Өлең, жыр, ақындар

Sports and games

Астана қаласы
№55 орта мектептің
Ағылшын тілі пәні мұғалімі
Асубаева Айдана Ануарбековна


Open lesson 7 form

Subject:   English

Date:       

Form:                       

Theme of the lesson: Sports and games

Type of the lesson: Review

Aims:

1. Educational:

2. To develop:

3. To bringing up:

Visual and technical aids: Books and cards with new words and tasks for pupils

Main literature: Т.Аяпова, З.Әбілдаева, Ж.Тұтыбаева

Procedure

I. Ұйымдастыру

а) амандасу

- Good afternoon, children!I`m very glad to see you.

- How are you?

- Who is on duty today?

- Who is absent today?

- What day is it today?

- What date is it today?

- O`K, what was your home task?

- Before check your home task I want to familiarize you with lesson structure. (I`ll show lesson structure from the blackboard)  Here we write down your marks, which you will take on the lesson, and in the end of our lesson we will count your marks and will appreciate . Have you understood m

Name

Home task

Exercise 2.

Exercise 3.

Word combinations

School rules

Conclusion

Final work

(Marks)

-

-

-

-

-

-

-

-

 

б) жоқтарды белгілеу

II.  Үй жұмысын тексеру

III. Сабақтың тақырыбы, мақсаттарымен таныстыру.

Today we will continue our last theme «Sports and games». And talk about our national sports and games and compare it with British sports and games.

Бүгін біз өткен сабақта өткен «спорт және ойындар» атты тақырыбымызды жалғастырамыз. Біздің Қазақ ұлттық ойындарымыз және спорт түрлері туралы әңгімелейтін боламыз. Сонымен қатар Британияның спорт және ойын түрлерін қарастыратын боламыз.

Every nation has a lot of kinds sports and games. Also, there are many Kazakh national games.

Әр ұлттың өзінің ұлттық ойындары және спорт түрлері болады. Сондай-ақ Қазақ халқының да ұлттық ойындары мен спорт түрлері баршылық.

Kyz kuu

     Young boys and girls participate in this game. The girl on the horse does her best to gallop from the young man but as soon as the boy tries to overtake her she lashes him with whip. If the boy fails to overtake her, she lashes him with whip again. If he is a success he earns a kiss.

Kokpar

     The game kokpar was usually played during festivals. Participants in the game followed one of the horse riders with a goat`s carcass in his hand. A winner had to have a quick horse to catch the jigit (young man) with the goat`s carcass. He would try to snatch the carcass to finish first. He had to be a skillful and experiences horse – rider.

Audaryspak

     Audaryspak («Wrestling on horse - back») is a national sport which requires sills both in hand – to – hand fighting and riding. In fact two men fight while on horse – back. Wins the one that brings his adversary down of his horse.    

Sport in Britain

IV. New words

National [] –

V. Exercises

Exercise 1.

     Work with slide. Here I will show the pupils some pictures about school rules. The first I will show them pictures then rules which corresponding to the pictures. And the last I`ll show all list of rules. This task will be orally.

(Жаттығу №1.   Интерактивті тақтамен жұмыс. Бұл тапсырмада мектеп ережелеріне сәйкес бірнеше суреттер көрсетіледі. Алдымен балаларға бір – бірден суреттер көрсетіліп, содан кейін соған байланысты ережелер көрсетіліп айтылатын болады. Тапсырма ауызша орындалады.)

Exercise 2.

     In this exercise we have to choose one of these modal verbs: Mustn`t or don`t have to. Here I`ll give two sentences for each pupil. This task we will do on the blackboard. When pupils finished the tasks I will check the pupil`s tasks. This exercise will be in written form.

(Бұл тапсырмада модальді етістіктерінің дұрыс жауабын таңдап жазуымыз керек: mustn`t немесе don`t have to. Әр оқушыға екі сөйлемнен беріледі.Тапсырма тақтада жазбаша түрде орындалады. Тапсырма аяқталған соң, тексеру жұмысын жүргіземіз.)

Exercise 3.

     In this exercise pupil`s should to choose the correct answer. I`ll show them some questions from the slide. Then they should write it on the blackboard. They should write only answers.

(Жаттығу модальді етістіктеріне байланысты. Тапсырма тест түрінде берілген. Тапсырманы балалар интерактивті тақтадан қарап орындайды. Оқушылар жауаптарын таңдап, тақтаға тек дұрыс жауабын ғана жазады.)

Task 1.

     In this exercise I will give pupils some sentences about school rules and divide them into two groups. Then they will have to stick on the board, only those sentences which they need. The first group will be selected only those rules that we must follow. And the second group will be selected only those rules that we mustn’t follow.

(Бұл тапсырмада оқушыларды екі топқа бөліп, оларға бірнеше ережелер таратып беріледі. Берілген ережелердің ішінен тек өз топтарына қатыстыларын теріп алып, тақтаға ілулері қажет. Бірінші топ мектепте рұқсат берілген ережелерді теріп жазса, екінші топ мектепте рұқсат берілмеген ережелерді теріп жазады.)

Sports and games

Task 2.

     In this task I`ll give some letters for each group, then they should make words from these letters. 

(Бұл тапсырмада екі топқа бірнеше әріптер беріледі. Берілген әріптерден мектептің құрал – жабдықтарына байланысты сөздер құрап жазулары қажет.)

vDesk – парта

vBlackboard – тақта

vChalk – бор

vComputer – компьютер

vCupboard – шкаф

vChair – орындық

VI. Home task

Ex: 15, P: 114   Answer the questions.

VII. Conclusion     

     I think, our lesson was very interesting for you. Don`t forget about doing your home tasks. So, lesson is over! Good bye, children! Thank you!

VIII. Marks


Пікірлер (3)

САПАҚ БАЛНҰР

БҰЛ ТАПСЫРМАЛАР БІЗДІҢ ЖИЫНТЫҚТА БОЛҒАН

САПАҚ БАЛНҰР

КҮШТІ

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз