Өлең, жыр, ақындар

Бірігу жолымен жасалған туынды сөздер

Бірігу   жолымен  жасалған  туынды  сөздер

( Үшөлшемдік  әдістемелік  жүйесі  бойынша )

Сынып: 5

Пән  мұғалімі:  Байділдаев                                                                                                                      

Алғабас  орта  мектебі

2015-2016 жылы

Тақырыптық жоспар

Сабақтың  тақырыбы:  Бірігу жолымен жасалған туынды сөздер

Сабақтың  мақсаты:

Білімділік: Оқушылардың  төменгі  сыныпта  оқыған  біріккен  сөз туралы ұғымын  кеңейту, ережесін, біріккен  сөз  емлесін  меңгерту, оқушылардың  сауатты  жазуын  қадағалау.               

 Дамытушылық : Оқушылардың  біріккен  сөздер  туралы   танымдарын  кеңейту Олардың  шығармашылық  қабілетін  арттыру.

 Тәрбиелік: Ана тілін  құрметтеуге,  сөйлеу  мәдениетін  шеберлендіре  түсуге, жас ұрпақты туған  жерді  сүюге,  оны  аялай білуге  тәрбиелеу.

              

 І-кезең

 

І-кезеңнің   мақсаттары:                        

а) Ұйымдастыру

б) Үйге берілген  деңгейлік  тапсырманы  тексеру.

В) 1. Жаңа  тақырыпты  меңгеруге  қажет  болатын өткен материалды қайталау.

     2. Мазмұны  ( жұмыс  дәптерінен  қара)

     3. Әдісі:  сұрақ-жауап, кесте

     4. Формасы: жеке, топтық

     5. Көрнекілігі: жұмыс  дәптері

                                                    

ІІ-кезең

ІІ-кезең  мақсаттары:  

а) 1. Жаңа  тақырыпты  өз  бетімен  меңгеріп  көруге мүмкіндік  туғызу.

    2. Мазмұны ( жұмыс  дәптерінде)

    3. Әдісі: топтастыру

    4. Формасы: топтық

    5.Құрал: жұмыс  дәптері

б) 1. Мұғалімнің көмегімен  берілген  тапсырмаларды  бірге  талқылап,

     оқушыларды  өзіне ережені  айтқызып  қорыту  сәті.

     2. Мазмұны  (жұмыс  дәптерінде)

     3. Әдісі: сұрақ-жауап,  топтастыру

     4. Формасы: жұптық, топтық

     5. Құрал:  оқулық

     6.7.8. кестеден  қараша

в)  Алған  теориялық  білімді  практика  жүзінде пысықтау.

     1. Топтастыру  әдісі

     2. «Ара  ұясы» ойыны.

Жұмыс  дәптері

Бірігу  жолымен  жасалған  туынды  сөздер

( І-кезең а,б,в  ІІ-кезең  а, б, в  ІІІ-кезең)

І-кезең

  1. Сөзжазсам дегеніміз  не? Мысал  келтір.
  2. Жаңа сөз тудырудың қандай тәсілдері  бар?
  3. Қазақ  тілінде сөздер  нешеге  бөлінеді? Мысалы:
  1. Сөз  тұлғасына қарай  қалай  бөлінеді? (сызба  арқылы

ІІ-кезең

 

 

а) Жаңа тақырыпты  өздігінен  меңгеру

  1. 375-жаттығу. Мына  біріккен  сөздерді  қатыстырып, бірнеше  сөйлем  құра.

Шекар, аққұтан, жолбарыс, қалжыңбас, меймандос

  1. 372-жаттығу. Бірігу  тәсілімен  жасалған  қандай құс, аң, өсімдік, жер атауларын

Білесіңдер? (кесте арқылы)

  1. Топтастыру әдісі. Құс  аттары. Жер-су  аттары
  2.  
  3.  Сонымен  біріккен  сөздер  дегеніміз  не?
  4. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

б) Мұғалімніңкөмегіменоқушылардыңжаңа тақырыптықмеңгеруі.

1. Біріккен сөздердің  сыңарларын  тауып  айт.

             1. боз.....                                                      1.кемпір..............

             2. ал......                                                       2. ақ....

             3. өнер.......                                                  3. шаң.........

2.        Аққу  көлін  аңсайды,

           Ер жігіт елін аңсайды.

          Көл  жағасына  көкқұтан  келді.

          Жолбарыс-азулы, айбатты  аң.

Құздың, Сарыарқа, тауға, итмұрын, айнала-төңірек,  күнбағыс, кемпір-шал,Көкшетау

3. 378-жаттығу. Мәтіннен біріккен  сөздерді  тауып  ол  туралы  мағлұмат  беріп,  картадан  көрсету.

в) Алған теориялық  білімді  практика  жүзінде  пысықтау.

1.Құс  аттары  болатын  біріккен  сөздерді  ата

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. Біріккен  сөздерден  музыка  аспаптарының  атауларын  ата.

3 Ара ұясы»  ойын арқылы  бір-біріне  жұмбақ  жасырады.          

І- деңгей

1.Сөзжазсам  дегеніміз  не?

2. Жаңа  сөз  тудырудың  неше  тәсілі  бар? Жек-жеке  ата.

3.Қазақ  тілінде  сөздер  қалай  бөлінеді?

4.Біріккен  сөздер  дегеніміз не? Мысалы:

5.Бірігу  тәсілімен  жасалған  қандай  аң,  өсімдік  атауларын  білесіңдер? Атап  жаз

ІІ-деңгей
  1. Екі  түбірден  біріккен  қала,  жер  аттарын  жаз?
  1. Жұрнақ  жалғану  арқылы  жаңа  мәңге  ие  болған  сөздерге  бірнеше  мысал  жазыңдар?

3.Сөздердің бірігуі арқылы жасалған неологизм сөздерді тауып жазыңдар?

4.Екі сөзден бірігіп жасалған құс атауларын жазыңдар?

ІІІ – ДЕҢГЕЙ

«Туған мекенім» атты ойтолғау жазыңыз.( ішінде біріккен сөздер болсын)                                                                                                                                                              


Пікірлер (5)

Жұмаш Нұртуған

Күшті,рахмет

Айсезім

Ұнаған жоқ маған

Каусар

Маган ұнады керемет

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз