Өлең, жыр, ақындар

Жүректің құрылысы. The structure of the heart

Жамбыл облысы Тараз қаласы
Мұқағали Мақатаев атындағы №14 орта мектеп
Бесенова Маржан Нуржавдыевна

 

Пәні:

Биология

 

Сынып/ мерзімі

8

Сабақ/тақырыбы

Жүректің құрылысы. The structure of the heart.

Сабақтың  мақсаты

Білімділік: Адам ағзасындағы қанайналым мүшелерімен таныстыру, жүректің құрылысын түсіндіре отырып, оның құрылысындағы ерекшеліктерінің мәнін ашу.

Дамытушылық: Қан айналым мүшелерінің маңызы туралы білімді дамыту,алынған білімді өмірде пайдалана алу біліктілігін қалыптастыру, тіл байлығын дамыту.

Тәрбиелік: өз денсаулығын күте білуге, салауатты өмір салтын сақтауға, ұқыптылыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу

Күтілетін нәтиже

Адам ағзасының ішкі ортасындағы қанайналым мүшелерін білетін, жүректің құрылысын түсінген, өз ойын жеткізе алатын, үш тілді меңгерген, ұқыпты жеке тұлға қалыптасады.

Сабақтың әдісі

Пәнаралық байланыс:

Сабақтың көрнекіліктері:

Топтық жұмыс, сұрақ-жауап, суреттеу стратегиясы, демонстрация.

жануартану, медицина, өмірмен байланыс ,дене шынықтыру, ағылшынтілі, орыс тілі.

Суреттер, үлестірмелі материалдар, интербелсенді тақта, муляждар, буклеттер.

Уақыты

Сабақ кезең/рі

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Ресурстар

1 мин

 

 

 

6 мин

Кіріспе

Ұйымдастыру кезеңі. (сәлемдесу, түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аудару).

Оқушыларды 3 топқа бөлемін.

Үй тапсырмасын сұрау..

 (үлестірмелі материалдар)

 Заттардың тасымалдануы. Material transport.

 1. Қан жасушаларын ата?
 2. Эритроциттердің түсін,санын, қызметін ата?
 3. Лейкоциттердің түсін, санын, қызметін ата?
 4. Тромбоциттердің түсін, санын, қызметін ата?
 5. Қан тобы дегеніміз не және ол нешеге бөлінеді?
 6. Донорлар мен реципиенттер деп кімдерді айтамыз?

 

 

Оқушылар 3-топқа  бөлінеді: 

Сұрақтарға жауап бере отырып, өткен тақырыпты естеріне алады және диалогтық қарым-қатынасқа түседі.

 

 

 

 

 Топ аттары жазылған

қағаздар

Оқулық

2 мин

 

 

 

11 мин

 

 

4 мин

 

 

 

2мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 мин

Негізгі бөлім

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа сабақ

Интербелсенді тақтадан жүрек және жүректің құрылысы туралы видеокөрсетілім көрсетіп, топтық жұмыс жасатамын.

Тапсырма №1

1 топ  Жүректің сыртқы құрылысы.
2 топ  Жүректің ішкі құрылысы.
3 топ  Жүрек жұмысының кезеңдері.

Тапсырма №2  (топтастыру әдісі)

1 топ Артерия тамырларының ерекшеліктері.
2 топ Вена тамырларының ерекшеліктері.
3 топ Капилляртамырларының ерекшеліктері.

Тапсырма №3

Терминология. Terminology (тақтаға ағылшынша жазады және сөздікпен жұмыс жүргізеді)

 blood қан
 erythrocyte            
 leukocyte
 platelet  тромбоцит
 plasma
 hemoglobin
 donor
 recipient

Тапсырма №4 (сөздікпен жұмыс)
 heart   жүрек
 atria    жүрекше
 ventricle   қарынша
 aorta
 artery
 vein
 capillary

Тапсырма №5 Сергіту кезеңі

«Сандар сөйлейді» ойыны. (көрсетілген сандар нені білдіретінін тап)

Адам жүрегін омыртқасыз мен омыртқалы жануарлардың қан айналу жүйелерімен салыстыру

Шұбалшаң-(0)арқа және құрсақ қан тамыры

Ұлу-(2) құлақша және қарынша

Шаян мен Өрмекшіде-(1) бір бөлімді жүрек

Балық-(2) екі қуысты

Қосмекенді-(3)үш бөлімді,қарынша және екі құлақшадан тұрады.

Жорғалаушылар-(3) үш бөлімді

Құстар мен Сүтқоректілерде-(4) төрт бөлімді жүрек

 

Видеокөрсетілім көріп, жаңа тақырыпқа сәйкес постер жассайды. Қорғайды. Бағалайды.

 

 

 

 

 

 

Қантамырлардың ерекшеліктерін сипаттап, жазады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ағылшын тілінде тақтаға жазады.

 

 

 

 

 

Дәптермен жұмыс жүргізеді.

Салыстырады, сипаттайды

 

АКТ, маркер, стикер, плакат.

 

 

 

АКТ

 

Оқушы дәптері, бағалау парақшасы.

5 мин

Қорытынды

Сабақты бекіту.(кесте және суреттер)

Сұрақ-жауап арқылы қорытындылаймын.

1. Адам жүрегінің массасы 250-300 гр, кеуде қуысының сол жағында орналасқан.
2. Жүрек екі жүрекшеден және екі қарыншадан тұрады. Оң жағында үш жақтаулы қақпақшалар, сол жағында қос жақтаулы қақпақшалар орналасады.
3. Жүрек қабырғасы 3 қабаттан тұрады: эпикард, миокард, эндокард
3 Артерия тамырлары қанды жүректен мүшелер мен ұлпаларға өткізеді, ең ірісі – қолқа (аорта)
4. Вена тамырлары қан мүшелер мен ұлпаларданжүрекке жеткізіледі.
5. Капиллятлар барлық мүшелерге енетін тармақталған тор түзеді, жалпы саны 2 млрд. Жүрек жұмысының 3 кезеңі бар: 1-жүрекшелердің жиырылуы, 2- қарыншалардың жиырылуы, 3- үзіліс, яғни жүрекшелер мен қарыншалардың бір мезгілде босаңсуы.

Суреттерге зер сала отырып,  нақты мәліметтерді естерінде сақтайды.

 

Оқулық

2 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

1 мин

Бағалау.

 

 

 

 

 

 

Сабақты қорыту.

 

Өзін-өзі критериалды бағалау парағын ұсынамын.

  1. Қан жасушаларының түрлерін, санын,қызметін білемін. толық 10 орташа 5
  2. Қан тобының түрлерін ажырата аламын толық 10 орташа 5
  3. Донорлар мен реципиенттердің ерекшеліктерін ажырата аламын. толық 10 орташа 5
  4. Жүректің сыртқы және ішкі құрылысын атай аламын. толық 10 орташа 5
  5. Жүрек қабырғасының қабаттарын ажырата аламын. толық 10 орташа 5
  6. Қантамырлардың түрлері мен ерекшеліктерін атай аламын толық 10 орташа 5
  7. Жүрек жұмысының 3 кезеңін атай аламын. толық 10 орташа 5
  8. Термин сөздерді ағылшын тілінде айта аламын. толық 10 орташа 5
  9. Жүрек ауруларының алдын алу шараларын білемін. толық 10 орташа 5

40-64 --- «3»

65-84 --- «4»

85-90 --- «5»

Сабақты қорытамын.

Дене жаттығулары мен дене еңбегі,спорт ойындарымен айналысу жүрек бұлшықеттерін шынықтырады, яғни әрбір адам саламатты өмір салтын ұстануы қажет.

Өзін-өзі критериалды бағалап шығады.

Бағалау парақшасы, 

1мин

Рефлексия

Кері байланыс

Блоб ағашына жаңа сабақты меңгеру деңгейін  белгілейді

Кері байланыс парағы.

1 мин

Үйге тапсырма беру

Жүректің құрылысы тақырыбын оқу, дәптермен жұмыс жүргізу, термин сөздерді ағылшын тілінде жаттау.

Күнделікке жазады.

Күнделік


Пікірлер (1)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз