Өлең, жыр, ақындар

Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелістері

Қызылорда облысы Қазалы ауданы Әйтеке би кенті

C.Сейфуллин атындағы №165 орта мектептің физика пәнінің мұғалімі Ізбасқан Ләззат Шманқызы

 

 

Сыныбы: 9

Пәні: Физика

Сабақтың тақырыбы

§27 Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелістері

Сілтеме

Жоспар

Жалпы мақсаты

  • Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелістері жайлы мағлұматтар беру;
  • Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелістерін күнделікті тұрмыста және формулаларын есептер шығаруда қолдана білуге үйрету;
  • Бірін-бірі бағалауға баулу.

Күтілетін нәтиже

  • Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелістері жайлы мағлұматтар алады;
  • Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелістерін күнделікті тұрмыста және формулаларын есептер шығарудақолдана білуге үйренеді;
  • Бірін-бірі бағалай алатын болады

Негізгі  идеялар

      Тербелмелі процестер жүзеге асатын құрылғыларды тербелмелі жүйелер деп атайды. Осындай жүйелердің қарапайым түрі – математикалық маятниктің тербелісі. Математикалық маятник деп созылмайтын салмақсыз жіңішке ұзын жіпке ілінген кішкентай ауыр шарды айтады. Математикалық маятниктің тербеліс периоды маятник ұзындығына тәуелді.

   

          Тербеліс периодының формуласы: T=2π     

     Серіппеге ілінген жүктің тербелісі серіппелі маятникке жатады. Серіппелі маятниктің тербеліс периоды тек жүк массасы мен серіппенің қатаңдығына тәуелді болады.

           Тербеліс периодының формуласы: T=2π

Тапсырмалар

 Топтық жұмыс «Джигсо»

Жеке  жұмыс. Есептер шығару

 

Сабақ бойынша мұғалімнің  жазбалары:  (мұғалім және оқушы  немен айналысады)

І.Ұйымдастыру (2 минут)

  •  
  • Сынып оқушыларынажағымды ахуал туғызу;
  •  
  • Топқа бөлу (1,2,3 сандарына байланысты 3 топқа бөлінеді).

 

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (5  минут)

  • Тербелмелі қозғалыс кезінде дененің кинетикалық энергиясы қай жағдайда ең үлкен мәнге ие болады?
  • Серіппеге бекітілген дененің потенциалдық энергиясы қай жағдайда ең үлкен мәнге ие болады?
  • Тербеліп тұрған дене траекториясының кез келген нүктесіндегі толық энергия неге тең?

ІІІ.Топтық жұмыс «Джигсо» (15 минут)   

                        Сіздің тобыңызда 5  рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт  сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:

                        Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы  жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді.

Бақылаушының  бағалау парағы

Бағалау өлшемдері

Көш

басшы

Хатшы

Баяндамашы

Уақыт сақшысы

1

Тақырыптың ашылуына үлес қосу

 

 

 

 

2

Міндетін атқару

 

 

 

 

3

Топтық жұмысқа атсалысуы

 

 

 

 

 

Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.

Топ пікірлерін тыңдау. Топ жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.

ІV. Жеке  жұмыс. Есептер шығару (12 минут)

22-жаттығу

  • Берілгені: l=1мФормуласы:Шешуі:

                  g=10м/   T=2π             T=2∙3,14  2с         

 

         Т/к: Т=?                                         Жауабы:  2с    

 

  • Берілгені: Т=1сФормуласы:Шешуі:

                  g=10м/   T=2π             l =  = 0,25м

 

         Т/к: l=?                   l=              Жауабы: 0,25м 

 

4.   Берілгені: l=1м         Формуласы:    Шешуі:

                 g=1,62м/   T=2π             T=2∙3,14 5с

 

         Т/к: Т=?                                         Жауабы:  5с    

V. Сергіту сәті. Әр топ іс-қимылмен тербеліс түрлерін көрсету (3 минут)

VІ.  Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (3 минут)

 

Кейінгі оқу

§27 Математикалық және серіппелі маятниктердің тербелі            стері

Кейінгі тапсырма

22-жаттығудың, №3, №5 есептері

 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз