Маңғыстау облысы, Ақтау қаласы
Маңғыстау гуманитарлық колледжінің
әлеуметтік-экономикалық пәндер оқытушысы
Матжанова Айзада Бауржанқызы
Сабақтың тақырыбы: Қазақстан Республикасының Конституциялық құқығы
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: ҚР-ның Конституциялық құқық ұғымы, адам және азамат құқығы, ҚР-сы президентінің, парламентінің, үкіметінің конституциялық-құқықтық мәртебесі, сот билігі, конституциялық кеңестің құқықтық мәртебесі туралы мәлімет беру.
Дамытушылық: төменгі сыныпта алған білімдерін еске түсіріп, тиянақтай отырып, жаңа сабақпен байланыстырып алған білімдерін жетілдіреді.
Тәрбиелік: студенттерді заңдық сауатты адам ретінде заңды үнемі орындап, заңға қайшы іс-әрекеттер жасамауға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Сабақтың технологиясы: Дамыта оқыту технологиясы.
Сабақтың әдіс-тәсілі: «Джигсо» әдісі, «Мәтінмен жұмыс», «Ассоциация» әдісі (СТО технологиясы).
Сабақтың көрнекілігі: Интербелсенді тақта, ҚР-ның Конституциясы, ҚР-ның Конституциялық заңдары, «Құқықтану» оқулық (10-сынып), бейнеролик, А4 бетшесі.
Сабақтың барысы:
I.Ұйымдастыру кезеңі. (3 мин.)
II. Үй тапсырмасын тексеру. (5 мин.)
Үй тапсырмасы жазылған сұрақтар бар карточкаларды әрбір студентке үлестіре отырып, студенттерден жауап аламын.
ІІІ.Жаңа сабақ. (5 мин.)
Жаңа сабақтың жоспары:
1.Конституциялық құқық ұғымы.
2.Конституциялық құқықтың қайнар көздері.
3.Адам құқығы туралы түсінік.
4.ҚР-сы Президентінің, Парламентінің, Үкіметінің құқықтық жағдайы.
Құқық жүйесінің басты саласы – конституциялық құқық болып табылады. Конституциялық құқық мынадай маңызды мәселелерді:
Конституциялық құқық қоғамдық қатынастарды құқықтық реттеуге бағытталған әдістер арқылы реттейді. Олар:
Конституциялық құқықтың қайнар көздері:
Конституцияның қабылдану тарихына байланысты бейнеролик көрсетемін.(5 минут.)
«Джигсо» әдісі. Екі топқа ҚР Конституциясынан бөлім бойынша заң баптарын ұсыну 5 минут талдайды, есте сақтайды және әр топ белсендісі араласып, 5 минут баптарды бір-біріне түсіндіреді.
1-топқа
II бөлім Адам және азамат (10, 11, 14, 15, 19, 20, 24, 29, 30, 32, 34, 36, 39 баптар)
2-топқа
III бөлім Президент (41, 43, 46, 47 баптар), IУ бөлім Парламент (49, 50, 51 баптар), Y бөлім Үкімет (64 бап )
«Ассоциация» әдісі (СТО технологиясы). Топқа жеке-жеке тапсырмалар беріледі. Берілген тапсырмаларды 3 минутта студенттер оқулықтағы материалды оқып, 3 минутта берілген А4 бетшеге ортақ белгілерін түсіріп, қорғаулары тиіс.
1-топ.
Құқықтану 10-сынып оқулығы 13-15 беттер аралығы «ҚР-ның азаматтығы ұғымы».
Азаматтық алу |
Азаматтығын тоқтату |
Азаматтыққа қабылдамау |
- тумысынан; - ҚР азаматтығына қабылдау нәтижесінде; - халықаралық шарттарда қарастырылған негіздер бойынша; - «ҚР азаматтығы туралы» Заңда қаралған өзге де негіздер бойынша; - ҚР аумағында 5 жыл тұрақты тұрса, Қр азаматымен кемінде 3 жыл некеде тұрса. |
- азамат басқа мемлекеттің әскери қызметіне кірсе, қауіпсіздік органдарына, полиция, заң орындарына немесе мемлекеттік билік пен басқарудың басқа органдарына қызметке орналасса; - ҚР азаматтығын жалған құжаттар негізінде алған болса; - халықаралық шарттарда қарастырылған негіздер бойынша. |
- адамзатқа қарсы қылмыс жасаса; - ҚР-ның тәуелсіздігіне саналы түрде қарсы шықса; - ұлтаралық және діни өшпенділікті тұтатса; - террорлық әрекеті үшін сотталған болса; - сотпен аса қауіпті қылмыскер деп танылса; - басқа мемлекеттің азаматы болса. |
2-топ.
Құқықтану 10-сынып оқулығы 17, 18,19,23 беттер аралығы «ҚР-ның Президенті, Парламенті, Үкіметінің құқықтық мәртебесі».
Ерекшелігі |
Ортақ белгілері |
Ерекшелігі |
Президент |
|
Парламент |
|
Ерекшелігі |
|
|
Үкімет |
|
Мұғалім сөзі (2 минут)
1995 жылы 30 тамызда қабылданған ҚР-ның Конституциясы 9 бөлімнен, 98 баптан тұрады (ашып тоқталу). Оның 1 бабында: Қазақстан Республикасы өзін демократиялы, зайырлы, құқықтық және әлеуметтәк мемлекет ретінде орнықтырады, оның ең қымбат қазынасы – адам және адамның өмірі, құқықтары мен бостандықтары.
IY. Қорытындылау.(3 мин.) Тест сұрақтары беріледі.
Y. Бекіту (1 мин.) Кері байланыс, кубикті бір-біріне беру арқылы кубиктегі сұрақтарға жауап беру.
1.Бүгін не қиын болды? 2.Бүгін алған білімің қайда керек болады? 3. Бүгін мен білдім. 4.Сіз бүгін қалай жұмыс істедіңіз? 5.Бүгін не қызық болды? 6. Бүгінгі сабақты қалай бағалар едің? |
Үй тапсырмасы.
ҚР-сы Конституциясының қалған сот төрелігі, Конституциялық Кеңес, жергілікті өзін-өзі басқару бөлімдерін оқып келу.
YI. Бағалау: Сабаққа белсенді қатысып отырған студенттерді бағалау және топты бағалау.
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі