ОҚО Мақтарал ауданы Ж.Ералиев а/о Ғ.Мұратбаев ауылы
«№123 жалпы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің
Мұғалімі: Танирбергенова Индира Дуйсенбековна
Сабақтың тақырыбы: § 2-3 Сандардың тарихы және санау жүйелері.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды санау жүйесімен таныстыру, кодтау әдістерімен, екілік, он алтылық кодтау түрімен: сандарды бір санау жүйесінен екіншісіне қалай көшіру керектігін үйрету.
Оқушылар білуі тиіс:
Оқушылар үйренуі тиіс:
Сабақтың барысы : 1. Ұйымдастыру
2. Үй тапсырмасын пысықтау.
3. Жаңа сабақ
4. Бекіту
5. Қортынды
І. Ұйымдастыру кезеңі: Оқушыларды түгелдеп, оқу құралдарын тексеріп, сабаққа зейінін аудару.
ІІ. Үй тапсырмасын пысықтау.
ІІІ. Жаңа сабақ
Санау жүйелері – сандарды өрнектеудің қандай да бір тәсілі және оған сәйкес сандармен әрекет жасау ережелері.
Бұрынғы және қазіргі қолданылып жүрген барлық санау жүйесі позициялық және позициялық емес санау жүйелері болып екі үлкен топқа бөлінеді. Позициялық санау жүйелерінде цифрдың мәні орналасу орнына тәуелді, ал позициялық емес санау жүйелерінде тәуелді емес.
Позициялық емес санау жүйелерін ертедегі мысырлықтар, гректер, римдіктер, және басқа да халықтар пайдаланды.
Позициялық емес сану жүйелерінде әр цифрдың мәні оның тұрған орнына (позициясына) тәуелді емес.
Позициялық емес санау жүйелерінің ішінде ең көп тарағаны – римдік санау жүйесі.
Мысалы: 27 санын былай жазған:
XXVII = 10 + 10 + 5 + 1 + 1
Позициялық емес санау жүйелерінде мынадай кемшіліктер бар:
Позициялық санау жүйелері:
Позициялық санау жүйелеріне әр бір цифрдың мәні, осы санның жазылуында тұрған (позициясына) тәуелді. Қазіргі кезде кең тараған позициялық санау жүйелеріне ондық, екілік, сегіздік және оналтылық жүйелер жатады. Әрбір позициялық жүйенің нақты анықталған цифрлар алфавиті мен негізі бар.
Позициялық санау жүйесінің негізі цифрлар санына тең және көрші позицияда тұрған бірдей цифрлардың мәндері неше есеге ерекшеленетінін анықтайды.
Ондық санау жүйесінің сандары: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 сандар болып табылады.
777 = 7*102 + 7*101 + 7*100
777,77 = 7*102 + 7*101 + 7*100 7*10-1+7*10-2
Екілік санау жүйесінің сандары: 0 және 1 сандары болып табылады.
1011012= 1*25 + 0*24 + 1*23 + 1*22 + 0*21 + 1*20
Сегіздік санау жүйесінің сандары: 0,1,2,3,4,5,6,7 сандары болып табылады.
Мысалы: 1) 11010=1568
1*82 + 5*81 + 6*80 = 64+40+6 =110
2) Ал 83,5 ондық саны сегіздік жүйеде 123,4 болады. Тексерейік:
1*82 + 2*81 + 3*80 + 4*8-1= 64 + 16 + 3 + 4/8 = 83.5
Он алтылық санау жүйесінің сандары: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F болады.
Мысалы: 1532 саны он алтылық жүйеде 5FC түрінде жазылады.
5*162 + 15*161 + 12*160= 1280+240+12=1532
153210= 5FC16
САНДАРДЫ ПОЗИЦИЯЛЫҚ САНАУ ЖҮЙЕЛЕРІНЕ КӨШІРУ.
Сандарды ондық СЖ-не көшіру. Екілік, сегіздік, он алтылық СЖ-лерінде жазылғансандарды ондық жүйеге түрлендіруді орындау өте жеңіл. Бұл үшін санды жаймаланған түрінде жазып, оның мәнін есептеу жеткілікті.
Сандарды екілік жүйеден ондыққа көшіру.
11,012=1*21+1*20+0*2-1+1*2-2=2+1+0+1/4=362510
Сандарды сегіздік жүйеден ондыққа көшіру.
17,48=1*81+7080+4*8-1=8+7+4/8=15,510
Сандарды он алтылық жүйеден ондыққа көшіру.
51С16=5*162+1*161+12*160=1280+16+12=130810
Бүтін санды көшіру алгоритмі
Ондық бөлшектерді көшіру алгоритмі
Сандарды екілік санау жүйесінен сегіздік және он алтылық жүйелерге көшіру.
Екілік санау жүйесіндегі 1011112 санын сегіздік жүйеге көшіруге мысал келтірейік:
101 1112 --- 1*22+0*21+1*20 1*22+1*21+1*20 --- 558 --- 578
тезірек орындау үшін екілік санау жүйесіндегі үш цифрдан тұратын топтарды сегіздік цифрларға көшіру кестесін пайдалануға болады. (3-кесте)
Екілік жүйедегі 00101112 санын он алтылық жүйеге көшіру.
001011112 --- 0*23+0*22+1*21 +0*20 + 1*23+0*22+1*21 +1*20 --- 2F16
Көшіруді тезірек орындау үшін төрт цифрлық екілік топтарды он алтылық цифрларға көшіру кестесін пайдалануға болады. (4-кесте).
Сандарды сегіздік және оналтылық санау жүйелерінен екілік санау жүйесіне көшіру.
127 санын сегіздік және он алтылық жүйеден екілік санау жүйесіне көшіру:
1278= 001 010 111 =10101112
12716= 0001 0010 0111 =10101112
IV. Жаңа сабақты бекіту.
V. Сабаққа зейін қойып тыңдаған оқушыларды, өз беттерінше жұмыс жасаған оқушылардың тиісті бағасын қоямын.
VІ. Үйге § 2 -3 оқып келу.
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі