ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН ЖҰМЫС ПАПКАСЫ
Ағылшын тілі пәні мұғалімі: Ташимова Гульбахрам Нуржановна
Мазмұны:
Мұғалім туралы мәлімет ____________________________________________1
І бөлім. Дарынды оқушылардың қабілеттерін дамыту бағытында істелетін жұмыстарының мақсаттары мен міндеттері___________________________2-5
ІІ бөлім. Дарынды оқушылармен жұмыс істеу жүйесінің моделі_________6-7
ІІІ бөлім. Дарынды оқушылардың банкі_______________________________8
ІV бөлім. Бағыттары бойынша жұмыс жоспары______________________9-10
V бөлім. Жоспар бойынша тапсырмалар түрлері____________________11-13
VІ бөлім. Оқушылардың шығармашылық жұмыстары_________________ 14
VІІ бөлім. Дарындылық туралы ой-пікірлер________________________15-16
VIII бөлім. Жетістіктер___________________________________________17
МҰҒАЛІМ ТУРАЛЫ МӘЛІМЕТ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І бөлім
Дарынды оқушылардың қабілеттерін дамыту бағытында істелетін жұмыстарының мақсаттары мен міндеттері (негіздеме).
Қазақстан Республикасының “Білім туралы” заңының 5-тарауындағы 41-баптың 1-бөліміндегі “педагог қызметкерлер өз біліктілігін арттыруға міндетті” деп көрсетілуі, “Қазақстан-2030” стратегиялық бағдарламасында Елбасының “біз балаларымызға өзіміздің жақын және алыс көршілерімізбен достық қарым-қатынасымызды мұра етіп қалдыруымыз керек” деген сөзі бүкіл ағартушы қауым алдында “Оқу тәрбие үрдісіне жаңа педагогикалық технологияларды енгізу арқылы оқушылардың білім сапасын арттыру, шығармашылық қабілетін дамыту” өзекті мәселелер енгізіп отырғаны белгілі. Осы мақсатты жүзеге асыруда мектеп басшысы, ұжымдағы мұғалімдердің кәсіби шеберлігі мен шығармашылық ізденісін дамытуға аса мән беру қажет.
Мектеп –еліміздің халыққа білім беру жүйесінің – күрделі тармағы. Сондықтан мектебіміздің мақсаты: «Нәтижеге бағдарланған оқыту – білім сапасын арттыру негізі»
Сондықтан, мектеп мұғалімінің сапасын соңғы нәтижеге бағыттау керек. Көздеген мақсатымыздың нәтижесін көреміз, мұғалімнің кәсіби шеберлегін дамытуға қажетті жағдай жасау арқылы білімнің жаңа парадигміне өту тәртібі бойынша ғылыми-әдістемелік жұмысын ұйымдастыру.
Мектеп мұғалімдері шығармашылық жұмыспен айналысуға даяр болуы керек, нәтижеге жетуге ұмтылу қажет.
Ел президенті Н.Назарбаевтың Қазақстан халқына арналған Жолдауында “Біздің болашақтағы жоғары технологиялық және ғылыми қамтымды өндірістері үшін кадрлар қорын жасақтауымыз қажет” деген сөздері бар. Демек, оқушылардың ғылыми зерттеу жұмыстарына қызығуын қалыптастыру, шығармашылық қабілетін дамыту, қазіргі техниканы тиімді пайдалану мәдениетіне тәрбиелеу – мектептің басты бағыттарының бірі. Бұл салада атқарылатын жұмыстар жетерлік.
“Баланың шығармашылық қабілетін ашу, оны алға қарай дамыту үшін ең бастысы жағдайлар жасау қажет”.
Оқушының дарындылығының дамуы, қабілетінің ашылуы көбінесе мұғалімнің кәсіби біліктілігне, және оның тұлғалық қасиетіне байланысты екені айдан анық.
Көбінесе “дарынды оқушы – бұл жақсы оқитын оқушы” деген пікір қалыптасқан. Белгілі ағылшын психологі П.Торранстың зерттеулері бұл пікірдің мұғалімдер арасында жиі кездесетінін анықтады. Оларға оқуда қиыншылық туғызбайтын, тәртіпті, ұйымшыл, білімді, тұрақты, ұғымтал, өз ойын нақты және түсінікті жеткізе алатын оқушылар көбірек ұнайды. Ал қисынсыз сұрақ қоятын, өз жұмысымен ғана айналысатын, тәуелсіз, көбіне түсініспеушілік туғызатын, қияли, әр нәрсеге көзқарасы бөлек оқушылар ұнамайды. П.Торранстың зерттеулері нақ осы қасиеттер оқушының шығармашылық дарындылығын көрсететін және оның нашар оқитын оқушылардың арасында да аз емес екендігін айқындаған. Сондықтан мұғалімдер осы зерттеулердің нәтижесін есте ұстағаны жөн.
Дарынды оқушымен жұмыстың негізгі мақсаты- олардың шығармашылық жұмыста өзінің қабілетін іске асыруға дайындығын қалыптастыру. Ал мақсатқа жету оқу бағдарламасын тереңдетіп оқыту және оқушының танымдық белсенділігін дамыту арқылы жүзеге асады.
Дарынды оқушымен жұмыс жүйесіндегі мұғалім маңызды орын алады. Оқушының болашақтағы мамандығына байланысты, яғни кәсіби тағдыры тек қана жақсы мұғалімге байланысты.
Бұл контексте болашақ мұғалімді жаңашыл педагогтердің инновациялық тәжірибесін шығармашылық ынтамен меңгеру және пайдалану арқылы даярлаудың келешегі зор деп ойлаймыз.
Жаңашыл педагогтер оқушының жеке тұлғалық абройын барынша құрметеуге, оның шығармашылық қабілеттері мен бейімділіктерін, өздігімен ойлау қабілетін дамытуға, жағымды эмоциональдық педагогикалық үрдісті қалыптастырып, одан педагогикалық зорлықтың барлық түрін аластатуға бағытталған ізгіліктік стратегиясымен сипатталады.
Олардың тәжірибесі мына ережелерге негізделеді:
· оқытуды мұғалім мен оқушының өзара шығармашылық қарым-қатынасы ретінде қабылдау.
· Күрделі мақсат идеясы (оқушының алдына барынша күрделі мақсат қойылып, оны орындай алатындығына сенімін нығайту);
· Өзіндік талдау (оқушылардың жұмыс нәтижелерін жеке және ұжымдық талдау);
· Ерікті таңдау (мұғалімнің оқу материалының жақсы меңгерілуі мақсатында сабақ уақытын өз бетінше пайдалануы);
· Оқушылардың өзін- өзі шығармашылық басқаруы;
· Тәрбиеге жеке тұлға тұрғысынан қарау;
· Ата- аналармен ынтымақтастық құру;
Сонымен, жаңашыл педагогтердің инновациялық тәжірибесі тұлғаны дамытуда ізгілік және шығармашылық көзқарасқа негізделген әдістер мен жүйесін құрайды.
Мұғалімнің біліміне қойылатын талаптар-міндеттер:
· өзінің сабақ беретін пәнін мемлекеттік стандарт деңгейінен жоғары деңгейде білу;
· оқушы дарындылығының моделін білу;
· қазіргі заманға сай оқытудың жаңа технологияларын білу;
· дарынды оқушыны оқыту, тәрбиелеу үрдісінде үлгірімге ғана көңіл бөлмей оның басқа да көрсеткіштерімен байланысына да көңіл бөлу;
· дарынды оқушылардың ерекшелігін ескере отырып, оларға шығармашылықпен жұмыс жасайтын тапсырмалар дайындай білуі.
Мұғалімнің іскерлігіне қойылатын талаптар:
· дарынды оқушыны анықтау әдістерімен жұмыс жасай алуы;
· дарынды оқушыларды (жекелей және топпен) оқытуға арналған бағдарлама құрастырып, сонымен тұрақты жұмыс істей білуі;
· оқушы дарындылығын дамытуға қажетті зерттеу жұмыстарын жүргізе алуы;
· дарынды оқушыны оқытудың нәтижесін нақты бағалай білуі;
· дарынды оқушының ғылыми –ізденіс жұмыстарымен айналысуына жетекшілік етуі;
· дарынды оқушыны олимпиадалар мен сайыстарға дайындауда жетістікке жете алатындай деңгейде жұмыс жасауы.
Сондай-ақ дарынды оқушылармен нәтижелі жұмыс жасайтын мұғалімнің кәсіби “бейнесі” мынадай қасиеттерден тұрады: жоғары кәсіби біліктілік, даралық қасиет, білімпаздық, ойлап табуға және ғылыми зертеу жұмысына қабілеттілік, кәсіби қызметін өздігінен жетілдіруге ұмтылушылық. Дарынды оқушымен жұмыс мұғалімнің өзіне, қызметіне және кәсіби біліктілігіне жаңа, жоғары талаптар қояды. Тіпті оның кәсіби жетілуіне өзгеше емтихан болып табылады.
Ұлы ойшыл Плутарх кезінде былай депті: “…Көптеген табиғи талант дарынсыз ұстаздардың кесірінен жойылып кетеді. Олар дарынның табиғи құбылысына терең бойлай алмай, тұпарды есекке айналдырып құртып тынады”. Міне, ұстаз осындай келеңсіздікке жол бермеуі керек.
Оқушылардың шығармашылық қабілетін арттырып, ынталандыру үшін сабақтарды мынадай жолдармен өткізуге болады:
1. Сабақта кең көлемде көрнекі құралдарды пайдалану;
2. Сабақты түрлендіріп өткізу;
3. Сабақта оқушылар өздері жасаған суреттерді, схемаларды пайдалану;
4. Техникалық құралдарды тиімді қолдану.
5. Сабаққа қатысты бейнетаспаларды, фильмдерді көрсету.
6. Сабақта оқушылардың өзіндік мұғалімнің бағыт-бағдар беруі арқылы жаңа сабақты игеруге дайындау.
Қорыта келгенде, О.Бальзактың “ұдай еңбек ету- өнердің де, өмірдің де заңы” дегеніндей, оқушылардың шығармашылық қабілеті мен белсенділігін артыруда мұғалімге үнемі ізденуге, тұрақты еңбек етуді міндеттейді.
Әрине, артқарылған істер аз емес. Дегенмен, әлі де болса бізді ойландыратын, толғандыратын істер жетерлік. Атап айтқанда, олар: білім сапасын арттыру, оқушылардың біліміне, ойлау қабілетіне сай деңгейлеп оқыту, ғылыми-ізденіс қабілеттерін қалыптастыру, т.с.с. Өйткені, ХХІ ғасыр – білімділер ғасыры. Ендеше бізге ой-өрісі жоғары дамыған, зерделі, жан-жақты парасатты ұрпақ керек екенін бір сәтте естен шығармағанымыз жөн.
ІІ бөлім
Дарынды оқушылармен жұмыс істеу жүйесінің моделі.
Жұмыстың бағыттары:
Жұмыстың әдістері:
Жұмыс түрлері:
Бағдарламаның мазмұны
1. Оқушыларды диагностикалау – жалпы дарындылығын бағалау, жұмыс бағыттарына бөлу, дарынды оқушыларды анықтау (ІІІ бөлім)
2. Бағыттары бойынша жұмыс жоспарын жасау (IV бөлім)
3. Ағылшын тілі сабағында дарынды оқушылармен жұмыс – жасалған қиындығы жоғары тапсырмалардың кең спектрі, балалармен жұмыс істегенде таңдау жасауға мүмкіндік береді. (V бөлім)
4. Оқушылардың шығармашылық жұмысы – ізденіс, зерттеу, бақылау нәтижесінде жасалған жұмыстары. (VІ бөлім)
Жұмыстың негізгі принципі – «байыту» принципі
Тиімділігінің белгілері:
1. Пәнге деген қызығушылығының жоғары деңгейі.
2. Пән бойынша үлгірмейтін оқушылардың жоқ болуы.
ІІІ бөлім
Дарынды оқушылардың банкі.
2015-2016 оқу жылы
ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАР ТІЗІМІ
№ |
Оқушының аты-жөні: |
Сыныбы |
1 |
Құралова Айдана |
6 |
2 |
Серикканова Гульнур |
6 |
3 |
Жексенғазыев Нұрболат |
8 |
4 |
Мухтархан Жанибек |
9 |
5 |
Олжабаева Шырын |
10 |
ІV бөлім
Бағыттары бойынша жұмыс жоспары.
2015-2016 оқу жылы
5-11 сынып оқушыларымен жеке жұмыс
ЖОСПАРЫ
Ай |
Апта |
Бағыт |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V бөлім
Жоспар бойынша тапсырмалар түрлері.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-4 |
Ағылшын жазушыларының өмір баянын зерттеу |
|
|
|
|
|
|
VІ бөлім
Оқушылардың шығармашылық жұмыстары
2015-2016 оқу жылы
|
|
|
|
|
|
Құралова Айдана |
6 |
|
|
|
Серикканова Гульнур |
6 |
|
|
|
Жексенғазыев Нұрболат |
8 |
|
|
|
Мухтархан Жанибек |
9 |
|
|
|
Олжабаева Шырын |
10 |
|
|
VІІ бөлім
Дарындылық туралы ой-пікірлер
«Дарындылық» — бұл адамның белгілі іс-әрекет аумағында ерекше табыстарға жетуге көмектесетін, қабілет дамуының жоғары деңгейі.
Талант – бір әрекетті творчестволықпен орындау мүмкіншілігін қамтамасыз ететін қабілеттердің ерекше қиысып келуі.
Дарынды және талантты балаларды оқытуда мына қағидаларды есте ұстаған дұрыс.
Жоғарыдағы шарттарды басшылыққа алу Конфуцийдің «Естігенімді – ұмытамын, көргенімді есте сақтаймын, өзім істегенімді меңгеремін» деген ұстанымымен өзара ұштасып жатыр.
Дарын иелерін айқындау, талантты оқушылардың білімін жетілдіру, болашағына бағыт беру – тәуелсіз еліміздің көркеюінің кепілі. Өйткені талантты, дарынды оқушылардың мемлекетімізге қосар үлесі де орасан зор болмақ.
Ағылшын тілі пәні бойынша дарынды оқушылармен жұмыс жоспары
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VIIІ бөлім
Жетістіктер
№ |
Оқушының аты-жөні: |
Деңгей |
Нәтиже |
1 |
Құралова Айдана |
|
|
2 |
Серикканова Гульнур |
|
|
3 |
Жексенғазыев Нұрболат |
|
|
4 |
Мухтархан Жанибек |
|
|
5 |
Олжабаева Шырын |
|
|
Жібек
Жоспарыңыз керемет екен! Рахмет!
Сәулеш
Жоспарыңыз ұнады.Жұмысыма көп көмегі тиді.Еңбегіңізге табыс тілеймін
Жазира
Рахмет
Жазира
Рахмет
Gulbakhram1995
Gulbakhram1995, бөліскеніңізге үлкен рахмет! Пайдасы тиді!
Жазира .
Жосапрыңыз үшін көп рахмет, шығармашылық табыс
Алмагүл 1965
Жоспарыңыздың көп пайдасы тиді, Рахмет. Еңбегіңізге табыс тілеймін.
10.04.2016
Алмагүл 1965
Жоспарыңыздың пайдасы тиді, көп Рахмет сізге. Еңбегіңізге табыс тілеймін.
10.04.2016 17:30
БАТЕС
Жоспар жақсы, рахмет! Табысқа жете беріңіз!
Дидарай
Жоспарыңыз ұнады, рахмет! Шығармашылық табыстар тілеймін!
Aisha 1974
Бөліскеніңізге рахмет!
Зейнеш
Жоспар жүйелі, жақсы жазылған. Көмегі тиеді деп ойлаймын. Сізге көп рахмет!
Гаухар
жақсы жұмыс, табыс тілеймін
Гүлзира
09.09.2016
Маған ұнады .Рахмет
ли хван
Қалай көшіріп алуға болады?
бекзат
Керемет екен
Гаухар
Оте жаксы жазылған рахмен
Мейрамкуль
Рахмет сизге, енбегиниз жансын.
Сауле
рахмет
Сауле
6 сынып оқушысына Дарынды оқушыға тақырып керек болып тұр.Көмектесе аласыз ба
Дилмира
Thank you very much !
Ақмарал
Жоспарыңыз өте жүйелі, нақты құрылымдалған . Рахмет
Раушан
Басқа да пайдалы материалдарыңызбен бөліссеңіз, күтеміз)
Заура
Excellent job!
Сымбат
Жоспарыңыз ұнады, творчестволық табыс тілеймін. Рахмет.
гулдана
оте керемет жазылган комегі тиді рахмет сізге
Аида
жоспарыңыз ұнады рахмет
Алия
Өте жақсы, көп рахмет!
Гулзат
өте керемет!
Альбина 84
өте керемет дурыс жоспарланған
Айнура
Маган унады почтама жиберсениз улкен алгыс айтар едим☺☺
Аксауле
Маган унады бырак ар сыныпка жеке жасау керек сиякты а так оте жаксы
Ажар
Салем, Гулбахрам, рахмет, жақсы жасапсын.ұнады
сауле
excellent
Айнур
Керемет! Қандай бағдарламаға негізделіп жсағаныңызды жазсаңыз тіптім нұр үстіне нұр болар еді!
Дилара
керемет!
Аида
Үлкен рахмет!!!!!! Жұмысынызға табыс тилеймин!!!!
фарида
Жоспар кушты курылган
saduova
Жоспар жақсы екен. Еңбегіңізге табыс тілеймін. Рахмет!
Жібек
Жоспарыңыз жақсы деңгейде жазылған, рахмет!
Ботагоз
Жоспарыңыз ұнады. Шығармашылық табыс, жетістіктер тілеймін. РАХМЕТ!
Динара
Жумысыныз тамаша, тагы жаксы жумыстар кутемиз, Рахмет сизге. Барлык жаксылыкты тилеймин.
Сізге көп рахмет! Еңбегіңіз жансын!
30.05.2017 22:10
Гульвира
Керемет жоспар ,шығармашылығыңыз шыңдала берсін!
Асем
жоспарыңыз әдемі және тиянақты рахмет!
жанна
жоспар ұнады еңбегіңіз жана берсін
НУРГУЛ АКТОБЕ
Бакытты бол!
гулим
керемет,пайдасы тиді
Рахат
Жобаңыз керемет екен, жұмысыма пайдасы тиді
Гульжан 22 11 2019
жұмысыңыз керемет рахмет
Gulnaz
Жақсы жоспар, шығармашылық табыс тілеймін
Акеркем
Жоспар өте жақсы жазылған
ҚҰралай
Өте тамаша
Айнамай
Өте тамаша