Өлеңдер Бөлімі

Бизнес мәдениетті қалыптастыру

Алматы облысы Еңбекшіқазақ ауданы Есік қаласы
Есік гуманитарлық-экономикалық коллледжінің
Қоғамдық-экономикалық пәндер оқытушысы
Солтанбек Маржан Бексұлтанқызы

Сабақ жоспары          

Пәні: Кәсіпкерлік қызмет негіздері

№1 сабақ

Тақырыбы: Бизнес мәдениетті қалыптастыру

Есік гуманитарлық-экономикалық колледжі

Мұғалімнің аты-жөні: Солтанбек Маржан Бексұлтанқызы

Тобы: 414

Қатысқан студенттер саны: 25

Қатыспаған студенттер саны: 0

Сабақтың мақсаты

Кәсіпкерлік қызметтің маңызы туралы білім беру.

Бағалау  критерийі

 

• ойлаудың кәсіпкерлік түрінің ерекшеліктерін білу;

• кәсіпкерліктің түрлерін білу (B2B, B2C, B2G);

• өнім мен қызмет арасындағы айырмашылықты түсіну;

• кәсіпкерліктің мемлекет экономикасын дамытудағы маңыздылығын түсіну;

Құндылық

Рухани жаңғыру аясында бәсекеге қабілеттілік

Тілдік құзіреттілік

Кәсіпкер, стартапер менеджер, стратегия, тактика, мотивация.

Ресурстар

Оқулық, дәріс, слайд, флиппчарт, маркер, стикер.

Әдіс-тәсілдер

«Сиқырлы сандар», «Сұрақтар парковкасы», дәптермен жұмыс, «SWOT», «INSERT», кері байланыс.

Сабақтың типі

Жаңа білімді меңгерту

Пәнаралық байланыс

Экономика

Сабақтың  барысы

Жоспарланған уақыт

Оқытушы әрекеті

 Студент әрекеті

Басталуы

3 минут

 

 

 

 

5 минут  

 

 

 

 

Ортасы

2  минут

 

 

 

10 минут

 

 

 

 

3 минут

 

Ұйымдастыру

9- Сізге ең жақын адам

12- бәріне жанашыр адам

3- Оның жауапкершілігін бағалаймын

6- Ерекше ойлайтын адам

 

«Сұрақтар парковкасы»

Осы курс бойынша студенттер оқытушыға сұрақтар қою арқылы сабақтың кіріспесін талдаймыз.

Мысалы: Бұл қандай пән? Ерекшелігі қандай?..  

 

Жаңа сабақтың жоспары:

1. Кәсіпкерлік ойлау;

2. Кәсіптің түрлері;

3. Кәсіпкерліктің мәні

Презентация арқылы дәріс оқылады.

(Дәріс қосымшада)

Топтық тапсырмалар орындау

Енді кәсіпкерлердің кім екенін және олардың басқа адамдардан айырмашылығын анықтап көрейік.

1-топқа тапсырма

Төмендегі кестеге өз ойларыңызды жазыңыз.

Кәсіпкер

Кәсіпкер емес

 

 

Суденттер  сағат сандарына жазылған сөздер бойынша  бір- біріне тілек тілейді және топқа бөлінеді

Тыңдалым дағдысы, сұрақ қою қабілеті  қадағаланады.

 

 

 

 

 

 

 

Қажетті ақпаратты жазып алу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кестені толтыру

 

 

 

 

 3 минут

2-топқа тапсырма

Әр түрлі ғалымдар анықтаған кәсіпкердің барлық қасиеттерін қорытындылайық. Олар:

1) тәуелсіздікке ұмтылу, 2) іс-әрекет бостандығы, 3) шығармашылық жұмыс, 4) капиталды құру, 5) үстемдік, күш, әсер ету қажеттілігі, 6) жеңіске деген ұмтылыс, 7) қарсыластармен және өзімізбен күресте сәттілікке ұмтылу. 8) мүмкіндіктерді тану; 9) жобалау мүмкіндігі; 10) тәуекелдерді басқару мүмкіндігі; 11) сәтсіздікке төтеп беру мүмкіндігі; 12) жоспарлауға емес, іс-әрекетке бейімділік.

Енді сіз барлық осы қасиеттерді кестеде бөле аласыз:

Менде бар қасиеттер

Менде жоқ қасиеттер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кестені толтыру

 

3 минут

 

 

 

 

 

3-минут

3-топқа тапсырма

Кәсіпкерліктің қандай түрлері бар екенін болжауға тырысыңыз.

Мыс. (шағын, орта, ірі; әлеуметтік, әйелдер, жастар;) т.б.

4-топқа тапсырма

Енді әр түрлі бизнес түрлеріне мысал келтіруге тырысыңыз:

Бизнес түрі

Мысал

B2C

 

 B2B

 

B2C

 

 

 

Талдау, бағалау.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мысал келтіру

Сабақтың соңы

 

5 минут

 

 

 

 

 

 

3 минут

 

 

5 минут

 

 

 

Қорытындылау

«INSERT» әдісі бойынша рефлексия жасаймыз

М

А

Ғ

А

Н

Оңай болды

 

Қызық болды

 

Жаңалық болды

 

Түсініксіз болды

 

Қиындық тудырды

 

Бағалау.  

Сабаққа белсенді қатысқан студенттерге комментарий айту

Үй тапсырмасы 

 1. «Ел тірегі» қоғамдық ассациациясының жобалары туралы білу.

 2. «Атамекен» ұлттық палатасына тіркелу.

 3. «Бизнес-бастау» тренинг көру.

 4. Қ. Шонбай «Екінші болма» кітабын оқу.

 

 

 

Стикерге жазып тақтаға жабыстырады. Ауызша да жауап қабылданады.

 

 

 

 

Нұсқау беру

 

Ссылкасы жіберіледі

 

№1 САБАҚ. (дәріс)

МОДУЛЬ 1. БИЗНЕС ОЙЛАНУ ПСИХОЛОГИЯСЫ

Тақырыбы 1.1. БИЗНЕС МӘДЕНИЕТІН ҚҰРУ

1. Кәсіпкерлік ойлау;

2. Кәсіптің түрлері;

3. Кәсіпкерліктің мәні

Сабақтың мақсаты:

• ойлаудың кәсіпкерлік түрінің ерекшеліктерін білу;

• кәсіпкерліктің түрлерін білу (B2B, B2C, B2G);

• өнім мен қызмет арасындағы айырмашылықты түсіну;

• кәсіпкерліктің мемлекет экономикасын дамытудағы маңыздылығын түсіну.

1. КӘСІПКЕРЛІК ОЙЫ

Жақында Қазақстан дамудың келесі сатысына өтті. 2017 жылғы сәуірде Қазақстанның бұрынғы Президенті Нұрсұлтан Назарбаев «Болашаққа көзқарас: қоғамдық сананы жаңғырту» атты бағдарламалық мақаласын жариялады. Бұл жұмыста Мемлекет басшысы қоғам мен әрбір қазақстандық азаматтың санасын жаңғыртудың негізгі бағыттарын анықтады: бәсекеге қабілеттілік; прагматизм; ұлттық бірегейлікті сақтау; білімге табыну; елдің эволюциялық дамуы және сананың ашықтығы («Рухани Жангыру» бағдарламасы).

Кәсіпкерлер экономикалық қатынастардың қатысушылары ретінде бұл процесте жетекші рөл атқарады. Қазақстан мен қазақстандық тауарларды халықаралық нарықта бәсекеге қабілетті ету олардың құзырында; серіктестермен және тұтынушылармен әділеттілік пен прагматизм негізінде қарым-қатынас құру; ұлттық ерекшелігін жоғалтпастан бизнесті жүргізудің ең жақсы инновациялық тәсілдері мен тетіктерін таңдау; бизнес-процестерге жаңа білім мен технологияларды енгізу; бұл елдің эволюциялық және ашық түрде дамуына көмектеседі.

Біраз уақыттан кейін біз кәсіпкерлердің экономика үшін маңыздылығын талқылаймыз. Кәсіпкерлер кім олардың басқа адамдардан не айырмашылығы бар?

Кәсіпкерлер мен басқа адамдар арасындағы басты айырмашылық - ойлаудың үш ерекше қасиеті бар - олар белсенді, жауапты және нәтижеге бағытталған.

ХХІ ғасырдың ең ықпалды басқару теоретиктерінің бірі Питер Друкердің ойынша, ойлаудың бұл түрі бар адамдар үнемі өзгерістерді іздейді, оларға реакция жасайды және оларды мүмкіндік ретінде пайдаланады. Олар әлемді өзгертуге тырысады, сондықтан Evernote компаниясының бас директоры Фил Либиннің пікірінше, олар компанияларды ашады. Америкалық инвестор Джеймс Алтачердің пікірінше, олар сәтсіздікке ұшырай алады, идеяларды құра алады, осы идеяларды сата алады, осы идеяларды жүзеге асыра алады және қателіктеріне қарамастан келесі приключенияға үйрену және алға басу үшін табандылық таныта алады. Олар проблемаларды көріп, оларға жауап іздейді, мұны әлеуметтік кәсіпкер, «Ашока: Инновациялар қоғамы» коммерциялық емес қорының негізін қалаушы және төрағасы Билл Дрейтон растады. Олар үшін бизнес жұмыс емес, бірақ болашақты өзгертетін ақыл-ой, деп санайды Garage Technology Ventures компаниясының басқарушы директоры, Apple Computer-тың алғашқы қызметкерлерінің бірі Гай Кавасаки.

Қарапайым адам құмарлықтың қағидаттарын ұстанбайды (мақсатқа ұмтылу және ол үшін көп нәрсені құрбан етуге дайын болу), ол өте сақ, қауіп-қатерден қорқады және ешқашан өз еркімен жұмыс жасамайды, басын иіп мойынсұнып, бүктелген қолдарымен мұны күтеді. кім келіп не істеу керек деп айта алады. Құтқарылу үмітімен ол кәсіпкерлік ойы бар адамдарға үміт артады.

Кәсіпкерлік ойлау - бұл ХХІ ғасырдың қажетті дағдысы, ол тапқырлық, құру қабілеті және арманды жүзеге асыру қабілеті - әлі жоқ нәрсе.

Бұл жоғары бейімделу (жаңа жағдайларға бейімделу мүмкіндігі) және ұтқырлық (болған жағдайға тез жауап беру қабілеті) - адамның өзгеретін жағдайларға бейімделу, икемді болу, таныс сценарийлер бойынша әрекет ету мүмкін емес жағдайларға бейімделу, пайда алу мүмкіндігі кез-келген жағдайдан өмірге мүмкіндіктер әлемі ретінде қарау.

«Шындығында, мен ақша таба аламын деп ойламадым. Жалдау ақысын төлеп, тамақ сатып алу үшін маған көп ақша табу жеткілікті болды. Бірақ соңында мұның бәрі құнды екені белгілі болды. Қателіктер жасау қорқынышты емес. Ең бастысы - әрқашан жаңа нәрседе қателіктер жасау », - дейді Элон Маск, кәсіпкерлік ойы бар адамның нышанына айналған. Бұл Маскке PayPal стартапын құруға мүмкіндік берді, бұл электронды төлем жүйесін құрумен, әлемдегі алғашқы жеке ғарыштық зымыран компаниясы - SpaceX құруға, Tesla электромобильін құруға, бүкіл қалаларды қамтамасыз ету үшін күн энергиясын пайдалануды үйренуге және т.б. арқылы қаржылық әлемді өзгертті.

Жақында ғалымдар адамның бизнесте жетістікке жетуіне жауап беретін арнайы «кәсіпкерлік ген» бар ма деген сұрақ туындады ма?

Көптеген табысты кәсіпкерлерді талдағаннан кейін зерттеушілер адамның бизнесте жетістікке жетелейтін бірқатар қасиеттерін анықтауға тырысады.

Мысалы, Роберт Хисрих, Тулса университетінің кәсіпкерлік кафедрасының профессоры, кәсіпкердің келесі жетекші себептерін анықтайды: тәуелсіздікке, еркіндікке ұмтылу іс-әрекет, шығармашылық жұмыс және капиталды құру. Австриялық экономист Джозеф Шумпетер үстемдік, күш, ықпал, жеңіске деген ұмтылыс, қарсыластармен және өз-өзімен күресте сәттілікке ұмтылу, шығармашылық қуанышы қажеттілігін айтады. Колорадо университетінің Кәсіпкерлік орталығының директоры Томас Дюмен кәсіпкерде болуы керек бес негізгі дағдыларды анықтады: мүмкіндіктерді анықтау, жобалау, тәуекелдерді басқару, сәтсіздікке төтеп беру, жоспарлаудан гөрі іс-әрекетке бейімділік.

Массачусетс штатындағы Бабсон колледжінің зерттеушілері 1985-2009 жылдар аралығында 4000 студенттерін зерттеп, біреуден көп бизнес курсын таңдағандар тек бір курстан өткендерге қарағанда өз ісін ашуға бейім екенін анықтады. Цюрих университетінің өкілі Бэйкс-Гольнер мен Зиген қаласынан келген Петр Мог кәсіпкерлер мен жұмысшылар арасындағы айырмашылықты анықтау үшін 2000 неміс студенттерін оқыды. Олардың ойынша, бизнеспен айналыспайтындар - бұл белгілі бір білім саласына енбейтін, бірақ бәрін үстірт түсінетін адамдар. Мамандар олардың қол астындағы адамдарға айналады. Олар Стэнфорд экономисті Эдвард Лайзердің кәсіпкер теориясын «барлық сауда-саттықтың шыңы» ретінде қуаттады. Ол көп пәндерді оқып, әртүрлі салада жұмыс жасайтын студенттер басқаларға қарағанда кәсіпкер бола алады деп сенді.

Егер көптеген кәсіпкерлердің тәжірибесін қорытындылайтын болсақ, барлығы кәсіпкер бола алады деген қорытынды жасауға болады. Өмір тарихы, мінез-құлқы мен қалауы мүлдем басқа адамдар өз бизнестерін ашады. Қарапайым түрде, бизнесте сәтті болғысы келетіндер төрт сатылы алгоритмді ұстанулары керек. Біріншіден, шынымен олардың ойына келген нәрсені істегіңіз келеді. Екіншіден, жетістігін үлкен емес, кішкентай қадамдардан бастаңыз. Үшіншіден, әр кішкентай қадамнан кейін сіз айналаңызға үңіліп, өз идеяңызды қайта қарастыруыңыз керек. Төртіншіден, келесі қадамды жасаңыз.

2. КӘСІПКЕРЛІК ТҮРЛЕРІ

Біз кәсіпкерлердің кім екенін білдік. Бірақ кәсіпкерлік деген не?

Кәсіпкерлік дегеніміз - тауар өндіру - бұл адамдардың әр түрлі қажеттіліктерін қанағаттандыратын, оларға пайда әкелетін немесе ләззат беретін барлық нәрсе.

Кәсіпкерлікті түрлерге бөлудің ең практикалық әдісі: B2C, B2B және B2G.

Бизнес-тұтынушыдан B2C (яғни «тұтынушыға арналған бизнес») - өндіруші немесе сатушы өз өнімдерін сату мақсатында тұтынушымен тікелей қарым-қатынас жасайтын кәсіпорын түрі. B2B from Business to Business (яғни «бизнестен бизнеске») - бұл өнімді немесе қызметтерді өндіруші және сатушы оларды түпкі тұтынушыға емес, басқа бизнеске сататын кездегі кәсіпкерлік түрі.

Бизнеске үкіметтен бизнеске B2G (яғни «мемлекет үшін бизнес») - бұл өндіруші немесе қызмет сатушы оларды түпкілікті тұтынушыға емес, басқа бизнеске емес, мемлекеттік органдарға сататын кәсіпкерліктің бір түрі.

Егер сіз кез-келген дүкенге барсаңыз, сөрелерде сүт сияқты көптеген өнімдерді көресіз. Ол сүт фермасында өндірілді. Сиырлар фермада тұрады, оларға күтім жасалады, сүт алу үшін сауу жүргізіледі - түпкі тұтынушы алатын негізгі өнім - біз сізбен біргеміз. Бұл B2C бизнесінің мысалы.

Бірақ бұл сүтті сату үшін оны белгілі бір контейнерге - Tetra Pak қаптамасына, пластиктен немесе шыны бөтелкеге ​​құю керек. Осы пакеттердің барлығында қақпақтар мен жапсырмалар болуы керек. Сүт фермасы үшін орамалар, қақпақтар мен жапсырмаларды сататын компаниялар B2B бизнесінің мысалдары болып табылады.

Бизнес өндіретін барлық нәрсені екі үлкен топқа бөлуге болады - бұл тауарлар мен қызметтер.

Тауар - бұл тиюге, өлшеуге, сақтауға, буып-түюге болатын материалдық заттар немесе бұйымдар. Өнім үшін оны өндірген әрдайым маңызды емес - машинаның артында кім тұрды, оны кім жинады. Тауарларды сатып алуға, үйге әкелуге және пайдалануға беруге болады.

Қызметтердің физикалық формасы жоқ, олар қажет адамдар үшін жасалынатын әрекеттерді білдіреді. Қызметтерге пәтер сатушыға сатып алушыны, кеңес берушіні табуға көмектесетін шаштараз, оқытушы, риэлтордың жұмысы кіреді. Қызмет көрсету үшін оны кім шығаратыны, қызмет өндірушісінің нарықта танымал болатындығын анықтау қабілеті мен кәсібилігі өте маңызды. Ешкім жаман шаштаразға бармайды, мысалы клиентке өз проблемасын шешуге көмектесе алмайтын кеңесші сияқты.

Осы екі жіктеудің («B2C, B2B, B2G» және «өнім немесе қызмет») тоғысында бизнестің көптеген түрлері пайда болады.

Олардың әрқайсысына бірнеше мысал келтірейік.

B2C өнімі - бұл дүкеннен сатып алуға болатын кез-келген өнім - тамақ, киім, тұрмыстық техника және т.б.

B2C қызметі - бұл өмір бойы сіз алатын кез келген қызмет түрі - шаштаразға бару, курстарда оқу, гала-шарада фотограф қызметтері, нотариалдық қызмет, егер сізге ата-анадан сенімхат немесе шетелге шығуға рұқсат алу қажет болса және т.б. .

B2B өнімі пайдаланушылар сатып ала алатын түпкілікті өнімді алу үшін қажет кез келген көмекші өнімдер. Бұған орауыштар, кез-келген баспа қызметтері - баспа жапсырмалары, визит карточкалары немесе компаниялар үшін баннерлер, автомобильдер мен жабдықтарға арналған қосалқы бөлшектер, құрылыс компаниялары үй салатын кірпіш өндірісі және т.б. кіреді.

B2C қызметі - бұл соңғы пайдаланушы үшін емес, бизнес үшін бизнес ұсынатын кез келген қызмет. Бұл белгісіз нарыққа шығатын компания үшін консалтингтік агенттік, бизнес, банктер, ғылыми-зерттеу институттары және т.б. веб-сайттар жасайтын веб-студиялар көрсететін кеңес беру қызметтері болуы мүмкін.

Әдетте тауарлар өндірісі алдын-ала үлкен шығындарды қамтиды. Егер сізде жұмыс істейтін сүт фермасы болса, сізге сиыр сатып алу керек, мал жайылатын жер, сауда орындарын салу, ветеринарлар мен техниктерді жалдау қажет. Бірақ сіз ақшаңызды салғаннан кейін және процесті есептен шығарғаннан кейін, ол сіздің тұрақты араласуды қажет етпей жұмыс істейді және шығындар сіз алған табыстың есебінен өтеледі. Сиырлар сатып алынған жерге жайылады, жалдамалы сауыншылар оларды сүтте, жемшөп пен жалақы сүтті сату арқылы төленеді.

Тауар өндірісі әртүрлі қауіп-қатерге ұшырайды. Ол көптеген стандарттарды сақтауды талап етеді, бұл әр түрлі құзыреттердің бар екендігін білдіреді. Сүт фермасын ашу үшін сізге жоғары бастапқы инвестиция қажет. Сонымен қатар сиырлар ауырып қалуы мүмкін, сүт талап етілетін сапаға сәйкес келмеуі мүмкін, кәсіпкер нарықтағы қажеттіліктен көбірек сүт өндіруі мүмкін, ал ірі тауарлар пайда болады және т.с.с. Сонымен қатар, өндірушіге үлкен жауапкершілік жүктеледі: ол барлық келісімдерді орындауы керек серіктестермен контейнерлерді, қақпақтарды, қаптамаларды және т.б. сатып алу үшін мемлекетке салық төлейді, сүт тұтынушыларға зиян тигізбеуі үшін санитарлық нормалардың сақталуын қадағалайды, барлық жұмысшыларға жалақы төлейді, фермада қандай жағдай болмасын, бақылайды олардың өнімдерінің сапасы және т.б.

Қызмет көрсету өндірісі, әдетте, бастапқыда аз қаржы салымдарын талап етеді. Егер сіз веб-бағдарламашы болсаңыз, сізге жұмыс іздеу сайтында қызметтерге жарнама орналастыру, жеткілікті қуатты компьютер сатып алып, алғашқы тапсырыстарды күту қажет. Бірақ қызметтер өндірісі өндірушілердің үнемі назарын талап етеді. Өйткені, олардың сапасы, қызмет көрсету деңгейі және т.б. сіз оларды сатып алатындығыңызға тікелей әсер етеді. Уақыт өте келе сіз бағдарламалаушыларды жалдай аласыз сіз үшін жұмыс жасайды, бірақ бұл орын алғанға дейін төлемнің болуы сіздің тұрақты жұмысыңыз бен жұмысқа деген ықыласыңызды білдіреді. Жұмыс жасамаңыз - қызмет көрсетпеңіз немесе оларды нашар көрсетіңіз - сонда сіз табыссыз қаласыз.

 Егер сіз тұтынушыларға немесе басқа компанияларға кейбір мәселелер бойынша кеңес берсеңіз де, өзгерістер туралы үнемі хабардар болуыңыз керек. Риэлтор сатылатын барлық пәтерлер туралы білуі керек, қаланың әртүрлі аудандарында пәтер бағасы қандай екенін білуі керек, олардың әртүрлі факторларға байланысты өзгеруі мүмкін екенін түсінуі керек. Мәселен, бұрын үйдің жанында қоқыс болған кезде, терезелерден көрініс өте жағымды емес еді. Енді қоқыс орнында саябақ салынды, саябақтың жанында сауда орталығы және бірнеше мейрамханалар пайда болды - үйдегі пәтерлердің құны сәйкесінше өседі.

Қазақстандық бизнес әлемді жақсы жаққа өзгертетін B2B, B2C және B2G жобаларының көптеген мысалдарын көрсетеді. Мысалы, Каспидің B2C экожүйесі. Kaspi Shop - бұл Kaspi.kz онлайн-платформасының құрамдас бөлігі, оған қаржылық қызметтер, интернет-нарық, онлайн төлемдер, мобильді қосымша және бонустық бағдарлама кіреді. «Kaspi Shop» әртүрлі сатушылардан тауарлардың бағаларын салыстыруға, бөліп-бөліп немесе несие арқылы сатып алуды, сонымен қатар кеңсеге немесе жұмысқа тапсырыс беруді қаласаңыз, сәйкес нұсқаны таңдауға мүмкіндік береді. Мобильді қосымша Интернет-дүкенді, төлемдерді, банкті, бонустық бағдарламаны, Kaspi гидінің сұрақтарына жауап беру қызметін және филиалдарды, Kaspi Bank терминалдарын және Kaspi Maps банктерінің барлық банкоматтарын іздеу қызметін біріктіреді. 2018 жылы Kaspi.kz дүкені «Қазпошта» АҚ нұсқасы бойынша Казнеттің интернет-дүкендерінің ішінде бірінші орынға ие болды. Kaspi дүкені үшін маңызды оқиғалардың қатарына төлемдерді Kaspi Gold-пен байланыстыру, 15 жаңа қалаларға дейін кеңейту, ассортиментті қосу (жиһаз, сантехника, құрылыс материалдары, шиналар), Kaspi жеткізу қызметін дамыту кіреді.

Қазақстандық B2C іске қосу Power Wi-Fi PowerBank пен 4GWi-Fi үйлесетін құрылғыны жалға беру қызметін ұсынады. Қызмет саяхатшыларға арналған: роуминг, SIM-карта және ай сайынғы интернет пакетін үнемдеу. Клиент Power Wi-Fi-ны әуежайдағы ақпараттық үстелде алады және келгеннен кейін қайтады. Жалға алу бағасы елге байланысты, бірақ минималды баға 1 Гб трафик үшін күніне 2 доллардан басталады. Қызмет депозит ретінде тағы 50 долларды тоқтатып, құрылғыны қайтарғаннан кейін бірден береді. Барлық төлемдер PayPal арқылы жүзеге асырылады. Қызмет Ресейде, Қазақстанда және Ұлыбританияда жұмыс істейді.

SmartSatu B2B платформасы өзара тәуелді бизнесті: азық-түлік дүкендерін, өндірушілерді және өнім жеткізушілерді біріктіреді. Жеткізушілер тауарларды жариялайды, ал дүкендер тауарлар мен тапсырыс түрлерін таңдайды. Тапсырыстар тәулік бойы онлайн режимінде қабылданады, яғни дүкен енді жеткізуші компаниялардың жұмыс режиміне тәуелді болмайды. Осылайша қосымшалар тезірек өңделеді және өнім есебі электронды болады. Стартап өнімдердің ірі өндірушілерімен ынтымақтасады және Seedstars CEE халықаралық конкурсында 1 орын алды.

B2B SmartPay қызметі - бөлшек сауда дүкендерінде қолма-қол ақшасыз есеп айырысуға арналған мини-терминалдар. Сатып алу үшін сіз дүкен туралы мәліметтермен QR кодын сканерлеп, банктік бетке өтіп, төлем картасы туралы ақпаратты енгізіңіз. Технология стационарлық және мобильді төлем құрылғыларына қарағанда әлдеқайда арзан: құны 9900 теңгеден басталады. Кәдімгі POS-терминал 95000 теңгеден басталады. Төмен баға мен қол жетімді технологияның арқасында, тіпті кішігірім аулалардағы дүкендер де қолма-қол ақшасыз төлемдерді қабылдай алады. Терминал ұялы байланыстың қай жерінде болса да жұмыс істейді.

«Қазақтелеком» АҚ ауылдық елді мекендерге талшықты-оптикалық байланыс желісі технологиясын қолдана отырып, кеңжолақты қосылысты қамтамасыз ету үшін B2B, B2C, B2G секторларында жұмыс істейді. «Қазақтелеком» талшықты-оптикалық желілерді салады, мемлекеттік органдар мен бюджеттік ұйымдарды байланыстырады және белгілі сапалық сипаттамалары бар қызметтерді ұсынады. Өз кезегінде мемлекет ұсынылған қызметтерді бекітілген тарифтер бойынша қаржыландырады. Бұл жобаның идеясы: мемлекеттік тапсырыс беруші құрылысқа өзі инвестиция салмайды, қызметтердің одан әрі тұтынылуына және олардың төленуіне кепілдік береді.

3. КӘСІПКЕРЛІК ҚҰНЫ

Енді сіз кәсіпкерліктің әртүрлі болуы мүмкін екенін білетін болсаңыз, сабақтың басына оралайық және кәсіпкерліктің мемлекет дамуы үшін неге маңызды екенін ойлаңыз.

Кәсіпкерлік дегеніміз - бұл тұтынушылардың қажеттіліктерін қанағаттандыратын тауарларды өндіру немесе қайта бөлу. Сондықтан бизнес қоғамды байыта түсетіні, тұтынушылар жаңа тауарлар мен қызметтерге қол жеткізетіні және кірістер мен шығыстарға қарай неғұрлым жақсы немесе арзан тауарды таңдай алатындығы анық. Кәсіпкерлік болуға немесе болмауға әсер етед жарыс. Бір өнімді өндіретін бәсекеге қабілетті фирмалар неғұрлым бәсекеге қабілетті болса, оның деңгейі соғұрлым жоғары болады, демек, тұтынушыға таңдау жасау соғұрлым көп болады.

Кәсіпкерліктің көмегімен елімізде жұмыс орындарының саны артып, нәтижесінде жұмыссыздық азайып келеді.

Кәсіпкерліктің инновациялық функциясы туралы да айтуға болады. Оның көмегімен және бәсекелестікті алға жылжытқанда, қоршаған ортаға тигізбестен жұмысты тезірек немесе жақсы орындауға мүмкіндік беретін жаңа технологиялар пайда болады.

Кәсіпкерлік елдің өзіне әлемдік деңгейге шығуға мүмкіндік береді, ал егер ол басқа елдерден асып кетпесе, онда кем дегенде сол деңгейде болуға мүмкіндік береді. Кәсіпкерлігі дамыған мемлекет елден артық өнімді экспортқа шығарып, оны сатуға жіберу арқылы жеткізілім және ұсыныс рөлін атқара алады. Бұл елдің кірісін, оның әлемдік нарықтағы мәртебесін арттырады.

Кәсіпкерлік қызмет тауар өндірісін ұйымдастыруға, тауарлық массалардың бүкіл қозғалысына ықпал етеді және оларды нарық арқылы түпкілікті тұтынушыға жеткізеді, осылайша қоғамның экономикалық өмірін біртұтас тұтасымен байланыстырады. Тауар өндірумен қатар, ол азаматтарға көптеген қызмет түрлерін ұсынады, қаржы және қор нарықтарына қозғалады, қоғамның зияткерлік әлеуетін ғылымның дамуына және жаңа технологияларды жасауға жұмылдырады, сол арқылы елдің технологиялық дамуына, алға жылжуына әкелетін ғылыми-техникалық прогресті жеделдетудің алғышарттарын жасайды. әлемдік өнімдер нарық. Сонымен қатар, мемлекетке салықтың негізгі бөлігін төлеу, кәсіпкерлік қызметпен айналысатын адам, яғни кәсіпкер тікелей мемлекетті ұстайды, оның негізгі шығындарын қаржыландырады. Бұл дегеніміз, бұл мемлекетке өз азаматтарына материалдық және білім деңгейінің кепілдендірілген деңгейімен, тиісті медициналық қызметпен қамтамасыз етуге, зейнетақы мен жәрдемақы төлеуге мүмкіндік беретін кәсіпкерлік қызмет. Бұл елдегі өмір сүру деңгейін, демографиялық, әлеуметтік және экономикалық деңгейін жақсартуға көмектеседі. Мемлекет кәсіпкерлер есебінен алған қаражат мемлекеттік бюджеттің маңызды бөлігін құрайды және елдегі ақша қозғалысына ықпал етеді.

Сонымен, кәсіпкерлік заманауи қоғам үшін орталық болып табылады. Өйткені, бұл - мемлекет пен азаматтық қоғамның тұрақтылығы мен орнықты дамуының тірегі және кепілі болып табылатын кәсіпкер; оның азаматтарының экономикалық және саяси өмірі.

Сіздердің әрқайсыңыз оның кәсіпкер болғысы келетін-келмейтінін таңдай аласыз. Сіз кез-келген саланың білікті маманы бола аласыз, өсіп, дами аласыз. Сіз тіпті кәсіби маман болсаңыз да, сіз өзіңіздің өміріңізді және айналаңыздағы қоғам өмірін өзгерту мүмкіндіктеріңіз шегіне жетіп, жалақыңыздың шегі болған кез-келген жағдайда, сіз даму деңгейіне жетесіз. Кәсіпкерлік сіздің біліміңізді, дағдыларыңызды, идеяларыңыз бен амбицияларыңызды қолдануға шексіз мүмкіндіктер ашады. Сонымен қатар сіз алуға болатын пайда туралы сұрақ ашық қалдырады. Кәсіпкерлік дегеніміз - тәуекелге баратын және кәсіпкерге түрлі міндеттер жүктейтін шығармашылық процесс: тек қаржылық қана емес, сонымен бірге әлеуметтік, моральдық, этикалық және басқалар. Бірақ бұл тек жеке және кәсіби жетістіктерге қол жеткізуде, сонымен қатар, Н.Ә. Назарбаевтың Қазақстан халқына жолдауында айтқан қоғам мен сананы жаңғыртудың ең тиімдісі.


Қарап көріңіз

Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз

×