Пәні: |
Ағылшын |
||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы: |
Looking for the sun |
||||||||||||||||
Сыныбы: |
6 |
||||||||||||||||
Уақыты: |
|
||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты: А)Ақпараттық:
Ә)Проблеманы шешу:
Б)Коммуникативтік : |
А) «Looking for the sun» туралы білімдерін жаңа ақпараттармен толықтыру;
Ә) Regular verbs and irregular verbs етістіктерін ауызша және жазбаша сөйлеуде қолдану дағдысын қалыптастыру; Б) Regular verbs and irregular verbs етістіктерін сөйлеуде қолдана білуге дағдыландыру; |
||||||||||||||||
Сабақтың әдісі: |
Түсіндірмелі -иллюстративтік, сөздік, практикалық, грамматикалық |
||||||||||||||||
Сабақтың типі: |
Жаңа материалды меңгерту. |
||||||||||||||||
Қолданылатын педагогикалық технологиялар: |
Жаңа педагогикалық технология, білім беруді ізгілендіру, ынтымақтастыру. |
||||||||||||||||
Пәнаралық байланыс:
|
қазақ тілі |
||||||||||||||||
Оқыту құралдары:
|
Тақта, оқулық, дидактикалық материалдар, плакат.
|
||||||||||||||||
Сабақтың барысы: |
Мұғалімнің қызметі |
Оқушының қызметі |
Күтілетін нәтиже |
|
|||||||||||||
I. Organization moment: |
-Good morning dear children! -Sit down please. -First of all tell me who is on duty today? -Who is absent? -What day of the week is it today? -What`s the weather like today?
Now, please look at the blackboard. There is a phonetic drill. Listen to me, and then you`ll repeat after me all together and by one. At school I’m going to count I’m going to read I’m going to write I’m going to speak.
|
-Good morning teacher! - I`m on duty today. -All are present. - Today is cloudy.
I’m going to count I’m going to read I’m going to write I’m going to speak.
|
Мұғалім мен оқушы арасындағы алғашқы қарым – қатынас орнайды.
Оқушылар тақпақты тыңдайды, оқиды,жазады,сөйлейді. |
|
|||||||||||||
II. Checking up the home work. |
-Now, who want’s to answer? What was the hometask for today? |
- the hometask for today was exercise 5,6 at page 81. |
Үй тапсырмасын дұрыс орындағандықтарын көрсетеді. |
|
|||||||||||||
III. Introduction of the theme of the lesson: «Looking for the sun»
IV. Grammar: |
Now children today we`ll take a new theme as “Looking for the sun’’ First of all write down the new words: Get on- транспортқа отыру A ferry- жүк таситын кеме Reach- қол жеткізу,жету Journey- сапар,саяхат Shine- жарқырау Empty- бос
Now children if you finished your writing, look at the blackboard and listen carefully to me. Our today’s grammar theme is “Regular verbs and irregular verbs” Яғни, дұрыс және бұрыс етістіктер.Дұрыс етістіктерге -ed жалғауы жалғанады және бұрыс етістіктер түбірімен өзгереді. Ex:1 Find the past forms of these verbs from text: Regular verbs: reach rain start travel arrive Irregular verbs: get go take shine leave come
|
Мұғалімді мұқият тыңдап,жаңа сөздерді сөздік дәптерлеріне жазып алады. Get on- транспортқа отыру A ferry- жүк таситын кеме Reach- қол жеткізу,жету Journey- сапар,саяхат Shine- жарқырау Empty- бос
Оқушылар грамматика бойынша жұмыстанады. Оқушылар ережені тыңдайды, оқиды, жазады,сөйлейді.
Reached, rained, started, traveled, arrived. Got, went, took, shone, left, came
|
Оқушылардың сөздік қорлары молайады және жаңа сөздерді айтып үйрене алады.
|
|
|||||||||||||
V. Doing exercises with teacher
VI. Doing exercises yourself
|
Do you understood me? Well. Now we shall do some exercises. Exercise 2 p 84 Listen and read Robert Midhurst is 65, but he looks much younger. Last year he was in Europe and North Africa on a bicycle for more than six months. Last September the weather in Britain was very bad, so Robert got on his bicycle in London and went to Dover. At dover he took a ferry. After three days he reached Paris, but in Paris the weather wasn’t better than in London. It rained all the time. Again he got on his bike and started the journey to Spain. Robert likes France a lot .He travelled slowly. The weather got better. The days were very sunny and warm. It was late October when he arrived in Spain. For five days he travelled slowly because there were strong winds, and it often rained. At the beginning of November the weather got better. The sun shone but the beaches were often empty. He left Spain at the beginning of December. In December he was in Africa. It was very hot there. The journey was very interesting. He came back to England by plane. Exercise 3 p 84 Read the text again and complete the chart. What was the weather like in places Robert visited.
Exercise 4 p 85 Ask and answer the questions. What was the weather like in London? -It /very bad. b. What/weather/like/Paris? c. It How did he go to Dover? - He/go/by bicycle. d.How/go/to Paris? - by ferry. e. Where was Robert in September (October, November, December)? Exercise 5 p 86 Read an interview with Robert and Midhurst.Look at the below and put a tick(˅) or a cross(x). Interviewer: Robert,you are not so youmg.Why did you go on the that journey? Robert: For many reasons.I love Britain,I also love travelling. Interviewer:about Why don’t you travel around Britain? Robert: I know Britain well.I love the countryside,but English food is boring.The hotels are very expensive and not very good.They’re much better in France. Interviewer: So you don’t like much Britain. Robert: Oh, I do.I love the people,they’re so friendly.The most important thing for me is weather. Interviewer: The weather? Robert: Yes I hate the weather.I like the British summer, but the summer, but the spring is very wet. Interviewer: But the winter isn’t very cold.We don’t have much snow. Robert: That’s right,but it rains a lot.I like the sun.So I certainly don’t like the British winter.
What does Robert like about Britain?
|
Exercise 2 p 73. Robert Midhurst is 65, but he looks much younger. Last year he was in Europe and North Africa on a bicycle for more than six months. Last September the weather in Britain was very bad, so Robert got on his bicycle in London and went to Dover. At dover he took a ferry. After three days he reached Paris, but in Paris the weather wasn’t better than in London. It rained all the time. Again he got on his bike and started the journey to Spain. Robert likes France a lot .He travelled slowly. The weather got better. The days were very sunny and warm. It was late October when he arrived in Spain. For five days he travelled slowly because there were strong winds, and it often rained. At the beginning of November the weather got better. The sun shone but the beaches were often empty. He left Spain at the beginning of December. In December he was in Africa. It was very hot there. The journey was very interesting. He came back to England by plane.
The weather in Britain is very bad. The weather in France is better. The weather In Spain is strong windy and rainy. The weather in Africa is very hot.
Оқушылар бір-бірімен диалог құрады.
Yes No No Yes No Yes No
|
Тақырыпты тез әрі жеңіл қабылдай алады. Ағылшын тілінде оқи алады және аудара алады. Қойылған сұрақтарға тез әрі нақты жауап береді.
Оқушылар мәтінді оқып шығады,ары қарай жаттығулармен жұмыстанады.
Мұғалімнің көмегімен жаттығулар орындауда шапшаңдық пен таланттылықтарын байқатады. Тақырыпты тез меңгереді.
Жаттығуларды мұғалімнің көмегінсіз өз беттерімен орындау арқылы жаңа материалға түсінгендерін көрсетеді. |
|
|||||||||||||
VII. Giving home work. |
Exercise 6 p 86 Complete the sentences from the text.
2 In the we don’t have. . 3 In the winter is ………….. 4 The summer ……………..
|
Оқушылар үй тапсырмасын жазып алады. |
Үйге берілген тапсырманы ізденіп орындап келеді. |
|
|||||||||||||
XV. Conclusion. |
Your marks for lesson: …., ….., ….., …., …., …. - exсelent, …, …, …, …, …, -good. Good-bye children! |
Күнделіктеріне бағаларын қойдырады. -Good-bye teacher! |
Сабақ қорытындыланады. Оқушылар бағаланады.. |
|
|||||||||||||
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі