Тақырыбы:
|
Сызықтық функция және оның графигі |
|||||||||||||||||||||
Күні, айы: |
Мұғалімнің аты-жөні: Кажгереев Нуржан Берикович |
|||||||||||||||||||||
|
Сабаққа қатысқан оқушылар саны: |
Сабаққа қатыспаған оқушылар саны: |
||||||||||||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
7.4.1.4 функциясының анықтамасын білу, графигін салу, k коэффициентіне қатысты орналасуын анықтау; 7.4.1.5 түріндегі сызықтық функцияның анықтамасын білу, оның графигін салу және графиктің k және b коэффициенттеріне қатысты орналасуын анықтау; 7.4.1.6 сызықтық функция графигінің координата осьтерімен қиылысу нүктелерін графикті салмай табу; 7.4.1.7 у = kx + b сызықтық функциясының графигінен k және b таңбаларын анықтау; |
|||||||||||||||||||||
Сабақ мақсаты |
Барлық оқушылар: Сызықтық функция жәнеоның графигін сала білуге, сызықтықфункцияныңграфигібойынша оны формуламен жазуды үйрету
|
|||||||||||||||||||||
Оқушылардың басым бөлігі: Сабақта үйренген сөздер қатарын өзара тілдесу кезінде еркін қолдана алады,үйренген сөздерге сұрақты дұрыс қоя алады
|
||||||||||||||||||||||
Кейбір оқушылар: Білімдерін тереңдете отырып топпен жұмыс жасау арқылы білімдері тереңдейді -графигін сала алады. -график бойынша формула жаза алады -коэффициентін анықтайды, таба алады. |
||||||||||||||||||||||
Сабақтың барысы |
||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңдері |
Жоспарланған жұмыс |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||
Сабақтың басы |
Сабағымызды бастамас бұрын өткенді қайталап алайық. Қайталау: «миға шабуыл» стратегиясы бойынша өткенді пысықтау. . «Сұхбаттасатын жұп» бойынша үй тапсырмалары тексеріледі. 1. Функция дегеніміз не? 2. Аргумент дегеніміз не?
|
|
||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы |
(МК,Ұ), 1-топ. Координаталық жазықтық ұғымы. Функция дегеніміз не? 2-топ Функцияның графигі деген не?
y = kx + l (мұндағы x - тәуелсіз айнымалы, k мен l – нақты сандар) түріндегі формуламен берілетін фуннкцияны сызықтық функция деп атайды.
у = kx + l функциясының анықталу аймағы барлық нақты сандар жиыны. Егер у = kx + l сызықтық функциясындағы l = 0 болса, онда у = kx түрінде жазылады. у = kx функциясы тура пропорционалдық деп аталады. Егер у = kx + l формуласындағы k = 0 болса, у = 0x+l, онда у = l; у = l функциясы тұрақты функция деп аталады. у = l тұрақты функциясы сызықтық функцияның дербес жағдайы. Сызықтық функцияның графигі У = 1,5x - 2 сызықтық функциясының графигін сызайық. Ол үшін x пен y-тің сәйкес мәндерінің кестесін құрастыру керек.
Координаталық жазықтықта координаталары кестеде көрсетілген нүктелерді белгілейік. Белгіленген нүктелерді қоссақ, түзу сызылады. Осы түзу у = 1,5x - 2 сызықтық функциясының графигі болады. y = kx + l функциясының графигі түзу сызық. Жазықтықтағы екі нүкте арқылы бір ғана түзу жүргізілетіндіктен, түзуді жүргізу үшін, оның екі нүктесінің координаталарын білу жеткілікті. Y = kx + l сызықтық функциясының графигі болатын тузу ординаталар (Оу) осін (0;l) нүктесінде, ал абциссалар (Ох) осін ( ;0) нүктесінде қияды. Сызықтық функцияның дербес жағдайлардағы графигі l=0 және k 0 болғанда у=kx тура пропорционалдығының графигін қарастырайық. у=kx функциясының формуласынндағы х=0 болғанда у=0. Сондықтан оның графигі координаталар басы арқылы өтеді. у=kx (мұндағы k 0) функциясының графигі координаталар басы арқылы өтетін түзу. у=kx тура пропорционалдығының графигін салу үшін ізделінді нүктелердің бірі ретінде О(0;0) нүктесін алу керек. Ізделінді екінші нүктенің координаталарын табу үшін x-тің нөлден өзгеше қандай да бір (мүмкін) мәнін қойып, оған сәйкес у-тін мәнін табу керек. Мысалы, у=2х функциясы үшін, х=2 болғанда у=4. А(2;4) нүктесін алу керек. Табылған О(0;0) және А(2;4) нүктелері арқылы жүргізілген түзу у=2х функциясының графигі. у=kx функциясы графигінің координаталық жазықтықтағы орналасуы к коэфицентіне тәуелді. у=kx функциясында, егер х=1 болса у=k. у=kx функциясының графигі –О(0;0) және (1;к) нүктелері арқылы өтетін түзу. Егер к 0 болса, у=kx функциясының графигі I және IIIкоординаталық ширектерде, ал k 0 болса, II және IV координаталық ширектерде орналасады. у=kx функциясының графигі мен у=kx+l функциясының графигі k-ның бірдей мәнінде өзара параллель түзулер. х-тің кез келген мәні үшін у = kx+ l функциясының мәні у=kx функциясының мәнінен l-ге артық. у = kx+l функциясындағы к=0 болса, функция у=l формуласы-мен жазылады. у=l формуласының графигі абциссалар осіне параллель, абциссасы 0; ординаталары l болатын түзу. |
Оқулық №1жұмыс дәптері Қосымша тапсырма:
|
||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы |
РАФТ әдісін пайдаланып, оқушыларға сызықтық функция тақырыбына шығармашылық есептер құрастыру. /Топ бойынша құрастыру. функциясыныңграфигіндежатқан А (х; 3) нүктесініңабсциссасынтабыңдар. Тура пропорцияналдықтыңграфигі Е(–6; 9) нүктесіарқылыөтетінтүзу. Олқандайформуламенберілген. у = 2,5х – 3 функциясыныңграфигімен А (2; 2) нүктесіндеқиылысатынжәне l = 4 болатынфункцияныформуламенжазыңдар. у = 3х функциясыныңаралығындағыеңүлкенмәні мен еңкішімәніқосындысынтабыңдар. y = kx + l функциясыныңграфигі y = 0,5x функциясыныңграфигіне параллель және В(0; 2) нүктесіарқылыөтеді. Осы функциянытабыңдар. Сызықтық функция f(х) = 1,8х + l формуласыменберілген. Егер f(–2) = 2,1 болса, l-діңмәнінтабыңдар. Сызықтық функция f(х) = kх + 3,5 формуласыменберілген. Егер f(0,3) = 6,2 болса, k-ныңмәнінтабыңдар. у=kx+5 функциясыныңграфигі А(–3; –1) арқылыөтсе, k-ныңмәнінтабыңдар. Функция у=3x - 4 формуласымен берілген х=- 2 болғандағы функция мәні неге тең? Сұрақ-жауап сұрақтары: 1. Сызықтық функцияның графигі кандай сызық болады? 1. y=3x+5 функциясының графигінен l-дің мәні неге тең? 2. Тура пропорционалдық функциясы қандай формуламен беріледі? ІІ топтың сұрақтары: 1. y=kx+l функциясының графигі қалай салынады? 2. Координаталары берілген нүктенің түзуге тиісті (тиісті емес) екенін қалай тексереміз? 3. y=l функциясы қалай аталады? 4. «Кім жылдам?» - аялдамасы, ауызша есеп шығару у=kх +b формуласында b- ны көрсетіңдер 1. y=3x-5 2. y=4-2x 3. y=-4x-2 4. y=6+5x 5. y=2,5x-0,5 6. y=8+1,5x |
|
||||||||||||||||||||
Қосымша ақпарат |
||||||||||||||||||||||
Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?
|
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? |
|||||||||||||||||||||
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
|
|||||||||||||||||||||
Қорытынды бағалау Ең жақсы өткен екі нәрсе? 1. 2. Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді? 1. 2. |
||||||||||||||||||||||
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі