Түркістан облысы Жетісай ауданы Асықата кенті
"Н.Төреқұлов атындағы №13 ЖББМ" КММ
математика пәні мұғалімі Сансизбаева Айгерим Микетхановна
Кіріспе
Қазіргі заманғы білім беру жүйесінде оқушылардың пәнге қызығушылығын арттыру, танымдық қабілеттерін дамыту және оқу процесін жеңіл әрі тиімді ету маңызды. Осы мақсатта ойын технологияларының қолданылуы өзекті болып отыр. Ойын технологиялары оқушылардың шығармашылық ойлауын дамытып, математикаға деген сүйіспеншілігін оятып, пәнді тереңірек меңгеруге ықпал етеді.
Бұл мақаламда математика сабағында ойын технологияларын қолданудың мәні, тиімділігі, түрлері және оларды жүзеге асыру әдістері талқыланады.
Ойын технологиялары – оқыту процесін белсендіру, балалардың оқу мотивациясын арттыру, білімді жеңіл әрі қызықты формада меңгертуге арналған әдістеме. Бұл технологияларда ойын элементтері сабақ құрылымына енгізіліп, баланың жеке тұлғалық қасиеттерін, зейінін және логикалық ойлауын дамытуға бағытталады.
Математика – логикалық ойлауды, талдауды, салыстыруды, қорытындылауды қажет ететін күрделі пән. Көптеген оқушылар математикадан қорқып, оны түсінуге қиындық көреді. Осы жерде ойын технологияларының рөлі ерекше. Ойын барысында оқушылар абстрактілі түсініктерді жеңіл қабылдайды, қызығушылығы оянып, белсенді түрде қатысады.
1. Мотивацияны арттыру
Ойындар оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырады, оларды белсенді оқуға ынталандырады.
2. Танымдық қабілеттерді дамыту
Оқушылардың зейіні, есте сақтау қабілеті, логикалық ойлауы және шығармашылық қабілеттері ойын арқылы дамиды.
3. Коммуникация дағдыларын жетілдіру
Топтық ойындар барысында оқушылар бір-бірімен өзара әрекеттесіп, қарым-қатынас жасау қабілеттерін жетілдіреді.
4. Күрделі тақырыптарды жеңіл түсіндіру
Ойын технологиялары қиын тақырыптарды жеңілдетіп, оқушылардың оларды түсінуіне көмектеседі.
5. Жағымды психологиялық атмосфера құру
Ойын кезінде оқушылардың стресі азайып, оқу процесіне еркін қатысуына мүмкіндік туады.
1. Дидактикалық ойындар
Мұнда нақты тақырыпқа сәйкес есептер мен тапсырмалар дайындалады. Мысалы:
- "Кім жылдам?" ойыны арқылы есеп шығару жылдамдығы тексеріледі.
- "Сандық жұмбақтар" арқылы оқушылардың зейіні мен логикасы дамиды.
Рөлдік ойындар арқылы оқушылар математикалық ұғымдарды практикалық тұрғыдан түсінеді. Мысалы, "дүкенші мен сатып алушы" ойынында математикалық амалдарды қолдану.
Заманауи технологияларды пайдаланып, интерактивті тақталар мен арнайы бағдарламалар арқылы оқушылардың қызығушылығын арттыру. Мысалы, "Kahoot" платформасындағы математикалық викториналар.
Топтарға бөлініп, тапсырмаларды жарыса орындау оқушылардың белсенділігін арттырады.
Әсіресе бастауыш сынып оқушыларына арналған қозғалыс ойындары сабақтың динамикасын күшейтеді. Мысалы: тақтаға шығып, дұрыс жауапты тез табу.
1. Сабақтың мақсатын нақтылау
Ойынның тақырыпқа сәйкестігін және оның қандай білім мен дағдыны дамытатынын анықтау қажет.
2. Материалдарды дайындау
Әр ойынға қажетті материалдарды алдын ала дайындау: карталар, карточкалар, интерактивті тақтаға арналған тапсырмалар.
3. Оқушыларды топтарға бөлу
Ойындар көбіне топтық формада өткізілетіндіктен, топтарды дұрыс ұйымдастыру маңызды.
4. Нәтижені бағалау
Ойын соңында оқушылардың жетістіктерін талдап, оларды марапаттау арқылы қызығушылығын арттыруға болады.
1. "Математикалық домино"
Ойынның мақсаты – дұрыс есеп шығарып, жауаптарды бір-біріне сәйкес келтіру.
2. "Сиқырлы шаршылар"
Бұл ойын логикалық ойлауды дамытады. Оқушылар белгілі бір сандарды дұрыс орналастыруы қажет.
3. "Сандар әлемі"
Топтық жарыс ұйымдастырып, әр топқа санды дұрыс бөлу, көбейту немесе азайту тапсырмаларын беру.
4. "Математикалық лабиринт"
Лабиринттен өту үшін дұрыс жауап беру арқылы жол табу қажет.
1. Сабақ жоспарында ойын элементтерін тек сабақтың басында емес, барлық кезеңдерінде қолдану.
2. Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес ойындарды таңдау.
3. Ойынның ұзақтығын тиімді жоспарлау.
4. Ойындарға жаңашылдық енгізу арқылы қызықтырақ ету.
5. Интерактивті құралдарды (мобильді қосымшалар, интернет ресурстары) белсенді пайдалану.
Қорытынды
Математика сабағында ойын технологияларын қолдану – оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, олардың білімін нығайтудың тиімді құралы. Ойын элементтері арқылы сабақ динамикасы күшейіп, балалардың шығармашылық қабілеттері дамиды. Мұғалімдер ойын технологияларын дұрыс жоспарлап, жүйелі түрде қолданса, оқу процесі жеңіл әрі қызықты болады.
Математика – логикалық ойлауды, танымдық қабілеттерді және шығармашылықты талап ететін пән. Сондықтан ойын технологиялары тек оқушылардың математикаға қызығушылығын арттырып қана қоймай, олардың интеллектуалдық дамуына да ықпал етеді.
Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:
- Джон Максвелл
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі