Өлең, жыр, ақындар

Famous actors and actresses

г.Актобе

Актюбинская средняя школа

Учительница английского языка

Бралиева Казина Серкеновна

  Английский язык 

  Teacher: Braliyeva K.S.                                              Класс- 9             

 

АВС

Тема занятия:

 «Famous actors and actresses»

 

Цель:

   Ознакомить учащихся с новой лексикой на данную тему. «Famous actors and actresses»

Задачи:

  1. формирование лексических навыков по теме:
  2. развитие навыков восприятия речи на слух;
  3. воспитывать терпимое отношение к мнению других людей, умение работать в группах;

Оборудование:

  Учебник  Т.Аяпова, словарь, тетради, слайды, видеоролики.

  Ученики знают слова на тему  «Famous actors and actresses».

  Употреблять артикли и времена глаголов  в Present Perfect вести диалог.

  Актеры,  актрисы.

Результаты обучения:

Ключевые идеи:

Ресурсы

                                  Содержание урока

 

 

Деятельность учителя: что я буду делать?

Деятельность  учащихся

 

 

 

I. Организационный момент

- Good morning my dear Friends! I am so glad to see you. 

- How are you today?

- Are you ready for our lesson? Yes, so let’s start!

- In order to organize our work, I ask you to attach the funny ties-Для того чтобы организ-ь нашу работу я попрошу прикрепить веселые галстуки.

 

Психологический настрой учащихся на дальнейшую деятельность. Look at the blackboard. We have a flower but without buds. You should choose one of pink, yellow, and green, orange and write down your name and glue your bud on the flower.

Психологический настрой учащихся на дальнейшую деятельность.

We are fine thanks!

 

 

 

 

Red – you will be active at the lesson

 

Yellow - you will be lucky at the lesson

Green - you will be purposeful at the lesson

orange - you will be talkative at the lesson

White-you will be polite at the lesson today

 

 

I.

 

II. Проверка дом.зад.

Приём: «Brainstorm» «Мозговой штурм»

Answer my questions:

1) What do you know about cinema?

2) How often do you go to the cinema?

3) How do you like to see films at a cinema or on TV?

4) Which do you like better: feature or documentary films?

5) Who is your favorite film actor or actress?

6) What films do you like best?

7) What row do you usually sit in the cinema?

8) What do you feel about horror films?

9) Do you collect the pictures of film stars?

10) What film is on at the «Luch» today?

11) What people are involved in film making?

12) What was the name of the last film you saw?

 

III. Деление на группы.

 

«Мозайка»

II.Проверка дом.зад. Повторение новых слов из пройденной темы.

Учащиеся отвечают на вопросы.

Impressive- - әсерлі

Frightening- - қорқынышты

magnificent- - әдемі

Melodrama-мелодрама

Western-Батыс

horror film- қорқынышты фильм

comedy-комедия

fights- төбелес

thriller- триллер

 unreal things- бұлдыр заттар

storyline,- Сюжетная- әңгіме

astonishing-   удивительно, таң қалдырады

action films- таң қаларлық

mysterious-   жұмбақ

cartoon-мультфилм

romantic- романтикалық

 historical films- тарихи фильмдер

 exciting- толқытатын

 an adventure film- шытырман фильм

documentary film- деректі фильм

drama.- драма.

Учащиеся делятся на группы собрав разрезанную картинку.

 

 

II.

Видеоролик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учебник

 

 

IV. Сообщение темы урока.

At the  last lesson we told about movies, today we’ll continuo our lesson.  Look at the screen, please!

Yes you are right! Today we will speak about famous actors and actresses. And  then look at the blackboard and read this epigraph! These words will be the main idea of our lesson.

 “Everyone and everything around you is your teacher. ”

(Ken Keys)

 Who can repeat this epigraph?

V. Новые слова  

Оff-screen behavior- экрандағы міндетін атқарушы, a powerful impression  қуатты әсер , an aggression -агрессия,  a screen- экран ,  a powerful impression-қуатты әсер,Shy-ұялшақ,  calm сабырлы -, purposeful- мақсатты -, sustainable- тұрақты  мінезді .

VI.The work with the book.работа по учебнику Упр-3 стр-140

VII.Речевая зарядка.

You have seen a lot of interesting and popular films with Hollywood stars.

  1. What films do you like most of all?

 

VII.Речевая зарядка

T:- What films do you like most of all?

And who is your favorite actor or actress?

 

 

 

 

IV. (Учащиеся догадываются о теме урока посмотрев на видеоролик)

 

They are “famous actors and actresses”.

“Everyone and everything around you is your teacher. ” «Всё вокруг вас является вашим учителем».

(Ken Keys)

 

 

 

 

 

Учащиеся повторяют эпиграф.

 

 

 

V. Н овые слова  

Оff-screen behavior- экрандағы міндетін атқарушы, a powerful impression  қуатты әсер , an aggression -агрессия,  a screen- экран ,  a powerful impression-қуатты әсер,Shy-ұялшақ,  calm сабырлы -, purposeful- мақсатты -, sustainable- тұрақты  мінезді .

 

 

P1: I like films which are full of fights and adventures. They are dynamic, dramatic and full of special effects. My favorite actor is…

 

VI.The work with the book.работа по учебнику Упр-3 стр-140

 

VII. Речевая зарядка

 .P1: I like films which are full of fights and adventures. They are dynamic, dramatic and full of special effects.  My favorite actor is…

P2: I like action films. They are very dynamic and really exciting. They grab my attention from the first scene. My favorite actor is…

P3: I agree with teacher. I like comedies too. They are funny. They put me in a joyful mood. My favorite actor is…

P4: I like love stories and melodramas. They are very touching and interesting. My favorite actress is…

 

 

IV.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.

 

VI.

 

 

 

VII.

 

Слайд

 

 

 

Слайды с фотографиями актеров и актрис

 

Постер маркеры

 

 

 

Видеоролик

 

 

 

Лист взаимооценивания

 

 

 

Лист обратной связи(таблица ЗХУ)

 

 

 

 

VIII.Gramma- Present Perfect S+has\have +V3 .

 

 

 

IX. Слайды . Назвать актеров и актрис и соотнести их c названиями  фильмов.

X.Защита постера.


XI.Физминутка.

 Неунывающий ёжик.

 

 

 

XII..Оценивание.

 

 

 

XIII.Подведение итогов-

Обратная связь.

  The lesson comes to the end, now let’s make the conclusion. What have we discussed during the lesson? What useful and interesting information have you known?

XIV.Дом задание. Open your dictionaries and write down your home work.

Thank you for your work, for your taking part in the discussion! The lesson is over! Good-bye!

VIII. Grammar -  Present Perfect  S+has\have +V3 .

 

IX. Учащиеся называют актеров и актрис и называют фильмы с их участием.

 

X.Защита постера.

 

XI.Физминутка.

 Неунывающий ёжик.

Ребята повторяют движения под музыку.

 

 

 

 

 

 

 

В течении урока формативное оценивание «Три хлопка» за активное участие.

 

XIV.Дом задание.

 

Ex 6 p141

Read the text and choose the correct verb form

 

 

 

VIII.

 

 

 

 

 

 

IX.

 

 

 

X.

 

 

 

 

XII

 

 

 

 

 

XIII.

 

 

 


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз