Өлең, жыр, ақындар

Inkscape векторлық графикасының редакторы

Алматы қаласы Алмалы ауданы №167 жалпы білім беретін мектеп
Информатика пәнінің мұғалімі Намазбаева Нурсулу Анарбаевна

Информатика 7 – сынып

 

 

Сабақтың тақырыбы, оқытудың негізгі мақсаттары

 

Оқытуда қолданылатын әдіс-тәсілдер

 

Күтілетін нәтиже

Барлық оқшыларды сабаққа тарту жұмысы

Үйрену барысын бағалау

Негізгі дереккөздер, құрал –жабдықтар

 

1

 

2

3

4

5

6

7

 

Білу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Түсіну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қолдану

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Талдау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жинақтау

 

Бағалау

 

 

 

Векторлық нысандармен қарапайым амалдар құру

- Оқушыларды Inkscape векторлық графикасы редакторының көмегімен орындалатын қарапайым амалдар түрлерімен таныстыру.

ООқушылардың  Inkscape векторлық графикасының редакторын пайдалана   отырып, түрлі векторлық нысандар салу дағдыларын қалыптастыру.

- Inkscape векторлық графикасының редакторын пайдалану арқылы оқушылардың қарапайым нысандар құрудағы шығармашылық ойлау қабілеттерін дамыту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Білетін ақпараттарына сүйене отырып, жаңа деректерді  оқып,

Inkscape векторлық графикасының  редакторының көмегімен қарапайым нысандар құру амалдары туралы түсініктерін кеңейтеді, олардың қызметі мен қолданылу аймағы туралы біледі және есте сақтайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тақырыпты еркін таңдау әдісі

 

Оқу мен оқытудың жаңа тәсілдері

 

 

Блумның мақсат қою технологиясы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Кубизм» стратегиясы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Көшбасшылықты анықтау.

 

 

 

 

 

 

 

«INSERT» түртіп алу әдісімен жұмыс

 

 

Бұрынғы ақпараттарын жаңғырта отырып, тақырыпты жан-жақты қарастырады.

- Inkscape векторлық графикасының редакторы жұмыс үстелімен танысып, құрал саймандарын қолдануды үйренеді.

IInkscape векторлық графикасының редакторымен жұмыс жасау арқылы, түрлі күрделі графикалық редакторларының ең негізгі түрінің бірінде жақсы жұмыс жасауды үйренеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зерттейді

Суреттейді

Салыстырады

Ойымен байланыстырады

Қолданады

 

«Кубизм» стратегиясын негізге ала отырып,  Inkscape векторлық графикасының  редакторы  көмегімен векторлық нысандармен қарапайым амалдар құру туралы бар білімдерін жан-жақты оятады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тапсырмалар оқушылардың жас ерекшелігіне қарай берілді.

Дарынды оқушымен жұмыс

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТ олдану

    Сабақ барысы:

1.Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен сәлемдесемін.

1. Сыныпта психологиялық ахуал орнату. Сабағымызды бастамас бұрын, 2-3 сұраққа жауап беру арқылы көңіл-күйлеріңізді байқайық. Алдарыңыздағы компьютердегі сұрақтарға «Иә» немесе «Жоқ» деген дискрепторлар арқылы жауап беріңіздер. (Егер бәрі бірдей «Иә» деп жауап берсе, «Бүгінгі сабағымызға сәттілік тілейміз!» деген көңіл-күй смайлик шығады)  Оқушыларға төмендегі сұрақтар қою арқылы сабаққа деген қызығушылықтарын арттырамыз.

- Балалар, бүгінгі сабаққа деген көңіл-күйлерің көтерінкі ма? (Иә)

- Топпен жұмыс істеу білім алуларыңа көмектесе ма? (Иә)

-Жаңа тақырыпты талқылауда достарыңның көмегі қажет па? (Иә)

Ең соңғы бетте «Бүгінгі сабаққа сәттілік тілейміз!» көңіл-күй  смайлик шығады. (2-мин)

Бүгінгі сабағымызға сәттілік тілей отырып,  сабақты бастайық.

2. Сыныпты топқа бөлу.

Ең алдымен топқа бөлінейік. Бәріміз бері үстөлге жақындап, сурет қиындыларынан бір-бірлеп алыңдар. Бұл қиындылар шаршы, үшбұрыш, тік төртбұрышқа бөлінген. Сол бойынша шаршыларды алғандар 1- үстөлге, төртбұрышты алғандар 2- үстөлге, тік төртбұрышты алғандар 3- үстөлге жайғасыңыздар. Бұл қиындылардан мағыналы бейнелер құрастырылады, соны біріктіріңдер. Үшбұрыштан қандай бейне құрастырылды? Шаршыдан? Тіктөртбұрыштан? Ал, бұл бейнелерді таңдап алудың себебі неде деп ойлайсыңдар?

  Топтың аты белгілі болған соң, әр топқа атаулары таратылады. (Тәуелсіздік, Мәңгілік ел, Алматы) . Иә балалар, бүгінгі сабағымызды осындай тарихи оқиғалардың жүзеге асуына қосқан үлесіміз болсын деп, өткізейік.

Ендеше, топпен жұмысты әдеттегідей, «Топтық ережелерді» сақтай отырып, жүргіземіз.  Әр топ ақылдаса отырып, өз топбасшысын сайлап алыңдар.(Оқушылар ақылдасып болған соң, мен бағалау парағын түсіндре отырып, таратамын.) Топ мүшелері сұраққа толық немесе жартылай жауап бергеніне қарай, смайликтерді топ басшысы белгілеп, қойып отырады .(жасыл-смайлик, өте жақсы, сары жақсы, қызыл орташа бағаны білдіреді.)  (3-мин)

. І. Ой шақыру.     

 Ал ендеше, өтілген сабақтарға шолу жасайық.Ол үшін алдымен мына сұраққа жауап беріңдер? «Алматы қаласы несімен ерекше қала?» Оқушылардан сұрау арқылы алмасымен, апортымен ерекшеленетіндігін айта келіп, «Алма  жинау» ойынын ойнайық. Әр топ үш-үштен алмаларды таңдаңдар. Әр алмада сұрақ жасырылған,сұраққа «Иә» немесе «Жоқ» деп жауап беруге болады. Бұл сұрақтардың арасында таныс емес сұрақтар да болуы мүмкін. Ол сұрақтарға «Жоқ» деп жауап бере берсеңіздер болады. Сұраққа жауап берген бала алмадағы сұрақтың  номеріне сәйкес, флипчарттағы алманы санның қасына әкеліп қояды.   

1. Графикалық редактор дегеніміз не? Ол нешеге  бөлінеді, аттарын атаңыз?

Жауабы: Графикалық редактор дегеніміз -графикалық кескіндермен жұмыс істеуге мүмкіндік беретін әрі оларды түзетуге, толықтыруға арналған және ақпаратты редакциялайтын программа. Ол 3 ке бөлінеді: растрлық редактор, векторлық редактор және фракталдық графика.            

2. Графикалық файлдың пішімі дегеніміз не?

Жауабы: Графикалық файлдың пішімі – графикалық мәліметтерді сыртқы тасымалдаушыда көрсету мен орналастыру әдісі.

3. Векторлық нысандармен қандай қарапайым амалдар құруға болады?

Жауабы: Векторлық нысандармен орындалатын қарапайым амалдарға орын ауыстыру, бұру және түрлендіру жатады.

4. Графикалық файлдың пішімі оны жасаған программаға байланысты ма?

Жауабы: Иә, компьютерлік графикамен жұмыс істейтін программалардың көбі өз пішімдерімен жұмыс істейді. Ол кескіндерді «стандартты» пішімге экспорттап, басқа программаларда қолдануға болады.

5. Графикалық пішімдерді қандай белгілері бойынша жүйелеуге болады?

Жауабы: Графикалық файлдардың пішімін оларда сақталған ақпарат түрлері бойынша жүйелеуге болады.

Мысалы:

растрлық пішімдер: TIFF, GIF, BMP, JPEG;

векторлық пішімдер: SVG, EPS, WMF;

аралас пішімдер: EPS, PDF.

6. Нысандарды ерекшелеудің қандай тәсілдерін білесіңдер?

Жауабы: Барлық нысандарды Ctrl+A пернелер үйлесімін басу арқылы немесе ерекшелеу құралы арқылы, яғни Shift пернесін басып тұрып, нысанды тінтуірмен шерте отырып, ерекшелеуге болады.

7. Мәліметтерді сығымдау дегеніміз не?

Жауабы: Сығымдау деп- мәліметтердің ақпарат мазмұнын сақтап, көлемін өзгертуді айтамыз.

8. Растрлық редактормен  жұмыс істейтін программаларды атаңыз:

Жауабы: Paint, Gimp, Adobe Photoshop, CorelPhotoPaint

9. Клон дегеніміз не?

Жауабы: Бастапқы нысанды өзгерте отырып, сол нысанды клондау арқылы өзгерту мүмкіндігі.

(Сұрақтарға дұрыс жауап берген кезде, соңында, біз жұмыс жасап отырған Inkscape программасының атауы шығады)

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\09.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\01.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\02.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\03.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\04.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\05.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\06.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\07.png

C:\Users\12\Desktop\онлайн сабак\08.png

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Сұраққа жауап берген әрбір топ мүшесіне стикерлер таратылады.  (5-мин)

 (3,6,9 алмадағы сұрақтар жаңа өтілетін сабақтың сұрақтары болғандықтан, қолыма аламын).

Ал енді балалар жаңағы өтілмеген бейтаныс сұрақтардың негізінде бүгінгі жаңа сабағымыздың мақсаты айқындалды.  

ІІ. Жаңа сабақ:  Бүгінгі сабақтың тақырыбы: Векторлық нысандармен қарапайым амалдар құру

Сабақтың мақсаты:

Inkscape векторлық графикасы редакторының көмегімен орындалатын қарапайым амалдар түрлерімен танысу.

- Inkscape векторлық графикасының редакторын пайдалана   отырып, түрлі векторлық нысандар салу

Сабағымызды «Кубизм» стратегиясы бойынша меңгереміз. (12-мин)  

Ол үшін әр топтың топ басшысы келіп,флипчарттағы куб тасының белгішесін шертеміз.Кубтың қай қыры түссе, сол қырындағы санға сәйкес, тақырыптарды кітаптағы ресурстарды пайдалана отырып, өз топтарыңызбен талқылап, түсіндіресіңдер. Тапсырманы әрбір топ өз мүшелерімен талқылайды. Түскен қабырғадағы сұрақты әрбір топ зерттеп, басқа топ мүшелеріне суреттеп, салыстырып береді.  Уақыт регламентін сақтаймыз. Дайын болған топ «Шаттық шеңберін» құрады, түсіндіреді.

1-2 қабырға сұрағы:

Inkscape векторлық редакторында векторлық нысандармен орындалатын қарапайым амалдар түрлері: орын ауыстыру, бұру және түрлендіру.

Жауабы:Бұл амалдар ерекшелеу құралынын қолдану арқылы орындалады .Нысан айналасында қара нұсқарлар пайда болады.Нұсқарлар арқылыбіз нысанымыздың орнын ауыстырамыз,бұрамыз,түрлендіре аламыз.

3-4 қабырға сұрағы:

Inkscape графикалық редакторында векторлық нысандарды бөлу

Жауабы: Inkscape графикалық редакторында векторлық нысандарды бөлу үшін орын ауыстыру параметрін қолданамыз,нәтежиесінде нысандардың жақтаулары тіер-тимес ажырап,бөлінеді.

 

5-6 қабырға сұрағы:

Inkscape графикалық редакторында векторлық нысандарды қосарлау және клондау

Жауабы: Қосарлау нысаны фигураның дәл көшірмесін береді.Көшірмеге айқын құюды орындау үшін нысанымыздың құю және жиектеуіндегі айқын еместігін 50% -ға түсіреміз.(4-мин)

Кубизм стратегиясы бойынша әрбір топ өздері зерттеп, баяндаған тақырыптары бойынша бір – біріне сұрақ қояды.   1-топтың сұрағына 2-топ, 2-топтың сұрағына 3-топ, 3-топтың сұрағына 1-топ жауап береді. 

 Ол топқа басқа топтан сұрақ қояды.  Қойылатын сұрақтар: 1. Қарапайым нысандармен орындалатын амалдарды тақтада демонстрациялап бере аласың ба? 2-топ қояды.

2. Нысандарды бөлуді Inkscape векторлық графикасының редакторында орындап бер. 3- топ қояды.

3. Клондау әрекеті қалай орындалатынын көрсет. 1- топ қояды.

ІІ. Сергіту жаттығуы. Жақсы, сабақ түсінікті болса, сергіту жаттығуларын орындайық. Бәріміз бірге белгілі «Айгөлек» әніне қолдарымызды шынықтыра отырып, әндегі пішінді жасай отырып, бірге билейік.

Айгөлек-ау , айгөлек

Айдың жүзі дөңгелек

Айдай толған кезімде

Би билеймин дөғгелеп   1 мин

ІІІ. Тәжірибелік  жаттығулар: Кубизм стратегиясының оймен байланыстыру және қолдану шарттары бойынша орындалады Флипчарттағы Конфуцийдің суретін шерту арқылы «Нақыл сөзімен» практикалық жұмысты бастау.

«Естідім-ұмытып қалдым»

«Көрдім –есте сақтадым»

«Жасап көрдім-түсіндім», компьютерге жайғасайық, деңгейлік тапсырмаларды орындайық.   10 мин

А –деңгейлі тапсырма

В –деңгейлі тапсырма

С –деңгейлі тапсырма

Жұмысты бірінші аяқтаған 3 тапсырманы да орындап, орындалған жұмыстар, берілген суреттерге сәйкес келсе, уақытты үнемді пайдаланса, оқушыға қосымша атаулар мен құралдар тағайындау арасындағы сәйкестікті орындауға қатысты тапсырма беріледі.  (2 мин)

Шыққан әр оқушыға 4 тапсырмадан беріледі де, бағаланады.  (2 мин)

Ал, жалпы белгіленген  уақыт аяқталғанда жұмыс тоқтатылады. 

IV. Сабақты қорытындылау. Тақтадағы флипчартта «INSERT» түртіп алу әдісімен жұмыс  5 мин

Бұрыннан білемін

Білдім

Білгім келеді

Компьютерлік графика және оның түрлері

Нысандармен орын алмастыру, бұру және түрлендіру амалдарын орындау

Нысанды редакциялау

Графикалық файлдың пішімі

Нысандарды бөлу

Контурмен жұмыс

Inkscape векторлық графика редакторының интерфейсі

Нысандарды қосарлау және клондау

Мәтіндік блоктар құру

V. Бағалау: Әр топтың топ басшысы өз тобындағы топ мүшелерінің жинаған стикерлер санын айтады. Әрбір оқушы  жинақтаған стикерлер санымен бағаланады. Неғұрлым көп стикер жинаған оқушы жоғары бағаланады. Ал топтар арасында ең көп стикер жиған топ, бүгінгі топтардың «үздік топ» жетекшісі атанады.  5 мин

Бағалау парағы:

 

VІ. Үйге тапсырма: Бүгінгі өтілген векторлық редакторды пайдалана отырып, әр топ өз тобының атауына байланысты шығармашылық жұмыс жасап келу.

VІІ. Кері байланыс:  Алдарыңда тұрған екі түрлі алма стикерлеріне бүгінгі сабақтан алған  өз ой-пікірлерін жазып, тақтадағы тірек ағашына жапсырамыз.

 (Жасыл алма-өте жақсы, қызыл алма-орташа көңіл күйді білдіреді)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өзін-өзі, өзара, топтық бағалау көшбасшы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\\\

 

 

 

 

 

 

 

Флипчартта Конфуцийдің сөзі жызылып тұрады

 

Тақтада флипчартта 3 деңгейлі тапсырма көрсетіледі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Флипчартта кестедегі ақпараттар үстінен бір рет шерту арқылы ретімен шығады

Бағалау парағына оқушылардың өз аты-жөнінің тұсына жинаған стикерлерін топ басшысы жабыстырады.

 

 

 

Флипчарт бетіне смайлик қою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мозайка әдісі бойынша топқа бөлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Миға шабуыл әдісі бойынша 

«Иә», «Жоқ» дискрип

торларын қолдану

 

Флипчартта алмалы ағаш бейнеленеді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Флипчартта тас сүйегін лақтыру бойынша тапсырма беріледі

 

Оқулық

пен жұмыс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Айгөлек әні қойылады

 

 

Бағалау парағы:

р/с

Оқушының аты-жөні

Үй тапсырмасы

Жаңа сабаққа қатысуы

Сабаққа қатысу белсенділігі

Деңгейлік тапсырманы орындауы

Қосымша тапсырманы орындауы

Қорытынды

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз