Өлең, жыр, ақындар

Қыс қызығы

Маңғыстау облысы, Жаңаөзен қаласы
№25 «Толағай» балабақшасының
тәрбиешісі: Утегенова Гаухар Ерболовна

 

Мақсаты:

Білімділік: балаларға қыс мезгілі туралы түсінігін кеңейту, сөздік қорын байытумен бірге есте сақтау қабілеттерін арттыру, қыс мезгілінің ерекшелігін, қызығын, табиғат көрінісін әңгімелеп беру. Берілген сұраққа нақты жауап беруге үйрету.

Дамытушылық: баланың ой өрісін, тілін дамыту.

Тәрбиелік: үлкендерді сыйлауға,ұжымшыл болуға тәрбиелеу.

Көрнекі құрал: қыс мезгілінің суреттері, шырша, аққала, шана.

Әдіс-тәсілдері: көрсету, түсіндіру, әңгімелесу, ойын, сұрақ-жауап, қорытынды.

Сөздік жұмыс: аппақ қар, мұз, шана, аққала, аяз, боран.

Алдын-ала жұмыс: қысқы саябаққа саяхатқа шығу.

 

Әрекет кезеңдері

Тәрбиешінің іс-әрекеті

Балалардың іс-әрекеті

Мотивациялық

  қорғаушы

 

 

Шаттық шеңбері:

Қол алысып қәне біз,
Достасайық бәріміз.
Армысың Алтын күнім!
Армысың балабақшам!
Армысың достарым!
Сіздерді көргеніме қуаныштымын,
Үлкенге де, кішіге де,
Бәріңізге  амандасып,
Басымызды иеміз біз.

- Балалар көңіл-күйлерің қалай?

- Балалар бүгінгі оқу қызыметіміз ерекше болмақ, өйткені балалар біздерге көптеген қонақтар келіп отыр.

- Балалар келген қонақтарға білімді, әдепті  балалар екенімізді көрсетеміз бе?

Балалар шаттық шеңберіне тұрады.

Қол алысады.
Бәрі құшақтасады.
Екі қолын жоғары көтереді.
Жан-жағына қарайды.
Достарына қарайды.
Қолдарын шапалақтайды.
Бастарын иіп қонақтармен амандасады.

 

-Жақсы

 

 

-Балалар хормен ия деп жауап береді.

Іздену

ұйымдастырушы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ғажайып сәт:

Оқу қызыметімізді жұмбақты шешуден бастаймыз.

Балалар жұмбақты мұқият тыңдаймыз.

Шанамен зырлап желетін,
Шаңғы коньки тебетін,
Аққала жасап ойнайтын,
Қай мезгіл деп ойлайсын?

- Ал балалар енді екінші жұмбағымызды тыңдаймыз.

«Қыста ғана болады,
Ұстасаң қолың тонады».

- Жарайсындар, балалар!

- Балалар бір жылда неше ай бар?

- 12 айды неше жыл мезгіліне бөлеміз?

- Қане жыл мезгілдерін кім атап береді?

- Әр мезгілге неше ай жатады екен?

- Қазір жылдың қай мезгілі?

- Қыс мезгіліне қай айлар жатады екен?

- Қыс мезгілінде табиғатта қандай құбылыстар болады?

- Қыс мезгілінде балалар қандай ойындар ойнайды?

- Қардың түсі қандай?

- Балалар қарды қолымызға ұстап көрдік па?

- Қатты ма, жұмсақ па?

- Балалар қардан не жасауға болады?

- Аққала қандай пішіндерден тұрады?

- Қане аққаланың бөлшектерін санайықшы?

- Дұрыс айтасындар балалар, айналаның бәрін, жер, тауды, тасты, орманды қар басады. Ормандағы ағаштардың бәрі ақ көрпеге оранғандай болады. Қыс мезгілінде балалар асыр салып қармен ойнайды.

- Балалар қазір жылдың қыс мезгілі, қыс мезгілінің алдындағы, жыл мезгілді кім атап береді?

- Күз мезгіліне қай айлар жатады?

- Ал балалар қыс мезгіліннен кейін қай мезгіл келеді, кім айтады?

- Жарайсындар, балалар!

- Қәне, балалар қыс мезгіліне арнап «Қыс қызығы» әнін орындайықшы.

- Қане балалар өткен тақырыпты естеріңе түсіріңдерші?

Осы кезде қоян секіріп кіріп келеді.

- Ой-ой-ой, мен қай жерге адасып келіп қалдым, орманға ұқсамайды.

Тәрбиеші: Сәлеметсіз бе, ақ қоян?!

Ақ қоян: Бұл қай жер?

- Оййй балабақша, сонда бұл жерде не істейсіндер?

- Оқып, жазып дейсіндер ме?! (таң қалады)

- Балалар бүгін ауа-райы тамаша екен,серуенге шығып едім, серуенде жүрсем мына қорапшаны тауып алдым, ішінде сыйлық бар шығар деп қуанып едім, бірақ сыйлық болмай шықты.

Тәрбиеші: Ақ қоян оның ішінде сыйлық болмаса не бар екен қарайықшы?!(тәрбиеші қорап ты ашады)

- Балалар қараңдаршы қораптың ішінен не шықты?

- Қандай суреттер екен қараңдаршы?

Ақ қоян: Сурет дейсіңдер ме?

Тәрбиеші: Балалар бұл жай суреттер емес екен, суреттің артында  тапсырмалар берілген екен.

Ақ қоян: Тапсырма деген не?

- Балалар тапсырманы орындаймыз ба?

Ақ қоянға көрсетейік қалай тапсырмаларды орындау керек екенін.

Тапсырмалар:

1. Үш тілде санау.1-6 дейін, тура және кері санау.
2. Қыс мезгілі туралы тақпақ айту.
3. Мақал-мәтел айту.

Балалар шаршап қалған сияқтымыз, қане орнымыздан тұрып сергіту сәтін жасап жіберейік.

Сергіту сәті:

Ал балалар, тұрайық,
Алақанды ұрайық.
Оңға қарай бұрылып,
Солға қарай бұрылып,
Бір отырып, бір тұрып,
Бой сергітіп алайық.

4. Сөздерге дыбыстық талдау жасау. Ата-әже,  қар, тау.
5. Логикалық сұрақтар. Не артық.
6. Қай ертегі екенін тап.(ертегіден үзінді оқылады)
7. Жануарларды ажырат.

- Ақ қоян көрдіңбе, біздің балалар сіз акелген қораптың ішіндегі тапсырмалардын барлығын орындады.

- Біздің балаларымыз қандай екен.

Ақ қоян: Жарайсыңдар балалар, сонда бұл қорап білімді балаларға арналған қорап болдығой.

Ұжымдық ойын:

- Ақ қоян отырп шаршап қалған сияқтысын, қане біздің білімді балалармен ойын ойнағың келеме?

Ойынның шартты: Алдарыңызда геометриялық пішіндер тұр, сол пішіндерді құрастыру арқылы, қыс мезгілін бейнелеуіміз керек.

Ақ қоян: Жарайсыңдар, балалар, өздерің ақылды екенсіңдер!

- Ой балалар біраз уақыт өтіп кеткен сияқты. Мен енді кетейін, ормандағы достарыма не үйренгенімді айтып, оларғада үйретейін.

- Сау болыңдар балалар!

 

 

 

 

 

 

- «Қыс мезгілі» деп жауап береді.

- «Қар»-деп жауап береді.

 

- Бір жылда 12 ай бар.

- 4 жыл мезгіліне бөлеміз.

- Балалар қол көтеріп жауап береді.

- Әр мезгілге 3 ай жатады.

- Қазір жылдың қыс мезгілі.

- Қыс мезгіліне желтоқсан, қаңтар, ақпан айлары жатады.

- Су қатады, қар жауады, боран болады, айналаның барін қар басады.

- Қыс мезгілінде балалар қар мен ойнайды?

- Қардың түсі ақ.

- Қарды қолымызға ұстап көрдік.

- Жұмсақ.

- Қардан аққала жасауға болады.

- Аққала шеңбер пішіннен тұрады.

Балалар аққаланың бөлшектерін санайды.

Тәрбиешіні мұқият тыңдайды.

- Балалар күз мезгілі деп айтады.

- Қыркүйек, қазан, қараша.

- Балалар көктем мезгілі келеді деп жауап береді.

- Рахым Тышқанбаевтың

«Жақсы мен жаман» өлеңімен танысқан болатынбыз. 

- Бұл балабақша

- Оқып білім аламыз, жазып үйренеміз.

 

- суреттер

 

- Шана, қолғап, шырша, аққала,

 

- Ия ақ қоян суреттер.

- Тапсырма деген- сұрақ қойылады, сол сұраққа ойланып, дұрыс жауап беруің керек.

 

 

 

- Ия, орындаймыз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар өлең мазмұнына сайкес іс-қимылдар жасайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Ия ақ қоян, қорапшаны балабақшаға акелгенің жақсы болды.

 

-ия ойнағым келеді.

 

 

Ойынға  барлығы  қатысады.

 

 

 

 

- Сау болыңыз ақ қоян, бізге тағы қонаққа келіңіз!

     Рефлексті

коррекциялаушы

Қортындылау.

- Балалар бүгінгі оқу қызыметі ұнады ма?

- Бүгін қонаққа кім келді?

- Ақ қоян өзімен бірге нелер алып келді?

- Қандай тапсырмаларды орындады?

Мадақтау.

- Жарайсыңдар балалар!

- ия ұнады.

- Ақ қоян

- Тапсырмалар алып келді.

Балалардың жауаптары.

 

 

Күтілетін нәтиже:

Білу керек: тура және кері санап білу керек.

Болу керек: баланың оқу қызыметіне деген қызығушылығы болу керек.

Баланың қолынан келуі: тапсырмаларды орындау баланың қолынан келеді.


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз