Арал ауданы, Қаратерең елді мекені
№82 орта мектеп жанындағы
«Ақтолқын» шағын орталығының тәрбиешісі
Мариямкүл Тұрсынбаева
Білім беру саласы: Таным
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті: Қарапайым математикалық ұғымдарды қалыптастыру
Тақырыбы: Күн тәртібі
Мақсаты:
Білімділігі: Балаларды күн тәртібі кестесімен таныстыру.
Дамытушылығы: Жаңа сөздер арқылы сөздік қорларын молайту. «Таң атты», «таңертең», «күн шықты», «түс кезі», «бесін», «кеш», т.б. ұғымдарды меңгерту.
Тәрбиелілігі: Уақытты дұрыс үнемдеуге тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдері: түсіндіру, сұрақ-жауап, көрсету, сергіту, ойын, жұмбақтар.
Көрнекілігі: Тосын сәт, суреттер, әр балаға тәулік бөліктері салынған суреттер, шар.
Қос тілділік: Таңертең-утро, күндіз-днем, кеш-вечер, түн-ночь.
Сөздік: Тәулік, таңертең, күндіз, кеш, түн.
Әрекет кезеңдері |
Тәрбиешінің іс-әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
Мотивациялық –қозғаушылық |
Шаттық шеңбері. Жарқын, жарқын үніміз, -Жарайсыңдар, балалар. Бүгін бізге көптеген апайлар келіп отыр екен. Сендердің оқу іс-әрекетіне деген қызығушылықтарыңды, білімдеріңді көргілері келеді екен. Ендеше жақсы көңіл күймен оқу іс-әрекетімізді бастайық. Бүгін бізде «Таным» саласы бойынша ашық оқу іс-әрекеті. |
Балалар шаттық шеңберін құрып, көңілді күйде өлең жолдарын тәрбиешімен бірге қайталап қимылмен орындайды. |
Ұйымдастырушы-ізденуші |
- Балалар, мен сендерге құр қол келген жоқпын, мына шарларды ала келдім. Бұл шарлардың түсі жыл мезгілдеріне байланысты. - Қазір жылдың қай мезгілі? Қай түсті шарды таңдаймыз? Неліктен ақ түсті шарды таңдадыңдар? Доп лақтыру арқылы апта күндерін атайық. - Балалар бір сәт ойланып көрейікші. Бізге жылу сыйлап жарық беріп тұрған не деп ойлайсыңдар? Мен сендерге жұмбақ жасырайын сендер жауабын табыңдар. Жартысы жадыратып нұр себеді, Қалғаны қара мақпал бүркенеді. - Ол не екен? Шешуі: (Тәулік) - Дұрыс айтасыңдар. Тосын сәт: Есіктен Тапқышбек кіреді,қолында конверті бар. Таптым,таптым! Сәлеметсің бе,сен кім боласың? -Мен Тапқышбекпін! Мен математика патшалығынан келдім. Мен сендердің білімдеріңді тексергелі келдім. Мына конвертте сұрақтар мен тапсырмалар бар. Тәрбиеші балаларға конвертті ашып, ішіндегі тапсырмаларды оқып береді. 1-тапсырма. Жұмбақ жасыру. Таңмен көзін ашады, 2-тапсырма.Сендер үлкендер мен балалар таңертең, күндіз, кешке, түнде немен айналысатынын білгілерің келе ме? 3-тапсырма. «Сөздік ойын» Тәулік бөліктері туралы. - Біз таңертең жаттығу жасаймыз, ал...түскі ас ішеміз. - Біз кешке тамақ ішеміз, ал ... жаттығу жасаймыз. - Түнде біз ұйықтаймыз, ал ... серуендейміз. - Таңертең ертеңгілік ас ішеміз, ал... ұйықтаймыз. - Күнді күндіз көреміз,ал жұлдызды ...көреміз. 4-тапсырма.Тәулік бөлігін атап, суретті бояңдар. - Тапқышбек бүгін біз тәулік туралы әңгіме қозғағалы жатыр едік, сен дәл келдің. - Тапқышбек, сен біздің балалардың әрі қарай білімін білгің келсе отыра ғой. (Тапқышбек орындыққа отырады) Бір тәулікте төрт мезгіл болады. Олар: таңертең, күндіз, кеш, түн деп аталады. Я, балалар, күн ұясынан шығып,таң атып келе жатқан уақытты «таңертең» деп атаймыз. - Қане, «таңертең-утро» деп қайталайық. - Қараңдаршы таң көкжиектен атып келе жатқан сияқты күн шығып келеді. (жартылай күн). - Таңертең балабақшаға келеміз. - Балабақшада не істейміз? Күн жылжып толығымен ортаға шығады. - Қараңдаршы, күн бір орында тұрмайды екен, жайлап жылжып келе жатқан сияқты. Күн толық аспанға көтеріліп бізге бар сәулесін шашып тұр. - Міне, бұл кезді біз «түс» дейміз немесе «күндіз» дейміз. «Күндіз-днем»сөзін қайталау. Балалар, күнді біз толығымен көріп тұрмыз ба? Күн қайда тұр? Күннің пішіні қандай екен? - Ал жиегіндегі күннің шуағы қандай пішінге ұқсас? Балалар күн аспанда нешеу екен? Ал бізге шашатын шуағы аз ба, әлде көп пе екен? - Ал күндіз сендер не істейсіңдер? Сергіту сәті: Таңертең тұрамын, - Балалар қараңдаршы күн жылжып төмен түсіп келеді,яғни ұясына батуға жақындап қалыпты. Біз бұл мезгілді «кешкі мезгілі» деп атаймыз. «Кеш-вечер» сөзін қайталау. - Балалар біз кешке не істейміз? Ал енді міне күн ұясына батты.Бұл мезгілді «Түн» дейміз. Қане «Түн-ночь» деп қайталаймыз. -Түнде аспаннан нені көреміз? Айдың жанында нелер бар? Ал жұлдыздар көп пе,әлде аз ба? Олай болса бәріміз тәтті ұйқыда боламыз. - Міне, балалар тәулік бөліктерімен таныстық, енді Тапқышбектің сұрақтары мен тапсырмаларын орындайық. Тәрбиеші: Тапқышбек балалар сенің тапсырмаларыңды дұрыс орындады ма, сұрақтарыңа жауап берді ме, көңілің толды ма, біздің балаларға. Тапқышбек: Өте білімді балалар екенсіңдер. Балалар, енді «Бұл қашан болады?» ойынын ойнаймыз. Ойын шарты: Тәулік бөлігіне байланысты әр түрлі суреттерді ажыратып қойып шығу. (Алдымыздағы өзіміздің іс-әрекетіміз бейнеленген суреттерімізді қойып шығамыз). |
Балалар шарды таңдайды, себебін айтады.
Балалар допты қағып алып лақтыру арқылы апта күндерін атайды.
- Күн
Сәлеметсіз бе! Балалар таңырқай қарайды.
- Таңертең үлкендер жұмысқа, ал балалар мектепке, балабақшаға барады. Күндіз үлкендер жұмыс істейді, ал балалар сабақ оқиды, кешке бәрі демалады, ал түнде ұйықтайды.
Қайталайды: «таңертең-утро» -ұйқыдан тұрамыз, төсегімізді жинаймыз, жаттығу жасаймыз, жуынамыз, таңғы асымызды ішеміз, сосын киініп анамызға еріп балабақшаға келеміз. Балалар суреттер бойынша әңгімелейді. Қайталайды: «Күндіз-днем» Балалар жауаптары тыңдалады.
Серуенге шығамыз, Ойын ойнаймыз. Түскі ас ішеміз, ұйықтаймыз. Өлеңнің сөздеріне қарай қимылмен орындайды.
Қайталайды: «Кеш-вечер» Ұйқымыздан тұрамыз, ұйқыашар жаттығуын жасаймыз, бесін асымызды ішеміз,серуенге шығамыз, ойын ойнаймыз, үйімізге қайтамыз.
Қайталайды: «Түн-ночь» Балалар жауаптары тыңдалады.
Балалар Тапқышбектің тапсырмаларын орындайды. Балалар ойынға қызыға қатысады. |
Рефлексивті-түзетушілік |
Ал, балалар Тапқышбекпен қоштасайық. - Тәулік бөлігімен танысып,оларды атай білдік пе? - Қонаққа бізге кім келді? Тапқышбектің тапсырмаларын орындадық па? Ойын сендерге ұнады ма? Балаларды күн бейнесімен бағалау. |
Тапқышбекпен қоштасады. Сұрақтарға жауап береді. Тапқышбек Орындадық. Ұнады. |
Күтілетін нәтиже:
Білу керек: Тәулік бөліктерін дұрыс атауды
Түсінеді: Тәулік бөліктеріне байланысты іс-әрекеттерді ажырата алуы.
Қолдана біледі: Ойын мазмұнына сәйкес суреттерді топтастыра алады.
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі