Өлең, жыр, ақындар

Даун синдромы бар баланың ерекшеліктерді дамуының зерттеудің қолданбалы аспектілері

Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым министрлігі                                  
Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті
Философия және саясаттану факультеті
Жалпы және қолданбалы психология кафедрасы
4-курс студенті Сутбаева Иннель

Даун синдромы – бұл аурудың негізінде 21 –ші хромосомадағы трисомия (екі хромосоманың орнына үш хромосоманың болуы) жатады. Нәтижесінде организмдегі барлық жасушалардың ішінде 46 хромосоманың орнына 47 хромосома болады. Аурудың басты белгілері: ақыл-ой кемістігі мен туа біткен даму ақаулары болып табылады. Дауна синдромына ағылшын дәрігері Джон Лэнгдон Даун психикалық бұзылыстың формасы ретінде алғаш рет1862 жылы сипаттама беріп,1866 жылы өзінің баяндамасын жарыққа шығарып, бүкіл елге әйгілі болды. Дегенмен, 1959 жылы ғана хромосомындағы бұзылыстар мен жатырішілік аурудың өзара ара жігін ажыратып көрсеткен француз генетик – ғалымы Жером Лежен болды.Статистика бойынша 600-800 баланың біреуі Даун синдромы мен дүниеге келеді .Даун синдромы бар балалар сырқат (ауру) болып танылмайды.

Зерттеу "№ 6 балабақша " МБДОУ-да ұйымдастырылды. Зерттелетін: Иван к. (аты өзгертілген) - Даун синдромы бар бала,жасы - 4 жыл. Бейімделген білім беруді дамыту процесібағдарламалар келесі кезеңдерді қамтыды:

I кезең-түзетудің диагностикалық кезеңі. диагностика кезеңі Бізге мыналарды анықтауға мүмкіндік береді Иван К-нің жеке ерекшеліктері мен даму деңгейі.

II кезең-түзету жұмыстарының негізгі бағыттарын анықтау. Зерттелетін балаға арналған дизайн бейімделген түзету-дамыту бағдарламасын құру және неғұрлым толық ашуға мүмкіндік беретін қолайлы жағдайлар баланың мүмкіндіктері, біз түзету-педагогикалық оқытудың бағыттарын белгіледік. 

III кезең-білім беруге бейімделген білім беру бағдарламасын әзірлеу баланың. Жұмыстың мазмұндық бөлігін қамтиды: кезеңдері, міндеттері,әдістерін, әдістері мен құралдарын сипаттау жеке және жас ерекшеліктерін ескере отырып, білім берубаланың ерекшеліктері, оның білім беру қажеттіліктерінің зерттеу.

Психологиялық-педагогикалық тексеру-бұл бастапқы кезең түзету-педагогикалық ықпал ету. Нәтижелері бойынша осындай тексерулер баланың дамуының қазіргі деңгейінің арақатынасын анықтайды оның проксимальды даму аймақтары. Олардың көмегімен педагогтар бағдарланадытүзете-дамыта оқыту мен тәрбиелеу мазмұнын таңдау жеке мүмкіндіктерді ескере отырып, балалар.

Баланың даму деңгейін бағалау әдістемелік құралдар негізінде жүргізілді. балаларға ерте педагогикалық көмек көрсету бағдарламасының ұсыныстары диагностика бойынша" шағын қадамдар " дамуындағы ауытқулар карталар. Баланың дамуын анықтайтын дағдылардың тізімі (PUORR) 4 тексеру кестесінен. Тексеру кестелерінде 4 облыс қамтылған дамыту: "жалпы моторика", "жіңішке моторика", "сөйлеуді қабылдау", "Өзін-өзі күту және әлеуметтік дағдылар". Бесінші бөлім "қарым-қатынас дағдылары немесе ауызекі сөйлеу " көмегімен басқаша бағаланады "сөйле"ерте сөйлеуді дамыту бағдарламалары.

"Шағын қадамдар" бағдарламасы кезең-кезеңмен жүзеге асырылады даму деңгейі бар, ақыл-ой кемістігі бар балаларды оқыту 0-ден 4 жасқа дейін. Онда анықтау әдістері көрсетілгенбаланың дағдыларын дамыту деңгейі, ол қандай кезеңде болмасын; онда бұл деңгейдің жоғарылауына қалай ықпал ету керек – біртіндеп,бір қадамды екінші сатыға салу. Көрінуі мүмкін тапсырма балаға өте қиын, егер ол ұсынылса, шешілуі мүмкін түріндегі сериясы кішкентай міндеттерді . "Шағын қадамдар" бағдарламасы бойынша Диагностика жүргізілді жеке сабақтар келесідей: бастапқыда баланың анасымен әңгіме жүргізілді және кесте бойынша балалар анықталдыарнайы диагностиканы қажет етпейтін дағдылар. Әрі қарай өткізу дамудың ағымдағы деңгейін бағалау жоспарланған болатын оның жас деңгейіне сәйкес келетін дағдылардың барлық топтары.

2. Баланың даму деңгейін және психологиялық ерекшеліктерін анықтау

Зерттеу нәтижелерін талдау негізінде біз құрастырдық балаға жеке психологиялық-педагогикалық сипаттама. Иван к. жалпы дамытушы мектепке 4 жасында оқуға түсті ПМПК қорытындысымен: "жүйке-психикалық денсаулық жағдайы бойынша бейімделген білім беру бағдарламасы бойынша оқыту ұсыныладымектепке дейінгі білім беру (VIII түрі)" (10-қосымшаны қараңыз). Баланың отбасы туралы ақпарат: толық отбасы, жақсы, үлкені бар аға. Қамқоршы тәрбие стилі. Әлеуметтік-тұрмыстық жағдайы: отбасы жақсартылған орналасуы бар 3 бөлмелі пәтерде тұрады. Пәтерде таза, жайлы, балалардың жеке бөлмесі бар, оқу, ойын жәнедемалыс. Қызметтің ерекшеліктері: пәндік іс-әрекетте бала заттарды функционалдық мақсатына сәйкес пайдаланады. Ойын әрекеті манипуляциялық монотонды іс-әрекеттермен, заттармен. Өнімді түрлердегі ересек адамның көмегімен іс-шаралар балаға мұнара құрылысы, бірлескен модельдеу қол жетімді шұжықтар. Жетекші қол-оң қол. Пинцет ұстамасы нашар қалыптасқан атап айтқанда, ол бас бармақ пен ортаңғы саусақтармен, ал сұқ қимылмен жасалады- бас бармағыңызбен немесе бүкіл қолыңызбен. Түсіру күші азаяды.

Танымдық саланың ерекшеліктері: байланыс, Достық, көзге қысқа мерзімді байланыс. Сабақ барысында қабілетті ақпараттың аз ғана бөлігін алыңыз. Мезгіл-мезгіл түсінбейді оған арналған сөз. Еліктеу әрекеті жеткілікті жақсы. Иван тұрмыстық және жиі қолданылатын заттарды ажыратады және ойыншықтар. Заттардың түсі, мөлшері мен формасын байланыстырады.

Зейіннің ерекшеліктері: белсенді назардың тұрақсыздығы,шаршау мен сарқылудың жоғарылауы, шоғырланудың қысқа кезеңі назар. Бала оңай алаңдатады, соңғы тапсырманы жоғалтады, байқамайды өз қателіктер.

Жадтың ерекшеліктері: есту қабілетінің төмендеуі қажет сөздер мен нұсқауларды бірнеше рет қайталау. Ойлаудың ерекшеліктері: көрнекі және тиімді ойлау дамыған жеткіліксіз. Белгілі бір әрекетке арнайы дайындықтан кейін, оны өздігінен қолдана алады. Логикалық ойлау дамымаған.

Қарапайым жіктеуді жүзеге асырмайды. Бет пен дененің схемасында жақсы бағдарланған. Оқуы: баланың төмен деңгейде ұйымдастырылғаны байқалады сабақтар, оқу материалын игерудің баяу қарқыны. Сапасы жеке сабақтардағы өзара әрекеттесу көбінесе көңіл-күйге байланысты болады ұл бала. Бала әрдайым ересек адамның көмегін пайдаланбайды алынған білімді жаңа жағдайға ауыстырудағы қиындықтар.Эмоционалды-еріктік сала: эмоционалды тұрақсыз, атап өтіледі жоғары қимыл белсенділігі. Далалық сабақтардағы мінез-құлық, хаотикалық. Көңіл-күй көбінесе жағымды, күлімсіреп жүреді. Ойынға белсенді қызығушылық танытады материал, бірақ тез қаныққан. Практикалық қызметтегі сәтсіздік емес ол өз жолын іздеуге тырыспайтынын байқайды. Нәтижесінде өз қызметіне мүдделі емес. Оны бағыттауға тырысқанда қызмет танытуы мүмкін раздражительность, агрессия.

Сөйлеуді дамыту: сөйлеуді дамытудың кешігуі. Фразалық және үйлесімді сөйлеу жоқ, грамматикалық құрылым қалыптаспаған. Кейбіреулерге еліктейді  мүмкін еместі. Тек "ана", "әке", "әйел", "жоқ"деген сөздерді анық айтады.Пассивті лексика шектеулі. Артикуляциялық моторика бұзылған, аузы үнемі ашық,артикуляциялық аппараттың гипотензиясы.Әр түрлі салаларда баланың дамуының біркелкі еместігі байқалады: ең дамыған қозғалыс және әлеуметтік-эмоционалды сала, аз сөйлеу дамыған. Өзекті даму деңгейі 2-3 г.

ҚОРЫТЫНДЫ

Түзету педагогикасының ең өзекті мәселелерінің бірібұл ақыл-ой кемістігі бар балаларды оқыту мәселесі, соның ішінде Даун синдромымен. Қазіргі зерттеулердің нәтижелері мынаны көрсетеді ақыл-ойы бұзылған барлық балаларға кем дегенде бір нәрсе үйретуге болады. Үшін бұл үшін арнайы әдістер, әдістер мен оқыту құралдары қолданылады, жеке түзету жұмыстары үшін бейімделген бағдарламалар жасалады. Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді дамыту және іске асыру процестің ажырамас бөлігі болып табылады дамуында кемістігі бар балаларды жалпы білім беретін оқу орындарына енгізумекемелер. Инклюзивті білім беру басты үрдіске айналды білім беру жүйесін дамытудың қазіргі заманғы кезеңінің Синдромы бар бала үшін

Дауна балалар ұжымы дамудың ең қуатты ресурсы болып табылады оны құрдастарымен олардан оқшаулау арқылы қарым-қатынас жасауға үйрету қалай мүмкін емес. Біз жүргізген зерттеудің мақсаты дамыту және түзету үшін бейімделген білім беру бағдарламасы мектепке дейінгі топ құрамына енгізілген Даун синдромы бар балажалпы даму бағытындағы мекемелер. Зерттеудің бірінші кезеңі: мақсат қою, проблемалар,гипотезаны, есептерді анықтау, сондай-ақ арнайыбалалардың ерекшеліктерін теориялық зерттеу мақсатында ақыл-ой дамуы және Даун синдромы.Психологиялық-педагогикалық әдебиеттерді зерттеу нәтижесінде Даун синдромы генетикалық жағдай деген түсінікке қол жеткізілді,тұжырымдамадан бастап бар және артық заттардың болуымен анықталады адам жасушаларында хромосомалар. Бұл сәбилер баяу дамиды жәнеқұрдастарына қарағанда сәл кешірек дамудың жалпы кезеңдерінен өтеді. Онда, интеллектуалды және сөйлеу дамуының кешігуі қаншалықты айқын, туа біткен факторларға ғана емес, сонымен қатар сабақтың сапасына да байланысты. Даун синдромы бар балалар, әсіресе олармен бірге болса, өте жақсы оқытылады олардың ерекшеліктерін ескеретін арнайы әдістермен айналысыңыз даму және қабылдау, содан кейін нәтижелер әдетте жаман емес.

ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ

1. Баряева, л. б. зияткерлік жетіспеушілігі бар мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу және оқыту бағдарламасы / Л. Б. Баряева, О. П. Гаврилушкина, А.

1. П. Зарин, Н.Д. Соколова. - Спб.: Одақ, 2003. – 320 б.

2. Бгажнокова , и. м. ақыл-есі кем оқушының психологиясы / и. М.

3. Бгажнокова. - М.: Ағарту, 1987. – 121 б.

4. Борисенко, М.Г. біз сөйлей бастаймыз (сөйлеуді дамыту) / М.Г. Борисенко, Н. А. Лукина. – СПб.: Паритет, 2005. – 160 Б.

5. Бут, Т. Даун ауруының заманауи тәсілдері: монография / Т. Бут,

6. Я. Заремба, К. А. Халлиди Смит. - М.: Педагогика, 1991. - 331 Б.

7. Винникова, Е. А. Мектепке дейінгі олигофренопсихология: оқулық / Е. А. Винникова, С. А. Глуховка. - Минск: БМПУ, 2012. – 216 б.

8. Власова, т.а. дамуында ауытқулары бар балалар туралы / Т. А. Власова, м. с. Певзнер. - М.: Ағарту, 1973. – 176 б.

9. Выготский, л.с. ақыл-есі кем бала / л. с. Выготский, и. И. Данилевский // жинақ: ақыл-есі кем бала. – 1935. – 96 б.

10. Выготский, л.с. Дефектология негіздері / л. с. Выготский. СПб.: Бұғы, 2003. - 654с.

11. Гаврилушкина, о. п. мектеп жасына дейінгі ақыл-есі кем балаларды тәрбиелеу және оқыту: тәрбиешіге арналған кітап / о. п. Гаврилушкина,

12. Н. Д. Соколова. - М.: Ағарту, 1985. - 72 б.

13. Гаврилушкина, о. ақыл-ой дамуының кемшіліктері / О. П. Гаврилушкина / / Мектепке дейінгі тәрбие. – 1998. – №2 – с. 67-71.


Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз