Өлең, жыр, ақындар

Movies

г.Актобе

Актюбинская средняя школа

Учительница английского языка

Бралиева Казина Серкеновна

Открытый урок на тему «Movies»  для 9 класса

Класс- 9             

Тема занятия:

«Movies» 

 

 

 

Цель:

Ознакомить учащихся с новой лексикой на данную тему. «Movies»  «Кино»

Задачи:

  1. формирование лексических навыков по теме:
  2. развитие навыков восприятия речи на слух;
  3. воспитывать терпимое отношение к мнению других людей, умение работать в группах;

Оборудование:

  Учебник  Т.Аяпова, словарь, тетради, слайды, видеоролики.

  Ученики знают слова на тему  «Кино».

  Употреблять артикли и времена глаголов в Present Perfect  вести диалог.

  Комедия, ужас, трагедия.

Результаты обучения:

Ключевые идеи:

Ресурсы

Содержание урока

 

Деятельность учителя: что я буду делать?

Деятельность  учащихся

 

I.Организационный момент

- Take a sheet of paper and write all your negative emotionswhich you have now and through them up in waste-bin.

 

T:  Thank you a lot!

BE-tolerant

BE-active

Express your opinion

Speak English

Discuss in groups who will be an appraiser, timekeeper and speaker.

Психологический настрой учащихся на дальнейшую деятельность.

 

Учащиеся пишут на листке бумаги все свои негативные эмоции    которые  имеют на данный момент, и бросают в корзину.

картинки

II. Деление на группы:

 

Учащиеся делятся на группы собрав разрезанную картинку.

  II.

 

  1 группа - “Titanic”

  2 группа- “ Gladiator”

Видеоролик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд-2

Текст

 

 

 

 

 

Слайд-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постер

Картинки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Please answer the question. And now please, look at the blackboard. You can see that most of you prefer watching films.

Ребята ,посмотрите пожалуйста на экран, скажите как можно назвать все это одним словом? -How you can say, by one word, what do  you see at the blackboard?

1. Today we’ll talk about movies.
What kind of movies do you know?

IV. Новые слова  Vocabulary -

    Impressive- - әсерлі

    Frightening- - қорқынышты

    magnificent- - әдемі

    Melodrama-мелодрама

    Western-Батыс

horror film- қорқынышты фильм

    comedy-комедия

    fights- төбелес

    thriller- триллер

    unreal things- бұлдыр заттар

    storyline,- Сюжетная- әңгіме

    astonishing-   удивительно, таң қалдырады

    action films- таң қаларлық

    mysterious-   жұмбақ

    cartoon-мультфилм

    romantic- романтикалық

    historical films- тарихи фильмдер

     exciting- толқытатын

 an adventure film- шытырман фильм

documentary film- деректі фильм

drama.- драма.

V. Grammar -  Present Perfect S+had +V3 (active)
S+had+been+V3(passive)

VI .  Чтение текста «Cinemas in London »

VI I.  Групповая работа.  

Задание 1: соотнесите английский эквивалент с казахским.

Impressive-                    төбелес Впечатляет- әсерлі

Frightening-  қорқынышты

magnificent - - әдемі

Melodrama -  тарихи фильмдер

Western - толқытатын

horror film- қорқынышты фильм

comedy-  комедия

fights -  Впечатляет- әсерлі

thriller -  таң қалдырады

 unreal things- романтикалық

storyline- шытырман фильм

astonishing - триллер

action films - таң қаларлық-(боевик)

mysterious - деректі фильм

cartoon - мультфилм

romantic - бұлдыр заттар

 historical films - мелодрама

 exciting- Батыс

 an adventure film- Сюжетная- әңгіме

documentary film - жұмбақ

drama.- драма.

Задание 2: 1.The story line is very sad

2. About people who fall in love

Задание 3: Соотнести жанр с названием фильма:

 1.группа: 1.“Moscow doesn’t Believe in Tears” (melodrama)

 2. “Hamlet”

 3.“Ivan Vasiljevich Changes His Profession” (comedy)

 4.“King Kong” (thriller)

 5.“Gone with the wind” (love story)

2.группа:

 1.“Romeo and Juliet” (love story)

 2. “Titanic” (thriller)

 3. “Superman”(Fantastic)

 4. “Adventures of Sherlock Holmes and Dr Watson” (detective story)

 5.Келинка Сабина. (comedy)- daughter-in-law

 6.“Gladiator”-(historical)

VIII.Защита постера.

1группа;
1.A camera (operator) is a man who looks through the camera, and operates the equipment.
2.An actor is a man who pretends to be another person and acts in a film.
3.A costume (designer) is a woman who prepares costumes: dresses, suits for films.
4.A make-up (artist) is a woman who can make a new face for an actor.
5.A sound (mixer) is a man who operates the microphones and gets very angry with people who makes noises during the filming.
6.A director is a man who is the boss and tells everybody what to do.
2группа;

1.A stunt (man) is a person who does all the dangerous things on the screen instead of actors.
2.An editor is a man who chooses the best bits of the shooting film, cuts film and puts the bits together.
3.A producer is a man who has general control of the money for a film but he doesn't direct the actors.
4.A script (writer) is a man who writes scripts for films, shows.
5.An actress is a woman who pretends to be another person and acts in a film.
Физминутка.

 Неунывающий ёжик.

IX..Приём: «Brainstorm» «Мозговой штурм»

 

1) What do you know about cinema?

2) How often do you go to the cinema?

3) How do you like to see films at a cinema or on TV?

4) Which do you like better: feature or documentary films?

5) Who is your favorite film actor or actress?

6) What films do you like best?

7) What row(ряд) do you usually sit in the cinema?

8) What do you feel about horror films?

9) Do you collect the pictures of film stars?

10) What film is on at the «Luch» today?

11) What people are involved in film making?

12) What was the name of the last film you saw?

III. (Учащиеся догадываются о теме урока)

Pupils give own answers.(movies, cinema, cartoons)

 

На доске видеоролик с фильмами разных жанров (ужас, триллер, комедия, мыльная опера, драмма, художнственный фильм, документальный фильм, фантастика)

 

Movies-фильмы

(ужас, триллер, комедия, мыльная опера, драмма, художнственный фильм, документальный фильм, фантастика)

 

 

Учащиеся отвечают на вопрос, жанры фильмов(комедия, фантастика, ужас, драма, мыльная опера, документальный фильм)

 

 

 

IV. Н овые слова  

Vocabulary -    Impressive- - әсерлі

Frightening- - қорқынышты

magnificent- - әдемі

Melodrama-мелодрама

Western-Батыс

horror film- қорқынышты фильм

comedy-комедия

fights- төбелес

thriller- триллер

 unreal things- бұлдыр заттар

storyline,- Сюжетная- әңгіме

astonishing-   удивительно, таң қалдырады

action films- таң қаларлық

mysterious-   жұмбақ

cartoon-мультфилм

romantic- романтикалық

 historical films- тарихи фильмдер

 exciting- толқытатын

 an adventure film- шытырман фильм

documentary film- деректі фильм

drama.- драма.

V. Grammar -  Present Perfect S+had +V3 (active)
S+had+been+V3(passive)-Учащиеся повторяют правило .

VII. Чтение текста

« Cinemas in London »

VI I.  Групповая работа.  

Задание 1: соотнесите английский эквивалент с  казахским.

 

Impressive - төбелес Впечатляет- әсерлі

Frightening - қорқынышты

magnificent - әдемі

Melodrama - тарихи фильмдер

Western - толқытатын

horror film- қорқынышты фильм

comedy - комедия

fights - Впечатляет- әсерлі

thriller - таң қалдырады

 unreal things - романтикалық

storyline,-  шытырман фильм

astonishing- триллер

action films- таң қаларлық-(боевик)

mysterious - деректі фильм

cartoon - мультфилм

romantic- бұлдыр заттар

 historical films - мелодрама

 exciting - Батыс

 an adventure film - Сюжетная- әңгіме

documentary film - жұмбақ

drama - драма.

 

 

Задание 2:

 1.Melodrama

 2. drama

Задание 3: Соотнести жанр с названием фильма:

1.группа: 1.“Moscow doesn’t Believe in Tears” (thriller)

2.“Adventures of Sherlock Holmes and Dr Watson” (comedy)

3.“Ivan Vasiljevich Changes His Profession” (comedy) detective story

4.“King Kong” (thriller melodrama)

5.“Gone with the wind” (love story)

2.группа: 1.“Romeo and Juliet” (love story)

2. “Titanic” (thriller)

3. “Superman”(Fantastic)

4. “Adventures of Sherlock Holmes and Dr Watson” ( historical)

5.Келинка Сабина. (comedy)

6.“Gladiator”-( detective story)

VII.Защита постера.

 Word Square.

1группа;
1…… is a man who looks through the camera, and operates the equipment.
2…… is a man who pretends to be another person and acts in a film.
3……. is a woman who prepares costumes: dresses, suits for films.
4……. is a woman who can make a new face for an actor.
5……. is a man who operates the microphones and gets very angry with people who makes noises during the filming.
6…… is a man who is the boss and tells everybody what to do.

2группа;

1….. is a person who does all the dangerous things on the screen instead of actors.
2…… is a man who chooses the best bits of the shooting film, cuts film and puts the bits together.
3…… is a man who has general control of the money for a film but he doesn't direct the actors.
4……. is a man who writes scripts for films, shows.
5…… is a woman who pretends to be another person and acts in a film.

1 группа- комедии

2группа-мелодраммы

 

 

 

 

Физминутка.

 Неунывающий ёжик.

Ребята повторяют движения под музыку.

 

Лист взаимооценивания

 

 

Лист обратной связи

 

 

 

 

 X. Оценивание.

 

 

 

 XI. Подведение итогов-

Обратная связь.

  The lesson comes to the end, now let’s make the conclusion. What have we discussed during the lesson? What useful and interesting information have you known?

XII. Дом задание. Open your dictionaries and write down your home work.

Thank you for you work, for your taking part in the discussion! The lesson is over! Good-bye!

 

 В течении урока учащиеся взаимооценивают. (лист с критериями)

 

 Учащимся раздаются стикеры для обратной связи. «Две звезды одно пожелание».

 

 

 

 

 

 

 

Ex 8 p 132

Read the words and define the part of speech- Прочитайте слова и определите часть речи

 

Good-bye! Teacher!


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз