Пәні |
Физика |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Жылу берілудің түрлері. Жылу өткізгіштік Виды теплопередачи. Теплопроводность Heat transfer. Heat conductivity |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жалпы мақсат |
Жылу берілудің түрлері, жылуөткізгіштік құбылысы, конвекция және сәуле шығару бойынша түсінік қалыптастыру, оқушылардың білім дағдыларын жинақтау, тапсырмалар беру арқылы дамыта оқыту, оқушыларды өз алдына қосымша ізденіп жқмыс істеуге тәрбиелеу. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қарастырылған модуль |
Оқыту мен оқудағы жаңа әдіс-тәсілдер, сыни тұрғыдан ойлану, АКТ. Талантты және дарынды балаларды оқыту, бағалау, көшбасшылық |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқыту нәтижелері |
Теорияны тәжірибеде үйлестіре алады, салыстырады, сараптайды, білімдерін жинақтайды, жұппен және жеке жұмыс істеуді біледі, уақытты тиімді пайдаланады, тапсырма орындауда шеберлік танытады |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Түйінді идеялар |
Жұппен және жеке жұмыс істей алады, өз алдына ізденеді, өзін-өзі реттейді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
І.Ұйымдастыру кезеңі Оқушылар үш топқа бөлінген |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ұй жұмысын тексеру |
(Какие превращения энергии происходят при подьеме тела и при его падении)
(какую энергию называют внутренней энергией системы)
(обладает ли внутренный энергией тело, температура которого 00С)
(какие существуют способы изменения внутреннй энергии тела )
(обьясните причину нагревания обратываемых напильником деталей) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мұғалімнің ісәрекеті |
Оқушының іс–әрекеті |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тақырып бойынша оқушының өз алдына жұмыс істеуге бағыт бағдар беру |
Сыни тұрғыдан ойлана отырып, оқушылар жұппен келісіп, жұмыс барысымен танысып, берілген тапсырманы орындайды |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жаңа сабақ |
Жылу берілудің үш түрі бар: жылуөткізгіштік, конвекция және сәуле шығару. Жылу берілудің әр түрінің өзіне тән ерекшеліктері бар, бірақ жылу берілу олардың әрқайсысында әрдайым бір бағытта:көбірек қыздырылған денеден азырақ қыздырылған денеге қарай жүреді. Мұнда көбірек қыздырылған дененің ішкі энергисы кемиді, ал суығырақ дененің ішкі энергиясы артады. Ішкі энергияның дененің көбірек қыздырылған бөлігігнен дененің басқа азырақ қыздырылған бөлігіне тікелей байланыс арқылы немесе аралық денелер арқылы көбірек қыздырылған денеден азырақ қыздырылған денеге берілу құбылысы жылуөткізгіштік деп аталады.Түрлі заттардың ішкі құрылысына қарай олардың жылу өткізгіштігі де түрліше болып келеді жылуөткізгіштік заттардағы энергияның түрлену сипатына тәуелді және дене бөлшектерінің орын ауыстыруына тәуелсіз болады. Сұйыққа немесе газға батырылған денеге жоғары бағытталған кері итеруші күш – Архимед күші әрекет етеді. Біз судың жылуөткізгіштігі аз екендігін көрдік, сондықтан судың жоғарғы жағын қыздырғанда, төменгі жағы салқын күйінде қалады. Конвекция дегеніміз – сұйықтың немесе газдың ағысы арқылы энергияның тасымалдануы барысында жылу алмасу процесі. Тұрмыста және техникада кеңінен қолданылатын табиғи конвекция жеткіліксіз болғанда, еріксіз конвекцияны пайдаланады. Мысалы, ауаның немесе газдың жылдам және біркелкі жылуы үшін оларды сорғымен немесе араластырғышпен араластырады. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Терминологиялық сөздер |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тапсырма |
І топ 1) 250г суды 50С-қа қыздыру үшін қанша жылу мөлшері керек? ( какое количество теплоты требуется для нагревания 250г воды на 50С? )
ІІ топ. 1) 0,2кг жезден жасалған бөлшектің температурасы 3650Сс. Ол 150С-қа дейін суытылғанда қоршаған ортаға қанша жылу мөлшерін береді? (температура латунной детали массой 0,2кг равна 3650Сс. Какое количество теплоты она передаст окружающим телам, охлаждаясь до температуры 150С)
ІІІ топ 1) 84кДж жылу мөлшерін бере отырып қанша мөлшердегі суды 100С-қа қыздыруға болады? (какое количество виоды можно нагреть на 100С, сообщив ей 84кДж теплоты)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Физикалық диктант |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сергіту жаттығуы |
Алайын десем табылмас (жұлдыз)
Пайдаланам күн сайын жарық үшін (ток)
Кіп-кішкене Күн көзін (электр шамы)
Еш бір сүйеусіз күнбез (аспан)
Онсыз өмір сүрмейміз (ауа) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушылардың іс-әрекеті |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқушылардың жауап нәтижелерін тексеру |
Тапсырма нәтижесін қорыту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қорытындылау |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Үйге тапсырма беру: §7-8 оқып келу |
hurshida_kliass
hurshida_kliass
мммммм
Диана кадырхан
Оте жаксы маган унады
Диас Тенизбай
оте жаксы унады
IU
Екі дене өзара, суретте көрсетілгендей, жанасып тұр. Жылу берілу бағытын (оңға, солға, астына, үстіне) анықта. Кері бағытта жылу берілуі мүмкін бе? Неліктен?
Дұрыс жауап саны: 2
Жылу берілу оң жақтағы денеге қарай бағытталады, кері бағытта жылу берілмейді.
Жылы дене салқын денеге жылу береді.
Салқын дене жылы денеге жылу береді.
Жылу берілу сол жақтағы денеге қарай бағытталады, кері бағытта жылу берілмейді.