Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:
7.4 – бөлім. Қысым
Мектеп: Шахтинск қаласы
№ 12 мектеп ЖББМ
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні: Мустафина А.Б.
Сынып: 7
Қатысқандар:
Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы
Қатынас ыдыс
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
7.3.1.6 қатынас ыдыстардың қолданылуына мысалдар келтіру.
Сабақтың мақсаты
Барлық оқушылар істеуге дағдыланған: қатынас ыдыстардың қолданылуына мысал келтіре біледі;
Оқушылардың көпшілігі істей алады: қатынас ыдыстарды бейнелі көрсетуде жұмыс жасай алады.
Кейбір оқушылар істеуге қабілетті: берілген ыдыстардың қолданылуына сипаттама бере алады.
Бағалау критерийі
(талдау, жинақтау, бағалау) Әртүрлі ыдыстар берілуі бойынша сипаттама жұмыс жасау ретіне талдау жүргізу. Қатынас ыдыстары туралы мәліметтер жинақтау.
Тілдік мақсаттар
Оқушылар: қатынас ыдыстардың қолданылуына мысал келтіре біледі.
Пәнге қатысты: қатынас ыдыстарды бейнелі көрсетуде, мысал келтіру жұмыстарын жасай алады.
Диалогтер мен жазу үшін қолданылатын тіркестер:
Қатынас ыдыстарды ... көрсету үшін қолдануға болады.
Қатынас ыдыстар үшін алдымен …., содан кейін …
Пәнге қатысты лексика және терминология:
Фонтан, деңгей, тармақ, қысым.
Құндылықтарға баулу
Шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау;
Қарым - қатынас жасау қабілетіне баулу.
Пәнаралық байланыс
Сызу, математика
Алдыңғы білім
Оқушыларда электрондық кестелердің элементтерін форматтау жұмыс дағдысы бар.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
Ресурстар
Сабақтың басы
2 мин
3 мин
2 мин
Кіріспе. Таныстырылым (7 мин)
-сынып оқушыларымен амандасып, сыныпта жағымды орта құрамын. «Жүректен, жүрекке» күндеріне сәттілік тілей отырып, жүректі бір – біріне ұсынып, жүректен шыққан сөздерін айтады.
-сынып оқушыларын геметриялық фигуралар арқылы арқылы топтастырамын.
-үй тапсырмасын тексеру
«Шындық, жалған» әдісі
1Қысым дегеніміз бетке перпендикуляр әрекет ететін күштің осы беттің ауданына қатынасымен анықталатын физикалық шаманы атаймыз. (шындық)
2. Си жүйесі бойынша қысының өлшем бірлігі Ньютон (жалған, Паскаль)
3. Бетке перпендикуляр әрекет ететін күштің осы беттің ауданына қатынасымен анықталатын физикалық шаманы қысым күші деп атайды. (шындық)
4. қатты денелер қысымды күштің әрекет ету бағытында жеткізеді. (шындық)
5. Қатты дененің қысылу немесе созылу деформациясы кезінде қысым күшінің әрекет ету бағытында оның бөлшектерінің арасында өзара әрекеттесу қатаңдық күші пайда болады. (жалған, серпімділік күштері)
6. Күштің әрекет ету нәтижесі оның мәніне байланысты. (шындық)
7. Денеге әрекет етуші күш неғұрлым көп болса, соғұрлым түсірілетін қысым да аз. (жалған, көп)
8. Қысымды Е әрпімен белгілейді. (жалған, р)
9. Сұйықтар мен газдардың қысымын зерттеу еңбектеріме үшін француз физигі Блез Паскальдың құрметіне аталған. (шындық)
10. Егер гіртасының массасын арттырсақ, құмға түсірілген күш те артады (шындық)
Оқушылар жасыл, сары, қызыл түсті жапырақтармен бағаланады.
«5 сұрақ» әдісі арқылы тұсаукесер.
Ыдыстардың әр түрінің суреті беріледі, оқушылар бір-біріне сұрақтар қойып, жауап беріп, жаңа сабақтың тақырыбын анықтайды.
Сабақтың тақырыбы тақтаға, дәптерге жазылады.
Геометриялық фигуралар, ресурс парақтары, суреттер
Тест парақшалары
АКТ, тақта, бор, дәптер, қалам, сурет
Сабақтың ортасы
10 мин
2 мин
8 мин
2 мин
3 мин
2 мин
Негізгі бөлім
Тақырыпқа талдау жасауға бағыт беру (топтық жұмыс) (27 мин)
1 тапсырма:
Берілген тақырып бойынша топ мүшелері бірлесіп, оқулықты пайдаланып мәтінді оқып берілген тапсырманың қорытындысын постер мен берілген құралдар арқылы демонстрациялап көрсетеді «Жарнама ұйымдастыру» (жасау, қорғау)
1-топ. Егер шәйнектің шүмегі өте қысқа болса, онда су шүмектен ағып кете берер еді, біз суды еш уақытта қақпағына дейін толтыра алмас едік. Ал шәйнектің шүмегі аса ұзын болса, онда сәл ғана еңкейткен кезде, су шүмектен емес, оның қақпағынан астынан бұрын ағар еді.Мұның себебі неде?
2-топ. Қатынас ыдыстардың жұмыс принципін қандай?
3-топ. Қатынас ыдыстардың қасиеттері қандай қондырғыларда пайдаланылады?
«Басбармақ» әдісімен оқушылар бір – бірін бағалайды.
Басбармақ жоғары = жақсы жасады, қорғады.
Басбармақ көлденең = орташа жасады, қорғады.
Басбармақ төмен қарай = Нашар жасады, қорғады.
2 тапсырма:
Тест жұмыс
1. Суретте бу қазандығында пайдаланатын су өлшегіш шыны кескінделген ( 1 – бу қазандық, 2 – шүмектер, 3 – су өлшегіш шыны).
Шыныдағы су деңгейі мен қазандықтағы су деңгейі бірдей. Мұны қалай түсіндіруге болады?
а) кранды ашу кезінде су өлшеуіш шыны мен қазанды бір ыдыс ретінде қарастыруға болады.
б) төменгі кранды ашу кезінде өлшеуіш шыны мен қазанды қатынас ыдыстар деп қарастыруға болады.
в) крандарды ашу кезінде су өлшеуіш шыны мен қазанды жоғарыдан бірдей қысым түсіретін қатынас ыдыстар деп қараастыруға болады.
2. Су мұнаралары не үшін қажет?
а) кемені ағын алып кетпеуі үшін кезектесіп ашылып тұратын қақпалардың арасынан кеме жүзіп өтеді
б) судың ағып кетуін немесе тайыздауын болдырмау үшін кезектесіп ашылып тұратын қақпалар арасынан кеме жүзіп өтеді
в) шлюздің көршілес бөліктерінде судың деңгейін теңестіру үшін кезектесіп ашылып тұратын қақпалар арасынан кемежүзіп өтеді
4. Қатынас ыдыстарда су және керосин бар. Егер су бағанының биіктігі 8 см болса, керосин бағанының биіктігі нешеге тең?
а) 5см в) 10 см с) 15 см д) 20 см
5. Қатынас ыдыстағы су басқа сұйықпен алмастырылған. Су бағанының биіктігі 4,5 см болғанда, алмастырылған сұйық бағанының биіктігі 5 см болған. Бұл қандай сұйық болуы мүмкін?
а) май в) бензин с) глицерин
«Элективті тест әдісі» әрбір оқушыға a, b, c, d, e арқылы белгіленген түстері сәйкес ақ, сары, көк, қызыл, жасыл стикерлер таратылады. Әрбір сұрақты қойғаннан кейін сыныптан тест жауабына сәйкес әріпті көтерулері сұралынады. Өзін – өзі және бірін – бірі бағалауды жүзеге асыру үшін дұрыс немесе дұрыс емес жауаптарды диалог құру арқылы талқылайды.
3 тапсырма: Әр топ өздеріне берілген тақырыпшаларды «SWOT» әдісімен талдайды. Қатынас ыдыстардың жағамды және жағымсыз жақтарын айтады.
«Бағдаршам» әдісімен оқушыларға 3 түсті белгілер беріледі.
Қызыл түс – мен тапсырманы орындай алмады.
Сары түс – «Көңіл – күйім жақсы, сыныптарымның көмегімен тапсырманы орындадым».
Жасыл түс – «Мен бәрін жақсы
орындадым»
4 тапсырма: «Есте сақта!» әдісімен терминдерді дәптерге түсіру.
5 тапсырма. «Инноворд» шешу
қ
ы
с
т
а
д
ы
а
т
ы
с
р
м
н
а
ы
ы
с
ы
қ
6 тапсырма: Суреттегі қатынас ыдыстарға сипаттама жазу.
«Екі жұлдыз , бір ұсыныс» арқылы формативті бағалау жүзеге асырылады.
Плакаттар, маркерлер
А4 парақшалары
Оқулық, дәптер
«Инноворд» кестесі, түрлі –
түсті қима қағаздар
Плакаттар
Сабақтың соңы
3 мин
Бекіту.
«Ыстық орындық» әдісі бойынша оқушы ортаға шығып, «Қатынас ыдыстардың ерекшеліктері қандай?» деген сұрақтарға жауап беру арқылы оқушыларды сыни ойлауға, өздігінен шешім қабылдау дағдыларын дамыту.
(жеке жұмыс)
Бағалау.Оқушылар өздерін бағалау парағы бойынша бағалайды. Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтау. Деңгейіне сәл жетпеген оқушыларды ынталандыру.
Рефлексия (кері байланыс)
«Алақан» әдісі арқылы
Бас бармақ – керемет әрі қызықты болды!
Екінші бармақ – осыған көңіл бөлу керек.
Ортаңғы бармақ– маған ұнаған жоқ.
Төртінші бармақ – бұл жерде орта...
Кішкентай бармақ– маған жеткіліксіз болды...
Үйге тапсырма: Қатынас ыдыстарды оқу.
Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?
Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
Дарынды және талантты оқушыларға «Шындық, жалған» әдісі арқылы жылдамдыққа сұрақтар қойып жауап аламын және «Қатынас ыдыстардың жағымды және жағымсыз жақтары қандай?» деген сұрақтар беру арқылы оқушыларды сыни ойлауға, өздігінен шешім қабылдай алу дағдысын дамыту мақсатында сыни тапсырмалар беремін. «SWOT» әдісінің өзі оқушыларды жан-жақты ойлауға жетелейді. Төмен деңгейдегі оқушыларға жеңіл сұрақ-жауаптар мен терминмен жұмыс берілді.
«Формативті бағалау» әдістері, «Бағалау парағы» арқылы бағаланды.
Сызу, математика пәнімен тығыз байланысты құрылды.
Оқушылардың топтық жұмыс жасау арқылы бірлескен қарым-қатынас орнады.
Оқушыларды топқа бөлуде жаңа сабақтың тақырыбымен байланыс болды.
Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?
Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?
Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.
Жалпы бағалау
Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:
Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:
Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?
- Джон Максвелл
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі