Жақсы мінез бен ақыл күші біріксе – бұлар адамгершілік қасиеттер
Ыбырай Алтынсарин
- ҚР Білім және ғылым министрінің 2015 жылғы 22 сәуірдегі №227 бұйрығымен бекітілген «Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері» құжаты мен Атырау облыстық білім беру басқармасының 2015 жылғы 10 тамыздағы №229 бұйрығын басшылыққа ала отырып, өзімнің 1«в» тобына 8 бағыт бойынша тәрбие жұмысын жоспарладым. Соның ішінде Рухани - адамгершілік тәрбие бағыты бойынша менің өткізіп жүрген жұмысымды атап айтар болсақ:
II. Рухани - адамгершілік тәрбие
Адамға біліммен қатар, тәрбие берілуі керек, тәрбиесіз берілген білім – адамзаттың хас жауы
Әбу Насыр әл-Фараби
Ең бірінші адам білімді сауаты болу қажет. Бұл орайда рухани - адамгершілік тәрбие бағытының рөлі зор.
Мақсаты: Рухани-адамгершілік құндылықтар мен білім жүйесін дамытып қалыптастыру; оқушыларды кәсіптік және адамгершілік әдептерге байланысты білімдерді оқуға, оларды өндірістік және қоғамдық іс әрекеттерде іске асыруға тәрбиелеу. Өзіндік ой-санасын дамытуға жағдай жасау.
Күні, айы
|
Іс-шара тақырыбы |
Мақсаты |
Әдісі |
Мектеп психологымен жұмыс |
Кітапханамен байланыс |
Пән мұғалімдерімен байланыс |
Қоғамдық ұйымдармен («Жас ұлан» ұйымымен) байланыс |
Жеке оқушымен жұмыс |
Күтілетін нәтиже / аяқталу нысаны |
12.01.2016 |
Кішіпейіл бола біл! |
Адамдық асыл қасиеттерді игеруге ықпал ету, ұлтжандылыққа, имандылыққа, адамгешілікке баулу |
Өнеге сағаты |
- |
|
Өзін-өзі тану пәнінен қосымша деректер |
- |
Таным белсенділігін дамыту |
Адамдық асыл қасиеттер ұғымын тереңірек ұғынады |
21.01.2016 |
Кітап- досым, ақылшым |
Кітаптың адам өміріндегі маңызы, ғылым мен білімнің пайдасы туралы ұғындыру |
Пікірталас |
- |
Кітап көрмесін ұйымдастыру |
Қазақ әдебиеті пәнінен қосымша деректер |
- |
Жеке пікірін айту, талдау |
Кітап,ғылым білім туралы тереңірек ұғынады |
8.02.2016 |
Достық – бірлік пен ынтымақ негізі. |
Адамдар арасындағы достық пен өзара түсіністікті бағалай білуге үйрету |
Ой бөліс |
- |
Тақырыпқа сай баспасөз материалын оқу |
Өзін-өзі тану пәнінен қосымша деректер |
- |
Өз ойларын ашып айту |
Адам өміріндегі достықтың орны туралы түсінігін тереңдету |
17.02.2016 |
Жеке тұлғаны қалыптастырудағы ұжымның ықпалы |
Қарым-қатынас туралы алғашқы түсініктері мен сынып ұжымын басқару ісіне араластыру қабілеттерін дамыту. |
Сынып жиналысы, пікірталас |
Тренинг, сауалнам, жадынама |
Тақырыпқа байланысты көркем сөз оқу, мәлімет жинау |
Оқушылардың пән бойынша үлгерімдеріне сараптама |
- |
Сынып оқушыларының толық жауапкершілікпен қамтылуы |
Қоғамдық ортада өзін-өзі ұстау мінез-құлық ережелері туралы біледі және қолданады. Өз іс-әрекеті үшін жауап бере алады. Жалпыадамзаттық құндылықтар байланысы жайлы терең түсінеді. |
18.03.2016
|
Нұр себеле,Ұлыстың ұлы күні |
Наурыз мейрамы туралы түсінік беру. Балалардың ойлау, қабылдау қабілеттерін дамыту |
Сынып сағаты |
- |
Тақырыпқа сай баспасөз материалымен танысу |
|
- |
Ойын нақтылап, жүйелеп айту |
Салт-дәстүрді құрметтей біледі |
10.03.2016 |
Сенім алға жетелейді |
«Сенім» ұғымының құндылық ретіндегі мәнін ашу |
Өнеге сағаты |
- |
Қосымша әдебиеттер оқу |
Өзін-өзі тану пәнінен қосымша деректер |
- |
Жеке тапсырма, мәлімет оқу |
Адам сенімі күшінің, мықтылығының мәнін ұғынады |
4.04.2016 |
Үлкенге құрмет, кішіге жол көрсет |
Оқушыларды әдепті, кішіпейіл болуға тәрбиелеу. |
Ашық тәрбие сағаты |
- |
- |
- |
- |
Ой-өрісін, іздену қабілетін арттыру |
Үлкенді сыйлай білуге, кішілерге үлгі-өнеге көрсете білуге үйренеді |
13.04.2016 |
Менің болашағым
|
Арман-қиял, болашақ туралы түсінік беру. Бала бойында өзіне деген сенімділік ұялату |
Әңгіме сағаты |
-
|
Қосымша әдебиеттер оқу |
Өзін-өзі тану пәнінен қосымша деректер |
- |
Ой талқы, өз ойларын ашып айту |
Алдарына мақсат қоя білуге, сол мақсатқа жете білуге ұмтылыс |
22.04.2016 |
Адами қарым- қатынас ізгіліктері |
Сөйлесу мәдениетін, үйлесімді тілдесімнің қажеттілігін дамыту |
Түсінік-әңгіме |
- |
Тақырыпқа сай баспасөз материалын оқу |
Өзін-өзі тану пәнінен қосымша деректер |
- |
Ойлау, тыңдау, өз ойын еркін жеткізе алу |
Адамдар арасындағы тілдесу мәдениеті туралы терең ұғынады |
4.05.2016 |
Өлең сөздің -патшасы |
Оқушыларды адамгершілікке, имандылыққа, асыл қасиеттерге тәрбиелеу |
Сынып сағаты |
- |
Тақырыпқа сай кітаптар топтамасын жинақтау |
- |
- |
Интернет пен жұмыс |
Ой - өрісін, ойлау қабілетін, шығармашылық ізденісін дамытады |
17.05.2016 |
Жан дүниеме үңілейін... |
Рухани дүниесін бағалай білуге баулу |
Пікірталас |
- |
Қосымша әдебиеттер оқу |
Өзін-өзі тану пәнінен қосымша деректер |
- |
Жеке пікірін айту
|
Адамның ішкі мүмкін діктері туралы ұғымды тереңірек ұғынады |
Осы өткізілген тәрбие сағаттарының жұмыс түрі де бір – біріне ұқсамайды және сол өткізілген шараларымның міндетті түрде аяқтау нысанын, яғни нәтижесін басшылыққа аламын.
Осы тақырыптардың ішінен «Кітап досым ақылшым» тақырыбында өткізілген тәрбие сағатына тоқталсам:
Бұл тақырыпты алған себебім: Кітап оқу құралы болғандықтан білімнің негізін игеру, баланы рухани азықпен қамту, рухани сауатылығын арттыру.
1. Ең бірінші кітап сөзін естігенде көз алдарыңызға не елестейді деген сұрақ қойдым.Оқушылар өз ойларын ортаға салды. Оның дәлелі ретінде (слайд №1)
2. Қазіргі заманға сай оқушыларға тақырыпты түсіндіру барысында видиороликті пайдаландым. Видиороликті көрсету оқушылардың есінде сақталыпқалуына септігін тигізеді.
Сонымен қатар оқушылардың шығармашылықтарын арттыру мақсатында «көрініс», «жалғастыр», «жұмбақтар» шешкіздім және кітапханамен байланыса отырып, үнтаспадан ертегілер тыңдатып, видиоролик арқылы мултьфилмдер, ертегілер, киноларкөрсетіп, киіпкерлердің суреттерін салғызып отырамын. Бүндай әдіс-тәсіл балалардың есте сақтау, қиялдауқаблетерін жақсартады.
«Ыстық орындық» әдісін пайдаланғанда оқушылар өздерін жайлы өз ойларын еркін жеткізе біледі. Оқулықтан басқа да оқушылардың білімін, ой-өрісін жетілдіруге деген ынтасының зор екенін білуге болады.
Әр оқушыға жадынама ретінде мынадай бетшелер бердім. Осы оқып отырған оқулықтарды бізден киінгі мектеп табалдырығын аттайтын бүлдіршіндер оқитындығын айтым.
Сергіту сәті «Кітап досың» ән
Қортынды: Сонымен бүгінгі «Кітап досым ақылшым» тақырыбында өткізілген тәрбие сағатымды «Өрмекші» әдісі арқылы толғап қортамын.
Нәтижесінде: Оқушылардың шығармашылық қаблетті артып, оқушылар шапшаңдыққа дағдыланып, өз ойын ашық айтуға, сөздік қорларын кеңейтіп, есте сақтау қаблеттері артады. Оқушылардың кітап туралы білімі артып, одан әрмен ізденуге деген талпыныстары күшейеді.
Тәрбие жұмысынеың 8 бағыты бойынша тәрбие сағатын жүргізу нәтижесінде оқушылардың тәрбиелік,тәртіп деңгейін диагностикалау барысында III тоқсанда
Сөзімнің соңын Елбасымыз Н.Ә Назарбаевтың сөзімен қортқым келеді.
Қорытынды: “Болашақта еңбек етіп, өмір сүретіндер - бүгінгі мектеп оқушылары, мұғалім оларды қалай тәрбиелесе, Қазақстан сол деңгейде болады. Сондықтан ұстазға жүктелетін міндет ауыр ” - деп айтқандай сынып жетекшімен топ тәрбиешісінің бірлескен жұмысы болса ғана, балалар рухани бай, адамгершілік қасиеттері жоғары болатынына сенімім мол. Өз – өзіне сенімді адамның қашанда рухы биік, адамгершілігі мол болады.
Ғани
Керемет екен