Өлең, жыр, ақындар

A vet

Әбдібекова Салтанат
Қызылорда қаласы
№189 орта мектеп

 

The plan of the lesson

Date: 11.02.2016

Grade: 3

The theme of the lesson: A vet

The aims of the lesson:

Білімділік: «A vet» тақырыбы бойынша жаңа лексиканы енгізу және алғашқы бекіту; look for, look after  фразалық етістігін қолданудағы грамматикалық дағдыларын қалыптастыру;   есептік сан есімді телефон нөмірлерін атауда қолдануды бекіту; ph және Ss әріптер тіркесін және оның транскрипциясын оқу  қалыптастыру;

Дамытушылық: оқылған лексиканы белсенді ету сөздік қорды байыту арқылы оқушылардың тілін, талдау және салыстыру қабілеттерін дамыту;

Тәрбиелік: еңбексүйгіштік, ауылдық жерде жұмыс істейтін адамдардың еңбегін құрметтеу, үй жануарларына деген қамқорлық сезімдерін қалыптастыру;

The type of the lesson: introduction of new material

The methods of the lesson: question-answer, group work, pair work, discussion

Visual aids: active blackboard, CD – rom, video,  pictures, cards and others.

 

I. Organization moment

T:  Good afternoon, children!

Ch: Good afternoon, teacher!

T: How are you today?

Ch: We are fine and you?

T: I’m ok. Thanks. Sit down, please.

T: Tell me please,   What date is it today?   What day is it today?

 

II. Checking up the homework

III. Phonetic drill

Ss [s]                                    Ss [z]

[s] - sun                                      [z] - please

[s] - see                                      [z] - has

The sun, to see                           Look at me, please.

I can see the sun in the sky        She has a vase.

IV. New theme

The theme of the lesson is “a vet”.

  • What kind of domestic animals?
  • What is your favorite pet?

 

New words:

 fix the horse’s leg  –  [ fɪks ðə hɔ:s leɡ ] – аттың аяғын емдеу

give a shot – [ ɡɪv ʃɒt ] -  дәрі егу

job – [ dʒɒb ] -  жұмыс

look after - [ lʊk ɑ:ftə] – бағу, қарау

look  for  – [lʊk fə] -  іздеу

newspaper – [ ‘nju:zpeɪpə] - газет

now - [ naʊ ] – қазір

on the farm – [ɒn ðə fɑ:m ] - фермада

outside - [aʊt’saɪd ] - сыртында

poor - [pɔ:] – байғұс, бейбақ

vet - [ vet ] – мал дәрігері

 

V. Doing exercise

Exercise 1. Listen and read.

Track 37.

This is Murat. He’s a vet

He’s looking for a job. He’s reading a newspaper.

Murat’s on the farm.

He’s working now.

He’s giving some medicine to the sheep.

He’s fixing the horse’s leg.

He’s giving a shot.

He’s looking after the cow’s baby. He loves his job.

 

Exercise 2. Answer the questions.

  1. Is the farm looking for a vet?
  2. What is the farm’s phone number?
  3. What is Murat’s profession?
  4. Does he need a job?
  5. What is Murat doing in the pictures?

VI. Warm up:

Exercise 2. Learn to read.

Ph [f]

Phone         photo      alphabet    phrase   elephant   dolphin

Workbook. Exercise 1. Complete the sentences with the words in the box.


  1. Murat works on the farm becausehe loves animals.
  2. When an animal is sick, a vet gives it ______.
  3. Murat is ___ work.
  4. Vets look ___ baby animals.

Workbook. Exercise 3. Listen and complete the conversation.

Track 38.

 Farm worker: Hello. What’s your name?

Murat: My name is ______.

Farm worker: Are you a ____?

Murat: Yes, I ______.

Farm worker: Do you like _____ animals?

Murat: Yes, I ____.

Farm worker: What’s your phone number?

Murat: Its _ _ 3 _ _ _ 142 _.

Farm worker: Come to the farm on ____ at ____ o’clock, please.

Murat: Ok. On Monday at____ o’clock.

                 Thank you. Goodbye.

VII. Home task

Exercise 2. Put for or after.

  1. Doctors look _____ sick people.
  2. - What are doing under the table?
  • I’m looking ___ my spoon.
  1. Mothers look ___ their babies.
  2. Policemen look ___ bad people.

VIII. Giving marks:

You are very active today-5

You have some mistake-4

You have passive today-3


Reflection.

IX. The end

The lesson is over good bye!

Good bye!


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз