Аннотация
В статье рассматриваются основные отличия Интернет-маркетинга от традиционного маркетинга.
Ключевые слова: интернет-маркетинг; потребитель; коммуникации; каналы продвижения
Annotation
The article examines the main differences between Internet marketing and traditional marketing.
Key words: internet marketing; consumer; communications; promotion channels.
Интернет-маркетинг пен дәстүрлі маркетинг арасындағы айырмашылықты ұсыну тұжырымдамасы бизнестің әр түрінің қажеттіліктеріне сәйкес келетін маркетингтік құралдардың дұрыс қоспасын құруда өте маңызды.
Дәстүрлі және интернет-маркетингті бағалаудың негізгі критерийлерінің бірі-құны. Зерттеу нәтижелері бойынша құнның айырмашылығы бар, ол негізгі жылжыту құралдарының айырмашылығына байланысты. Дәстүрлі маркетинг компанияның өнімдерін қағазға, билбордтарға, радиоға және т. б. жарнама арқылы насихаттайды. Бұл маркетингтік стратегия Интернет-маркетингпен салыстырғанда ең қымбат болып табылады.
Дәстүрлі маркетинг қызметі - әр түрлі ақпарат берілуі керек болған кезде, электрондық пошта арқылы, нарықтық сұраныс бойынша сауалнама жүргізу кезінде, сауалнама жүргізу үшін жұмыс күші мен ресурстар қажет болғанда - тұтынушылардың мінез-құлқын талдау үшін, сонымен қатар физикалық маркетингтік қызмет үшін нарықта жылжыту үшін көптеген материалдарды қажет етеді, бұл салыстырмалы түрде қымбат заттар. Интернет-маркетинг бұл шығындарды айтарлықтай төмендетуі мүмкін. Пайдаланушылардың барлыққажеттіліктерін, деректерін, сауалнамаларын онлайн түрде интернет арқылы жүргізуе болады. Сонымен қатар ол цифрлық қызметті де насихаттай алады.Яғни, БАҚ құралдары арқылы қызметін жүзеге асыра алады. Осылайша, қазіргі жағдайда желілік маркетинг шығындарды айтарлықтай төмендетуі мүмкін [1].
Негізгі чат құралдарының пайда болуымен адамдармен байланысу өте қарапайым және ыңғайлыболды. Содан кейін желіде сіз – тауарлардың суретін ұсынып сата аласыз, енді жолға деген және жалға алуға деген шығыстарыңыз юолмайды.Интернет-маркетинг ыңғайлылықты арттырып қана қоймайды, сонымен қатар сату тиімділігін арттырады.
Интернет-маркетингтің тұрақсыздығы екі жолмен көрінеді - өнімнің түпнұсқалығы. екінші жағынан, бұл төлем қауіпсіздігі. Пайдаланушылар күн сайын Интернетте төлейтін ақша мөлшері әсіресе үлкенсомаларға, ғаламтор дағы төлем жүйесінің әлі де қауіпті осалдықтары бар, сондықтан онлайн төлем қауіпсіз болуы мүмкін. Бұл сонымен қатар интернет-маркетингке белгілі бір қауіп төндіреді.
Әр түрдің артықшылықтары мен кемшіліктері бар. Сондай-ақ, компанияларды олардың біреуін ғана пайдалануға болады деп сену қате болады. Әр компания оларды өзінің ерекшелігі мен белгілі бір ерекшеліктерін ескере отырып шебер үйлестіруі керек.
Егер біз қашықтық сияқты критерийлерді айтсақ. Интернет Клиент пен компания арасындағы қашықтықты едәуір қысқартуға, сондай-ақ маркетингтік ақпаратты алу жылдамдығын арттыруға мүмкіндік береді. Географиялық шекаралар бұлыңғыр, интернет арқылы клиентке тауар да, барлық қажетті ақпарат та қол жетімді. Дәстүрлі маркетингтің кейбір шектеулері бар, жарнаманың бұл түрі жергілікті сипатқа ие [2].
Қамтылған аумаққа келетін болсақ, интернет-маркетинг мақсатты аудиторияның көп бөлігін минималды шығындар мен ресурстармен қамтуға қабілетті. Сондай-ақ, оның географиялық кедергілері жоқ, бірақ сонымен бірге қамтылған аудитория саны интернет қолданушыларының санымен нақты шектелгенін атап өткен жөн. Сондықтан мақсатты аудиторияның ерекшеліктерін ескеру қажет. Дәстүрлі маркетинг үшін басқа географиялық нарықтарға шығуға кейбір кедергілер бар.
Салыстырудың келесі критерийі-аудиториямен байланысу мүмкіндігі. Интернеттегі клиенттермен өзара әрекеттесу кезінде өте маңызды артықшылық жоғалады-физикалық байланыс, оның көмегімен клиенттің реакциясын, зейіннің ауысуын байқауға және осы өзгерістерге уақтылы жауап беруге болады. Тұтынушының қаншалықты қызығушылық танытатынын тек сайтта өткізілген уақыт көрсеткіштері, көру тереңдігі, өтінімді толтыру және тікелей сатып алудың өзі арқылы анықтауға болады [3].
Бірақ маркетингтік зерттеулер жүргізуде керісінше жағдай бар. Маңызды артықшылығы-заманауи технологиялардың көмегімен компания өзінің мақсатты аудиториясы, оның қалауы туралы көбірек ақпарат ала алады, қысқа уақыт ішінде жылдам кері байланыс ала алады. Интернет желісінде зерттеулер жүргізу ең аз қаржылық шығындарды талап етеді және сонымен бірге кең географиялық қамтуға ие. Дәстүрлі маркетинг үлкен инвестицияларды, уақытты қажет етеді және ұйымдастырудың күрделілігімен ерекшеленеді. Бірақ сонымен бірге дәстүрлі маркетинг аудиторияның бір бөлігін қамтуға мүмкіндік береді, оның пікірін интернет желісінің көмегімен білу мүмкін емес.
Интернет-маркетинг белгілі бір мағынада дәстүрлі маркетингтің жалғасы және толықтырушысы болып табылады. Уақыттың өзгеруіне байланысты, айырмашылықтың келесі аспектілері бар [4]:
1. Байланыс құралдары әртүрлі, дәстүрлі маркетингтік іс-шаралар негізінен пошта сияқты кейбір бұқаралық ақпарат құралдарының офлайн арналары болып табылады, билбордтар, қоғамдық көлік жүйелері және т. б., ал желілік маркетингтік коммуникациялық арналар – бұл веб-беттер, интернет-платформадағы әртүрлі құралдар, әртүрлі-әзірленген бағдарламалық қамтамасыз ету;
2. Аудиториядағы айырмашылық, белгілі бір мағынада Интернет-маркетинг дәстүрлі маркетингтік аудитория тобы үшін - енгізілуі тиіс.
3. Маркетингтік ақпараттың кері байланысы Интернет-маркетингтің пайда болуымен ерекшеленеді, сондықтан өндірушілер мен тұтынушылар бір сәтте тікелей бетпе-бет келуі мүмкін индоктринациясы бар адамға өнім.
Интернеттің дамуы деректерді жинауға ыңғайлылық әкеледі, интернет-маркетинг арқылыақпарат жинауда тұтынушылар үшін үлкен артықшылығы бар. Интернет-маркетингтің тиімділігін көптеген индикаторлардың көмегімен бақылауға болады, көбінесе қазірдің өзінде қалыптасқан және жарнамалық интернет-сайттарда есептелген. Бұл маркетингтік іс-шаралардың тиімділігін анықтаудағы қарапайымдылық пен көрнекілік. Дәстүрлі маркетингте тиімділікті бақылау жағдайы қиынырақ. Іс-шаралардың нақты тиімділігін есептеу қиын, ол үшін көптеген көрсеткіштерді ескеру қажет, мысалы, БАҚ-та ескертулерді санау, тартылған келушілер саны.
Ең маңызды және шешуші критерийлердің бірі-қаржылық шығындар. Салыстырмалы талдаудан интернет-маркетинг шығындары дәстүрліге қарағанда төмен деген қорытынды жасауға болады. Бірақ интернет-маркетингтің барлық құралдары толық жарнамалық әсерді ұйымдастыруға мүмкіндік бермейді. Сондай-ақ, осы саладағы мамандарды табуда және жоспарланған әсерде кейбір қиындықтар бар. Егер ұйым қысқа мерзімде көптеген пайдаланушыларға хабарлауға және жауап алуға ниетті болса-мұндай алға жылжу үшін көп қаражат қажет болады.
Электрондық бизнес-маркетинг сізге нақты тұтынушылар сегменттеріне жоғары дәрежеде бейімделген, мақсатты мазмұн ұсынуға мүмкіндік береді. Электрондық бизнестің маркетингі де тез, үнемді және маркетингтік науқанның тиімділігін өлшеу және бақылау мүмкіндігін ұсынады.
Ауызша маркетинг көптеген маркетологтар маркетингтің ең жақсы түрі болып саналады, өйткені ол тегін. Ауыздан шыққан сөз - бұл тұтынушылардың бір-бірімен сөйлесуі арқылы маркетингтік хабарламалардың органикалық түрде таралуы, негізінен компанияның хабарламасын ақысыз алу дегенді білдіреді.
Дәстүрлі маркетинг әдістері құлдыраса да, олар тұтынушылармен өте маңызды және ешқайда кетпейді. Алайда, электрондық бизнес маркетинг салыстырмалы түрде жас және дамуын жалғастыруда.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1. Бенедичук, А.Ю. Тенденции Интернет-маркетинга: социальное доказательство и персонализация // Издательство: Издательский дом «Гребенников». – 2018. – №5. – С. 314-322.
2. Черенков, А.А. Интернет и маркетинговые исследования // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. – 2018. – № 2. – С. 12 – 15.
3. https://kk.financieremedia.com/facts-6311182-difference-traditional-amp-e-business-marketing-12445
4. А. Б. Рахимбаев Маркетинг теориясы жəне практикасы: Оқу құралы.—Алматы: «Нұр-пресс», 2019.— 372б.
Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі