«Құмаш Нұрғалиев атындағы гимназия» КММ
Биология пәні мұғалімі: Майтпасова Куралай Кокенаевна
Күні: |
Мұғалім: |
Барлығы оқушы Қатысқаны - |
||
Сабақтың тақырыбы |
Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері |
|||
Жалпы мақсаты |
Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері туралы мағлұмат алады, қанның тамырлар бойымен қозғалуын түсінеді, қанайналымның үлкен және кіші шеңберінің қозғалыс бағытын біледі, оларды ажырата алады. |
|||
Сілтеме |
Күнтізбелік жоспар, «Биология» оқулығы 8-сынып, «Биология және салауаттылық негізі», «Биолог анықтамалығы»журналы. |
|||
Оқу нәтижесі |
Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері туралы мағлұмат алды, қанның тамырлар бойымен қозғалуын түсінді, қанайналымның үлкен және кіші шеңберінің қозғалыс бағытын білді, оларды ажырата алды. |
|||
Негізгі идеялар |
Адам денесіндегі тамырлар үлкен және кіші қанайналым шеңберін түзеді |
|||
Сабақта қолданылатын ресурстар |
дидактикалық материалдар, әдістемелік құралдар, тақта, электорнды оқулық. |
|||
Оқыту әдістері |
Әдіс-тәсілдер |
|||
|
Жеке жұмыс, топтық жұмыс; «Сәйкестендіру кестесі», «Биологиялық диктант», «Сұрақ-жауап», «Венн» диаграммасы, «Сөзжұмбақ», «Синквеин», ассоциация |
|||
Сабақ бойынша мұғалім мен оқушының іс-әрекеті |
||||
Сабақ барысы |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Қабылдау каналы |
Ұйымдастыру (3 минут)
|
1. Оқушылардың сабаққа қатысуын қадағалау, оқу–құрал жабдықтарын тексеру, атмосфералық ахуалды реттеу,оқушылардың көңілін сабаққа аудару, көңіл күйлерін басбармақ арқылы анықтау, бағалау парағы арқылы үш топқа бөлу. |
1. Оқушылар сабақта толық, толық еместігін айтады. Көңіл күйлерін басбармақ көрсету арлы білдіреді, әр оқушы жеке-жеке бағалау парағын алады, бірдей түстегі бағалау парағы бір топ болып отырады.
|
|
|
Үй жұмысын тексеру (7 минут) |
1. Сәйкестендіру кестесі (А) |
1. Сәйкестендіру кестесі (А) |
Өзін-өзі бағалау, формативті бағалау: жарайсың, жақсы, критериалды бағалау |
визуал, кинестетик, танымдық белсенділігі артады |
Қызығушылығын Ояту. (5 минут) |
«Жүрек» сөзіне ассоциациясын құру
|
Оқушылар «Жүрек» сөзіне ассоциациясын құра отырып, өткен тақырыптарды еске түсіреді. |
Формативті бағалау: жарайсың, жақсы |
Аудиал, визуал, кинестетик, танымдық белсенділігі артады |
Жаңа сабақты меңгерту (17 минут)
|
(БІЛУ) Кітаппен жұмыс. Жаңа терминдерге қысқаша сипаттама береді. І топ: Үлкен шеңбер ІІ топ: Кіші шеңбер ІІІ топ: Қан қысымы
(ТҮСІНУ) І топқа: Жоғарыдағы 1-13 жауаптан кіші қанайналым шеңберінің жүретін жолын теріп жаз(тек санмен көрсет) ІІ топқа: Жоғарыдағы 1-13 жауаптан үлкен қанайналым шеңберінің жүретін жолын теріп жаз(тек санмен көрсет) ІІІ топқа: Жоғарыдағы 1-13 жауаптан тек қана оттегіне қаныққан қан болатын қантамырлары мен жүректің бөліктерін теріп жаз. (тек санмен көрсет)
(ҚОЛДАНУ) І топ «Венн» диаграммасы Үлкен және кіші қанайналымына ІІ топ: Үлкне және кіші қанайналымының қозғалыс ретін анықтау ІІІ топ: Сөзжұмбақ «Қанайналым»
Үлгерімі төмен оқушы: жаңа терминдерді жазып, анықтама беру |
Оқушылар тақырыптың ішіндегі жаңа сөздерді жазып, қысқаша анықтама береді. Электронды оқулықтан қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері туралы мағлұмат алады. Постер жасайды
Әр топ өзіне берілген тапсырмаларды орындайды
Әр топ өзіне берілген тапсырмаларды орындайды
Термин сөздерді жазып анықтама береді |
Өзін-өзі бағалау, формативті бағалау: жарайсың, жақсы, геометриялық фигуралар арқылы, критериалды бағалау |
Аудиал, визуал, кинестетик, танымдық белсенділігі артады |
Сергіту сәті (2 минут) |
Қаңқа әуенін қосу |
Қаңқа әуеніне билейді |
Формативті бағалау |
Аудиал, визуал, кинестетик |
Сабақты бекіту (6 минут)
|
(ТАЛДАУ) Үлкен және кіші қанайналымының суретімен жұмыс (ЖИНАҚТАУ) Бүгін сабақта не білдім? Үлгерімі төмен оқушы: Жүректің суретімен жұмыс |
Үлкен және кіші қанайналымның суретіне үш топ таталдау жасайды Бүгінгі өткен тақырып бойынша білгендерін жазады. Суретпен жұмыс жасайды |
Өзін-өзі бағалау, формативті бағалау: жарайсың, жақсы, критериалды бағалау |
Аудиал, визуал, кинестетик, танымдық белсенділігі артады |
Сабақты қорытындылау (5 минут) |
(БАҒАЛАУ) «Синквеин» әдісі |
«Синквеин» әдісі арқылы оқушылар жүрек сөзіне бес жолды өлең құрайды. |
Өзін-өзі бағалау, формативті бағалау: жарайсың, жақсы, геометриялық фигуралар арқылы, критериалды бағалау |
Аудиал, визуал, кинестетик, танымдық белсенділігі артады |
Үйге тапсырма |
§ 22 оқу, кесте толтыру, ребус құрастыру |
Күнделікке жазады. |
||
Кері байланыс Жасау, бағалау |
Басбармақ арқылы бағалау |
Үй тапсырмасы
Сұрақ-жауап С
1. Жүрек неше қабаттан тұрады?
2. Адам жүрегі неше қуысты?
3. Ересек адамның жүрегінің салмағы?
4. Қанның тұйық жүрек-қан тамырлары жүйесі бойынша үздіксіз қозғалуы...
5. Жүректің өзінде пайда болған импульс әсерінен жиырылу қабілеті?
6. Жүрек жұмысы неше кезеңнен тұрады және қандай?
7. Салыстырмалы тыныштық күйде жүрек неше рет жиырылады?
8. Қантамырларды ата?
Биологиялық диктанат В
1. .................. қанайналым жүйесінің орталық мүшесі. 2. Жүректің қабырғасы .............тұрады. 3. Жүректен әкететін қантамырлар ....................... деп аталады. 4. Ең ірі артерия қантамырлары ................ деп аталады. 5. ...................қабырғасы жақсы жетілген. 6. Жүрекшелерден қарыншаға қанның өтуін................... реттейді. 7. Жүректегі .................қанды тек бір бағытта өткізеді. 8. Жүректің қалың бұлшықетті қабаты ..............деп аталады
А
Сәйкестендіру кестесі
1. Қан Оттекті тасымалдайды -
2. Эритроциттер Қан ұйымайтын ауру -
3. Микоциттер Қанның қызыл түсті жасушалары -
4. Трамбоциттер Ақ түсті ядролы жасушалар -
5. Гематолог Организмнің айнасы -
6. Гемофилия Қан ауруын емдейтін дәрігер -
7. Гемоглобин Плазмадағы нәруыз -
8. Фагоциттер Қанның ұйығыштығын қамтамасыз ететін жасушалар -
9. Глобумен Обыр жасушалар –
ТҮСІНУ.
1. Оң жақ қарынша
2. Оң жақ жүрекше
3. Сол жақ қарынша
4. Сол жақ жүрекше
5. Қолқа
6. Өкпе салатамыры
7. Жоғары және төменгі қуысты көктамырлар
8. Өкпе көктамыры
9. Өкпе қылтамыры
10.Бүкіл денедегі салатамырлар
11.Ұлпалардағы қылтамырлар
12.Салатамыр көктамырға айналады
13.Көктамыр салатамырға айналады
І топқа: Жоғарыдағы 1-13 жауаптан кіші қанайналым шеңберінің жүретін жолын теріп жаз (тек санмен көрсет)
ІІ топқа: Жоғарыдағы 1-13 жауаптан үлкен қанайналым шеңберінің жүретін жолын теріп жаз (тек санмен көрсет)
ІІІ топқа: Жоғарыдағы 1-13 жауаптан тек қана оттегіне қаныққан қан болатын қантамырлары мен жүректің бөліктерін теріп жаз. (тек санмен көрсет)
ҚОЛДАНУ
І топ. Венн диаграммасы
ІІ топ.
1. Қанның қанайналымның кіші шеңбері бйынша өту ретін анықтаңдар:
А) сол жақ жүрекше:
Ә) өкпе капиллярлары;
Б) өкпе веналары;
В) өкпе артериялары
Г) оң жақ қарыншалар.
2. Қанайналымның үлкен жеңберінің өту ретін анықтаңдар:
А) оң жақ жүрекше
Ә) артерия
Б) вена
В) сол жақ қарынша
Г) қолқа
ІІІ топ. Сөзжұмбақ
Сөзжұмбақ «Қанайналым»
ЖИНАҚТАУ. Бүгінгі сабақта не білдіңіз?
1. Бүгінгі сабақта не білдіңіз? (Білгендеріңізді жазыңыздар)
2. А) Жүрек қанайналымының үлкен шеңбері:
Б) Жүрек қанайналымының кіші шеңбері:
3. А) Кесте толтыру
Б) Терминдер сөйлейді
• Жүрек-
• Артерия-
• Капилляр-
• Вена-
• Жүрек автоматизмі-
• Гипертония-
• Гипотония-
• Тамырдың соғуы-
• Тонометр-
4. Сәйкестендіру кестесі
5. Неліктен жүрек бүкіл өмір бойында қажусыз және үздіксіз жұмыс істей алады? Дене жүктемесі кезінде жүрек жиырылуының жиілігі мен күші қалай өзгереді?
Үлгерімі төмен оқушымен жұмыс
Жүректің құрылысын жазыңыз, қанайналым шеңберін анықтаңыз.
Бағалау парақшасы
Р/С |
Оқушының аты - жөні |
Үй тапсырмасы |
Білу (Жаңа терминмен жұмыс) |
Түсіну (Сәйкестендіру кестесі) |
Қолдану |
Талдау (Қанайналым шеңбері, суретпен жұмыс) |
Жинақтау (Бүгін сабақта не білдім) |
Бағалау (Синквеин) |
қорытынды |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Әр тапсырма 0-5 ұпаймен бағалау
Қолданылған әдебиеттер
1. Биология және сауаттылық негізі: Ғылыми-педагогикалық журнал
2. Биолог анықтамалығы: Республикалық Ғылыми-танымдық педагогикалық журналы
Амина Сейткарим
Жауабы барма?сөзжұмбақтың