Қоғамды алға жетелейтін күш
Адамзат тарихында мемлекеттер мен өркениеттердің тағдыры көбіне бір ғана факторға – білімге байланысты болған. Жер байлығы, әскер қуаты, тіпті билік жүйесі де ұзақ мерзімді табыс пен тұрақтылыққа жеткізе алмауы мүмкін. Ал білімге негізделген қоғам – әрдайым дамудың даңғыл жолына түседі. Осы тұрғыдан алғанда, білім тек жеке адамның емес, тұтас қоғамның да іргетасы, қозғаушы күші.
Білім – өркениеттің іргетасы
Білім – қарапайым ақпараттар жиынтығы емес, ол – ойлау, талдау, зерттеу, жаңашылдыққа ұмтылу қабілеті. Тарихты парақтасақ, білімге негізделген елдер әрдайым биіктен көрінген. Ренессанс дәуіріндегі Еуропа, Аббасидтер тұсындағы Бағдат, әл-Фараби мен Ибн Синаның уақыты – бұлардың барлығы білім мен ғылымның гүлдену кезеңдері болды.
Қоғам дамуы үшін не керек?
Заң мен тәртіп? Иә, бірақ ол білімсіз жүзеге аспайды.
Техника мен технология? Иә, бірақ ол білімсіз жасалмайды.
Мәдениет пен руханият? Бұл да білімсіз дамымайды.
Білімсіз қоғам – бағытсыз кеме
Білімсіз қоғам – қайда бет алғанын білмейтін, дауылға қарсы бағыт алған кеме секілді. Ондай қоғамда:
Надандық үстемдік құрады;
Жалған ақпарат тарайды;
Жастар болашағына сенбейді;
Әлеуметтік әділетсіздік тереңдейді.
Білімсіз қоғамда шығармашылық тежеледі, ғылым дамымайды, жаңашылдыққа орын жоқ. Ондай ел – өзге елдерге тәуелді болады, себебі өзіне қажетті дүниені өз күшімен шығара алмайды.
Білім мен экономиканың байланысы
Экономика – өндіріс пен тұтынуға негізделген жүйе. Бірақ қазіргі жаһандық экономика білім мен инновацияға тәуелді. Осы тұста:
Жаңа өнім ойлап табатын – білімді адам;
Қызмет көрсету сапасын арттыратын – білімді маман;
Жаңа нарыққа енетін – білімді кәсіпкер.
Мысалы, Оңтүстік Корея немесе Финляндия сынды мемлекеттерде жер асты қазба байлықтары жоқ. Бірақ олар білімге салған инвестициясының арқасында әлемдік экономикада алдыңғы қатарда.
Білімді ұрпақ – қоғамның кепілі
Білім – ұрпақтан ұрпаққа өтетін мәдени және интеллектуалдық мұра. Егер жастар білімді болса:
Олар елдің өркендеуіне үлес қосады;
Ұлттық идеяны ілгерілетеді;
Ғылым мен өнерді дамытады;
Қоғамдағы мәселелерге сын көзбен қарайды.
Керісінше, жастар білімсіз болса – қоғам тоқырауға ұшырайды. Өйткені олар шешім қабылдай алмайды, жаңа идея тудырмайды, көшбасшылыққа ұмтылмайды.
Қоғамдағы маман тапшылығы – білім беру жүйесінің айнасы
Қазіргі таңда көптеген елдер түрлі салада маман тапшылығына ұшырап отыр. Бұл – білім беру жүйесінің қоғам сұранысына сай болмауының белгісі.
Еңбек нарығы жылдам өзгеруде;
Кәсіби дағдылардың маңызы артып келеді;
Тек диплом емес, нақты білім мен тәжірибе бағаланады.
Сондықтан қоғамға қажетті салада білікті мамандар даярламайынша, даму да, тұрақтылық та болмайды.
Цифрлық дәуір және білім
XXI ғасыр – цифрлық трансформация ғасыры. Енді білім тек кітаппен, тақтамен шектелмейді. Онлайн курстар, ашық университеттер, жасанды интеллект – бәрі де білімге қолжетімділікті арттырды.
Бірақ:
???? Қоғам бұл мүмкіндікті қалай пайдалануда?
???? Жастар тек ойын мен TikTok-ты ғана тұтына ма, әлде білімге де мән бере ме?
Цифрлық заманда тек технологияны игеріп қана қоймай, онымен бірге ойлауды да үйрену керек.
Білім – әлеуметтік әділеттің кепілі
Қоғамда теңдік пен әділеттілік орнауы үшін де білім қажет. Себебі білім:
Адамның ой-өрісін кеңейтеді;
Көзқарасын өзгертеді;
Өз құқығын қорғауға үйретеді.
Білімді азамат өз құқығын біледі, өзгенің де құқығына құрметпен қарайды. Бұл – демократиялық қоғамның іргетасы.
Ұлт болашағы білімге байланысты
Білім – ұлттың ең басты стратегиялық ресурсы. Мұнай мен газ бір күні таусылады, бірақ білім жаңара береді.
Егер мемлекет:
Мұғалімнің мәртебесін көтерсе,
Ғылымға қаржы бөлсе,
Университеттерге еркіндік берсе – ол ұлттың болашағы жарқын болады.
Мысалы, Израиль немесе Жапония сынды елдер ғылым мен технологияны білім арқылы дамытты. Олар білімге арқа сүйеп, әлемдік көшбасшыға айналды.
Мектеп – қоғамның кіші моделі
Білім беру жүйесі – қоғамның шағын көрінісі. Қандай білім жүйесін қалыптастырсақ, ондай болашақ күтеміз.
Мектепте еркін ойлау үйретілсе – еркін қоғам қалыптасады;
Сын тұрғысынан ойлау дамыса – жаңашыл ұрпақ өседі;
Ұлттық құндылықпен сусындаса – рухани бай қоғам болады.
Сондықтан мектепке жай ғана оқу орны ретінде емес, қоғамның болашағын қалыптастыратын орын ретінде қарау қажет.
Қоғамды алға бастайтын – мұғалім
Мұғалім – білім беруші ғана емес, тұлға қалыптастырушы. Ол қоғамдағы парасат пен мәдениеттің дәнекері.
Егер мұғалім білімді әрі адал болса – қоғамда әділеттілік орнайды;
Егер мұғалім шаблонмен оқытса – қоғамда тек орындаушылар қалыптасады.
Сондықтан мұғалімнің рөлі – саясаткерден де, кәсіпкерден де биік болуы керек. Себебі олар қоғамды тәрбиелейді.
Білім мен руханият – егіз ұғым
Білім тек техника мен ғылым емес, ол – рухани байлық. Адам білім арқылы:
Мейірімді болуға үйренеді;
Адалдықты таниды;
Жақсылық пен жамандықты ажыратады.
Яғни білімді адам – рухани да кемел адам. Қоғам рухани тазалыққа білім арқылы жетеді.
Қорытынды: Білімсіз даму – елес
Білім – қоғамның негізі, тірегі, болашағы. Қоғам:
Білімді адамды құрметтесе,
Ғалымды бағаласа,
Жастардың арманына қолдау көрсетсе – онда даму да, тұрақтылық та, болашақ та бар.
Білім – ұлтты ұлы етеді, қоғамды қуатты етеді. Ендеше, білімді құрметтейік, қолдайық, дамытайық. Өйткені болашақ – білімділердің қолында.
- Тлеуғабыл Шырайлым
- Тлеуғабыл Шырайлым
- Тлеуғабыл Шырайлым
- Тлеуғабыл Шырайлым
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі