Өлең, жыр, ақындар

Бұқаралық коммуникацияның негізгі мәтіндері; медиа мәтін ұғымы

Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті
Факультеті:"Философия және саясаттану"
Кафедрасы: "Дінтану және мәдениеттану"
Орындаған: Таймас Асылжан Әзімханұлы
Жетекші: Кудерина Айжан Нұрхамитқызы

 

Бұқаралық ақпарат құралдары арқылы күнделікті жасалып, таратылатын көптеген мәтіндердің ішінде барлық деңгейлерде: формат деңгейінде, мазмұн деңгейінде, тіл деңгейінде тұрақты белгілері бар мәтіндердің белгілі бір функционалдық-жанрлық түрлері айқын ажыратылады. Ағылшын тіліндегі журналистикада әдетте «features»(мүмкіндіктер) деген жалпы атаумен біріктірілетін жаңалықтарға, ақпараттық аналитикаға, жарнамалық және публицистикалық мәтіндерге тұрақты белгілердің өте нақты жиынтығының болуы тән. Дәл осы төрт типті бұқаралық ақпарат құралдарының мәтіндері қазіргі заманғы БАҚ сөйлеуінің бүкіл жиынтығының негізін құрайды.

Бұқаралық ақпарат құралдарының негізгі мәтіндері. «Негізгі мәтін» түсінігі мәтіннің белгілі бір түрін негізгі немесе тіл қызметінің белгілі бір саласы үшін негізгі деп қарастыруға мүмкіндік беретін бірқатар факторларға негізделген, өйткені дәл осы типтегі мәтіндерде сөйлеудің осы саласының барлық негізгі белгілері мен сипаттамалары бар. Жаңалық мәтіндерін бұқаралық ақпарат құралдарының негізгі мәтіндері ретінде анықтау кезінде зерттеушілер келесі маңызды факторларды ескерді.

Жаңалықтар мәтіндері бұқаралық коммуникацияның негізгі функцияларының бірі – ақпараттық, сонымен қатар тілдің негізгі қызметтерінің бірі – хабарлау қызметін барынша толық жүзеге асырады.

Әрбір жеке бұқаралық ақпарат құралдарында, мейлі ол баспа, радио немесе теледидар болсын, жаңалықтар мәтіндері БАҚ мәтіндерінің басқа түрлерінің форматынан ерекшеленетін толық нақты форматымен ерекшеленеді, ал формат деп оның формальды белгілері арасындағы тұрақты байланыс ретінде түсініледі.

Семантикалық деңгейде жаңалықтар мәтіндері ақпарат ағынының тақырыптық ұйымдастырылуын табиғи түрде көрсететін тұрақты макро- және микроқұрылымымен сипатталады. Басқаша айтқанда, жаңалықтар мәтіндері бұқаралық ақпарат құралдарының танымдық негізін білдіретін БАҚ-та тұрақты түрде қамтылатын тақырыптар немесе тақырыптардың тұрақты тізімі негізінде құрылымдалады. Тұрақты тақырыптық құрамдастарға, мысалы, саясат, экономика, бизнес, білім, спорт және мәдениет жатады. Семантикалық макроқұрылымның маңызды элементі жаңалық мәтіндерінің дәстүрлі түрде «елдегі оқиғалар» (үй жаңалықтары) және «шетелдегі жаңалықтар» (шетел жаңалықтары) болып бөлінуі болып табылады, олардың әртүрлі ұлттық бұқаралық ақпарат құралдарында іске асыру ерекшеліктері мәдени ерекше қабылдауды көрсетеді. дүниетанымының.

Тілдік деңгейде жаңалық мәтіндері тұрақты лингвистикалық-стильдік белгілермен сипатталады. Синтагматика тұрғысынан алғанда бұл қасиет сөз тіркестерінің белгілі бір құрылымдық түрлерінің басым болуымен, лексикалық байланысу тәсілінің елеулі рөлімен, клишеленген және тақырыптық байланысқан сөз тіркестерінің айтарлықтай көп болуымен, тұрақты мәтін құраушы элементтердің қолданылуымен бейнеленеді. , мысалы: байланыстыратын сөз тіркестері, ақпарат көздеріне сілтемелер, дәйексөздерді енгізуге арналған фразалар. Жоғарыда аталған белгілердің кейбір жаңалықтар мәтіндеріне тән тұрақты ішкі құрылыммен үйлесуі, мысалы, радио мен теледидардағы жаңалықтар бағдарламалары, олардың ғаламдық клишелері туралы айтуға мүмкіндік береді.

Баспа басылымдарында ақпараттық материалдар газет беттерінде және журнал беттерінде «жаңалықтар» деген жалпы айдармен жарияланған мәтіндердің жеткілікті кең ауқымын білдіреді: оларға жаңалықтар бюллетеньдері, брифингтердегі жаңалықтар, елдегі және шетелдегі оқиғалар туралы меншікті тілшілер хабарлары, ұйымдастырылған хабарлар жатады. белгілі бір тақырыптық реттілікпен (үй жаңалықтары, халықаралық жаңалықтар, бизнес жаңалықтары).

Теледидардағы негізгі жаңалықтар мәтіндері күніне 6–8 рет таратылатын және ұзақтығы 5–10 минуттан 30–40 минутқа дейін созылатын тұрақты жаңалықтар бағдарламалары болып табылады. Британдық негізгі BBC 1, BBC 2, Carlton, Channel 4 және Channel 5 телеарналары күндізгі қысқа жаңалықтар бюллетеньдерден бастап жоғары бағаланған прайм-тайм жаңалықтар бағдарламаларына дейін жаңалықтар бағдарламаларының кең ауқымын ұсынады. Бұл ретте, негізгі жаңалықтар шығарылымдары, әдетте, сағат 13, 18 және 21-де болады.

Радиода жаңалықтар мәтіндері негізінен бағдарламалардың екі түрімен ұсынылады: бұл әр сағаттың басында берілетін қысқаша жаңалықтардың түйіндемелері, мысалы, BBC Дүниежүзілік қызметіндегі «Әлем жаңалықтары» және толығырақ 30 минуттық жаңалықтар. "Outlook", "Newsdesk", "The World Today" (BBC World Service) немесе "News Headlines" және "Six O'clock News" (Радио 4) сияқты қорытындылар. Радио, ең алдымен, тыңдауға арналған дыбыстық орта болғандықтан, жаңалықтар радиомәтіндері үшін, сондай-ақ ол арқылы берілетін мәтіндердің басқа түрлері үшін екі фактор үлкен мәнге ие болады: просодикалық дизайн және жүргізушінің бүкіл дауысы интонациялық және тембрлік қасиеттер мен сипаттамалар.

Жарнамалық мәтіндер кәдімгі «хабарлама-әсер» шкаласы бойынша «әсер ету» полюсіне ең жақын. Барлық деңгейлерде – тіл, формат және мазмұн деңгейінде – нақты анықталған белгілері бар жарнамалық мәтіндер бұқаралық ақпараттың жалпы мәтіндік ағынының фонында оңай көзге түседі. Жарнамалық мәтіндердің спецификалық ерекшеліктері олардың тіл деңгейінде де, медиа-технологиялардың барлық арсеналының көмегімен де жүзеге асырылатын әсерге бағытталған нақты бағыттылығымен түсіндіріледі. Сонымен, баспа жарнамасы аудиторияға әсер ету үшін бұқаралық ақпарат құралы ретінде баспасөзге тән графикалық және көрнекі әдістермен экспрессивтіліктің лингвистикалық әдістерін біріктіреді. Газет бетіндегі немесе журнал бетіндегі материалдың ерекше орналасуы, шрифттердің өзгеруі, түс контрасттары, есте қаларлық және түпнұсқа визуалды суреттер - мұның бәрі сәтті жарнамалық мәтінмен үйлеседі.

 

https://www.kaznu.kz/ru

#Farabi.university


Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз

Басқа да жазбалар