Өлең, жыр, ақындар

Қазақ халқының мұрасы

Бұланды ауданы әкімдігінің білім бөлімі жанындағы

«Солнышко» бөбекжай-балабақшасы МКҚК

Қазақ тілі мұғалімі Мухамадиева Асель Кадербаевна

 

Білім беру саласы: «Қатынас».

Бөлімі: Қазақ тілі.

Тақырыбы:  «Қазақ халқының мұрасы».

Сабақтың мақсаты: Қазақ халқының мұрасы жайлы білімдерін кеңейту. Ұлттық ойындарды ойнауға, қазақ халқының салт-дәстүріне  қызығушылықтарын келтіру. Жаңа сөздер мен ойын арқылы үш тілде сөздік қорларын байыту. Қазақ тіліне тән дыбыстарды дұрыс атауға үйрету.

Көрнекіліктер: компьютер (слайд), үнтаспа, қағаз қуыршақ пен қуыршақтың ұлттық киімдері, ұлттық бұйымдар суреті, ою- өрнектер үлгісі, ватман, желім.

Сөздік жұмысы: сәукеле, қамзал, қосетек көйлек, шапан, шалбар, тақия, алқа, сырға, сақина, білезік, домбыра, қобыз, сыбызғы, ою.

Үш тілдік компонент: ұлттық киім-национальная одежда, ұлттық  бұйым-национальное украшение, ұлттық аспаптар- национальные инструменты, ұлттық ойындар- национальные игры, ою-өрнек-орнамент.

Good morning ! – Қайырлы таң! – Доброе утро! Family- отбасы- семья,  mother-ана- мама,   father- әке- папа,  grandmother-әже-бабушка,  grandfather- ата-дедушка, little frog-кішкентай бақа.

 

Іс-әрекет кезеңдері

Мұғалімнің іс-әрекеті

Балалардың іс-әрекеті

Мотивациялық-қозғаушылық

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұйымдастыру-іздестіру

Ұйымдастыру кезеңі: «Сәлеметсіңдер ме, балалар!»

Шаттық шеңбері:

 

 

Амандасу шеңбері-ағылшын тілінде

 

 

- Балалар, біз қай Республикада тұрамыз?

    - Дұрыс, балалар біздің Отанымыз- Қазақстан Республикасы.Отан сөзіне ұқсас отбасы сөзі, ол да біздің «кішкентай Отанымыз». Қазақ тілінде отбасы, ағылшын тілінде          

Отбасы мүшелерін үш тілде  атаңдар:

 

 

 

 

- Сендер Отан туралы тақпақ білесіңдер ме?

 (Қонаққа әже келеді, қолында сандық)

- Сәлеметсіздер ме, балалар!

Мерекелеріңіз құттық болсын. Менің  де сіздерге дайындаған сыйлығым бар, бірақ ең алдымен менің  тапсырмаларымды орындауыңыз керек.

  1. тапсырма(слайд)

Қазақ халқының ұлттық киімдерін атаңыз.

-Балалар, тапсырманы орындау үшін қазақ халқының ұлттық киімдерін есімізге түсірейік.

 

«Қуыршақты киіндіру»- дидактикалық ойыны.

 

 

 

 

2-тапсырма: (слайд)

Қазақ халқының ұлттық бұйымдарың атаңыз.

«Бұйымдарды  ата»- дидактикалық ойыны.

 

Әже: Жарайсыңдар, балалар, менің сыйлығымды қабыл алыңыз (балаларға білезіктерді таратады)

  • Балалар, біз де әжемізді қуантып, өз өнерімізді көрсетейік.

 

«Білезік» - сергіту сәті:

 

-Әже, балаларымыз ағылшын тілін де үйреніп жүр.

 

«Little frog»- қозғалыс ойыны.

«(бақаның тақиясы)

 

 

 

 

 

3-тапсырма: (слайд)

Қазақ халқының ұлттық аспаптарын атаңыз.

«Ұлттық аспапты тап»-д/ойыны

 

 

 

 

«Аспаптың түрін ажырату»- дидактикалық ойыны.

 

 

Армысың, асыл күн,

Армысың, асыл жер! Армысыз құрметті қонақтар!

  • Сәлеметсіз бе!
  • Good morning !

Good morning, good morning !

Good morning to you.

Good morning, good morning !

I am glad to see you.

 

 

 

 

-Қазақстан Республикасында.

 

 

Отбасы-семья-

Әке-папа-

Ана- мама-

Ата- дедушка-

Әже- бабушка-

 

Тақпақтар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар сәукеле, қосетек көйлек, қамзол; шалбар, шапан, тақия сөздерін қайталайды.

 

 

Магниттік тақтадағы қуыршаққа қыздар киімдерін таңдап, атайды, түстерді де еске түсіреді.  

 

 

 

 

 

Балалар ұлттық бұйымдарды атайды: білезік, сырға, сақина.

 

Балалар білезіктерін қолға тағып сергіту сәтін орындайды:

Он қолымда білезік,

Сол қолымда білезік.

Сәнді көйлек киелік,

Бәріміз бірге билейік.

 

 

 

Жүргізуші бақаның тақиясын киіп

Little frog, little frog

Hop, hop, hop! - секіреді

Little frog, little frog

Stop, stop, stop!- тоқтап, жүргізушіні таңдайды.

 

 

 

Берілген әр-түрлі музыка аспаптары ішінен қазақ халқының ұлттық аспаптарың таңдап, атайды.

 

Үнтаспа арқылы музыкалық аспаптың түрін ажырату.

 

«Тақия» ұлттық ойыны

 

4- тапсырма: (жапсыру жұмысы)

 «Көрпешені әшекелеу»-қыздарға.

 

«Домбыра мен қобызды құрастыру» - ұлдарға.            

Балалар шеңбер құрып ойнайды.

 

 

Қыздарға ою-өрнектермен көрпешені әшекелейді.  

 

Ұлдар домбыра мен қобыздың бөлшектерін жинайды.

Рефлексивті түзетушілік:

Қорытынды:

Әже:

-Балалар, менің тапсырмаларымды орындағандарыңыз үшін рақмет, Білімді және өнерлі балалар екенсіңдер. Қазақ халқының салт-дәстүрінің бірі- тойда қалта тарату. Бірақ дәстүр бойынша қалта тарату рәсіміне қыз балалар ғана қатысады.

 

-Балалар, әжеміздің сендерге дайындаған сыйлықтарын қабыл алыңдар.  (қыздарға әшекейлер таратып, ұлдарға ойыншықтар сыйлайды)

«Сау болыңыздар!»

 

Рақмет айтып, әжемен қоштасады.

 

 

-Сау болыңыз!

 

Қорытынды нәтиже:

Нені білу керек: қазақ халқының ұлттық киімдерін, музыка аспаптарын, ұлттық ойындарын  білу керек, отбасы мүшелерін үш тілде атау керек.

Қандай түсініктерді игерді: ұлттық киімдер мен бұйымдар жайла түсініктерін кеңейтті, ата-бабамыздан қалған ұлттық мұраны құрметтеу керек екенін түсінді.

Меңгерген дағдылары мен іскерліктері: ағылшын тілінде жүргізілген қимылды ойын  арқылы есте сақтау қабілеттерін дамытты, жаңа сөздермен сөздік қорларын байытты, дидактикалық ойындарға белсенді қатысты, жапсыру жұмысын орындады.


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз