МОДУЛЬ-2
Пәні: «Қоғамдық тамақтандыру кәсіпорынының экономикасы»
Тақырыбы : Еңбекақы. Еңбекақы төлемдері
Мақсаты: Еңбек ақы, еңбек ақы төлеу формалары туралы түсіндіру. Еңбек ақы төлеу жүйелерінің түрлерін пайдалана отырып есептеуді үйрету. Күнделікті өмірмен байланыстыру
Міндеті:
Білімділік:Еңбекақының мәні және функциялары.Еңбекақы төлеуді ұйымдастыру. Еңбекақы жүйелері. Еңбеақы төлеу қоры және оның құрамы. Еңбекақы қорын талдау жоспарлау. Еңбек ақы есептеу жолдарын үйрену
Дамытушылық: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалана отырып, студенттің ақыл-ой іс-әрекетінің дамуын, есептеулер жүргізу мен тапсырмалар орындауда іс-әрекеттерін жоспарлау, есте сақтау,ойлау, ойды жинақтау қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Бірлесіп топпен жұмыс жасауда ұйымшылдыққа, орындаушылыққа, әртүрлі ситуацияларда шешім қабылдауға, өзіне деген сенімділік пен жауапкершілікке тәрбиелеу
Нені білу керек? |
Нені меңгеру керек? |
Еңбек. Еңбек ақы түрлері. Еңбек ақы төлеу жүйелері. Орташа жалақы.Негізгі және қосымша еңбек ақы. Мерзімді еңбек ақы. Кесімді еңбек ақы. Еңбекке жарамыздық төлемі. Еңбек ақы ұсталымдары. Сыйақы.
|
Еңбек ақы. Еңбек ақы төлеу жүйесі Штатық кесте. Тарифтік жүйе. Еңбек ақы есептеу жолдары. Орташа жалақыны есептеуді. Мерзімді еңбек ақы есептеуді. Кесімді еңбек ақыны есетеуді.Еңбек ақыдан ұсталатын төлемдерді есептеуді
|
Модуль бойынша қолданылатын технологиялар: модульдік оқыту технология, СТО технологиясы, ойын технологиялары
Материалдық техникалық және дидактикалық қамтамасыз етілуі:
Компьютер, интерактивті тақта( видеопректор), слайд, оқулық, жұмыс дәптері, карточкалар, ойын материалдары( құмсағат, бағыттау парағы , ойын ақшалар, жетон. Т.б),тест, бақылау прақашалары, тапсырма бетшелері
Негізгі терминдер мен түсініктер:
Еңбек ақы. Штаттық кесте. Тарифтік жүйе. Еңбек ақы есептеу жолдары. Мерзімді еңбек ақы жүйесі. Кесімді еңбек ақы жүйесі
Пәнаралық байланыс:
Оқушыларға берілетін шығармашылық тақырыптары:
Қолданылған әдебиеттер тізімі.
Бөлім |
Бөлінетін сағат |
Сабақтың мазмұны мен түрі, қолданылатын технологиялар |
Уақыт |
Кіріспе
|
1 |
|
5мин 5 мин 20 мин 10 мин 5мин |
Негізгі бөлім |
2 |
Оқу материалын меңгерту
|
35 минут 5 минут 5 минут |
3 |
Білімді дамыту( практикалық)
|
10 минут 27 минут 5 минут 3 минут |
|
4 |
Білімді пысықтау, қорыту(практикалық)
|
30мин
8мин 5мин 2мин
|
|
5 |
Білім мен іскерлік дағдыларын бекіту
|
45мин 3мин 2мин
|
|
Қорытынды бөлім |
6 |
Білім мен іскерлік дағдыларын тексеру
|
15 мин 25мин 5мин |
Кіріспе бөлім. 1- сабақ
Күні___________
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:Еңбекақының мәні және функциялары.Еңбекақы төлеуді ұйымдастыру. Еңбекақы жүйелері. Еңбеақы төлеу қоры және оның құрамы. Еңбекақы қорын талдау жоспарлауды меңгерту
Дамытушылық: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалана отырып, студенттің ақыл-ой іс-әрекетінің дамуын, есептеулер жүргізу мен тапсырмалар орындауда іс-әрекеттерін жоспарлау, есте сақтау,ойлау, ойды жинақтау қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Бірлесіп топпен жұмыс жасауда ұйымшылдыққа, орындаушылыққа, әртүрлі ситуацияларда шешім қабылдауға, өзіне деген сенімділік пен жауапкершілікке тәрбиелеу
Сабақтың түрі: білім беру, жаңа тақырыпты меңгерту
Сабақтың ұйымдастыру түрі: жеке
Сабақта қолданылатын технологиялар: модульдік оқыту технология, СТО технологиясы
Материалдық техникалық және дидактикалық қамтамасыз етілуі:
Компьютер, интерактивті тақта( видеопректор), слайд, оқулық, жұмыс дәптері, сызбалар, тапсырма бетшелері
Жүрісі:
ЕҢБЕК АҚЫ |
Білемін |
Үйренгім келеді |
Үйрендім |
|
|
|
ЖАЛАҚЫ |
Жалақы- еңбектің бағасы.
Егер жалақыны еңбек сіңірілген уақытпен байланысты тағайындаса, онда бұндай жалақы мерзімді деп аталады |
Егер жалақы әзірленген өнімдер(дайын бұйымдар немесе (операциялар) санынан шығатын табыспен байланысты жорамалданса, кесімді деп аталады |
КЕСІМДІ ЖАЛАҚЫ |
Тура кесімді Шығарылған өнім саныны жұмыс бірлігі үшін кесімді бағалауға көбейтумен анықталады
|
Кесімді сыйақылы Тура қкесімді жалақыға белгілі бір сапалық және сандық көрсеткіштер үшін берілетін сыйлық қосылады |
Аккордты Алдын ала кесілген мерзімге белгілі бір жұмыс көлемін орындағаны үшін тағайындалады |
Аккордты-сыйақылы Аккорды жалақыға белгілі бір сапалық көрсеткіштер немесе келісілген жұмыс көлемін мерзімінен бұрын орындағаны үшін қосымша ақы төлеу болжанады
|
Кесімді –прогрессивті Берілген норма шегінде атқарылған жұмыс көлеміне, ал нормадан асырғанда анағұрлым жоғары бағалауды қолдану болжанады |
Мерзімді жалақы |
Жай мерзімді Еңбек сіңірілген уақытпен пропорционалды |
Мерзімді сыйақылы Жұмыскердің ыждағатты, материалды үнемдегені немесе қандайда бір шартты орындағаны үшін жай мерзімді жалақыға қосымша төлеу жүйесі
|
< >Оқулықпен, жұмыс дәптермен жұмыс
Қорытындылау, студенттерді бағалау
Үйге тапсырма
Еңбек ақы. Еңбек ақы түрлері, формалары
Оқу материалын меңгерту 2-сабақ
Күні___________
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:Еңбекақының мәні және функциялары.Еңбекақы төлеуді ұйымдастыру. Еңбекақы жүйелері. Еңбеақы төлеу қоры және оның құрамы. Еңбекақы қорын талдау жоспарлау. Еңбек ақы есептеу жолдарын үйрену
Дамытушылық: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалана отырып, студенттің ақыл-ой іс-әрекетінің дамуын, есептеулер жүргізу мен тапсырмалар орындауда іс-әрекеттерін жоспарлау, есте сақтау,ойлау, ойды жинақтау қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Бірлесіп топпен жұмыс жасауда ұйымшылдыққа, орындаушылыққа, әртүрлі ситуацияларда шешім қабылдауға, өзіне деген сенімділік пен жауапкершілікке тәрбиелеу
Сабақтың түрі: оқу материалын меңгерту
Сабақтың ұйымдастыру түрі: топтық
Сабақта қолданылатын технологиялар: модульдік оқыту технология, СТО технологиясы
Материалдық техникалық және дидактикалық қамтамасыз етілуі:
Компьютер, интерактивті тақта( видеопректор), слайд, оқулық, жұмыс ойын материалдары( құмсағат, бағыттау парағы , жетон,бағалау парағы) «5жол өлең»парақшасы
Жүрісі:
Ұйымдастыру (студенттерді түгендеу, студенттердің назарын аудары, жағымды ахуал туғызу)
Үйге тапсырманы тексеру ( топқа бөлініп сұрақ қояды)
Ойыннының жүрісімен таныстыру
Қатысушыларға бағыттауыш парағын және жетоны таратылады. А үстелінің басына А әрпі бағыттауыш парағы және жетоны бар студенттер отырады. Б әрпін алғанда Б үстеліне ,т.с.с. жалғаса береді. Оқытушы әр столда отырғандарға тақырыптар белгіленеді . 5столға -5 тақырыпша. 5 адамнан тұратын топ 7 минут шамасында оқу және қосымша әдебиеттерді қолданып , жауа іздейді, оны тезис түрінде жазып алады.Дайындыққа бөлінген уақыт аяқталған соң , І тур жарияланады.Студенттер орындарынан тұрып , әрқайсысы өздерінің бағыттау парағы бойынша жаңа орынға отырады.Бір турдың уақытын әр столда отырған әр ойыншы сөйлеп , өз көзқарастарын айтып үлгеретіндей есеппен белгілейді(7-10 мин).
Топ мүшелерін тыңдап болған соң , әрбір оқушы өз жауабын неғұрлым қызғылықты, жоғары танымдылық, ақпараттық деңгейдегі және дәлеледенген деп есептейтін сөйлеушінің номерін анықтап, оның номерін өзінің бағыттау парағындағы «ең жақсы сөйлеуші» жолына жазып алады. І тур аяқалған соң ІІ тур басталады. Барлық тур (ІІІ-IV-V) біткен соң, студенттер өз орындарына қайта оралып, олардың бағыттау парақтары жиналады. Және нәтижесі ортақ бағалау парағына жазады. Сол бойынша ең жақсы ойыншы және ең жақсы команда анықталады.
Командаларға дайындалуға берілетін тақырыптар:
5 жол өлең
Зат есімнен құралған бір сөз
Сын есімнен құралған екі сөз
Үш етістік
Жалақы жүйелері |
|
Аула сыпырушы |
|
Құрылысшы |
Сатушы |
Жай мерзімді жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Мерзімді сыйақылы жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Тура кесімді жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Кесімді сыйақылы жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Кесімді прогрессивті жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Аккорды жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Аккорды сыйақылы жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Жай мерзімді жалақы жүйесі |
|
|
|
|
|
Білімді дамыту( практикалық)3-сабақ
Күні___________
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Незігі және қосымша еңбек ақыны ажырата білу.Олардың түрлері бойынша есептеуді үйрету.
Дамытушылық: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалана отырып, студенттің ақыл-ой іс-әрекетінің дамуын, есептеулер жүргізу мен тапсырмалар орындауда іс-әрекеттерін жоспарлау, есте сақтау,ойлау, ойды жинақтау қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Өз табысын есептеу ді үйрене отырып, орындаушылыққа, әртүрлі ситуацияларда шешім қабылдауға, өзіне деген сенімділік пен жауапкершілікке тәрбиелеу
Сабақтың түрі: білім беруді дамыту, практикалық
Сабақтың ұйымдастыру түрі: жеке, топтық
Сабақта қолданылатын технологиялар: модульдік оқыту технология, СТО технологиясы
Материалдық техникалық және дидактикалық қамтамасыз етілуі:
Компьютер, интерактивті тақта( видеопректор), слайд, оқулық, жұмыс дәптері, тезистер жазылған бетшелер , тапсырмалар жазылған бетшелер, орындау нұсқаулықтары
Жүрісі:
«Негізгі еңбек ақы, қосымша еңбек ақы түрлері түрлері»
Тақырыпты мәтіні беріледі. Мәтінді оқи отырып «Инсерт» тәсілі бойынша белгілейді
- Ойыма сәйкес емес(қарама-қайшы)
+ мен үшін жаңалық
? таңғалдырды, түсінбедім
Өз пікірлерімен бөліседі
Тезистер:
Еңбек ақы төлемдері
І.Негізгі еңбек ақы –бұл қызметкерлерге нақты жұмыс пен өтелген уақыты үшін , орындаған жұмыстары мен өнеркәсіптік өнімдерінің саны мен сапасы үшін белгіленген бағалаулар мен қызметақы бойынша есептелетін жалақы. Оның құрамына:
ІІ.Қосымша жалақы
ҚР еңбек жасы әйелдер үшін 16-дан 58-ге дейін, ерлер үшін 16-дан 63-ке дейін.
Қалыпты жұмыс уақыты аптасына-40сағат,(5күндік жұмыс аптасыда тәулігіне-8сағат; 6 күндік жұмыс аптасында-7 сағат). 16мен 18 жас аралығындағы жасөспірімдерге аптасына-36 сағаттан аспауы тиіс(күніне-7сағат 12мин) 15-тен 16 жасқа дейінжұмыс уақыты аптасына-24 сағаттан аспауы керек.
-пайдаланылмаған демалыс үшін өтемақы
-материалқы көмек түріндегі ақшалай жәрдемақы;
-тәулікақының орнына жалақыға қосылатын қосымшалар мен төлемдер,
-арнайы киімнің, арнайы аяқ киімнің, арнайы тамақтың құны;
-біржолғы көтермелеу төлемдері;
-Бағалы қағаздар бойынша дивиденттер;
-Оқушылармен студенттердің стипендиялары;
-Қызметкерге келтірілген залал бойынша өтемақылар
Орт айлық ең/ақы=
Орташа бір айдағы жұмыс күні=
Сырқаттанғанда, жарақаттанғанда,санаторилік-курорттық емделгенде, отбасы мүшелері ауырғанда және оған күтім жасау қажет болғанда,карантинде, кәсіби ауырғанда ауру күндері белгіленеді. Аурулық куәлік (еңбекке жарамсыздық қағазы) жәрдемақы тағайындауға негіз болады. Жалақының 100%мөлшеріндегі жәрдемақы мертіккенде, кәсіби аурумен ауырғанда, 8 жыл және одан астам үздіксіз жұмыс стажы бар қызметкерлерге, сондай-ақ асырауында 16 жасқа жетпеген (18 жасқа дейінг оқушылар)3 және одан көп балалары бар қызметкерлерге беріледі;80%-ті мөлшерінде-үздіксіз жұмыс стажы 5-8 жыл болса; 60%-үздіксіз жұмыс стажы-5 жыл болса беріледі.
Еңбек ақыдан ұсталатын төлемдер
Есеп №1
Қызметкердік орташа айлық жалақысы 36800 теңге, еңбек өтілі 7 жыл. Ағымдағы жылдың ақпан айында 8 жұмыс күні еңбекке жарамсыздық парақшасын тапсырған. Еңбекке жарамсыздық бойынша төлемін есептеңдер.
Есеп №2
Егер қызметкердің орташа айлық жалақысы 68900 теңге болса , 24 күндік кезекті еңбек демалысы үшін төлем мөлшері қандай болмақ?
Есеп №3
Қызметкердің орташа жалақы мөлшерін есептеңіз?
Айлар |
Төлем түрі |
сомасы |
Айлар |
Төлем түрі |
сомасы |
Қаңтар |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
Шілде |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
Ақпан |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
Тамыз |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
Наурыз |
Негізгі еңбек ақы Наурыз мерекесіне орай сыйақы(15000) |
63700 |
Қыркүйек |
Негізгі еңбекақы 9 айдың қоры-тындысы бойынша сыйақы(20000) |
68700 |
Сәуір |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
Қазан |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
Мамыр |
Еңбекке жарамыздығы бойынша төлем |
32580 |
Қараша |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
маусым |
Негізгі еңбек ақы |
48700 |
Желтоқсан |
Негізгі еңбек ақы |
46922 |
НЕГІЗГІ ЕҢБЕК АҚЫ |
ҚОСЫМША ЕҢБЕК АҚЫ |
< >Студенттерді бағалау
Үйге тапсырма:Қазақстан Республикасы бойынша бос жұмыс орындары туралы мәліметтер жазып әкелу
Білімді пысықтау, қорыту . 4-сабақ
Күні___________
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Еңбекақы жүйелері. Еңбек ақы жүйесі бойынша есептеу жолдарын үйрену
Дамытушылық: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалана отырып, студенттің ақыл-ой іс-әрекетінің дамуын, есептеулер жүргізу мен тапсырмалар орындауда іс-әрекеттерін жоспарлау, есте сақтау,ойлау, ойды жинақтау қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Бірлесіп топпен жұмыс жасауда ұйымшылдыққа, орындаушылыққа, әртүрлі ситуацияларда шешім қабылдауға, өзіне деген сенімділік пен жауапкершілікке тәрбиелеу
Сабақтың түрі: практикалық
Сабақтың ұйымдастыру түрі: жеке, топтық
Сабақта қолданылатын технологиялар: модульдік оқыту технология, СТО технологиясы, практикалық
Материалдық техникалық және дидактикалық қамтамасыз етілуі:
Компьютер, интерактивті тақта( видеопректор), слайд, тапсырма бетшелері, есептерді шығаруға арналаған нұсқаулық.
Жүрісі:
ТАПСЫРМА:Еңбекақы есептеудің түрлі әдістерін пайдалана отырып, жалақыны есептеңдер
Шаруашылықта 200 қызметкердің 150-і жұмысшы, 50-қызметкер. Солардыің ішіндегі 40 адамға төмендегідей қызметтік оклад белгіленген: 9 разрядтты- 10адам;11 разрядтты-15 адам;14 разрядты-5 адам; 16 разрядтты-5 адам; 19разрядтты-3адам;21 разрядтты-2адам.
Айлық оклады =1разрядтық ставка*1 разрядттың тарифтік коэфиценті
Мекеменің ұжымдық келісім-шартында 1разрядттық ставка -15000 теңге деп бекітілген. Сонымен қатар мекеменің жұмыс режимі-аптасына 5 күндік. (ағымдағы айда-21 жұмыс күні). 14-ші разрядтты 3 жұмысшы ағымдағы айда 18 күн жұмыс жасады.
Есепті шығару үшін «Біріңғай тарифтік кестені» пайдаланыңыздар:
Біріңғай тарифтік сетка разряды |
(1разрядқа) тарифтік коэфицент |
Біріңғай тарифтік сетка разряды |
(1разрядқа) тарифтік коэфицент |
1 |
1,0 |
12 |
2,20 |
2 |
1,07 |
13 |
2,37 |
3 |
1,15 |
14 |
2,55 |
4 |
1,24 |
15 |
2,74 |
5 |
1,33 |
16 |
2,95 |
6 |
1,43 |
17 |
3,17 |
7 |
1,54 |
18 |
3,41 |
8 |
1,66 |
19 |
3,67 |
9 |
1,78 |
20 |
3,94 |
10 |
1,91 |
21 |
4,24 |
11 |
2,05 |
|
|
9 разрядтты- 10адам еңбек ақысы =15000*1,78(/21жұм.күн*21 келген күн)*10 =267000теңге
11 разрядтты-15 адам еңбек ақысы =
14 разрядты-3 адам еңбек ақысы =
14 разрядты-2 адам еңбек ақысы =
16 разрядтты-5 адам еңбек ақысы =
19 разрядтты-3адам;еңбек ақысы =
21 разрядтты-2адам еңбек ақысы =
Барлығы: теңге
2.Кесімді прогрессивті әдіс бойынша еңбекақы есептеу: Өткізу мекемесінің 10 қызметкеріне төмендегідей еңбекақы белгіленген: әрбір сатылған 100 дана тауарға- 1000 теңге және 100-ден артық сатылған әрбір дана тауарға 200 теңге. Ағымдағы айда 5 қызметкер-230 дана, 3 қызметкер-190 дана, 2қызметкер-160дана тауар сатқан.
230дана тауар өткізген қызметкерлер еңбек ақысы=(1000+(230-100)*200)*5=135000 теңге
190дана тауар өткізген қызметкерлер еңбек ақысы=
160дана тауар өткізген қызметкерлер еңбек ақысы=
Барлығы: теңге
3.Тікелей кесімді еңбекақы жүйесі. Негізгі өндіріс жұмысшыларына әр дайындалған 100дана тауарға 850 теңге төленеді. Ағымдағы айда 300000дана тауар дайындалған.
Барлығы: теңге
4.Аккордтты еңбекақы жүйесі. Қосалқы өндіріс қызметкерлеріне аккорттық жүйе бойынша еңбекақы төленеді.шаруашылықтың цехін жөндеуге 300000 теңге, 140 адам/сағаты бөлінген. Оның ішінде: 40/адам/сағаты-2 ағаш шеберінікі, 30 адам/сағаты-5 дәнекерлеушінікі; 10 адам/сағаты- 3электрик;
50 адам/сағаты-25 слақшылар және 10адам/сағаты-5 жөндеуші уақыты.
Ағаш шеберінің еңбек ақысы—300000/140*40= 85714 теңге (2жұмысшыға уақыты бірдей болған жағдайда 85714/2 =42857 теңгеден бөлуге болады)
Дәнекерлеушілереңбекақысы:-
Электриктер еңбекақысы:-
Сылақшылар еңбекақысы:-
Жөндеушілер еңбекақысы:-
Барлығы: 300000 теңге
Еңбекақыдан ұсталатын төлемдер
р/с |
Жұмысшы разряд |
Есептелген еңбек ақы |
Еңбек ақыдан ұсталатын төлемдер(теңге) |
Қолға берілетін еңбек ақы |
|||
МЗЖ 10% |
Табыс салығы-10% |
Кәсіподақ жарнасы-1% |
Барлық ұсталғаны |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
9 разряд |
|
|
|
|
|
|
2 |
11 разряд |
|
|
|
|
|
|
3 |
14 разряд |
|
|
|
|
|
|
4 |
16 разряд |
|
|
|
|
|
|
5 |
19 разряд |
|
|
|
|
|
|
6 |
21 разряд |
|
|
|
|
|
|
|
барлығы |
|
|
|
|
|
|
Есепті шығаруға арналған көмекші формулалар:
Б3=15000*тариф.коэф(әр разрядтың) Б4=Б3*10% Б5=(Б3-Б4)*10%
Б6=(Б3-Б4)*1% Б7=Б4+Б5+Б6 Б8=Б3-Б7.
Студенттердің есептеу жұргізу барысында жіберген қателерін тексеру, талқылау, талдау, түзету жасау
«СМС жауаптары» сөзжұмбақ құрастыру
Білім мен іскерлік дағдыларын бекіту. 5-сабақ
Күні___________
Сабақтың мақсаты:
Дамытушылық: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалана отырып, студенттің ақыл-ой іс-әрекетінің дамуын, есептеулер жүргізу мен тапсырмалар орындауда іс-әрекеттерін жоспарлау, есте сақтау,ойлау, ойды жинақтау қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік:Бірлесіп топпен жұмыс жасауда ұйымшылдыққа, орындаушылыққа, әртүрлі ситуацияларда шешім қабылдауға, өзіне деген сенімділік пен жауапкершілікке тәрбиелеу
Сабақтың түрі: сайыс сабақ
Пән аралық байланыс: бухгалтерлік есеп, Менеджмент және маркетинг негіздері, ағылшын, орыс тілдері пәні
Ойынға керекті құрал-жабдықтар: Секундомер(құмсағат), ортақ бағалау парағы, фишкалар немесе жасанды ақша, конкурс тапсырмалары парақшалары, жауап үлгілері парақшалары
Жүрісі:
Сабақты ұйымдастыру(студенттердің сабаққа қатынасын тексеру, назарын аударту)
Топ студенттерін шағын екі топқа бөлу
Ойынның шартымен таныстыру
Ойынның шарты:
1гейм. Бой сергіту
Қатысушыларға сұрақтар оқылады. Қай команда дайын сол команда қоңыраулық белгі беріп жауап беруге болады. Әр жауапқа 10 ұпай. Жауап дұрыс болмаған жағдайда келесі командаға мүмкіндік беріледі
Сұрақтар:
ІІ-гейм. «Бөшкеден шыққан басқатырғылар» Команда мүшелері бөшкеден еңбекақы есептеудің түрлері жазылған қағаздар шығады. Аталымдарды анықтамаларына сәйкестендіру қажет. Әр дұрыс жауапқа 20 ұпай
Дұрыс жауатары:
Аталымдар |
Анықтамалары |
Жай мерзімді жалақы жүйесі |
Еңбек сіңірілген уақытпен пропорционалды |
Мерзімді сыйақылы жалақы жүйесі |
Жұмыскердің ыждағатты, материалды үнемдегені немесе қандайда бір шартты орындағаны үшін жай мерзімді жалақыға қосымша төлеу жүйесі |
Тура кесімді жалақы жүйесі |
Шығарылған өнім саныны жұмыс бірлігі үшін кесімді бағалауға көбейтумен анықталады |
Кесімді сыйақылы жалақы жүйесі |
Тура қкесімді жалақыға белгілі бір сапалық және сандық көрсеткіштер үшін берілетін сыйлық қосылады |
Кесімді прогрессивті жалақы жүйесі |
Берілген норма шегінде атқарылған жұмыс көлеміне, ал нормадан асырғанда анағұрлым жоғары бағалауды қолдану болжанады |
Аккорды жалақы жүйесі |
Алдын ала кесілген мерзімге белгілі бір жұмыс көлемін орындағаны үшін тағайындалады. |
Аккорды сыйақылы жалақы жүйесі |
Аккорды жалақыға белгілі бір сапалық көрсеткіштер немесе келісілген жұмыс көлемін мерзімінен бұрын орындағаны үшін қосымша ақы төлеу болжанады |
ІІІ гейм. «Жұмбақтас» Командаларға еңбекақы есептеу жүйелері бойынша есептеудің әртүрлі әдістеріне байланысты есептер беріледі. Әр дұрыс жауапқа 50ұпай.
Айлық оклады =1разрядтық ставка*1 разрядттың тарифтік коэфиценті
Мекеменің ұжымдық келісім-шартында 1разрядттық ставка -45000 теңге деп бекітілген. Сонымен қатар мекеменің жұмыс режимі-аптасына 5 күндік. (ағымдағы айда-21 жұмыс күні). Есепті шығару үшін «Біріңғай тарифтік кестені» пайдаланыңыздар:
Біріңғай тарифтік сетка разряды |
(1разрядқа) тарифтік коэфицент |
Біріңғай тарифтік сетка разряды |
(1разрядқа) тарифтік коэфицент |
1 |
1,0 |
12 |
2,20 |
2 |
1,07 |
13 |
2,37 |
3 |
1,15 |
14 |
2,55 |
4 |
1,24 |
15 |
2,74 |
5 |
1,33 |
16 |
2,95 |
6 |
1,43 |
17 |
3,17 |
7 |
1,54 |
18 |
3,41 |
8 |
1,66 |
19 |
3,67 |
9 |
1,78 |
20 |
3,94 |
10 |
1,91 |
21 |
4,24 |
11 |
2,05 |
|
|
9 разрядтты- 10адам еңбек ақысы =
11 разрядтты-15 адам еңбек ақысы =
14 разрядты-5 адам еңбек ақысы =
16 разрядтты-5 адам еңбек ақысы =
19 разрядтты-3адам;еңбек ақысы =
21 разрядтты-2адам еңбек ақысы =
Барлығы: теңге
2.Кесімді прогрессивті әдіс бойынша еңбекақы есептеу: Шетелдік косметика сату фирмасы 10 сатушысына төмендегідей еңбекақы белгіленген: әрбір сатылған 100 дана тауарға- 1000$ және 100-ден артық сатылған әрбір дана тауарға 10$. Ағымдағы айда 3 қызметкер-260 дана, 5 қызметкер-210 дана, 2қызметкер-190дана тауар сатқан.
260дана тауар өткізген қызметкерлер еңбек ақысы=
210дана тауар өткізген қызметкерлер еңбек ақысы=
190дана тауар өткізген қызметкерлер еңбек ақысы=
Барлығы: теңге
3.Тікелей кесімді еңбекақы жүйесі. Негізгі өндіріс жұмысшыларына әр дайындалған 100дана тауарға 900 теңге төленеді. Ағымдағы айда 350000дана тауар дайындалған.
Барлығы: теңге
4.Аккордтты еңбекақы жүйесі. Қосалқы өндіріс қызметкерлеріне аккорттық жүйе бойынша еңбекақы төленеді.шаруашылықтың цехін жөндеуге 900000 теңге, 140 адам/сағаты бөлінген. Оның ішінде: 40/адам/сағаты-2 ағаш шеберінікі, 30 адам/сағаты-5 дәнекерлеушінікі; 10 адам/сағаты- 3электрик; 50 адам/сағаты-25 слақшылар және 10адам/сағаты-5 жөндеуші уақыты.
Ағаш шеберінің еңбек ақысы—
Дәнекерлеушілереңбекақысы:-
Электриктер еңбекақысы:-
Сылақшылар еңбекақысы:-
Жөндеушілер еңбекақысы:-
Барлығы: 900000 теңге
ІV-гейм. «Сен -маған, мен-саған» Командалар тақырып бойынша өздері дайындаған «СМС жауаптары»деп аталатын 10 сұрақтан тұратын сөзжұмбақтарын бір біріне табыстайды, онда көрсетілген бос орындарға дұрыс жауабын қоюлары тиіс.
V гейм. «Көсемдікке ұмтылу» «Еңбек ақы» тақырыбының бөлімдері бойынша капитан командалары жауап береді.
Негізгі ұсынылатын тақырыптар:
Еңбек ақының мәні және қағидалары
Тарифтік жүйе , еңбекақы төлемін ұйымдастыру ісіндегі оның мәні мен мазмұны
Қосымша еңбекақылар және олардың есептелу жолдары
Мерзімді және кесімді еңбек ақы жүйесі
Командалар капитаны дайындалып болғанша үш тілді меңгерту мақсатында «Полиглот»сайысы өтеді. Дұрыс жауап берген әр жауапқа 500 ұпай
Қазақ тілінде |
Орыс тілінде |
Ағылшын тілінде |
Еңбек ақы |
Заработная плата |
Salary |
Сыйақы |
Премия, вознаграждение |
Premium, remuneration |
Демалыс |
выходной |
Weekend |
Жұмыс жасау |
работать |
To work |
Салық |
налог |
Tax |
Жарна |
плата |
Fee |
Төлем |
оплата |
Payment |
пайда |
прибыль |
Profit |
қосымша ақы |
доплата |
Surcharge |
Табыс салығы |
Подоходный налог |
Income taxe |
Тарифтік кесте |
Тарифная сетка |
Tariff scale |
ұсталым |
удержание |
Retention |
Еңбек демалысы |
отпускные |
vacation |
Сайысты қорытындылау, жеңімпаздарды анықтау
Студенттерді бағалау
Үйге тапсырма: 7-тақырып. Еңбекақы төлеу -156-187 беттер оқу
Білім мен іскерлік дағдыларын тексеру. 6-сағат
Күні___________
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:Еңбекатақырыбы бойынша алған білім-білік дағдыларын тексеру, тақырыпты қаншалықты меңгергенін анықтау
Дамытушылық: Оқытудың жаңа технологиясын пайдалана отырып, студенттің ақыл-ой іс-әрекетінің дамуын, есептеулер жүргізу мен тапсырмалар орындауда іс-әрекеттерін жоспарлау, есте сақтау,ойлау, ойды жинақтау қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік: Өзін –өзі бағалай білуге, еңбексүйгіштікке, үнемшілдікке, өзара сыйластыққа, өзіне деген сенімділік пен жауапкершілікке тәрбиелеу
Сабақтың түрі: қорытындылау бектіу
Сабақтың ұйымдастыру түрі: жеке, топтық
Сабақта қолданылатын технологиялар: модульдік оқыту технология, СТО технологиясы
Материалдық техникалық және дидактикалық қамтамасыз етілуі:
Компьютер, интерактивті тақта( видеопректор), слайд, карточкалар, тест, бақылау парақашалары, тапсырма бетшелері
Жүрісі:
Қорытындылау тест
Бақылау жұмысы
Мекеменің ұжымдық келісім-шартында 1разрядттық ставка -45000 теңге деп бекітілген. Сонымен қатар мекеменің жұмыс режимі-аптасына 5 күндік. (ағымдағы айда-21 жұмыс күні).
р/с |
Аты жөні |
Раз-ряд |
Өтелген жұмыс күні |
Есептелген еңбек ақы |
Еңбек ақыдан ұсталатын төлемдер(теңге) |
Қолға берілетін еңбек ақы |
|||
МЗЖ 10% |
Табыс салығы-10% |
Кәсіподақ жарнасы-1% |
Барлық ұсталғаны |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1 |
Ахметов Қ |
9 |
21 |
|
|
|
|
|
|
2 |
Бахитов.З |
11 |
21 |
|
|
|
|
|
|
3 |
Рамазанов І |
14 |
18 |
|
|
|
|
|
|
4 |
Исламов Д |
16 |
21 |
|
|
|
|
|
|
5 |
Суықбаев А |
11 |
20 |
|
|
|
|
|
|
6 |
Сабыров Д |
14 |
21 |
|
|
|
|
|
|
7 |
Рамазанов И |
9 |
18 |
|
|
|
|
|
|
8 |
Қартбай Е |
14 |
21 |
|
|
|
|
|
|
9 |
Көбенов Д |
19 |
21 |
|
|
|
|
|
|
10 |
Ізімов А |
21 |
21 |
|
|
|
|
|
|
|
барлығы |
|
|
|
|
|
|
|
|
Есепті шығаруға арналған көмекші формулалар: Б5=15000*тариф.коэф(әр разрядтың)/барлық жұыс күні*Б4
Б6=Б5*10% Б7=(Б5-Б6)*10% Б8=(Б5-Б6)*1% Б9=Б6+Б7+Б8 Б10=Б5-Б9.
Қорытындылау, бағалау
Үйге тапсырма: 7-тақырып. Еңбекақы төлеу (қайталау)
«Мен 10 жылдан кейін қандай боламын?»шағын шығарма жазу
Материалды дайындаған Жылыой Мұнай және газ технологиялық колледжі экономика пәні оқытушысы Қуандықова Самал Меделқызы
Макпал
Жақсы жазылған,өзіме қажетті мәлімет ала алдым.Рахмет айтам,т.б. осындай тақырыптар бола берсе екен деймін.