Атырау қаласы И. Тайманов атындағы №27 орта мектептің
биология пәні мұғалімі Тулеуова Рая Сакишовна
Сабақтың тақырыбы: Күрделігүлділер тұқымдасы
Сабақтың мақсаты: Күрделігүлділер тұқымдастарына жататын өсімдіктер түрлері мен ерекшеліктеріне сипаттама беру, олардың адам өміріндегі пайда, зияндарын түсіндіру.
Дамытушылығы: Күрделігүлділер тұқымдастары екендігін кеппе шөптерді пайдалана отырып көз жеткізу, білімдерін кеңейту.
Тәрбиелілігі: Оқулық материалымен жұмыс істеуге, гүл құрылысын талдай білуге үйрету. Оқушыларды өсімдіктердің пайдалы қасиеттерін біліп, өсіп-көбеюіне жағдай жасауға баулу.
Өткізу әдісі: түсіндіру, талдау, бекіту, сұрақ-жауап.
Типі: жаңа сабақты меңгерту
Көрнекілігі: интерактивті тақта, тапсырмалар, кеппешөптер, электронды оқулық, тест тапсырмалары
Сабақтың жоспары:
І.Ұйымдастыру кезеңі – 1 минут
1.Оқушылардың сабаққа қатысуын түгендеу
2.Оқушыларды топқа бөлу, топ жетекшілерін тағайындау
3. Психологиялық дайындық жасау: (мен достарыма сенемін, мен тапсырманы жылдам орындаймын, көңіл-күйіміз өте жақсы)
ІІ.Үй тапсырмаларын сұрау – 15 минут
1. Бұршақ тұқымласы қай класқа жатады?
2. Ғаламшарда қанша түрі бар?
3. Қазақстанда қанша түрі бар?
4. Жемісі қалай аталады?
5. Бұршақ тұқымдастардың маңызды ерекшелігі қандай?
6. Қалай тозаңданады?
7. Құрылысына қарай күлтелері қалай аталады?
8.Тағамға пайдаланатын түрлерін ата
9. Сәндік және улы түрлерін ата
10.Топырақ құнарлылығын арттыратын себебі не?
Венн диаграммасы
Бұршақ тұқымдастар |
Ортақ белгілері |
Алқа тұқымдастар |
|
|
|
Сызықтық диктант. «Иә» немесе «Жоқ»
1.Қазақстанда 900 түрі бар
2.Соя, жантақ, қараған, тентекмия- бұршақ тұқымдастар
3.Бұршақ тұқымдастардың жемісі – жидек деп аталады
4. Құрамында нәруыз көп болады
5.Тектекмия – тағамдық дақыл
6.Өздігінен тозанданатын түрлері бар
7. Гүл бөліктері «желкен, ескек, қайықша» деп аталады
ІІІ.Жаңа сабақ – 20 минут
Күрделігүлділер тұқымдасы –жер ғаламшарларында 20000 түрі, Қазақстанда 700 түрі бар
Күрделігүлділердің тіршілік формалары |
Шөптесін |
Шала бұталы |
Ағаштекті бұталы |
Гүлшоғыры-себет-гүл, онда тілше, түтікшелі, шұқы-рақ тәрізді гүлдер бббббббббб бгүлдер болады |
Гүл формуласы: Т0.К(5).А().Ж. |
Тағам ретінде- ассүттіген, мақсыр, күнбағыс, бөрігүл |
Дәрілік түрі- дермене, түймедағы, бақбақ,итошаған |
Қос жарнақты, кіндік тамырлы, жапырағы – қандауыр тәрізді сағақсыз |
Жемісі-тұқымша. Ағаштекті, бұталы, шала бұталы, шөптесін Шөптекті өсімдік жапырағы _____ орналасқан |
Жапырағы |
|
Қабыршақты |
Қандауыр |
Маңызы |
Малазықтық (жералмұрт) |
Дәрілік (дермене, түймедағы, бақбақ, итошаған, қырмызыгүл) |
Тағамдық (күнбағыс, мақсыр, ассүттіген, бөрігүл) |
Арамшөп (ойраншөп, қалуен, гүлкекіре, түйетікен) |
Сәндік (бақытгүл, нарғызгүл) |
Дүниесі: Өсімдіктер
Бөлімі: Жабық тұқымлылар
Тұқымдас: Күрделігүлділер
Түрі: Мақсыр
Мақсыр |
Бояу, эмаль, сабын, күнжара алынады |
Сабағының биіктігі-100см |
Жапырағы-қандауыр тәрізді сағақсыз
ққ
қандауыр тә |
Біржылдықөсімдік |
Жемісі-тұқымша |
Гүлінің түсі-ашық сары |
Тағам ретінде пайдаланылады |
IV.Жаңа сабақты пысықтау – 7 минут
Кестені толтыр
Тағамға |
Дәрі ретінде |
Сәндік түрлері |
Улы түрлері |
|
|
|
|
Сәйкестендіру тесті
1.Түтікшелі гүлділер тұқымдас тармағы |
А.Мақсыр |
2.Тұқымшаларынан май алынады |
Ә.Өгейшөп |
3.Қазақстанда 4 түрі өсіріледі |
Б.Бақбақ, қалуен |
4.Тілше гүлділер тұқымдас тармағы |
В.Мақсыр, күнбағыс |
5.Себетгүлінде аналық та, аталық та гүлдері болады |
Г.Күнбағыс, түймедағы |
Күрделігүлділер тұқымдасына жататын белгілерді ата:
1.Гүлшоғыры-себетгүл
2.Жемісі-бұршаққап
3.Бірігіп өскен 5 аталығы бар
4.Жемісі-тұқымша
5.Аталығы-6
6.Гүлшоғырындағы гүлдердің бәрі жеміс бермейді
7.Күлтесі-5, тостағаншасы болмайды, кейде үлпекті айдарша тәрізді
Сандар сөйлейді.
20000 |
700 |
0 |
5 |
2 |
100 |
25-37 |
6-10 |
93-117 |
8-15 |
V.Бағалау – 1 минут
VI.Үйге тапсырма беру – 1 минут
Күрделігүлділер тұқымдасы.
Атырау облысы, Қызылқоға ауданында өсірілетін мақсырдың себілу уақытын, жемістегенге дейінгі кезенің жазып келу
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі