Сабақтың тақырыбы: С.Мұқановтың «Ботагөз» романы
Мақсаты: а) білімділік - романның тақырыбы мен жазушының ой түйіні
ә) дамытушылық - өз ойын, ерлік жеткізе білу, өмірмен байланыстыру; шығармашылыққа баулу; ойлау шеберлігін ,сөйлеу мәдениетін дамыту;
б) тәрбиелік – Отанды, туған елді сүюге тәрбиелу, оқушыларды адами қасиеттерге баулу, әйел адамды құрметтеу сезімін жетілдіруге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: портрет, сызбалы кестелер, үлестірмелі қағаздао,шығармалар жинағы, тірек кестесі, слайд.
Сабақтың түрі: дәстүрлі емес сабақ.
Сабақтың әдісі: мәнерлеп оқу, зерттей оқу, сұрақ - жауап;
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
а) сұрақтар:
1. С. Мұқановтың ең басты шығармалары.
2. Қандай поэзиялық шығармалары бар ?
3. Кедейлер өмірін суреттейтін поэмалары.
4. Бай мен кедейдің арақатынасын көрсететін
поэмалары.
5. « Сұлушаш » поэмасының ерекшелігі.
б) топтық жұмыс:
1. Кейіпкерлерді іс - әрекетіне байланысты топтастыру.
Венн диаграммасы бойынша салыстырмалы мінездеме.
Ұқсастықтары:
1. үшеуі де 15 – 16 дағы жас қыздар
2. үшеуі де көрікті
. қара түнек заманның құрбаны
ІІІ.Жаңа сабақ.
Эпиграф:
«Телегей - теңіз тарих бар
Ботакөздің сөзінде
күн көзіндей жарық бар
Ботакөздің көзінде»
«Адамның негізі әйел»
І. Прозалық шығармалары.
Қазақ әдебиетінің проза жанрын өркендетуде С. Мұқанов – үздік еңбек еткен жазушы.
Қазақ прозасының үлгілерін бұрынырақ С. Көбеев, С. Торайғыров, М. Дулатов, Ж. Аймауытов көрсетсе, оларға іле – шала Б. Майлин, С. Сейфуллин, М. Әуезов алғашқы әңгімелерімен ілгері дамытты. 30 – жылдардан бастап прозалық шығармалар көбейді. Әңгіме, очерктермен қатар хикаят туа бастады. С. Мұқанов - осы кезеңде көптеген прозалық туындылар беріп, бұл жанрды көш ілгері өсірген жазушы. Оның « Теміртас », « Есіл » романдар осы түһұста жарық көрді., « Менің мектептерім », « Өмір мектебі » атты өмірбаяндық романдар тізбегі де осы кезеңде басталып, соңғы « Есею жылдары » атты кітабы 1964 жылы басылып шықты.
С. Мұқановтың алғашқы прозасы « Адасқандардан » басталады ( 1928).
Кейінгі жылдарда очерк, әңгіме, хикаят, романдарды С. Мұқанов көп жазды. « Алтын аймақ », « Каспийге саяхат » сияқты ірі – ірі очерктер жинағы шықты. « Балуан Шолақ » ( 1944 ) хикаятын, « Сырдария » ( 1949 ) романын жазды.
Әрине, осынша жақсы, көркем жазылған роман, хикаяттардың ішінде ең жоғары баға алып, кезінде халықтың төл шығармасындай болып кеткен « Ботакөз » романын ерекше атап айту қажет.
ІІ. « Ботакөз » романы бойынша сұрақтармен жұмыс.
а) 1. роман тақырыбы
2. композициялық құрылысы
3. Бейнелер – Ботакөз
Асқар
Амантай
Итбай мен Кулаков
Топтық тапсырма:
І - Әдебиетшілер
ІІ – Тарихшылар
ІІІ – Тілшілер
Әр топқа проблемалық сипаттағы сұрақтар, тапсырмалар беріледі.
Әдебиетшілерге:
Тарихшыларға:
Тілшілерге:
Сабағымыздың негізгі түйіні болған сөздерді табу.
Басты кейіпкерге қатысты сөздерді жүйелеу.
ІV. Қорыту. «Бүгінгі қазақ әйелі кім, қандай ?»
Қазіргі қазақ әйелінің моделін жасау.
V. Үйге тапсырма.
Ойтолғау « Мен қазақ қыздарына қайран қалам ».
Бағалау.
Диана
Басты кейіпкерлері керек еді
Еркеш
Бас кейіпкерлері керек еді
Арман
Кертартпа феодалдық құрылыстың өкілі . Осы сұрақтын жауабын таба алмай отырм