Өлең, жыр, ақындар

«Цифрлық заманда білім беру: мүмкіндіктер мен қиындықтар»

Уақыт өзгерді – білім беру де өзгерді

Бүгінгі қоғамды цифрсыз елестету мүмкін емес. Қалта телефонымыздан бастап, мемлекеттік қызметке дейін – бәрі сандық жүйеге көшіп жатыр. Бұл өзгеріс, әрине, білім беру жүйесін де айналып өтпеді. Білім – адамзат дамуының қозғаушы күші болса, цифрлық технология – сол күштің жаңа құралына айналды. Енді білім беру тек тақта мен бор арқылы емес, интернет, онлайн платформа, цифрлы құрылғылар арқылы жүргізілуде.

Цифрлық заман – мүмкіндіктер дәуірі. Бірақ бұл дәуірмен бірге күрделі қиындықтар да қоса келді. Осы мақалада біз дәл осы екіжақты құбылысты: білім берудегі цифрлық мүмкіндіктер мен қиындықтарды талдаймыз.


I. Цифрлық мүмкіндіктер: Білімге жол ашатын жаңа кеңістік

1. Қолжетімділік артты

Бұрын сапалы білім алу үшін үлкен қалада тұру немесе қымбат оқу орнына түсу қажет еді. Қазір онлайн курстар мен платформалар (Coursera, Khan Academy, Udemy, OpenEdu, т.б.) кез келген адамға, кез келген уақытта білім алуға мүмкіндік беріп отыр.

Ауылдағы оқушы мен қаладағы студент енді бір деңгейде білім ала алады. Бұл – білімдегі теңсіздікті жоятын үлкен қадам.

2. Жеке оқу траекториясы

Цифрлық жүйе арқылы әр оқушы өзіне қажетті, өз қарқынына сай білім ала алады. Біреу математикадан жылдам дамыса, екіншісі әдебиетті тереңдетіп оқи алады. Бұл – оқушының қабілетін ескеретін икемді жүйе.

3. Интерактивті әрі қызықты оқу процесі

Бұрын оқу көбіне теорияға негізделсе, қазір мультимедия, анимация, геймификация, VR/AR технологиялары арқылы оқыту қызықты әрі есте қаларлықтай болады. Оқушы тек тыңдамай, өз бетімен әрекет етеді, тәжірибе жасайды, осылайша білім тереңірек сіңеді.

4. Мұғалім мен ата-ана арасындағы байланыстың нығаюы

Цифрлық платформалар мұғалім мен ата-ананың баланың үлгерімін бақылауын жеңілдетті. Электронды күнделік, мобильді қосымшалар, онлайн талдау құралдары арқылы білім сапасын бақылау жүйесі нақтылана түсті.

5. Уақыт пен кеңістік шектеуі жойылды

Онлайн оқу арқылы енді әлемнің кез келген жерінен кез келген уақытта оқу мүмкіндігі бар. Бұл әсіресе жұмыс істейтіндерге, екінші жоғары білім алғысы келетіндерге, мүмкіндігі шектеулі жандарға зор мүмкіндік берді.


II. Цифрлық білім берудің қиындықтары: Жылтыр беттің көлеңкесі

Әр өзгерістің екі жағы болады. Цифрлық технологиялар білімге қолжетімділікті арттырғанымен, бірқатар қиындықтар да туындады.

1. Интернетке және құрылғыға қолжетімсіздік

Қазақстанда әлі де шалғай ауылдар мен интернет жылдамдығы төмен аймақтар бар. Көптеген отбасыларда компьютер немесе планшет жоқ. Бұл – білімдегі жаңа теңсіздік түрі.

Цифрлық технология барлар мен жоқтар арасындағы алшақтықты арттырып жатыр. Мұндай жағдайда сапалы онлайн білім – тек байлардың еншісіне айналуы мүмкін.

2. Мұғалімдердің цифрлық сауаттылығы

Барлық мұғалім жаңа технологияны меңгеріп кете алған жоқ. Кейбір ұстаздар онлайн платформада сабақ беруге дайын емес. Бұл оқыту сапасына әсер етеді. Технология бар, бірақ оны тиімді қолдану – бөлек мәселе.

Сонымен қатар кейбір педагогтар оқу процесінің адамдық факторын жоғалтып алуға қорқады – бұл да орынды алаң.

3. Оқушылардың мотивациясы төмендеуі

Онлайн оқу көп оқушы үшін қызықсыз, жалқаулық тудыратын жүйеге айналып кетті. Нақты тәртіп, сыныптағы бақылау мен бәсеке болмаған соң, өз бетінше білім алу жауапкершілігі дамымаған балаларға қиын.

Мектеп – тек білім беру орны емес, әлеуметтік орта. Достармен араласу, ойын, тәртіп – бұлардың бәрі тұлғаның дамуына қажет. Цифрлы орта мұны алмастыра алмайды.

4. Көздің шаршауы, денсаулыққа зиян

Ұзақ уақыт экранға қарау – көру қабілетіне, омыртқаға, психологиялық күйге әсер етеді. Оқушыларда гиподинамия, ұйқы бұзылысы, эмоциялық шаршау жиі кездеседі. Цифрлық жүйе денсаулыққа да салмақ түсіріп жатыр.

5. Ақпараттық қауіпсіздік пен этика

Онлайн платформаларда оқушының деректері, жеке ақпараттары ашық ортада жүреді. Хакерлік шабуылдар, онлайн әлімжеттік (кибербуллинг), жалған ақпарат – осының бәрі цифрлы оқудың жаңа тәуекелдері.


III. Цифрлық білім беру қайда бет алып барады?

Цифрлық білім тек уақытша тренд емес. Бұл – болашақтың да емес, қазіргі күннің шындығы. Сондықтан біз оны қабылдап, кемшілігін түзетуге, артықшылығын күшейтуге тиіспіз.

1. Гибридті модель – келешектің кілті

Классикалық оқу мен онлайн оқытуды біріктіру – ең тиімді шешім. Сабақтар мектепте өтеді, бірақ қосымша тапсырмалар, шығармашылық жұмыс, тесттер цифрлы ортада жүзеге асады. Бұл тәсіл мұғалімнің уақытын үнемдеп, оқушының білім сапасын арттырады.

2. Мұғалім – цифрлы медиатор

Цифрлы заман мұғалімді ауыстырмайды. Керісінше, оның рөлін жаңаша айқындайды. Ұстаз – енді білім беруші ғана емес, ақпараттық кеңістікте бағыт көрсетуші, талдаушы, тәрбиеші.

3. STEM және EdTech бағыттарының дамуы

STEM (ғылым, технология, инженерия, математика) салалары мен EdTech (білім беру технологиялары) цифрлы білімнің жаңа көкжиегін ашады. Қазақстанда да IT мектептер, робототехника үйірмелері, онлайн олимпиадалар белсенді дамып келеді. Бұл жастарды болашақ мамандықтарға дайындаудың нақты жолы.


Қорытынды: Білім – технологияның емес, адамның қолында

Цифрлық технология – құрал. Ол білімді жеңіл, қызықты, тиімді етуі мүмкін. Бірақ бастысы – сол құралды қалай пайдаланамыз, қандай мақсатпен қолданамыз – деген сұрақ.

Білім беру – тек мазмұн жеткізу емес, тұлға тәрбиелеу. Ал тұлғаны тек экранмен тәрбиелеу мүмкін емес. Сондықтан да, біз цифрлық мүмкіндіктерді адамзаттық құндылықтармен ұштастыруымыз керек.

Цифрлық заманда білім беру – жаңа мүмкіндіктер дәуірі. Бірақ бұл мүмкіндіктерді тиімді пайдалану үшін бізге сауатты мұғалім, саналы оқушы, қолайлы инфрақұрылым және ұлттық мүддеге сай мазмұн керек.


Болашақ – тек экранның ар жағында емес. Ол – әр баланың бойында, ал сол болашақтың кілті – білім мен жүрек жылыған мұғалімнің қолында.


Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз

Басқа да жазбалар