Г. Карибасова, К. Нұрбаев атындағы Ақсуат орта мектебінің мұғалімі
Сабақтың тақырыбы: Мәліметтерді енгізу және шығару операторлары.
Сабақтың мақсаты: Білімділік: оқушыларға мәліметтерді енгізу және шығару операторлары туралы білім негіздерін меңгерту. Оқушылардың Паскаль программалау тілінде сауатты программа құра алатындығын тексеру.
Тәрбиелік: ұйымшылдыққа, жан-жақты болуға, ізденпаздыққа тәрбиелеу.
Дамытушылық: логикалық ойлау қабілетін дамыту. Оқушылардың білімін кеңейтіп, компьютерде жұмыс істеу шеберлігін одан әрі шындау және оқушылардың өздігінен жұмыс істеуін дамыту.
Пән аралық байланыс: математика, информатика.
Сабақтың түрі: жаңа сабақ.
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Үй тапсырмасын пысықтау.
а) Ізделінді нәтижеге жеткізетін ұйғарым;
ә) Белгілі бір шамаларға жүргізілетін амалдарды орындалу жолын көрсететін нұсқау;*
б) Белгілі бір қызмет атқаратын команда.
а) “=:” ә) “:=” * б) “>=”
а) 8.45E-7* ә) 0.845E б) 0,845E-6
а) abs(x) ә) sqr(x) б) exp(x)*
а) X=35 * ә) X=20 б) X=30
ІІІ. Жаңа сабақ. Бүгінгі тақырыпты оқушылар өздіктерімен оқулықты және электрондық оқулықты пайдаланып өздері оқып, конспектілеп жазып, бір- бірімен пікір алмасады. Енді тақырыпты қалай меңгергендіктерін білу мақсатында төмендегідей жаттығу тапсырмаларын орындаттым.
Паскаль тілінде мәліметтерді…… және …………, яғни адам мен компьютер арасында мәлімет……..алдын ала анықталған …….., ……..файлдары қолданылады. Енгізілген айнымалылардың мәндері……..немесе……. (сөз тіркесі) типтеріне жатуы мүмкін. Read…..кез келген…….тіркестермен жұмыс атқара алады. Шығарылатын мәндердің түрі…..типі…, олар integer,…….сияқты типтер түрінде береді. Шығарылған ….. бір- бірімен үтір арқылы…. түйінді жай жақша ….. жазылады. Паскаль тілінде … шығару операторы …жаңа жолға … қолданылады.
2.1.Енгізу және шығару операторларының сипаттамаларын кестеге жаз.
Оператор | Жазылу үлгісі | Міндеті, оқылуы | Атқаратын қызметі |
Read
… |
Read(a1, a2, …,an);
… |
оқу, рид | мәліметті енгізу
|
2.2. Мына айнымалылар мәндерін енгізу программасын жазыңдар:
а) A, A2,A3,A4; ә) х; у.
2.3. Егер X=3, Y=5 болса онда (X, X+Y) мәндерін экранға шығарғанда, онда қандай мәлімет көрінеді?
2.4. Төменде келтірілген бағдарламаның орындалу нәтижесінде экранға не шығады?
Program Esepte;
Var a, b: integer: c:real;
Begin
A:=SQRT(25)-3;
B:=a*8 mod 5;
C:= b+3.62;
Write (’c=’,c:1:2);
End.
2.5. 25 санын 3 –ке бөлгендегі бүтін бөлігін тап.
3.1. Бағдарламаны ретімен орналастыр.(y=2x2+5 өрнегін есептейтін программа)
Begin
Y:= 2*sqr(x)+5;
Write (‘y=’, y);
Program Esep;
End.
Readln (x);
Write (‘x sanun engiz’);
Var x,y: integer; (Компьютерде теріп жаз, нәтижесін көр)
3.2. Төмендегі өрнектердің мәндерін есептеуге арналған программа құрыңдар.
Y , (x=0,25); y , (x=6,5).
3.3. Келесі программаны теріп, орындаңдар:
Program yjrenu;
Begin
Writeln (5*6);
Writeln (‘Сәлем!’);
End.
Мұның нәтижесі қандай болады? Экранға 30 саны шығу үшін оны қалай өзгертуге болады?
4.1. Қызы 8, ал шешесі 38 жаста болса, қанша жылдан соң шешесі қызынан үш есе үлкен болады?
4.2. V=4/3πr3 формуласы бойынша шардың көлемін есептеу программасының қатесін түзетіп, оны орындап шығыңдар.
Program шардың көлемі;
Const p1=3,14
Var
R:real , v: real
Begin
Writeln( r радиустың мәнін енгіз)
Read r;
V=4/3πr^3
Wirteln;
Writeln(‘шардың көлемі=’, v:8:3)
End. (r=3.5 болғанда, шардың көлемі =179.503 тең.)
4.3. Электрондық оқулықтағы мына тапсырмаларды-1,2,3,5,17,20 орындаңдар.
Үйге тапсырма. Енгізу, шығару операторлары, жаттығу: -5 а, б, тапсырмалар: 1, 5,9,12,13. (оқулықтағы)
назерке
маліметтерді енгізу және шығаруды ұйымдастыру