Өлең, жыр, ақындар

Отбасындағы ер адамға қатысты қатыгездік: Б.Лукальдың конструктивті тұжырымдамасы арқылы талдау

Кіріспе

Тұрмыстық зорлық-зомбылық пен отбасылық қатыгездік әдетте құрбан болған әйелдермен байланысты. Дегенмен, өсіп келе жатқан академиялық және әлеуметтік назар отбасында ерлерге, әсіресе күйеулерге бағытталған қатыгездік мәселесін мойындай бастады. Осы тұрғыда Б.Лукалдың конструктивті тұжырымдамасы осындай құбылыстардың астарында жатқан күрделі әлеуметтік, психологиялық және құрылымдық себептерді талдау үшін құнды теориялық негізді ұсынады. Лукалдың сындарлы көзқарасы жеке басының, әлеуметтік құрылыстың және қарым-қатынас күшінің динамикасының рөлін атап өтеді, бұл отбасылық жағдайларда ер адамдарға қатысты қатыгездіктің астарлы ағынын түсінуде өте маңызды. Бұл тақырып аясында https://farabi.university студенті ретінде мақала жаздым.

Б.Лукальдың конструктивті тұжырымдамасын түсіну

Б.Лукальдың конструктивті концепциясы әлеуметтік шындықтар, соның ішінде гендерлік рөлдер мен отбасылық динамика биологиялық тұрғыдан алдын ала анықталмаған, керісінше тіл, өзара әрекеттесу және мәдени репродукция арқылы құрылады деген идеяға негізделген. Лукал жеке адамдар әлеуметтік рөлдер мен күтулерді іштей қабылдайды, содан кейін олардың мінез-құлқын, өзін-өзі қабылдауын және тұлғааралық қатынастарды қалыптастырады деп тұжырымдайды.

Лукал теориясының орталық бөлігін сәйкестендірудің реляциялық құрылысы концепциясы құрайды - сәйкестік (мысалы, еркектік, күйеу, әке) үздіксіз өзара әрекеттесу және әлеуметтік келіссөздер арқылы қалыптасады және сақталады деген түсінік. Нәтижесінде, осы құрастырылған нормалардан ауытқу көбінесе шиеленістерге, қақтығыстарға, ал кейбір жағдайларда психологиялық немесе физикалық қатыгездікке әкеледі.

Отбасындағы күйеуінің қатыгездік себептері: конструктивті талдау

1. Дәстүрлі еркектіктің деконструкциясы

Лукалдың көзқарасы бойынша, ер адамның дәстүрлі бейнесі - күшті, стоик, үстемдік етуші, қамтамасыз етуші - отбасында сынға түскенде, ер адамдар сәйкестік дағдарыстарына тап болуы мүмкін. Әйелдер тең немесе тіпті басым экономикалық және шешім қабылдау рөлдерін атқаруы мүмкін қазіргі заманғы үй шаруашылықтарында кейбір ер адамдар еркектіктің ішкі идеалдарына қайшы келеді. Рөлдің бұл инверсиясы өзін-өзі бағалаудың бұзылуына әкелуі мүмкін және кейбір жағдайларда ер адамды әлеуметтік стандарттарға сәйкес «сәтсіз» деп қабылдайтын серіктестер тарапынан келеке, эмоционалдық қорлау немесе бақылауды тудыруы мүмкін.

Бұл  контексте қатыгездік үстемдікті бекіту және қабылданған инверттелген иерархияға тепе-теңдікті қалпына келтіру құралына айналады.

2. Психологиялық зорлық-зомбылық және әлеуметтік тыныштық

Қорлау, құнсыздану, айла-шарғы жасау және газды жарықтандыру сияқты психологиялық қатыгездік – жәбірлеудің нәзік, бірақ зиянды түрі. Лукалдың теориясы ерлер құрбан емес, эмоционалды төзімді болуы керек деген қалыптасқан нормаға байланысты мұндай қатыгездіктің әлеуметтік тұрғыдан қалай көрінбейтінін көруге мүмкіндік береді.

Мұндай зорлық-зомбылыққа ұшыраған ер адамдар әлеуметтік стигма, сенімсіздік немесе жеккөрушілік қорқынышының салдарынан жиі үнсіз қалады. Бұл үнсіздіктің өзі ер адамдар қатыгездік циклін жалғастыратын осалдықты көрсетпеу керек деген сындарлы әлеуметтік күтудің нәтижесі.

3. Қарым-қатынастық күш күресі

Лукалдың конструктивистік көзқарасы бойынша билік тұрақты емес, қарым-қатынаста келісіледі. Дәстүрлі рөлдер бұзылған отбасыларда қуат динамикасы тұрақсыз болады. Ерлі-зайыптылар үстемдікке қол жеткізу үшін мінез-құлықты бақылауға, қорқытуға немесе мәжбүрлеу тактикасына жүгінуі мүмкін. Күйеуіне деген қатыгездік серіктес әйел қарым-қатынасты манипуляциялау немесе үстемдік ету үшін эмоционалдық, қаржылық немесе әлеуметтік құралдарды пайдаланғанда көрінуі мүмкін.

Бұл әрекеттер кездейсоқ емес, бірақ отбасылық бірліктегі рөлге немесе мәртебеге қатысты қабылданған қиындықтарға жасалған жауаптар.

4. Мәдени және әлеуметтік әңгімелер

Тағы бір фактор - ерлердің виктимизациясын жиі елемейтін мәдени әңгіме. Лукал тіл мен дискурс әлеуметтік түсінікті қалыптастыратынын атап көрсетеді. Тұрмыстық зорлық-зомбылық туралы басым дискурс әйелдерді тек құрбан ретінде, ал ер адамдарды қылмыскер ретінде көрсетуге бейім. Нәтижесінде ерлердің азаптары заңсыздандырылады немесе жойылады, бұл олардың қиянатының көрінуін азайтады.

Бұл көрінбеу ресурстардың, қолдау жүйелерінің немесе зорлық-зомбылыққа ұшыраған ерлерді заңды түрде танудың жетіспеушілігіне ықпал етеді, бұл олардың көрген қатыгездігін күшейтуі мүмкін.

5. Ішкі гендерлік нормалар және кінә

Ер адамдар ерлердің құндылығын қамтамасыз етумен, күшпен және бақылаумен байланыстыратын нормаларды жиі қабылдайды. Бұл рөлдер жұмысынан айырылу, ауру немесе эмоционалдық күрес салдарынан орындалмаса, ер адамдар терең кінә және жеткіліксіздік сезімін сезінуі мүмкін. Лукалдың теориясы осы ішкі нанымдар ер адамдарды қатыгездікті қиянат деп танудың орнына, лайықты жаза ретінде қабылдауға немесе ұтымды етуге қалай осал ететінін көруге көмектеседі.

Кінәні интернационализациялау үздіксіз виктимизацияға мүмкіндік беретін әлеуметтік құрылымға айналады.

Қорытынды

Отбасындағы ер адамға қатысты қатыгездік - күрделі және зерттелмеген мәселе. Б.Лукальдың конструктивті тұжырымдамасы арқылы біз мұндай қатыгездік жай ғана жеке моральдық сәтсіздік емес, әлеуметтік тұрғыда құрылған сәйкестіктердің, билік динамикасы мен нормативтік күтулердің өнімі екенін көреміз. Лукалдың құрылымы тіл, дискурс және қарым-қатынастық сәйкестік ерлердің отбасылық жүйелердегі тәжірибесін қалай қалыптастыратынын және көбінесе олардың виктимизациясын көрінбейтін етіп көрсететінін көрсетеді.

Гендерлік рөлдер мен билік құрылымдарының қалыптасқан сипатын тану отбасылардағы ер адамдарға бағытталған қатыгездікпен күресудің алғашқы қадамы болып табылады. Неғұрлым инклюзивті, теңдестірілген дискурс — ерлердің тәжірибесін растайтын және барлық жыныстар үшін салауатты, қиянатсыз қарым-қатынас үлгілерін насихаттайтын дискурс қажет.

 

 

 

 

Орындаған: Жиенбекұлы Нұрасыл

Жетекші: Авсыдыкова Құралай


Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз