Өлең, жыр, ақындар

Қазақстандағы 1867-1868 жылдардағы реформа

Қызылорда облысы, Арал қаласы
№2 Облыстық арнайы санаториялық мектеп–интернаты
Тарих пәнінің мұғалімі: Оразгулова Дина Айнуровна

 

Күні: 14.02.2017

Мұғалім: Оразгулова Дина Айнуровна

Сыныбы: 8

Оқушы саны: 14 

Тақырыбы

Қазақстандағы 1867-1868 жылдардағы реформа

Сабаққа негізделген оқу мақсаты:

Ресей империясының отарына айналған Қазақстанның 1867-1868 жылдардағы реформа бойынша саяси басқару жүйесіндегі өзгерістер, реформаның дайындалу жолдары, реформаның мазмұны мен мәні, реформаның Қазақстан жеріндегі кейінгі зардаптары туралы түсінік беру.

Сабақ мақсаттары:

Барлық оқушылар: Қазақстандағы 1867-1868 жылдардағы реформа туралы біледі

Оқушылардың басым бөлігі: 1867-1868 жылдардағы реформаны оқыта отырып, жағымды және жағымсыз жақтары айта алады

Кейбір оқушылар: Реформаның мазмұны мен мәнін аша отырып, 1822 жылғы Сібір қазақтар және 1824 жылғы Орынбор қазақтары жарғысымен салыстырып пайдала алады.

Тілдік мақсат

Қара шығын, Уезд

Көрнекілігі

Карта, слайдтар, суреттер, кестелер, тест

АКТ

АСTIV word

Алдыңғы оқу

Реформа, Отар сөздерінің мағынасын ашу

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

Кіріспе

3 мин

 

1. Оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу, көңіл күйлерін арқылы топ бөлу.(реформа, қайта құру, жағырту)

2. Топқа біріктіру
А.Құнанбаев
Ы.Алтынсарин
Ш.Уәлиханов

3. Миға шабуыл
Отар – басқа мемлекетке тәуелді болып өмір сүру
Реформа – қоғамның басты негіздерін қайта құру немесе мемлекет жүйесінде қалыптасқан кейбір элементтерді жаңғырту
1822 жылы қандай жарғы қабылданды? Сібір қазақтары
1824 жылы Қай жүзде хандық билік жойылды? Орынбор қазақтары, Кіші жүз
Жаңа сабаққа көшу

 

Қима қағаздар

Суреттер

 

 

 

 

 

Интербелсенді тақта

Сұрақ - жауап

Ортасы

Негізгі бөлім

Оқу – 5 мин

Қорғау – әр топқа 3 мин

5 мин

 

 

 

 

 

 

3 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 мин

1. Мәтін жұмыс. Тақырыпты 3 топқа бөліп, постер арқылы қорғау

І топ – Реформаны дайындау
ІІ топ – Реформаның мазмұны, мәні
ІІІ топ – Реформаның отаршылдық сипаты

2. Тапсырмалар

Топтық жұмыс

І топ – Реформаның жағымды жағы
ІІ топ – Реформаның жағымсыз жағы
ІІІ топ – 1822-1824 жылғы жарғы мен 1867-1868 жылғы реформаны салыстыру

3. Тапсырмалар

   Жеке жұмыс

оқу мақсаты

1867-1868 жылдардағы реформа бойынша аймақтарға бөліп басқару жүйесін баяндау

Ойлау дағдыларының деңгейі

Білу, түсіну, қолдану

Орындау уақыты

3 минут

1867-1868 жылдардағы реформа бойынша қазақ жерін аймақтық бөлінісі

Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Реформа бойынша 5 басқару жүйесін анықтайды

1

3 генерал-губирнаторлыққа бөлінетін анықтайды

3

6 облыстарға жіктейді

6

Облыстың уездке бөлінетін жазады

1

Уездердің болыстарға негізделетін анықтайды

1

Болыстардың ауылдарға бөлінеді

1

  Барлығы                                                           12

4. Тапсырма   Тест жұмысы

АСTIV word тақтасында құрылғылар арқылы жеке оқушылар орындайды

8 сыныптың оқулығы

Маркер, плакат

«Бас бармақ» әдісі бағалау

 

Плакат,

«Бағдаршам » әдісі бағалау

 

 

 

 

Критералды бағалау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 баллдық жүйесі бойынша

есептеледі

Аяқталуы

Қорытынды

3 мин

 ІІ Александр патша:

1867 жылы 11 шілдеде- “Сырдария мен Жетісу облыстарын басқару туралы”,

1868 жылы 21 қазанда- “Орынбор мен Батыс Сібір генерал-губернаторлығындағы Дала облыстарын басқару туралы уақытша Ережені” бекітті.

5 сатылы билеу жүйесі енгізілді.

Генерал – губернаторлық  - генерал – губернатор

Облыстар  - әскери губернатор

Уезд – уезд басшылары

Болыс  - болыс басшылары

Ауыл – ауыл старшындары басқарды.

Топтың атауы  А.Құнанбаев, Ы.Алтынсарин,

Ш.Уәлиханов не себепті осылай қойылды деп ойлайсыңдар? Оқушы жауабы тындалады?

Әрине дұрыс бұл ақын – жазушылар осы реформаның куәгерлері.

Абай атамыздың  мына өлең жолдарынан байқаймыз

Болыс болдым, мінеки,
Бар малымды шығындап,
Түйе де қом, атта жал
Ұалмады елге тығындап,.
Сөйтсе – дағы елімді
Ұстай алмадым мығымдап.
Күштілерім сөз айтса,
Бас изеймін шыбындап... деп айтқан.

Үйге тапсырма

   §39
   Есімдер мен жылдарды дәптерге түсіру

Интербелсенді тақтада

Қосымша ақпарат. 2 мин. Реформа — қоғамның басты негіздерін қайта құру немесе мемлекет жүйесінде қалыптасқан кейбір элементтерді жаңғырту. Салық, бюджет және әлеуметтік Реформа, ақша Реформасы, баға мен тариф Реформасы, зейнетақымен қамсыздандыру жүйесін реформалау, білім беру Реформасы жүргізілді. Ел басымыз Н.Ә.Назарбаев жылда жүргізіп келеді. Білім саласында қандай өзгерістер енгізді. Оқушы жауабы тыңдалады.

Саралау

Пән аралық байланыс

Дарынды балдарды анықтау мақсатында «жеке жұмыс» берілді

Тарих, әдебиет, геграфия

Бағалау. 2 мин

Бағалау парағы таратылады

Білім алушының                  аты  - жөні

Миға шабуыл

І критерий

Мәтінмен толық жұмыс жасай алады

ІІ критерий

Топтық жұмыс (реформаның жағымды және жағымсыз салыстыру)

ІІІ критерий

Жеке жұмыс

ІҮ критерий

Тест жұмысы         

Барлық ұпай

Баға

 

 

4 балл

3 балл

3 балл

5 балл

15 балл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кері байланыс «Бес саусақ» 2 мин

Бас бармақ – басты мәселеү Бүгінгі сабақта ең құнды мәселе қандай болды?
Балан үйрек – бірлесу. Мен топта  қалай жұмыс жасадым. Кімге көмектестім, кімге  риза болдым.
Ортан терек – ойлау. Мен бүгін қандай қандай білім алдым?
Шылдыр шүмек – шынайылық. Сабақта маған ұнады? Неліктен?
Кішкене бөбек – көңіл күй. Мен сабақ өзімді  қалайшы сезіндім

 

 

 
 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз