Өлең, жыр, ақындар

"Тәкаппар" Шона Смаханұлы

Жалимбетова Динара

Қызылорда қаласы

№101 орта мектебі

Бастауыш сынып мұғалімі

 Қысқа мерзімді жоспар                   

Қызылорда қаласы

 №101 орта мектеп     

Сабақ

Әдебиеттік оқу

Мерзімі

Оқытушының аты – жөні:

Сынып: 2 «  В  »

Қатысқан оқушылар саны : .....

Қатыспаған оқушылар саны : ...........

Сабақтың тақырыбы

"Тәкаппар" Шона Смаханұлы

Мақсаты:

Танымдық:  Шығарма мазмұнымен танысуға, мысалдың мағынасын  түсінуге, пікірталас тудыруға мүмкіндік беру;

Эмоциялық: Психологиялық жағымды орта қалыптастыру;

Әлеуметтік: Бірлескен оқуға ену арқылы барлық оқушының бірдей оқу мен оқыту үдерісіне қатысуына ықпал ету

Осы сабақтың оқу мақсаттары

Оқушылардың бойында адамгершілік қасиеттерді дамыту

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар

Мысалды оқығанда оқиға желісін түсінеді

Оқушылардың көпшілігі

Оқиға желісі бойынша өз бойларына теріс әрекетті қажетсінбеуге,  жақсы мен жаманды ажыратуға дағдыланады

Кейбір оқушылар

Оқиға желісін одан әрі қарай өрбітуге  немесе оқиға желісін жағымды іс-әрекетке ауыстыра алады.  Өзі теріс әрекеттерден бойын аулақ салып жүреді.                          

Тілдік мақсаттар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар

Әдеби тілде дұрыс сөйлеу, сауатты жаза білуге үйрену.

Суреттергі кейіпкерлердің іс – әрекетіне талдау жасай алады.

Пәндік лексика және терминдер:

Балық – рыба- fish  , теңіз – море - sea, су- вода – water

Құрлық – суша - drying

Дилогқа / жазылымға қажетті сөз тіркестері

  • Шығарма неліктен мысалға жатады ?
  • Мысалда не туралы айтылған ?
  • Балық не деп мақтанды ?
  • Теңіздің іс- әрекеті қандай болды ?

Бұған дейінгі меңгерілген бөлім

Оқушылардың елестету, ой жүгірту тәжірибелері болуы тиіс. Сөйлеу, ойлау мәдениетін топтық жұмыс барысында, тоспер дайындауда пайдалана білу керек.

Даңғой (мысалы )

 

Топтан бір оқушы шығып  диафильмдерін  бізге баяндап береді .

 

Үй тапсырмасын «Бағдаршам» арқылы бағалау

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Дерек көздері

Басы

0-7 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ортасы

8-10 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11-21 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22-30 мин

 

 

 

 

 

 

Соңы

31-38 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

39-45 мин

 

 

 

 

 

Үстел үстіндегі түрлі балық суреттері бойынша оқушылар төрт топқа бөлініп отырады.

Сазан, бекіре, лақа, шортан. 

Оқушылар ортада тұрып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

Қайырлы таң достым,

Қайырлы күн болсын.

Бүгінгі алар бағамыз

Кілең бестік болсын.

 

Табыс критериімен таныстыру

1.Мысал жайында білемін

Өлеңнің негізгі ойын түсінемін

Суретке қарап әңгіме құрауға үйренемін .

Тәкаппарлықтың жаман қасиет екенін білеміз.

Негізгі бөлім

  • Балалар біз бүгінгі сабағымыз не жайында екендігін білу үшін топ болып тапсырмалар орындайық.

1-топ. Жұмбақ шешу.

1. Бет көретін айнам,

Тауып алдым сайдан. Жауабы: су

2-топ. Қима қағаздардағы өлең жолдарын ұйқастырып, ондағы жұмбақты құрап, шешу.                                                                       

Шаңқ-шұңқ еткен үні жоқ,                                          

Сусыз оның күні жоқ                                                  

Жүріп кетсе соңында,                                                  

Қалып жатқан ізі жоқ.

Бұл не?                            Жауабы: балық

3-топ

Ребус шешу. Теңіз

4-топ. Шатасқан әріптер арасынан адасқан сөздерді тап. \аблруатеңізорлсулотәкаппаргшдменкрошщзбалықэзяю\                               - Сонымен, бүгін біз Ш.Смаханұлының «Тәкаппар » мысалын оқып танысамыз.

«Болжау» әдісі  Осы балық, теңіз, су мысалда не істеуі мүмкін ?

Шона Смаханұлы Тараз облысында туған. (1924-1988) Ұлы Отан соғысына қатысқан, белгілі қазақ ақыны, сатирик (сыншы). Оның балаларға арналған «Шимайбек пен Шыңқ етпе», «Қу түлкінің сыбағасы» өлеңдері бар.  
Мысал дегеніміз не? Мысал – қызықты қысқа шығарма. Мысал өлеңмен де, қара сөзбен де жазылады. Бүгінгі танысатын мысал  мақтаншақ балық туралы . Бұл мысал өлеңді жазған белгілі сықақшы – Шона Смаханұлы. Мысал көбіне жағымсыз әрекетті сынауға, шенеуге құрылады, мысалда нақыл сөз болады.

Мысалды тыңдату

Мысалдағы басты кейіпкер не?

Слайд арқылы мысалдың мазмұнын айтқызу

Мысалда балық қандай бейнеде берілген ? ( ақымақ, мақтаншақ, өркөкірек, тәкаппар)   

- Мысалдан сусыз өмір сүргісі келген балықтың жайы суреттелген жолдарды тауып оқы.

- Осы мысалдағы негізгі ой не ?

 

Сөздік жұмысы                                                               

* Тәкаппар – мақтаншақтық, менсінбеу, өркөкірек, өзімшіл, менмен

* Құрлық – сусыз жер                                                                

* Даттапты – жамандады                                               

* Өңеш – қорек өтетін жол                                                    

* Желбезек –  тынысалу мүшесі                                             

* Жүзбеқанат – балықтың  қозғалу мүшесі.                             

п. «Саяжайдағы орнытоп.

Балықтың  суретінен желбезекті көрсету.  Сазанның тынысалу мүшесі – желбезек.

Желбезек желбезек доғаларынан құралады. Желбезектің осындай нәзік бөліктерін желбезек қақпағы жауып жатады.

Өңеш- ас қорыту жүйесінің жұтқыншақ пен асқазан аралығындағы бөлімі.

Балық – рыба -fish  , теңіз – море  -  sea,

су- вода – water, құрлық – суша - drying

Топпен жұмыс

Оқушыларға тізбектете оқыту.

Мысалды оқиға желісіне қарай бөліктерге бөлеміз.
Әр шумаққа ат қою. Мысалы:
1. Мақтаншақ                  2.Тулаған теңіз
3. Балықтың қиналуы.     4. Балықтың зары мен өкініші( «Бас бармақ» бағалау)

Топтарға тапсырма беру

1-топ

Балыққа  бес жолды өлең құрастыру 

2-топ

Судың қажеттілігі туралы қысқаша эссе жазу

3-топ

Мысал өлеңге сурет сал

4-топ

Балыққа кеңес беру

«Екі жұлдыз, бір ұсыныс» бағалау

Сергіту сәті

Су балықтың мекені

Сусыз ол қалай тіршілік етеді

Тас лақтырсаң суға сен

Түбіне сүңгіп кетеді

Кесте толтыру

Балықтың 1-сөзі

Балықтың 2-сөзі

Жөнімді өзім білем

Сусыз –ақ өмір сүрем

Мөлдір суым, мекенім,

Енді қайтсем жетемін ?!

Қадіріңді білмедім,

Неге шалқып жүрмедім ?!

Балық не істеді ?

Балық не істеді ?

 Жұпта бағалау

 Қорытындылау

Венн диаграммасына Даңғой мен Тәкаппар мысалын салыстыру .

Е.Ерботин

Даңғой

Ұқсастығы

Ш.Смаханұлы

Тәкаппар

Қияр

Мысал өлең

Мақтаншақ

Өкінді

Балық

Аквариумге балықтарды апарып жабыстыру.

Қай оқушының артына балық жабысқан болса, сол оқушы сұраққа жауап береді

Тәкаппар дегенді қалай түсінесің?

Бүгінгі мысалдың авторы кім? Ол кім?

Өлеңдегі балық неге өкінді?

Балық туралы қандай мақал білесің?

Су туралы қандай мақал білесің?

Мақтаншақ туралы қандай мақал білесің?

Смайликпен бағалау

Рефлексия (балық сызбасына жабыстыру)

Бүгінгі сабақ саған ұнады ма?

Қандай ұсынысың бар?

 Мақалмен аяқтау: «Балық сүйексіз болмас, Адам қателіксіз болмас». Яғни, әр адам баласы қателеседі, бірақ сол жіберген қатені дер кезінде біліп, жоюға тырысу керек.                                                           

1. Мысал өлеңді мәнерлеп, түсініп оқу.                                            

2. «Балықтың жалынышты үнін естіген Теңіз ...» деп, Балықты қиындықтан құтқарып, мысалды ойша жалғастырып аяқта. 

Табыс кретериіне оралу

                                                     

Оқушылар төрт топқа бөлініп отырады

 

Диафильм желісі арқылы үй тапсырмасы пысықталады

 

Топтар шығармашылық тапсырмалар орындайды

 

Жұмбақтар шешеді

 

 

Ребус шешеді

 

Әріптер арасынан мағыналы сөздерді табады

 

 

Автор жайлы кіріспе сөз болады, мысал туралы мағлұмат беріледі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мысалды тыңдайды және сурет бойынша мазмұндайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мәнерлеп жақсы оқитын оқушылар оқиды

Бөліктерге бөлініп, әр шумаққа ат қояды

 

 

 

 

 

Мысал төңірегінде жұмыс жүргізіледі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жұппен жұмыс жасайды

Топтар сұраққа жауап бере отырып, аквариумға балықтарын жапсырмалайды

 

 

 

 

 

Бағалау

 

Қорытынды бағалау

 Ең жақсы өткен екі кезеңді атап көрсетіңіз (оқытуға және үйренуге байланысты)

 1.

 2.

 Қандай екі кезең сабақтың одан ары қарай жақсы өтуіне ықпалын тигізуші еді ? (оқыту және үйренуге байланысты)

 1.

 2.

 Сынып туралы  және жекелеген оқушы туралы не білдім және ол ькелесі сабақты өткізуіме қандай әсерін тигізеді ?

 


Пікірлер (2)

Карлыгаш

Жаксы оте керемет Сабак жоспар

Жумысыныздын жемісін корініз

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз