Өлең, жыр, ақындар

Қазыбек би мен Бұқар жыраудың шешендік сөздері

Алматы қаласы. Боралдай кенті №39гимназия
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Кенжебаева Нурсулу Елимбайқызы
Қысқа мерзімді жоспар Сыныбы: 5 «В»

Қазақ әдебиеті

Уақыты: 19.11.2105 жыл. 

Сабақтың атауы

Қазыбек би мен Бұқар жыраудың шешендік сөздері

Сілтеме

Қазақ әдебиеті оқулығының әдістемесі

Сабақтың жабдығы

Тақта,суреттер,кеспе қағаздар

Жалпымақсаттар

Білімділік – шешендіксөздердітереңіректүсіндіретүсу, Қазыбекби менБұқаржыраутуралыбілімдерінкеңейту.
Тәрбиелік – ой - саналарыноятып, жақсымінезге, байқағыштыққа, сергек те зерекболуғаүйрету.
Дамытушылық – сөйлеутілдерінбайытып, ұтқыр да ойлысөйлеуге баулу.
Сабақтыңтүріаралас сабақ
Сабақтыңәдіс - тәсілдері: Ұжымдық, топтық оқыту, СТО,  АКТ, сабақ барысында модуль элементтерін пайдалану. 

Оқыту  нәтижесі

Ынтымақтастық атмосферасы

  1. Ұйымдастыру кезеңі
  2. Психологиялық дайындық  «Ақ тілектер».
  3.  Топқа бөлу

І топ. Қазыбек би ауылы
ІІ топ. Әйтеке би ауылы

ІІІ топ. Төле би ауылы

ІҮ топ. Бұхар жырау ауылы

Ү топ. Байдалы би ауылы

Үй тапсырмасын сұрау

 

Қызығушылықты ояту бөлімі
«Алтын балыққа арналған аквариум» стратегиясы

1. Шешендік сөздер дегеніміз не?
2. Шешендер мен билердің сөздері жазылып сақталған ба, бізге қалай жеткен?

3. Төле би Тайкелтірді қалай сынады?
4. Тайкелтір сыннан қалай өтті?
5. Байдалы би Шоқанның атасы Уалиханның үйіне неге келді? Шоқан туралы не білеміз?
6. Айғаным ханым қалай қарсы алды?

7. Байдалы би не деді?
8. Би қалай жауап берді?

Мағынаны тану

 

           Мағынаны тану бөлімі.
Қаз дауысты Қазыбек Келдібекұлы (1667, Сыр бойы – 1764, қазіргі Қарағанды облысы, Қарқаралы ауданы, Теректі бұлағындағы қыстау, бұрынғы деректерде 1665 - 1765) – қазақ халқының XYII - XYIII ғасырлардағы үш ұлы биінің бірі, көрнекті қоғам және мемлекет қайраткері. Озықойлы, әділ де көреген, батыл да батыр адамболған. Әділдігі мен алғырлығыүшінТәуке хан Қазыбекті Орта жүздің бас биіеткен.
БұқаржырауҚалқаманұлы (1668, бұрынғыБаянауыл, Далбатауыбойында – 1781, сонда) - әйгіліжырау. Абылайханныңақылшы - биі, абыз. Жұрт оны «Көмекейәулие» депатаған. Сөйлегендеүнеміқарасөзбенемес, көмекейібүлкілдеп, түйдек - түйдекжырменсөйлейтінболған. Оқулықпен жұмыс    
«Сөзмаржан» 

Жырау - өз жанынан жыр шығарып айтатын және эпикалық дастандар мен толғауларды орындайтын халық поэзиясының өкілі. Сәуегейшілік, батагөйшілдік, түс көру, ырым айту, табиғат құбылыстарына болжамдар жасау.

«Топтастыру» стратегиясы.  «Би, жырау»  сөздерін топтастыру. 
 Жоспар құрғызу.

              1.Қазыбек бидің Бұқар жырауға келуі

              2.Бұқар жыраудың жұмбағы

              3.Қазыбектің  сандар сырын  шешуі

Миға шабуыл. Ал,балалар,қалай ойлайсыңдар? Жырау неге 1-ден 10-ға дейінгі  сандарды   жұмбақ қылып айтқан?
Осы шешендік сөздің балалар әдебиетімен ұқсастығы бар ма? (- Бар. Санамаққа ұқсас.)
- Дұрыс - ақ. Ал, санамақ  дегеніміз не? Қандай санамақтарды білесіңдер?


Санамақ – қазақ балалар фольклорындағы жанрлық түр. Сәбилерге сан үйрету, санаудың ретін танытуды көздейтін ойын өлеңі. Сандар жай ғана санамаланып келіп, соңғы, түйіндеуші жолдар ғана ұйқасады.
Бір дегенің – білеу,(білеу - қамшы )
Екі дегенің – егеу,
Үш дегенің – үскі, (үскі – тесетін, бұрғылайтын біз секілді құрал)
Төрт дегенің – төсек,
Бес дегенің – бесік,
Алты дегенің – асық,
Жеті дегенің – желке,
Сегіз дегенің – серке,
Тоғыз дегенің – торқа, (торқа – бағалы жібек мата )
Он дегенің – оймақ.
Топпен жұмыс
 1-топ.   1,2,3  сандарының    шешуін түсіндіріңдер.  2.Осы сандарға қатысты қандай мақал -мәтелдер,нақыл сөздер ырымдары бар?
     2-топ.   4,5,6  сандарының  шешуін  түсіндіріңдер. 2.  Осы сандарға қатысты қандай әдет- ғұрып, ырымдар, мақал-мәтелдер, қанатты сөздер бар?

    3 –топ.     7,8  сандарының  шешуін  түсіндіріңдер. 2.  Осы сандарға қатысты қандай әдет- ғұрып, ырымдар, мақал-мәтелдер,қанатты сөздер бар?
    4- топ.  9,10 , сандарының шешуін түсіндіріңдер.  2.Осы сандарға қатысты қандай  мақал-мәтелдер, ырымдар, тыйым  сөздер бар?
 5-топ.  «Синквейн» әдісі . «Би»    сөзіне бес жолды өлең                  

 Топтарға шығармашылық жұмыс:
І топ. Би-шешендерге хат жазу
ІІ топ. Санамақ шығару

ІІІ топ. Қазыбек биді топтастыру
ІҮ топ. Көрініс көрсету
Ү топ. Бұқар жырауды топтастыру

Сергіту сәті

Орнымыздан тұрайық,
Алақанды созайық.
Оңға қарай иіліп,
Солға қарай иіліп,
Бір отырып, бір тұрып,
Сәл тынығып алайық.

 

Оқушылар денелерін жаттықтырады

Ой толғаныс

«Киелі сандар»  туралыэссе жазу.
 

Үй тапсырмасы

Шешендік сөзді жаттау. Қазыбек бидің жауабын өз ойларыңша таратып, ойтолғау түрінде жазып келу. Сөздіктеберілгенұғымдардыжаттау.

Күнделіктеріне жазады

 Бағалау

Бағалау парақшаларын тарату. Парақшаларды толтырады

Кері байланыс

 


Пікірлер (2)

осы сабақ маған қатты ұнады. рахмет жақсы жазылған

жақсы жазылған сабақ

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз