Пәні: биология сыныбы : 7 |
Батыс Қазақстан обл Қаратөбе ауданы Аққозы ЖОББМ –балабақшасының биология пәнінің мұғалімі Төлеуғалиева Райса Радикқызы |
|||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Алғаш құрлыққа шыққан омыртқалы жануарлар. |
|||||||||
Мақсаты
|
Қосмекенділердің көптүрлілігі, тіршілік ортасы және тіршілік ету дағдысы, құрылысы туралы түсінік беру |
|||||||||
Күтілетін нәтижелер
|
А. Қосмекенділер класының аталуын және құрылысын біледі. В. Қосмекенділердің қаңқа бөлімдерін және қанайналым жүйесіндегі ерекшеліктерін ажыратады. С.Қосмекенділердің табиғаттағы және адам өміріндегі маңызына баға береді
|
|||||||||
Керекті жабдықтар
|
Ресурстар, интерактивті тақта, кестелер, электронды оқулық
|
|||||||||
Қолданылатын әдістер |
«семантикалық карта», жаңа сабақты меңгеруде постер шығару ,әліпби желісі
|
|||||||||
Сабақ барысы: |
||||||||||
Сабақ кезеңдері |
Уақыты |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
|||||||
Кіріспе
|
10 мин
|
Сыныппен амандасу. « Бұғылардың амандасуы ».Өткен тақырып бойынша мәтін арқылы топқа бөлу. 1.Сүйекті балықтарда ерекше мүше – торсылдақ болады. 2.Балықтарды зерттейтін ғылым- ихтиология 3.Шеміршекті балықтарға - акулалар, жұпбалықтар/скаттар/,тұтасбастар/химералар/ жатады. Топқа бөлу . Сыныпты 3-топқа бөлу Үй тапсырмасын тексеру: «Семантикалық карта». /әрбір дұрыс жауапқа 0,5 балл беріледі,критериальды бағалайды оқушылар/ 1. Қортпа, шоқыр, пілмай, латимерия – сүйекті. 2. «Балық патшасы - бекіре» - сүйекті 3. Өрістегіш балықтар- сүйекті 4. Скат,тұтасбас, акула- шеміршекті 5. Қабыршақтары- Плакоидты - шеміршекті 6.Тоқ ішегі жуан әрі оның ішінде оралмалы қатпарлары бар - шеміршекті 7. Терісі ірі қабыршақпен қапталған- сүйекті 8.Тоқ ішегі мен аш ішегінің шекарасында ұсақ тұйық өскіндері бар – сүйекті 9.Сәулеқанаттылар және қалаққанаттылар- сүйекті 10. Сырттай ұрықтанады – сүйекті./ дұрыс жауабын инт тақтадан көрсету./ |
Амандасады, топқа бөлінеді.
Тапсырманы өз беттерінше орындайды, дұрыс жауаптарын көршілеріне тексертеді.Топ басшысы балдарын жазып алады. |
|||||||
Тұсау-кесер
|
5 мин |
Видеоролик «Қосмекенділер» https://youtu.be/NJQ57asmp-Q
–Қайда тіршілік етеді? -Бүгінгі тақырыптан нені білуміз қажет? табыс критерийін оқушылармен бірге құрастыру сабақтың тақырыбы, мақсаттары айтылады.
|
Оқушылар не көргендері туралы айтып бүгінгі сабақтың тақырыбы мен мақсатын айқындайды.
|
|||||||
Негізгі бөлім
|
20 мин
|
Топтық жұмыс : тақырыпты «Жұптасып.Ойлан. Бөліс» әдісі арқылы меңгерту. Ресурс түрінде тапсырмалар беріледі. №1 топ « Қосмекенділерге жалпы сипаттама, қаңқасы», № 2 топ: « Қосмекенділердің т.алуы, ас қ, қан айн, ж.жүйесі», № 3 топ « Қосмекенділердің зәр шығ және көбеюі» . Өз беттерімен мәтінді оқып танысуға ,өзара талқылайды 4 мин 1 топ – бақаның сыртқы құрылысын анықтау./ суреттерді классификациялау/ 2 топ- постер 3 топ- ментальды карта /көбеюі/. Флипчарт арқылы Негізгі ойларын плакат бетіне түсіруге 3 мин, қорғауға 4минут уақыт беріледі. Топтар жұмыстарын « Екі жұлдыз, бір ұсыныс » , басбармақ, бағдаршам арқылы бағалайды. Деңгейлік тапсырмалар: А. Тест жұмысын орында/ әр дұрыс жауапқа 0,5 балл / 1.Қосмекенділерді зерттейтін ғылым: А-ихтиология В- батрахология.С- карцинология Д- гельминтология 2. Мойын омыртқасының саны: А-1 В- 2 С – 3 Д – 4 3. Жүрегі неше қуысты? А – 1 В – 2 С – 3 Д – 4 4. Қосмекенділерде алғаш рет пайда болған қан айналым шеңбері: А - өкпелік немесе кіші В – улкен С – жүрек Д – қолқа 5. Қосмекенділерде алғаш пайда болған құлақ қуысы: А- ішкі В – ортаңғы С- сыртқы Д – қалқаны 6. Дернәсілінің атауы: А – имаго В – қуыршақ С-итшабақ немесе шөмішбалық Д - дернәсіл В. Венн диаграммасы Балықтар мен қосмекенділерді салыстыр
С. Сұраққа жауап бер!/ берілген дұрыс жауапқа -3 балл/ подкаст немесе видеосұрақ/ Қосмекенділер суда да, құрлықта да тіршілік етуіне байланысты осылай аталған болатын. Олар қайсысына жақынырақ: құрлыққа ма, суға ма? Жауабы: (Аяғының, терісінің, тыныс алу мүшелерінің құрылысы қосмекенділердің суда да, құрлықта да тіршілік етуіне мүмкіндік береді. Бірақ көбею үшін міндетті түрде су қоймалар керек. Қосмекенділер кездесетін құрлықта да ылғал болу керек. Қосмекенділер сондықтан да суға жақынырақ болады.) |
Мәтінді өз беттерімен оқиды. Топ болып ақылдасады,талқылайды.
|
|||||||
Қоры-тынды
|
10 Мин
|
«Сөздер банкісі». / көршілеріне тексерту/
Табыс критериіне қайта оралу. Бағалау:. Оқушылар балдарын есептеп шығарып, мұғалім жалпы балды тақтаға көрнекі жариялайды. Үйге тапсырма: тақырыпты оқып, жұмыс дәптеріндегі тапсырмаларды орындап ,wikipedia бетінен қосмекенділердің тіршілігі туралы қызықты деректер жинап келу. Рефлексия: |
Топтық бағалау, бірін-бірі бағалау болады. Топ басшылары бағалау парағындағы қойған бағалары жөнінде таныстырады. Оқушылар бүгінгі сабақтан не үйренгендерін, алған әсерлерін айтады. |
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі