Алматы қаласы, Алмалы ауданы
167 жалпы білім беретін мектеп
Қабдырахманова Айым Жеңісқызы
Бастауыш сынып мұғалімі
2 сынып
Қазақ тілі
Дара және күрделі етістік
Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаты: |
2.1.2.1. Мәтіннің тақырыбы мен тірек сөздердің негізінде мәтіннің мазмұнын болжау. |
|||||||||||||||
Ортақ тақырып: |
Қоршаған орта |
|||||||||||||||
Бөлім: |
Тыңдалым және айтылым |
|||||||||||||||
Бөлімше: |
Мәтіннің мазмұнын болжау |
|||||||||||||||
Бағалау критерийлері: |
Барлық оқушылар: - Заттардың қимылын, іс-әрекетін білдіретін сөздерді атайды, сұрақтар қоя біледі. - Сөйлемдердің ішінен етістіктерді тауып жазады, етістіктің дара және күрделі түрлерін ажыратады, мәтіннің мазмұнын болжайды Көптеген оқушылар: - Етістіктің дара және күрделі түрлерін пайдаланып сөйлемдер құрастырады, топтастырады. - Дара етістікті күрделі етістікке, күрделі етістікті дара етістікке айналдарып өзгертеді, түрлендіреді. - Сөйлемдердің дара және күрделі түрін салыстырып, қорытынды жасайды. Кейбір оқушылар: - Берілген мәтінді өз бетімен әрі қарай жалғастырады, жоспар құрастырады. - Алған білімдерін қоршаған ортамен байланыстырады. |
|||||||||||||||
Сабақ мақсаттары: SMART |
Етістіктің дара және күрделі түрін түсінеді, айтып , жазған сөйлемдерін қоршаған ортамен байланыстырып, дәлелдейді. |
|||||||||||||||
Сөздік қор: |
Дара және күрделі етістік |
|||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту: |
Денсаулық, достық, және айналадағыларға қамқорлық көрсету |
|||||||||||||||
Денсаулық және техника қауіпсіздігінің сақталуы: |
АКТ-ны қолданғанда және бір-бірімен қарым-қатынас жасауда денсаулықты сақтау |
|||||||||||||||
Пәнаралық байланыстар: |
АКТ, дүниетану, әдебиеттік оқу |
|||||||||||||||
АКТ қолдану дағдысы : |
Жеке және топпен жұмыс істей білу қабілеті |
|||||||||||||||
Алдыңғы меңгерілген білім: |
Өтілген сөз таптарын ажыратады. |
|||||||||||||||
Сабақ барысы: |
||||||||||||||||
Сабақтың жоспарлан ған кезеңдері: |
Сабақта жоспарланған іс-әрекет: |
Ресурстар |
||||||||||||||
Сабақтың басы: 3 минут |
1. Психологиялық ахуал қалыптастыру: -Балалар, біз бүгін сондай тамаша әрі қуаныш пен ізгілікке толы қоршаған ортаға сәлем береміз. Қуанамын мен де, Қуанасың сен де. Қуанайық достарым, Арайлап атқан таңға. 2.Топқа бөліну Пазл құрастыру арқылы топқа бөліну 1-топ «Құстар» 2-топ «Жануарлар» 3-топ «Жәндіктер» 3. Топ ережесін еске түсіру, топ басшыларын анықтау 4. «БББ» әдісі (оқушылар кестегі «Білемін» бөлімін өз ойларын жазып толтырады)
|
Интерактивті тақта
«БББ» кестесі
|
||||||||||||||
Сабақ ортасы: 32 минут |
Білу және түсіну 1.Оқушылардың алдыңғы сабақтардан алған білімдерін байқап көру «Серпілген сауал» әдісі бойынша 1. Сөз таптарын атаңдар?2. Етістік дегеніміз не? 3. Етістіктің сұрақтарын атаңдар 4. Етістік сөздері бар сөйлем құрастырып айтыңдар? 5. Бір сөзден тұратын етістік болатын мысалдар келтіріңдер? 6. Екі немесе үш сөзден тұратын етістікке мысалдар келтіріңдер? 2.Оқушылар оқулықтағы негізгі тақырыппен танысады. «Ойлан, Бірік, Бөліс» әдісі арқылы жеке, топта, ұжымда оқулықтағы тапсырманы ауызша орындау.
Дескриптор: 1. Кестедегі сөздерді оқиды, дара етістік пен күрделі етістік сөздері жайында түсінік алады, ерекшелігін айтады, салыстырады, ажыратып, қорытынды жасайды. 2. Мысалдар келтіріп дара етістікті күрделі етістікке айналдарып өзгертеді, түрлендіреді. 3. Жасаған қорытындыны төмендегі ақпаратпен салыстырады. Қалыптастырушы бағалау: «Қошемет» Осы жерде жаңа сабақтың тақырыбы жарияланады. Жаңа сабақтың тақырыбы: «Дара және күрделі етістік»
3.Шығармашылық тапсырма Топпен жұмыс Қолдану І топ: Мәтіннің мазмұнын ауызша болжа. Мысалды оқып, әрі қарай не болатынын қоршаған ортамен байланыстыр. ІІ топ: Мысалдағы қарамен жазылған етістіктердің дара, күрделі екенін ажыратып, салыстыр. ІІІ топ: Суретке қарап дара және күрделі етістіктерді тауып айтып, түрлендіріп, топтастыр Дескриптор: 1. Мәтіндегі сурет бойынша өз ойларын айтады. 2. Дара және күрделі етістіктердің түрлерін ажыратады, түрлендіреді, топтастырады. 3. Сөйлемдердің ішіндегі сөздердің дара және күрделі түрін салыстырып, қорытынды жасайды. 4. Қоршаған ортамен байланыстырады, дәлелдейді, мәтіннің мазмұнын болжайды. Қалыптастырушы бағалау: «Жұлдызша» Орындаған тапсырмаларына қарай жұлдызшалар тарату. Жасыл- Сары - Қызыл- «Тамаша!» «Жақсы!» «Талпын!» 4.Дәптермен жұмыс «Өздік жұмыс» Талдау 1 тапсырма: Өлеңді қатесіз көшіріп жазып, ішінен дара және күрделі етістіктерді тауып теріп жаз Дескриптор: 1. Оқушылар өлеңді қатесіз көшіріп жазып, ішінен дара және күрделі етістіктерді тауып теріп жазады 2. Оқушылар етістіктің дара және күрделі екенін ажыратып, өзгертіп айтады, түрлендіреді. 3. Өлеңге тақырып қойып,өз пікірлерін айтады. Қалыптастырушы бағалау: Ынталандыратын қанатты сөздер: Жарайсың! Тамаша! Керемет! Талпын! Ойлан! 2 тапсырма: Дара етістіктерді күрделі етістікке айналдырып жаз Дескриптор: 1. Оқушылар берілген дара етістікті күрделі етістікке айналдырып жазады. 2. Балалар етістіктің дара және күрделі түрін салыстырып, қорытынды жасайды. Қалыптастырушы бағалау: «Бағдаршам көздері» (өте жақсы-жасыл, жақсы-сары, орташа-қызыл) Сергіту сәті: «Нөсерлі жаңбыр» іс-қимыл арқылы орындайды 5. «Жариялау» әдісі Топтық жұмыс Жинақтау І топ: «Қосжазба» күнделігі (Оқиғаға өзінің пікірін жазады) Әңгімеге құралған жоспарды жалғастырады, мәтіннің мазмұнын болжау. Дескриптор: 1. Әңгімеге құралған жоспарды жалғастырады, мәтіннің мазмұнын болжайды. 2. Оқиғаға қатысты өз пікірін жазады ІІ топ: «РАФТ» әдісі (Кейіпкерге алғыс жазады) Роль: көгершін А-аудитория: анасы Форма: алғыс хат Тақырып: «Алғысым шексіз» Дескриптор: Балалар көгершіннің атынан анасына «Алғысым шексіз» деген тақырыпта алғыс хат жазып, оқып береді. Әңгімедегі етістіктерді тауып, дара және күрделі екенін айтады, топтастырып, салыстыру ІІІ топ «Sinkuein» әдісі «Көгершін» сөзіне бес жолды өлең құрастыру 1-жол 1 зат есім 2-жол 2 сын есім 3-жол 3 етістік 4-жол 4 сөзден тұратын бір сөйлем 5-жол Синоним сөз жазу Дескриптор: 1. 5 жолды өлең құрастыра алады. 2. Әрбір топ берілген тапсырмасы бойынша өз нұсқасын жариялайды. Қалыптастырушы бағалау: «Жапондық мимика» -О-о-о-«5» -М-м-м-«4» 6.Жұппен жұмыс: Бағалау «Ребусты шеш» Шешуіндегі етістікті қатыстырып сөйлем құра Дескриптор 1. Ребустарды жұптаса шешіп, шешуіндегі сөздің етістік екенін табады, 2. Дара етістікті күрделі етістікке, күрделі етістікті дара етістікке айналдырады, өзгертіп, топтастырады. 3. Сөйлемдер құрайды, сөйлемдерден мәтін құрастырып жоспарлайды, қорытынды жасайды. Қалыптастырушы бағалау: Стикерлер арқылы бағалау |
Доп
Оқулық
Берілген сөздерге тиісті сюжетті суреттер, балардың қимылы
Интербел сенді тақта
Флипчарт, маркер, стикер,жай қарындаш, А4 парағы, сюжетті суреттер
Жұлдызшалар Жасыл-
Сары
Қызыл
Дәптер, оқулық
Оқулық, жұмыс дәптері
Көгершін нің суреті
Үлестірмелі ребустар. АКТ-дан жауабы көрсетіледі |
||||||||||||||
Сабақтың соңы: (5 минут) |
Кері байланыс «БББ» әдісі (оқушылар кестеге өз ойларын жазып толтырады)
Рефлексия -Бүгінгі сабақ сенің көңіл күйіңе қалай әсер етті? |
«БББ» кестесі
Смайликтердің түрлері |
||||||||||||||
Саралау -Қабылдау деңгейі әр түрлі оқушыларға қабілеттеріне қарай алға жетелейтін шығармашылық тапсырмалар ұсынамын. -Негізгі тапсырмаларды түсіндіруде көмек қажет ететін оқушыларға қосымша уақыт бөлемін. -Оқушыларды белсенді оқыту мақсатында, үнемі ҚБ қолданып отырамын. Саралау - Әрбір оқушыға мақсаттарға жетуге ықпал жасайтын ««Серпілген сауал» әдісі, «Сөздерді талқылау», «Құрастыр,сосын жауап бер»әдіс-тәсілдерді қолдану арқылы оқушылардың белсенділігін арттырамын.Белсенділік танытқан оқушыларға қолдау көрсетемін, мадақтаймын.Кейбір көмек күтетін оқушыларға «Жетелеуші сұрақтар», «Қолдау көрсету», «Жіктеу» тәсілдері арқылы саралап тапсырма беріп көмек көрсетемін. |
Бағалау «Қошемет» «Жұлдызша» «Ынталандыратын сөздер» «Жапондық мимика» «Стикерлер арқылы» бағалау «БББ» кестесі |
Денсаулық және қауіпсздік техникасының сақталуы Үзіліс кезіндегі қауіпсіздік ережесін сақтау. Мысалы: бір-бірін итермеу, баспалдақтан сырғанап түспеу, үшкір заттарды ұстамау т.б.
|
Қарлығаш
1дара етыстік 2күрделі етістік