесіндінің ұзындығын 1 см етіп алып, оған 1000 км ұзындықты сәйкестейміз.

 

2-мысал. Асқар 10-сәуір күні тәулік бойы ауа температурасының әрбір екі сағаттағы өзгеруін кестеге жазып отырды.

Дискуссия. карта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд

 

Ортасы

1.Топқа бөлу. Ал енді осы тақырып бойынша топқа бөлінейік. 

1-топ Кесте 

2-топ диаграмма

3-топ гистограмма

2.Экранда көрсетілген мақалды жалғасын тауып, астында жасырылған тапсырмаға постер құрау

Кесте тобы: Жеті   жұрттың тілін біл,  жеті түрлі білім біл. Тапсырмасы: Ауылдағы малдардың санағына бағанды диаграмма құрыңдар.

Диаграмма тобына: Отыз тістен шыққан сөз, отыз рулы елге  тарайды. Тапсырма: мектептегі оқушылар санына кесте құрыңдар

Гистограмма тобына: Жалқаудың  екі досы бар,    бірі-ұйқы, бірі күлкі. Тапсырма: Балалардың жыл сайынғы туылу санына, нүктелі диаграмма құрыңдар.

 3.Оқулықпен жұмыс:

1-топ: №468 бағанды диаграмма құру

2-топ: №468 нүктелі диаграмма құру

3-топ: №470

4. Сергіту сәті

                        Бойыңды сергек тік ұста,

                        Емін-еркін тыныста.

                        Деміңді ішке тез алда,

                        Сол қолыңды соз алға.

Қол ұшыңа қарада,

Үшбұрыш сыз ауада.

Оң қолыңда бос тұрмасын,

Шеңбер жасап зырласын.

5.Тақтамен жұмыс:№471 тақтаға бір оқушы шығарады, қалғандары орындарында. Экранға қарайық. Бізге нөмірленген шарлар берілген. Шығарылған есеп бойынша дұрыс жауапты таңдаңдар. Егер дұрыс болса шар әуеге қалықтайды.Яғни сыныптағы оқушылардың бойларына байланысты.

Суреттер арқылы

 

 

 

Слайд

 

 

 

 

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

Дәптермен жұмыс

 

Слайд

 

 

 

 

 

Слайд

 

Аяқталуы

  1.Бекіту .Сұрақ жауап

1.Статистика деген не?

2.Статистикалық мәліметтерді кескіндеудің түрлері қандай?

3.Мәліметтерді жүйелеп қорытындылайтын құралдардың бірі

4.Кестенің негізгі үш элементі қандай?

5.Гистограмма деге не?

2.Қорытынды. Түсіндіріп айту

1.Статистика мәліметтерді талдау және жинау ғылымы.

2.Статистикалық мәліметтерді кескіндеудің түрлері: кесте арқылы, диаграмма, гистограмма.

3.Мәліметтерді жүйелеп, қорытындылайтын құралдардың бірі - кестелер

4. Дұрыс құрылған кесте негізгі 3 элеметтен тұрады:

1.Мақсаты мен мазмұны көрсетілген кестенің тақырыбы;

2.Мәліметтерді бөлінетін обьектілер тізімі;

3.Сипатталатын обьектілерге баланысты сандар топтамасы.

5.Гистограмма дегеніміз – сандар осінде орналасқан және мәліметтердің әртүрлі мәндерінің кездесу жиілігін көрсететін бағанды диаграмма.

Бағалау.

Аты-жөні

Жаңа сабақты меңгеруі

Есеп шыға ру

Топпен жұмыс

Сұрақ жауап

Қоры тынды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағалау парағы

 

Қосымша  ақпарат

 

Саралау – Сіз  қосымша  көмектесуді  қалай  жоспарлайсыз? Сіз  қабілеті жоғары  оқушыларға тапсырманы  қалай  күрделендіруді  қалай  жоспарлайсыз?

Бағалау- Оқушылардың  үйренгенін  тексеруді

  қалай  жоспарлайсыз?

Пән  аралық  байланыс  Қауіпсіздік  және  еңбекті қорғау  ережелері АКТ-мен байланыс Құндылықтардағы  байланыс.

 

С тобындағы есептерді қабілетті оқушыларға беремін.

Бағалау критерий

Информатика, физика, география

 

Рефлексия 333

3 Жетістік

 

 

3 Жақсы қатысқан оқушы

 

 

3 Жағымды ахуал

 

 

 

1.Дискуссиялық карта

2.Диаграмма құру

3.Кесте құру

1.Абылғазина Диана

2.Болатов Ерзат

3.Әділ Ақерке

1.Постер құрау

2.Сергіту сәті

3.Дәптермен жұмыс

 

Қорытынды  бағамдау

Сонымен балалар біз статистикалық мәліметтерді қай жерлерде қолданамыз, мысалы мұражайларда, банкте, халыққа қызмет көрсету орталығында  мәліметтерді жинап, сақтайды. Сол сияқты өздерін жасағандай ауруханада, әкімшілікте, мал дәрігерлігінде т.б. басқа мекемелелерде де осындай статистикалық мәліметтерді қолданамыз. Ол үшін бірінші мәліметтерді жинап, зерттейміз,талдаймыз, сосын кескіндейміз. Келесі сабақта компьютер кабинетіне барып, статистикалық мәліметтерді кескіндеуді компьютерде жасап үйренеміз.

 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз