Өлең, жыр, ақындар

Глобустағы және географиялық картадағы градус торы

ОҚО, Мақтарал ауданы, Жетісай қаласы
«№9 М. Жұмабаев атындағы жалпы орта мектебі» КММ
География пәні мұғалімі: Кожахметова Нурбала Исмаиловна 

Сыныбы: 6                                                                        Күні: 18.10.2016ж.                                                                                           

Сабақ тақырыбы:

Глобустағы және географиялық картадағы градус торы.

Жалпы мақсат:

Тақырыптың себеп-салдарлы байланыстарын табу, басты мәселені ажырата білу және өз пікірін дәлелдей алу дағдыларын қалыптастыруға жағдай жасау.

Сабақтың  мақсаттары

   Оқушыларға глобустағы және географиялық картадағы градус торын түсініп оқу арқылы, оның негізгі ерекшеліктері жайында жалпы мағлұмат беру, ендік пен бойлықтың маңызын, нәтижесін түсінуге жағдай жасау.

Күтілентін нәтижесі:

Оқушылар глобус пен картаның айырмашылығын түсінеді. Салыстырып талдайды.

Негізгі идеялар:

Градустық ендік пен бойлықты дұрыс пайдалана отырып қатесіз орындау, картамен жұмыс жасау

Сабақта қолданылатын материалдар:

Оқулық, карта, атлас, кескін карта.

Оқыту әдістері:

Кім жылдам

Миға шабуыл

СТО

Топтық жұмыс

Аквариум

Дерек көздері:

«Глобусқа және картаға берілген материалдар:

www.РефератOff.kz

www.art.kz

Тапсырмалар:

І. Үй тапсырмасын сұрау.

ІІ. Ой қозғау.

ІІІ. Мағынаны тану.

ІV. Топтық жұмыс. 

Сабақ бойынша мұғалім мен оқушының іс-әрекеті:

Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу (2 мин)

Сыныпты топқа бөлу (сәлемдесу арқылы)

Оқушылар қазақ, орыс, ағылшын тілінде сәлемдесіп үш топқа бөлінеді.

I.Үй тапсырмасын сұрау  (4 мин)    

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Үйге берілген тапсырманы сұрақ-жауап арқылы диалогқа түсіру.

Мұғалім берген тапсырманы орындау

 
1. Географиялық карталар мазмұнына қарай қалай жіктеледі?
2. Ірі масштабты карталар деп қандай карталарды айтамыз?
3. Қандай карта жиі пайдаланылады? Неліктен?

II.Ой қозғау {4 мин}

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Жаңа сабақты бастамас бұрын ой қозғау мақсатында оқушыларға сұрақ арқылы диалогқа түсіру

Оқушылардың мұндағы мақсаты берілген сұрақтарға жауап беріп, өз ой-пікірлерімен санаса білу

 
1. Глобус пен картада полюстерден бірдей қашықтықта жүргізілген үлкен шеңбер қалай аталады?
2. Экватордың ұзындығы неше км?
3. Жердің білігі өтетін нүктелер қалай аталады?
4. Бағдар деген не?
5. Жер бетіндегі кез келген нүктенің географиялық орнын қалай анықтауға болады?
6. Неліктен градус торы деп аталады?
7. Географиялық ендік, географиялық бойлық дегеніміз не?

III. Мағынаны ашу: (10 мин)

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Жаңа тақырыпты оқушыларға түсіндіруде оқулықтағы кестелерді пайдалану.

   Оқушылардың мақсаты мұғалімді тыңдау, өз ойлары мен пікірлерін айту

 

Нысанның аты

Географиялық ендік

Географиялық бойлық

Астана

51º с.е

71º ш.б

Лондон

52 ºс.е

Сидней

34 ºо.е

151º

Сантьяго

33º о.е

71º

Атырау

47ºс.е

53º

Токио

37º с.е

150ºш.б

Канберра

38º о.е

149º ш.б

IV. Топпен жұмыс  (7 мин)

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Топтарға жаңа тақырып бойынша Аквариум әдісін  пайдалану арқылы жаңа тақырптын мағанасын және негізгі идеясын ашу

Берілген тапсырманы уақытылы орындау, сұрақтарға нақты жауап беру

 
1. Градус торы деп.....
2. Меридиан дегеніміз.....
3. Параллельдер......
4. Экватор деп........
5. Географиялық ендік.........
6. Географиялық бойлық........
7. Географиялық координата........

Әр топқа тапсырма беріледі:

І-топ. Орталық бөлігі 19ºо.е-пен 47ºш.б.-та орналасқан үлкен аралда ең кішкентай маймылдар өмір сүреді. Олардың денесінің ұзындығы 12см ғана. Картадан аралды анықта?

ІІ-топ. Пиллигрим кемесі 44ºо.е. және 165ºш.б.нүктесінде зәкірді тастады. Саяхатшылардың қай мұхит аралының маңында тұрғанын анықта.

ІІІ-топ. 1886 жылы Д.Ливингстон керемет географиялық жаңалық ашты, оны картадан 18ºо.е. және 26ºш.б. нүктесінен тауып алуға болады. Ол қандай нысан және қай материкте орналас

V. Сергіту сәті: «Көңілді күй» (1 мин)

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Сергіту сәтін ұйымдастыру қадағалау

Берілген тапсырманы орындау

 

VI. Қолдану: Берілген нысандардың координатасын анықтау: 12 мин

1. Ең биік сарқырама – Анхель 6º с.е.-пен, 61º б.б.-та жатыр. Ол қайда орналасқан? Картадан табыңдар.
2. Түрлі карталардағы меридиан мен параллельдерді салыстырыңдар.

Карталар

Меридиандар

Параллельдер

 

 

 

 

 

 

 

VII. Қорытындылау:

(сұрақ-жауап) (4 мин)

Қалай ойлайсыңдар:
1. Өздерің тұрган жердің географиялық  географиялық координатасы қандай?               
2. Жер бетін картаға еш бұрмаламай, дәл түсіруге болмайтыны неліктен?
3. Төмендегі қалалардың қайсысы солтүстік полюске жақын орналасқан?
а) Магадан-60ºс.е., 150ºш.б.-та;  
б) Якутск-62ºс.е., 130ºш.б.-та;
в) Мурманск-69ºс.е., 33ºш.б.-та жатыр.

VIII. Рефлексия:

Оқушылар бүгінгі сабаққа деген ойынын стикерге жазып, тақтаға іледі (2 мин)

IX. Бағалау:

Өзін-өзі бағалау (3 мин)

X. Үй тапсырмасы:

Оқулық бойынша тапсырма §13-14

 


Пікірлер (2)

123456789

Алғашқы графиялық градус торы мәлімет қажет!!!

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз