Өлең, жыр, ақындар

Қасиетті жетілік

Батыс Қазақстан облысы, Теректі ауданы
«Ақжайық санаториясы» бастауыш мектебінің пəн мұғалімі
Зекешева Лаззат

З-сынып.

Еңбекке баулу. (Сайыс сабақ)

Сабақтың тақырыбы: «Қасиетті жетілік»

Сабақтың мақсаты: Мектепте еңбекке баулу сабағынан үйренген, алған білімдерін көпшілікке көрсету.

Мақал-мəтел айту, жұмбақтар шешкізу, тəртіптілікке, ұйымшылдыққа тəрбиелеу.

Сабақтың түрі: сайыс.

Көрнекілігі: қолөнер бұйымдары.

Сабақтың барысы:

Мұғалім:

Ежелден қазақ халқында жеті саны қасиетті саналған.

Бүгінгі сайысқа қатысушы оқушыларды ортаға шақырайық    

                 (Қатысушылар таныстырылады)

Сайыстың өту шарымен таныстырып өтейік. Сайысқа 7 оқушы қатысады. Сайыс 7 кезеңнен тұрады. Əр кезең сайын аз ұпай жинаған бір оқушы ойыннан шығып отырады.

1-кезең 7 оқушы жұмбақ шешеді.

2-кезең 6 оқушы мақал-мəтел жалғасын табу.

3-кезең 5 оқушы дайындаған қолөнер бұйымдарымен таныстырады.

4-кезең 4 оқушы ұлттық тағам түрлерімен таныстырады.

5-кезең 3 оқушы «Қасиетті жеті» санынан тұратын сұраққа жауап беру.

6-кезең 2 оқушы құрақ құрау.

7-кезең 1 оқушы сұраққа жауап беру.

Сайысымыздың əділ бағасын беретін əділқазыларымызды сайлап алайық.

1. Мектеп меңгерушісі: Қайырболатова Ш.Н

2. ƏБ жетекшісі: Сағынбаева Ж.Б

3. Ағылшын тілі мұғалімі: Самиева Ж.Т

Құрметті ойынға қатысушылар сіздерге сəттілік тілейміз.

1-кезең. Жұмбақтар шешу.

  1. Тау-тау ақ қар, ерімейді ыстықта. (Мақта)
  2. Тұтқасыз таба жай, Ұнатады көп апай. (Оймақ)
  3. Інді көп-ақ қазады, өзі жіптен қашады. (Біз)
  4. Іші мақта, тысы мақта  Арасы мақта, төртбұрыш. Сырты қабылған, Жатуға табылған. Бұл не? (Көрпе)
  5. Құрып қойып өрмегін, Ұршықтарын ойнатып. Сəнді мата өрнегін, Жасайтын кім жайнатып? (Тоқымашы)
  6. Қос таяқ, бастары дөңгелек. Тұтқасы жасайды бөлек-бөлек. (Қайшы)
  7. Жиһанда бір құс көрдім жалғыз аяқ, Аузына тістегені темір таяқ. Бір ұрсаң шапалақпен семіреді, Белбеуі бар белінде толып жатқан.(Ұршық)
  8. Бар екен дүниеде жалғыз көзі, Сол көзбен дүниенің бəрін кезді. (Ине)
  9. Қолымда бір құсым бар екі басты, Аяғын басқан кезле нəрсе қашты. Аузын аждаһадай ашқан кезде, Бөлектеп атып тастар ішкен асты. (Қайшы)
  10. Адамға сонша пайдалы, Басында сонша көзі бар. (Оймақ)
  11. Əлемді 18 мың киіндіріп, Дүниеден жап-жалаңаш өзі безді. (Ине)
  12. Кіруге адам батпайды, Аман-есен сақтайды. (Сандық)
  13. Қалың киім ұнатады, Шешіндірсең жылатады. (Пияз)
  14. Сылдыр сұйық, су емес, Ішсең сусын қанады. Ақ болса да, қар емес, Шешуін кім табады? (Сүт)

Ал енді əлілқазылар алқасы ойыншыларымыздың ұпай санын есептеп ең аз ұпай жинаған ойыншыны қошеметпен шығарып салайық.

2-кезең. Мақал-мəтелдердің ұйқасын табу.

  1. Еңбек оның ішінле өнерлі (еңбек) бақыт.
  2. Өнерлінің он саусағы (тең) Өнерсіздің бір саусағы (кем)
  3. Алтын балта (қол) сəні, Əшекей кесте (тон) сəні.
  4. Алтын (балтаның) сабы да ағаш.
  5. Көрнекті ісің (үлгі) болады, Көрнексіз ісің (күлкі ) болады.
  6.  Өлеңшінің (сөзі) алтын.
  7. Қыздың шебер боларын (бармағынан ) танырсың.
  8. Өнер тамған он саусақ таусылмайтын (ырысың), Өнері жоқ он саусақ бар болмай-ақ (құрысын).
  9. Қол өнері (кілемде), Сөз өнері (өлеңде).
  10. Киім пішсең кең піш (тарылтуың ) оңай, Темір кессең қысқа кес (ұзартуың ) оңай.
  11. Адам көркі-(шүберек), Ағаш көркі-(жапырақ).
  12. Істі ине тікпейді,икемді (қол ) тігеді.

Енді осы екінші кезең бойынша ең аз ұпай саны бар ойыншыны қошеметпен шығарып салайық.

Қандай жақсы майысып тұрғанларың,

Бойыңа жиғандай өнер бағын.

«Ана көрген тон пішер» деген бар ғой,

Ару қыздар көрсетсін бұйымдарын.

3-кезең бойынша дайындаған қолөнер бұйымдарын таныстырады.

1-оқушы

2-оқушы

3-оқушы

4-оқушы

5-оқушы

Ал енді əділқазылар алқасы ойыншыларымыздың ұпай санын есептеп, ең аз ұпай жинаған рйынгымызды қошеметпен шығарып салайық.

4-кезең бойынша ұлттық тағам түрлерінің біреуіне тоқталып,дайындалу жолдарын айтады.

1-оқушы

2-оқушы

3-оқушы

4-оқушы

Осы төртінші кезең бойынша ең аз ұпай жинаған ойыншыны қошеметпен шығарып салайық.

5-кезең. «Қасиетті жеті» санынан тұратын сұраққа жауап беру.

  1. Жеті атаны ата. (Əке, бала, немере, шөбере, шөпшек, немене, туажат)
  2. Жеті жұт дегеніміз не? (Құрғақшылық, топан су, жер сілкіну, өрт, оба, жұт, соғыс)
  3. Жеті қазынаны ата. (Ер жігіт, сұлу əйел, ілім-білім, жүйрік ат, қыран бүркіт, ұшқыр тазы, берен мылтық)

Енді осы бесінші кезең бойынша ең аз ұпай саны бар ойыншыны қошеметпен шығарып салайық.

6-кезең. Құрақ құрау.

Берілген түрлі-түсті қағаз қиындыларынан «Жұлдызша» құрағын құрау.

1-оқушы

2-оқушы

Сайыскерлер құрақты құрап болғанша 2-сыныптың өнерлерін тамашалайық.

Ойыншыларымыздың ұпай санын есепиер, ең аз ұпай жинаған ойыншымызды қошеметпен шығарып салайық.

7-кезең. Сұраққа жауап беру.

  1. Дастарханға əкелетін ең қадірлі ас. (Нан)
  2. Адамға есім ретінде қойылатын маталарлың атауын ата. (Мақпал, қырмызы, жібек)
  3. Үй жиһазларын жасаула жиі қолданатын ою-өрнекті ата. (Қошқармүйіз)
  4. Жеті санына қатысты қандай мақал-мəтел білесің? (Жеті жұрттың тілін біл, Жеті түрлі ілім біл. Жұт жеті ағайынды. Жігітке жеті өнер де аз.)
  5. Жеті күнді ата. (Дүйсенбі, сейсенбі, сəрсенбі, бейсенбі, жұма, сенбі, жексенбі)

Сайысымызлың соңғы кезеңі бойынша ең озық ойлы ойыншымыздың жинаған ұпай санын есептеп, бүгінгі сайысымыздың жеңімпазын құттықтаймыз. Ойыншыларға мақтау қағазы мен сыйлықтар табыс ету.

Осымен еңбекке баулу сабағынан өткізген сайыс сабағымыз аяқталды.


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз